Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRituelen bij psychedelische trips?

Rituelen bij psychedelische trips?

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zijn er hier ook mensen die iets van een ritueel doen rondom een trip?

Toen ik vroeger een paar keer per jaar tripte deed ik voor elke trip en dag na elke trip een zelfbedacht ritueel. Voor de trip als bescherming tegen duistere/ongezonde invloeden en na de trip een soort bedankritueel. Dit laatste omdat ik dacht dat het psychologisch wel nuttig kan zijn om echt die afronding te hebben.

Bij het ritueel vooraf aan de trip gebruikte ik ook salie om de 'atmosfeer' te zuiveren. Het was echt een zelfbedacht ritueel waabij ik mijn woning als het ware in het licht zette en tegelijk afschermde voor negatieve energie/entiteiten. Ook schermde ik mezelf af dmv een eenvoudige visualisatie.

De herinnering dat je een beschermingsritueel hebt uitgevoerd kan tijdens een trip rust geven.

Dus ik geloof wel dat een ritueel waarde kan hebben. Al is het maar psychologisch.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee, dat doe ik niet, ik ben dan ook niet bijgelovig.

Ik zie niet in waartegen ik me zou moeten 'beschermen'. Alle gevoelens zijn oke, ook negatieve. Wel wil ik nog wel eens geurkaarsjes aansteken of een wierrookje branden, maar dat is alleen maar voor de sfeer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."