Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer met Brownie, tips en zorgen

Eerste keer met Brownie, tips en zorgen

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
k
kipzonderkopzoektkopLid
01-01-2024, 00:00
#1
Veel dank voor alle reacties! Aan de hand van jullie reacties heb ik mijn plannen aangepast voor een thuissetting met vaporizen in een lokale shop, eens kijken hoe dat bevalt. Wel interessant om te lezen qua doseringen indien ik ooit een edible zou nemen, hoe anders het is tov andere middelen.
k
kipzonderkopzoektkopLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ergens in de komende twee weekenden wil ik met iemand die mij erg dierbaar is voor het eerste wiet/hasj proberen. Omdat ik niet rook, wil ik dit door middel van een edible doen (brownie). Voor de zekerheid: roken is voor mij een no-go, dus ik heb geen alternatief.

Na wat in te hebben gelezen ben ik het volgende van plan:

  • Ik wil de brownie kopen van een officiële coffeeshop, omdat zelf bakken niet handig lijkt.
  • Ik neem een brownie in een dosering, ik neem niet bij.
  • Ik wil hem ergens na het middaguur nemen, zodat de inwerktijd rond 14/15 uur is, en zodat hij maximaal om 03:00 uitgewerkt is.
  • Het plan is om door een stad te wandelen, en te genieten van het mooie weer.
  • Mijn doel is om een ervaring te hebben die even spacend is, mellow, en goed voor een beginner. Dus ja tegen trippen en spacen, nee tegen te veel of te extreem. Ik heb ervaring met MDMA/XTC, mocht dat wat helpen.
  • Ik wil het hierna lange tijd niet doen.

Ik heb nog wat vragen die ik niet beantwoord zag in gidsen en waar ik online tegenstrijdige informatie over kon vinden. Ook vertrouw ik veel van de informatie die online kan vinden niet, omdat deze vaak van een afkickkliniek komen.

  1. Er is veel informatie online over doseringen en berekeningen op het gebied van %THC in een brownie. Wat is aan te raden qua dosering met een brownie? Zijn er bepaalde merken of types die goed zijn? Ik ben 1m87, en weeg ongeveer 95 kilo.
  2. De persoon met wie ik het doe heeft veel ervaring met edibles, maar heeft een zeer slechte ervaring gehad een lange tijd geleden door de mensen die de persoon niet goed hebben behandeld tijdens een trip. Stel dat deze persoon een bad trip heeft, hoe kan ik deze persoon dan het beste geruststellen? Bij MDMA deed ik dit door mijzelf over deze persoon te ontfermen en liefdevol te steunen en te praten, maar werkt dit ook bij wiet/hasj? Ik heb altijd een sterk verantwoordelijkheidsgevoel voor mensen om mij heen mbt drugs en trippen, dus wil graag goed kunnen bijstaan indien de persoon niet goed gaat.
  3. Ik heb ongeveer vijf weken geleden XTC genomen. Is dit gevaarlijk? Online heeft men het over het afraden van mixen, maar wat zijn de hersteltermijnen, en hebben die impact? Simpelweg: kan ik hier nu schade of mix-effecten van ondervinden?
  4. Ik ben van plan om zes weken na de wiet trip waarschijnlijk XTC te doen. Zullen de effecten van de wiet mijn XTC trip beïnvloeden, of is hier een gevaarlijke clash mogelijk? Simpelweg: zal de XTC trip slechter zijn, of treden er mogelijk gevaarlijke combinaties op met zo veel tijd er tussen?

Alvast veel dank voor alle hulp en informatie! Ik heb dit al 2 keer uitgesteld omdat ik niet zeker kon weten dat dosering en mogelijke combinatie met XTC over deze tijdslijn gevaarlijk kon zijn, hopelijk kan ik hier de antwoorden vinden om een definitief besluit te nemen.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben bang dat welke brownie/cookie dan ook al veel en veel te hard aankomt , voor een eerste keer. Het is haast niet te doseren zo, je hebt echt een heelhollandbakt expert op dat gebied nodig.

Sommige coffeeshops, hebben een vaporizer, dan inhaleer je het als heete damp, zoals je met een kruidenverhitter als aroma therapie kan doen.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
1 is altijd vaag een kwart of halve nemen en dan wachten hoe die binnenkomt. Dan denk je dat je bent opgelicht en eet je de rest en na nog langer wachten word je metaforisch gesproken aangereden door een bus.

2 vertrouwde omgeving, niet veel moeten, drinken/eten aanbieden maar dat kan ook vervelend zijn als die persoon gwn rust wil.

3 nee

4 nee

Zelf zou ik niet onder invloed willen rondlopen door de stad want je wordt zo loom en je armen en benen zo zwaar.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Harry In De Warrie zei:
1 is altijd vaag een kwart of halve nemen en dan wachten
Klik om te vergroten...
Harry maakt hier goede punten. Het is lastig om het goed te doseren dus je kunt beter laag beginnen en echt 1,5-2 uur wachten voor je de beslissing maakt meer te nemen. Zo ben je echt wel meer tijd kwijt aan de juiste dosis vinden (misschien wel 5 uur), maar doe je het wel met het minste risico op een slechte ervaring. Teveel wiet kan heel naar voelen.
Harry In De Warrie zei:
vertrouwde omgeving, niet veel moeten,
Klik om te vergroten...
Zou idd niet midden in de stad beginnen, misschien eerst thuis of spelletjes spelen in het park.

kipzonderkopzoektkop zei:
Ik neem een brownie in een dosering, ik neem niet bij.
Klik om te vergroten...
Ik zou misschien dit punt heroverwegen en beslissen om een paar uurtjes eerder te beginnen en met een lagere dosis starten (bijv een kwart). Je weet simpelweg niet hoe het aan gaat komen, dus laag starten en bijnemen tot je op het juiste niveau zit is de veiligste manier.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sommige coffeeshops (mag volgensmij geen namen noemen) verkopen ook zakjes snoep waar op staat hoeveel milligram thc er totaal in zit. Dan is het een stuk makkelijker om je dosis te kiezen.
Bij een brownie of ander soort caketje heb je geen idee wat er in zit en dan kun je hem dus beter zelf bakken en met een site zoals https://www.howtoedibles.com/edible-dosage-calculator
berekenen hoe sterk je je edibles maakt.
Ook vind ik de bovenstaande tip van een vaporizer goed, dan is het doseren veel makkelijker. Een edible kan soms wel 3 uur duren voordat hij werkt, dan denk je dus dat je te weinig hebt genomen en neem je bij. Vervolgens denk je "oh dit werkt gewoon niet bij mij" en zodra je die gedachte krijgt word je ineens naar een andere planeet gelanceerd (maar dan is het al te laat en zul je de minimaal 5 uur durende high uit moeten zitten).

Ook kan ik aanraden het gewoon thuis te doen en daarna te bepalen of je nog de stad in wilt. Je hebt namelijk een hele grote kans dat je extreem lui wordt en alleen nog maar als een zak cement ergens wilt gaan liggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."