Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hi, Zoals velen hierboven al zeggen hangt het heel erg af van de pil en hoe zwaar deze is. Daarnaast zou ik ook altijd aanraden om je pillen eerst te testen, zelfs wanneer deze van vrienden komen! Wat je kan verwachten van MDMA of XTC verschild dus per pil, de hoeveelheid en vaak ook de situatie waarin je je bevindt. MDMA zorgt voor een verhoogde activiteit van drie belangrijke neurotransmitters in de hersenen: Serotonine, dopamine en nor-epinefrine. Wanneer MDMA de hersenen bereikt wordt je beloningscentrum geprikkeld. Hierdoor wordt je stemming beïnvloed en worden de hormonen oxytocine en vasopressine aangemaakt. Deze zorgen voor dat liefdevolle en sociale gevoel wat vaak met MDMA wordt geassocieerd. Je krijgt een gevoel van gelukzaligheid en vind waarschijnlijk iedereen aardig. Maar dit kan ook voor een vals gevoel van comfort en veiligheid zorgen. Ik zou dan ook zeker aanraden om de eerste keer te gebruiken wanneer je in een vertrouwde omgeving bent en met vrienden bent die er al ervaring mee hebben. De twee artikelen die ik heb gelinkt leggen zowel de korte- als de lange termijn effecten van het gebruik van MDMA/XTC uit. Daar staat ook nog wat interessante informatie in over de befaamde MDMA-dip"
"Heel simpel gezegd: de 1 is een medicijn de ander is een drug. Al is het wel zo dat antidepressiva en XTC allebei voor een verhoogde hoeveelheid van serotonine in het bloed zorgen. Toch kan het MDMA stofje in XTC niet doen wat antidepressiva wel kan. Antidepressiva worden meestal voorgeschreven tegen psychische klachten. Bijvoorbeeld: depressie, angst en paniek. Deze klachten kunnen door dit medicijn worden weggenomen. Daarin tegen kan XTC dit soort klachten juist verergeren of zelfs veroorzaken. Als je deze klachten hebt en XTC gebruikt naast je antidepressiva, sta je dus je herstel in de weg. Antidepressiva worden immers voorgeschreven om de neurotransmitterhuishouding weer in balans te brengen en zo angst of depressie te verminderen. XTC kan dit proces juist verstoren. XTC zorgt namelijk voor een verhoogde afgifte van serotonine, terwijl antidepressiva serotonine na afgifte langer vasthouden. Combinatie van XTC met SSRI’s of TCA leidt waarschijnlijk niet tot gevaarlijk hoge concentraties serotonine in het lichaam: het serotoninesyndroom. Maar bij hoge doseringen valt dit niet uit te sluiten. Als je XTC slikt en daarnaast MAO-remmers gebruikt, kan dit namelijk leiden tot het serotoninesyndroom. Je kunt dan last krijgen van oververhitting, bewustzijnsstoornissen, bloedklontering en hartritmestoornissen. Met name de bloedklontering en hartritmestoornissen zijn levensgevaarlijk. Ook kan er bij deze combinatie een gevaarlijke verhoging van de bloeddruk ontstaan."
"Wat ongelofelijk goed dat je zo lang clean bent geweest! En dat je nu weer opnieuw bent gestopt. Wat betreft het beter voelen na het gebruiken dat kan verschillende dingen afhangen. Ik vond dat dit artikel over Oxycodon wel handige informatie had en ook goed aangaf wat alle bijwerkingen + afkickverschijnselen kunnen zijn. Je zei dat je eerder accuut was gestopt bij 50 mg. Was dat deze keer weer het geval? Ik weet namelijk wel dat je bij accuut stoppen met Oxycodon een vergrote kans hebt op afkickverschijnselen zoals hartkloppingen, rillingen, onrust, misselijkheid en een soort koortsige kou. En ook slaapproblemen en pijn in het lichaam kunnen daarbij horen. Als dit aanhoudt zou ik zeker medische hulp zoeken. Succes nog!"
"Ik moet zeggen dat ik Oxycodon voorschrijven in jouw situatie ook niet helemaal handig vindt van de dokter. Maar om in ieder geval wat angst bij je weg te nemen zijn jouw klachten wel in overeenkomst met de meest voorkomende klachten bij het gebruik van oxycodon. De meest voorkomende bijwerkingen zijn namelijk: verstopping sufheid maag- en darmklachten duizeligheid jeuk hoofdpijn een droge mond Wel opvallend dat je hier, bij eerder gebruik niet ook al last van hebt gehad maar dat zou ook kunnen komen omdat jouw nieren nu dusdanig een klap hebben gekregen dat je dat in de rest van je buik ook zult merken. Ik weet niet of je inmiddels met je dokter hebt gesproken maar anders zou ik sowieso willen aanraden om op minder heftige pijnstiller over te stappen. Er zijn genoeg pijnstillers die in jouw situatie passend zijn (zonder de nare bijwerkingen)"
"In een XTC pil zou over het algemeen enkel en alleen MDMA en bindmiddelen moeten zitten. Het werkzame bestanddeel in XTC is namelijk de chemische stof MDMA (3,4-methylenedioxymethamphetamine). Deze chemische stof heeft veel overeenkomsten met amfetamine en/of speed. Wat dus zorgt voor een verhoogde activiteit van drie belangrijke neurotransmitters in de hersenen: Serotonine, dopamine en nor-epinefrine. Het kan voorkomen dat er in een XTC-pil ook andere stoffen zitten zoals mCPP en PMMA. Of dat de pil meer MDMA bevat. Een XTC-pil behoort tussen de 0-50% MDMA te bevatten. De meest voorkomende MDMA-vrije toevoegingen in XTC zijn aspirine, cafeïne en andere vrij verkrijgbare geneesmiddelen. Om een lang verhaal kort te houden. Een XTC pil hoort dus eigenlijk niets meer te zijn dan een pil met MDMA. Het kan echter voorkomen dat er ook andere stoffen aan toe zijn gevoegd en dat deze het verschil maken in jou beleving."
"Wanneer het lachgas in je lichaam terecht komt blokkeert het de glutamaatreceptor in de hersenen, daardoor ervaar je een roes. Je waarneming verandert: wat je hoort, ziet en voelt, loopt in elkaar over. Geluiden kunnen anders klinken, je kunt tintelingen ervaren en lachbuien krijgen. Dit laatste verklaart de naam. Het effect is afhankelijk van de dosering, maar de roes duurt over het algemeen enkele seconden. Effecten kunnen echter ook langer duren. Ik zie het vaak dat mensen lachgas doen in hun auto. Doe dit vooral niet! Wanneer je naast het lachgas te weinig zuurstof krijgt, bestaat de kans dat je flauwvalt. Vooral in het verkeer is dat super gevaarlijk. Naast flauwvallen kan lachgas ook neurologische schade aanrichten (dit is wel bij veel gebruik). Bij extreem en langdurig gebruik ontstaat het risico op een vitamine B12 tekort. Bij een tekort aan B12 kan het lichaam klachten geven zoals: Gevoelloze vingers en tenen Tintelingen Evenwichtsproblemen Het verlies van controle over je bewegingen. Deze klachten kunnen duiden om zenuwschade. Op de lange termijn kan lachgas het ruggenmerg aantasten wat kan leiden tot verlamming. Het lijkt allemaal erg onschuldig maar denk altijd goed na en wees je ten alle tijde bewust van de effecten die drugs op je kunnen hebben. Bij een verslaving is het altijd belangrijk om medische hulp of een afkickkliniek in te schakelen."