Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heb precies hetzelfde probleem. 2 kleine lijntjes, eentje links en eentje rechts. Vervolgens zes uur lang de grootste lol! Daarna begint de hel. Zitten gaat goed, maar als ik opsta is mijn evenwicht weg en ben ik erg duizelig, soms tegen het flauwvallen aan. Drink tijdens gebruik overigens genoeg water/cola. Voor de twee lijntjes wel veel bier gedronken. Tot drie dagen na gebruik nog steeds last van duizeligheid. Wel wordt dit steeds minder. Verder erg last van hartkloppingen, zweten en niet kunnen slapen. Geen speedzooi meer voor mij iig!"
"Kan me niet voorstellen dat je je nooit meer gelukkig zult voelen na 1x overmatig xtc gebruik. Naar mijn weten richt xtc pas psygolochische schade aan bij regelmatig veel gebruik. Zelf ben ik iemand die zich erg snel zorgen maakt over dingen, en merk dat dit na gebruik van xtc nog veel erger is. Wat je op die momenten niet moet doen is jezelf gek gaan praten. Het is erg makkelijk om jezelf gek te maken en de dip te verlengen. Ik denk dat je jezelf bang maakt met het idee nooit meer gelukkig te kunnen worden. Tuurlijk is dit niet zo! Je moet jezelf er van weten te overtuigen dat dit wel kan. Het was de nasleep van xtc dat je even kut deed voelen, en jijzelf die dit verlengd heeft, dat is wat je moet onthouden!"
"De dip is idd overgewaaid, gelukkig, was echt geen pretje! Volgens mij mag ik idd van geluk spreken dat de avond zelf wel top was, het âlove gevoelâ was wel anders dan normaal, maar heb iig mijn gedachten ergens anders op kunnen zetten, als ik het verhaal hierboven lees had het dus heel anders kunnen gaan. Uitspraken als; âXTC kan haast niet mis gaanâ gaan dus zeker niet altijd op. In mijn ogen worden de negatieve kanten die XTC kan hebben nog erg onderschat. De dip die er aan kleeft in combinatie met een rotperiode werd door mij iig wel onderschat. Maargoed, van je fouten leer je"
"gamerboy007 zei: achja, over 2 maand terug late checke.... ik merk ook niet veel van die ontsteking, ik voel me terug zoals voor ik xtc heb gebruikt. Klik om te vergroten... zie je nou wel... Niet te druk maken, dan komt het vanzelf goed"
"Beste mensen, Het staat al een tijd in de planning om binnenkort op een feestje XTC te gaan doen (niet eerste keer). Nu is het geval dat mijn vriendin (na 7 jaar), heel plots onze relatie heeft beëindigd. Hier heb ik nogal verdriet van en zit er aardig mee in mijn maag. Wat ik mij nu afvraag, is of het verstandig is om XTC te gaan gebruiken. Zal ik mij bijvoorbeeld de dagen erna nog kutter gaan voelen of kan het nog andere rare gevolgen gaan hebben? Zeer veel dank!"
"Bedankt voor jullie reacties! En idd Olle het is niet bedoeld omdat ik me niet goed voel. Het stond gewoon al een tijd in de planning. Een verslavingskans acht ik bij mezelf zeer klein. Laat er altijd minimaal 3 maanden tussen, en naast drank gebruik ik voor de rest ook niets. De vraag is eigenlijk of de crash van de XTC een extra nadelig effect kan hebben in deze situatie en in welke vorm dat precies zou kunnen zijn."
"Is het misschien verstandiger om een ander middel te pakken, speed bijvoorbeeld? Heb altijd begrepen dat de 'psychische dip' hiervan minder is dan bij xtc?"
"Volgens mij ontstaat er nog steeds verwarring over de reden van gebruik. Het is puur om een leuk feestje te bouwen, niet om mijn verdriet te verdringen. Plus de verslavingskans acht ik erg klein, gebruik echt zelden, alleen tijdens een leuk feestje, hooguit 4 keer per jaar."
"Gisteren naar Fabulous in Den Bosch geweest, en heb het wel gedaan. Heb echt een topavond gehad en ff ergens anders aan kunnen denken. Moet wel zeggen dat het verdriet na 1,5 week al wel wat minder was, heb daarom dus besloten om het wel te doen. Nu maar hopen op een niet te grote dip, dinsdag. In ieder geval bedankt voor alle antwoorden!"
"Laat toch nog even weten hoe het afgelopen is. Gisteren (dinsdag) echt een enorme kutdag gehad. Kon nergens anders aan denken dan mijn vriendin die vertrokken is, en kon mijn hoofd totaal niet bij mijn werk houden. Voelde me echt extreem depri. Vandaag voel ik me gelukkig een stuk beter. Heb hier iig van geleerd, zelf zal ik nooit meer xtc gebruiken in een periode waarin ik me al kut voel. De avond van gebruik is net zo geweldig als anders, maar de dagen erna zijn 5x zo moeilijk. Een afweging die ieder voor zich zelf zal moeten maken en zo'n situatie. Iedereen bedankt voor de reacties!"