#1
He medegebruikers,
Ik wil graag jullie mening horen. Maar eerst zal ik mijn verhaal even vertellen.
Heb zelf ongeveer 3 jaar ervaring met harddrugs. Ben inmiddels 24 en vanaf mijn 14 eigenlijk altijd regelmatig geblowd.
3 jaar geleden ben ik begonnen met af en toe wat GHB te nemen, ter vervanging van alcohol. Al snel kwam ik in aanraking met XTC. De eerste paar keren heb ik altijd netjes een pauze gehouden van 8 weken. Maar dat werd op ten duur minder. Soms 2 weken, soms 4 of 5. Alles ging eigenlijk altijd goed. Hier waar ik woon, is het drugs gebruik erg hoog. Ik verkeerde een beetje in een flow.
Ook ging ik meer GHB sippe.
1,5 jaar geleden heb ik mijn HBO studie op een laag pitje gezet. Ik zat veel thuis en begon steeds vaker GHB te sippe in de avonden. Heb wel een half jaar 4 avonden in de week een sipje genomen.
De eerste problemen begonnen met elke nacht heftig dromen. Mn ogen wakker, terwijl ik lag te dromen. Kon me zelf niet bewegen.
Ik kreeg ook last van een fobie. Steeds als ik de bus instapte werd ik misselijk. Op ten duur pakte ik de auto. Ik bracht dit niet in verband met drugs gebruik, maar gewoon een soort van misselijkheid.
Na dat die slaapverlamingen erger geworden. Heb ik een tijd geen G gebruikt. Het X gebruik ging door.
Inmiddels was het zomer en ik sipte GHB alleen in de weekende. 1 a 2x in de avond.
Hoe fout het ook klinkt. Ik had voor de zomer al thuis X gebruikt in mn eentje. Het begon met porno kijken, ghb en kamagra. Damn, klinkt heel fout he. Ik ben gewoon een nette jongen in real life.
Inmiddels is september. Ik woonde nu in een studio in de stad waar ik studeer. Ik raakte meer op me zelf. Weinig vrienden om mijn, die woonde nog allemaal in mn dorp.
Het porno kijken met GHb en X liep uit de hand. Ik begon achterlijke hoeveelheden te nemen. A 600 a 800 mg MDMA per keer. Benen die stonden te shake, spieren die bleven trillen.
Mn misselijkheid fobie die er voor zorgde dat ik niet meer met de bus kon, werd erger. In de klas werd ik nu ook misselijk. Durfde niet meer te presenteren voor de klas. Normaal was ik daar nooit zenuwachtig voor.
Toen ging het fout. Weer een avond porno kijken met X. Ik had me zelf beloofd 1 gele ferari. Maar dat werden er 4. Daarna een benzo genomen om in slaap te komen. Dat werkte niet. Ik dacht fucked, ik neem nog een lading 4fmp kan toch niet slapen en trek dan lekker de dag door. Heel debiel dit, maar op dat moment kon ik niet slapen.
Die dag erna dikke brainzaps. Alles tintelde. Ernstige koppijn. Het voelde alsof mijn hersens draaide in mn kop. Heb toen contact gezocht met mn ouders. Die hebben mij in huis gehaald. Alle brainzaps enz duurde ongeveer 2 weken. Ik ben toen weer na mn studio gegaan. Die week op een donderdagavond was ik wat bier gaan drinken met mn vrienden. De volgende dag begon alle ellende. Ik kreeg ineens te maken met paniekaanvallen, werd paranoia.
Zo zette ik mn bed voor de deur, zodat snachts niemand mn huis kon binnenkomen. Ik was daar bang voor. Die stoere jongen van vroeger, was veranderd in een mietje. Volgende mn ouders huilend opgebeld of ze me kwamen halen.
Thuis kreeg ik te maken met depersonalisatie. Damn dit wens ik echt niemand toe. Ik herkende mij zelf niet meer. Alles was vreemd, me korte termijn geheugen was na de klote. Wat ik zag, zag er anders uit. Alleen maar negatieve gedachten in mn hoofd, die niet meer stopte.
Ben toen naar de huisarts gegaan. Die heeft me doorgewezen naar een gedrags psycholoog.
Ik kon daar snel terecht. Ik kreeg alleen maar basic shit te horen. Alles is gewoon logisch. Sta optijd op, creer een leefritme, ga sporten enz. En zoek andere vrienden.
Na 2 weken was ik weer een beetje de oude. Depersonalisatie was afgelopen. Helaas werd ik die zelfde week erg ziek, kreeg korts. Het was ook kerst. 2e kerstdag toch naar mn familie gegaan. Kreeg weer een angstaanval. En kreeg bovendien weer een week te maken met depersonlisatie.
Sinds dien ben ik weer langzaam de oude geworden. School resultaten zijn super. Ik sta spontaan te praten met mensen in de lift of op straat.
Me psycholoog blijft hameren op zoek andere vrienden. Maarja dat is lastig. Ik ken mijn vrienden al vanaf de basisschool. De gesprekken bij ons gaan wel altijd over drugs. Ik denk zelf ook vaak nog aan Xtc. Vrijwel dagelijks.
Nou breekt de zomer aan. Ik heb 1 feestje op de planning.
En wil miss weer een keer X gebruiken. Daarna is het ook echt klaar.
Wil het sowieso niet in de winter meer gebruiken. Mn studie is gewoon belangrijk.
Wat is jullie mening hierover? Kan 1x X gebruiken geen kwaad?
Kan ik direct weer te maken krijgen met problemen?
Ik wil graag jullie mening horen. Maar eerst zal ik mijn verhaal even vertellen.
Heb zelf ongeveer 3 jaar ervaring met harddrugs. Ben inmiddels 24 en vanaf mijn 14 eigenlijk altijd regelmatig geblowd.
3 jaar geleden ben ik begonnen met af en toe wat GHB te nemen, ter vervanging van alcohol. Al snel kwam ik in aanraking met XTC. De eerste paar keren heb ik altijd netjes een pauze gehouden van 8 weken. Maar dat werd op ten duur minder. Soms 2 weken, soms 4 of 5. Alles ging eigenlijk altijd goed. Hier waar ik woon, is het drugs gebruik erg hoog. Ik verkeerde een beetje in een flow.
Ook ging ik meer GHB sippe.
1,5 jaar geleden heb ik mijn HBO studie op een laag pitje gezet. Ik zat veel thuis en begon steeds vaker GHB te sippe in de avonden. Heb wel een half jaar 4 avonden in de week een sipje genomen.
De eerste problemen begonnen met elke nacht heftig dromen. Mn ogen wakker, terwijl ik lag te dromen. Kon me zelf niet bewegen.
Ik kreeg ook last van een fobie. Steeds als ik de bus instapte werd ik misselijk. Op ten duur pakte ik de auto. Ik bracht dit niet in verband met drugs gebruik, maar gewoon een soort van misselijkheid.
Na dat die slaapverlamingen erger geworden. Heb ik een tijd geen G gebruikt. Het X gebruik ging door.
Inmiddels was het zomer en ik sipte GHB alleen in de weekende. 1 a 2x in de avond.
Hoe fout het ook klinkt. Ik had voor de zomer al thuis X gebruikt in mn eentje. Het begon met porno kijken, ghb en kamagra. Damn, klinkt heel fout he. Ik ben gewoon een nette jongen in real life.
Inmiddels is september. Ik woonde nu in een studio in de stad waar ik studeer. Ik raakte meer op me zelf. Weinig vrienden om mijn, die woonde nog allemaal in mn dorp.
Het porno kijken met GHb en X liep uit de hand. Ik begon achterlijke hoeveelheden te nemen. A 600 a 800 mg MDMA per keer. Benen die stonden te shake, spieren die bleven trillen.
Mn misselijkheid fobie die er voor zorgde dat ik niet meer met de bus kon, werd erger. In de klas werd ik nu ook misselijk. Durfde niet meer te presenteren voor de klas. Normaal was ik daar nooit zenuwachtig voor.
Toen ging het fout. Weer een avond porno kijken met X. Ik had me zelf beloofd 1 gele ferari. Maar dat werden er 4. Daarna een benzo genomen om in slaap te komen. Dat werkte niet. Ik dacht fucked, ik neem nog een lading 4fmp kan toch niet slapen en trek dan lekker de dag door. Heel debiel dit, maar op dat moment kon ik niet slapen.
Die dag erna dikke brainzaps. Alles tintelde. Ernstige koppijn. Het voelde alsof mijn hersens draaide in mn kop. Heb toen contact gezocht met mn ouders. Die hebben mij in huis gehaald. Alle brainzaps enz duurde ongeveer 2 weken. Ik ben toen weer na mn studio gegaan. Die week op een donderdagavond was ik wat bier gaan drinken met mn vrienden. De volgende dag begon alle ellende. Ik kreeg ineens te maken met paniekaanvallen, werd paranoia.
Zo zette ik mn bed voor de deur, zodat snachts niemand mn huis kon binnenkomen. Ik was daar bang voor. Die stoere jongen van vroeger, was veranderd in een mietje. Volgende mn ouders huilend opgebeld of ze me kwamen halen.
Thuis kreeg ik te maken met depersonalisatie. Damn dit wens ik echt niemand toe. Ik herkende mij zelf niet meer. Alles was vreemd, me korte termijn geheugen was na de klote. Wat ik zag, zag er anders uit. Alleen maar negatieve gedachten in mn hoofd, die niet meer stopte.
Ben toen naar de huisarts gegaan. Die heeft me doorgewezen naar een gedrags psycholoog.
Ik kon daar snel terecht. Ik kreeg alleen maar basic shit te horen. Alles is gewoon logisch. Sta optijd op, creer een leefritme, ga sporten enz. En zoek andere vrienden.
Na 2 weken was ik weer een beetje de oude. Depersonalisatie was afgelopen. Helaas werd ik die zelfde week erg ziek, kreeg korts. Het was ook kerst. 2e kerstdag toch naar mn familie gegaan. Kreeg weer een angstaanval. En kreeg bovendien weer een week te maken met depersonlisatie.
Sinds dien ben ik weer langzaam de oude geworden. School resultaten zijn super. Ik sta spontaan te praten met mensen in de lift of op straat.
Me psycholoog blijft hameren op zoek andere vrienden. Maarja dat is lastig. Ik ken mijn vrienden al vanaf de basisschool. De gesprekken bij ons gaan wel altijd over drugs. Ik denk zelf ook vaak nog aan Xtc. Vrijwel dagelijks.
Nou breekt de zomer aan. Ik heb 1 feestje op de planning.
En wil miss weer een keer X gebruiken. Daarna is het ook echt klaar.
Wil het sowieso niet in de winter meer gebruiken. Mn studie is gewoon belangrijk.
Wat is jullie mening hierover? Kan 1x X gebruiken geen kwaad?
Kan ik direct weer te maken krijgen met problemen?
