Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De Hongaren zijn niet echt fan van drugsgebruikers, ook al zie je op Sziget best wel wat gebruik. Recentelijk zijn de celstraffen voor klein bezit verhoogd naar een tot vijf jaar met een minimumstraf van twee jaar bij kleine hoeveelheden. Ik zou het niet doen."
"Het is op dit forum niet toegestaan om over smokkel van middelen te praten, dus ik kan je vraag helaas niet beantwoorden. Ik wil je wel persoonlijk op het hart drukken om wiet niet mee te nemen naar het buitenland. Zeker in België en Frankrijk loop je het risico op een forse boete, en dat is het absoluut niet waard."
"Drie keer MDMA gedaan (4 maanden tussen dosissen) Elf avonden gedronken (>1 biertje/glas alcohol) Lekker rustig overzicht. Volgend jaar probeer ik de alcohol er uit te werken, MDMA blijft m'n guilty pleasure."
"Drugs hebben mij veel inzichten gegeven die ik anders nooit had gehad. Door drugs ben ik anders gaan kijken naar de belangrijke dingen in het leven, op een voor mij gezonde manier. Ten eerste zie ik werk als minder belangrijk dan de rest in het leven, en heb ik geleerd dat je sommige dingen moet plannen, en sommige dingen spontaan of per dag moet laten gebeuren (dat laatste had ik zonder drugs nooit door gehad). Dankzij drugs heb ik ontdekt dat ik de meeste waarde in het leven hecht aan muziek. Muziek was altijd al voor mij anders, vanaf mijn jeugd, maar door drugs heb ik ontdekt dat muziek iets is wat ik in mijn toekomst moet doen. Vroeger probeerde ik soms met muziek dingen te doen in academische context, maar nu zie ik het meer als een hobby. Dit loopt ondertussen zo goed dat ik hoop volgend jaar een album uit te brengen. Ik ben ook minder gaan werken in mijn baan om hier tijd voor te maken. Dankzij drugs heb ik een aantal trauma's van vroeger kunnen verwerken die ik anders nooit had kunnen verwerken. Dit heeft mij een veel betere partner en/of vriend gemaakt voor anderen, en mijzelf veel vervulling gegeven. Dankzij drugs heb ik dingen gezien in mijn relatie die ik nooit had gezien. Het heeft 10en in 11en veranderd, om het simpel te verwoorden. Waar ik erg blij mee ben is dat ik drugs (ja, ook alcohol) pas na mijn studententijd ben gaan gebruiken en drinken. Ik heb veel betere controle over mijn limieten en begrijp de gevaren van drugs veel beter. Hierdoor heb ik eigenlijk maar een keer een "bad trip" of slechte ervaring gehad, en zelfs die ervaringen waren eigenlijk nog inzichtelijk en voelde leuk."
"Ha allen, De afgelopen weken heb ik voor zowel mijzelf als voor mensen om mij heen onderzoek gedaan naar drugs wetgeving en -bezit in België, en wat mij opvalt is dat het enige consistente aan het Belgisch drugsbeleid de inconsistentie ervan lijkt te zijn. Na heel wat onderzoek heb ik de volgende regels gevonden: Voor Cannabis geldt een gedoogbeleid waarbij kleine hoeveelheden niet worden vervolgd of minder gestraft worden [bron] [bron]. Voor andere drugs geldt dat bezit strafbaar is met een celstraf van 3+ maanden en een geldboete van 1000 tot 100000 euro, deze wordt vermenigvuldigd met 8 [bron] [bron]. Wat het voor mij echter onduidelijk / inconsistent maakt, is dat er ook artikelen en reglementen zijn waarin er wordt gesproken over andere omgangsvormen en straffen met betrekking tot drugsbezit: Een parket kan besluiten om over te gaan tot seponering, probatie, of een minnelijke schikking / boete [bron] [bron]. Een bepaald evenement kan afwijkend beleid vanuit een parket veroorzaken (bijvoorbeeld: tijdens festivals een schikking, anders vervolging) [bron]. Een bepaalde lokale eenheid kan lik-op-stuk beleid voeren wat afwijkt van de federale wetgeving [bron]. Mijn vraag is: wat is nou het echte beleid rondom drugsbezit in België? Want voor mij is het niet duidelijk wat een consequentie zou zijn van inbreuk op dit recht. Simpelweg: als ik nu naar een festival of evenement in Belgie zou gaan, en ik zou een middel meenemen in persoonlijke dosering (dus 1 XTC pil, of een zakje Coke, maar dus geen dealershoeveelheid of een echte grote inbreuk), welke straf krijg ik dan? Verder vraag ik mij af, uit persoonlijke interesse: hoe is het beleid zo versplintert geraakt? Ik had eerst het vermoeden dat het door de splitsing Vlaanderen/Wallonië kwam, maar ook bij bijvoorbeeld Dour festival geldt een lik-op-stuk beleid."
"HierEnDaarEenFuifje zei: Ik ken de Belgische wetgeving niet, maar het zou me niet verbazen als de afhandeling redelijk gelijk is aan Nederland. Op een strafbaar feit staat altijd een maximum straf. Drugsbezit is bijvoorbeeld 10 jaar, ik zeg maar wat.. dat ga je natuurlijk nooit krijgen met 1 pil. Een rechter kan een straf baseren op een heleboel omstandigheden, zoals persoonlijke omstandigheden, strafblad, leeftijd en ga zo maar door.. Ik denk dat dit in België niet anders is, maar daar kan iemand anders hier wellicht antwoord op geven. In Nederland zijn er richtlijnen voor straffen te vinden voor kleine vergrijpen zoals bijv. bezit van harddrugs als het gaat om enkele pillen etc. Dus het voorbeeld dat jij noemt bij een festival zou in Nederland worden afgedaan met een boete van enkele honderden euros, maar in veel gevallen van kleine hoeveelheden haalt de beveiliging de politie er niet eens bij. Klik om te vergroten... Dank voor je antwoord, en ik vind je lijn van redenatie duidelijk. Echter valt het mij wel op dat men in Nederland erg duidelijk is met de wetgeving (kijk ook naar het puntensysteem wat wij hebben, je weet precies waar je aan toe bent bij een overtreding tot dealerhoeveelheden), maar dat men in België dat niet heeft; daarbij optellende dat er zo veel door-elkaar lopende wetten zijn. Het is m.i. heel verwarrend."
"Heb ook kaarten voor Lowlands kunnen scoren, maar het was echt absurd, er waren wachtrijen van 100000+ mensen bij Ticketmaster. Uiteindelijk gescoord omdat ik had gezien dat je elke keer kon checken of er nieuwe kaarten waren, ook al zei ticketmaster dat alles uitverkocht was. Keer of 20 verversen, en er waren ineens kaarten over..."
"Piet Zahut zei: Geen XTC, wel riskant.. zie foto Klik om te vergroten... Volgens het nieuws is er zelfs een 30-jarige aan overleden. Wat ernstig zeg..."
"Misschien een beetje dubbelop, maar er is zojuist een push bericht verstuurd ivm een Audi/RS pil die >300mg per pil bevat."
"Ik heb een batch aan pillen laten testen, deze kwamen terug met een signalering van 120mg en geen andere stoffen. Ook gaf de test service aan dat er veel pillen uit deze vorm en specificaties zijn getest, en dat ze allemaal puur waren. Toch test ik ook altijd elke individuele pil nogmaals voor gebruik. Na het testen van pillen in deze batch kwam de Marquis test (ez test) terug met donker paars. Toen ik echter de testplek schoon wou maken na 10 minuten gaf de test paars aan, met een heel kleine gele tint op een paar plekjes. Dit kwam echter alleen voor na 10 minuten. Hier schrok ik van, dat zou namelijk vervuild betekenen. Echter lees ik in de bijsluiter en online dat de resultaten en verkleuring na 60 seconde genegeerd moeten worden. Nu vraag ik jullie: klopt dit? Als een pil eerst 2 minuten paars zwart toont, en dan na 10 minuten paars zwart met hier en daar een lichte gele tint, is dit dan oké? Of heb ik een vervuilde pil? Nb: dit gebeurde bij elke pil die ik vanavond heb getest."