Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKotsen na medicinale oxycodon

Kotsen na medicinale oxycodon

37 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
j
janklaaspaardLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik moet zeggen dat ik Oxycodon voorschrijven in jouw situatie ook niet helemaal handig vindt van de dokter. Maar om in ieder geval wat angst bij je weg te nemen zijn jouw klachten wel in overeenkomst met de meest voorkomende klachten bij het gebruik van oxycodon. De meest voorkomende bijwerkingen zijn namelijk:
  • verstopping
  • sufheid
  • maag- en darmklachten
  • duizeligheid
  • jeuk
  • hoofdpijn
  • een droge mond
Wel opvallend dat je hier, bij eerder gebruik niet ook al last van hebt gehad maar dat zou ook kunnen komen omdat jouw nieren nu dusdanig een klap hebben gekregen dat je dat in de rest van je buik ook zult merken. Ik weet niet of je inmiddels met je dokter hebt gesproken maar anders zou ik sowieso willen aanraden om op minder heftige pijnstiller over te stappen. Er zijn genoeg pijnstillers die in jouw situatie passend zijn (zonder de nare bijwerkingen)
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oud topic, maar zonder opiatentolerantie kun je echt wel goed misselijk worden van 15 mg oxycodon.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat er bij sommige commentaren hier er wel heel erg van wordt uitgegaan dat Oxycodon verslavend is. Terwijl ik er na mijn 1e hernia super gemakkelijk mee kon stoppen. Ik had een soort afbouwschema van de dokter gekregen: 80 - 60 - 40 - 20 - 10 - 0, maar ik heb daar nog stappen in overgeslagen. Ik ben van 80 naar 60 naar 30 naar 0 gegaan, zonder wat voor afkickverschijnselen dan ook. Na mijn 2e hernia ben ik op 10 mg blijven hangen, maar dat heb ik ook jarenlang zonder problemen volgehouden. Totdat ik in een rotperiode kwam en merkte dat ik met een pilletje meer me echt een stuk lekkerder voelde.

Oxycodon is zeker een pijnstiller met een risico en dat wordt veel te weinig erkend door dokters. Er zou veel meer begeleiding (zoals de dokter van de OP deed, heel goed!) en informatie gegeven moeten worden. Maar op zich is het echt een fantastisch middel als paracetamol en zelfs tramadol het effect van een pepermuntje heeft. Langdurig pijn hebben is namelijk helemaal niet zo goed voor je genezingsproces, dus het is nogal onverstandig om daarvoor te kiezen zonder gegronde reden. En nier/urinebuis pijn schijnt voor mannen het equivalent van een bevalling te zijn, dus dat is bijna onmenselijk om te verdragen zonder wat voor verlichting dan ook.
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Verstandig! Ik ben helaas wel verder van huis met het plassen. Ik loop zelf ook bij de uroloog dus fingers crossed dat alles goed komt voor ons beide.

Hoe lang ben je verslaafd geweest, hoeveel gebruikte je?
Klik om te vergroten...
Ik duim voor je, mensen hebben echt geen idee wat voor impact een verslaving op jou en je lichaam kan hebben :/

Ik ben sinds mid-augstus of begin september verslaafd, ik weet niet meer precies vanaf wanneer want ja, mn geheugen van toen is één grote waas. Ik gebruikte op een "goede" dag zo'n 2 gram en op een slechte dag tot zo'n 6 gram, een enkele keer heb ik 8 gram naar binnen gewerkt en sinds die dag specifiek heb ik pas echt hele nare fysieke klachten. Overigens waren de "goede" en "slechte" dagen 50/50 verdeeld.

Misschien een beetje een brutale vraag, maar zou ik naar jouw reis mogen vragen?
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Tijd geleden meldde oemand hier op DF (geen idee meer wie) dat diegene Oxy had voorgeschreven gekregen bij een breuk in middenhandsbeentje. Kom op zeg... Oxy voor zoiets??? Ik zelf kreeg voor een kijkoperatie aan knie jaren terug dat al aangeboden. Terwijl dat echt niet pijnlijk is en valt onder kleine ingreep. Geweigerd dus.
Echt van de pot gerukt.
Het gaat echt fout zo.
Klik om te vergroten...
Maar wat zou jij dan als alternatief bieden? Op een gegeven moment is de pijn te heftig voor medicatie afkomstig van menig drogisterij. Zoals ik nu heb met mijn nieren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
PeriodiekeManna zei:
Maar wat zou jij dan als alternatief bieden? Op een gegeven moment is de pijn te heftig voor medicatie afkomstig van menig drogisterij. Zoals ik nu heb met mijn nieren.
Klik om te vergroten...
Voor een handbreuk neem je paracetamol oid. Opiaten zijn daar ECHT niet bij nodig. Ja het doet pijn maar niet zo dat het niet te houden is.
Nier gedoe heb ik geen verstand van dus wat alternatieven zijn weet ik niet.
Feit is dat het echt te makkelijk en vaak onnodig word voorgeschreven. In mijn optiek word de mensheid mietjes. Pijn ohhhh pilletje!

En ja ik heb al vaak wat gebroken, uit de kom, kapot gehad. Nooit opiaten genomen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
PeriodiekeManna zei:
Ik duim voor je, mensen hebben echt geen idee wat voor impact een verslaving op jou en je lichaam kan hebben :/

Ik ben sinds mid-augstus of begin september verslaafd, ik weet niet meer precies vanaf wanneer want ja, mn geheugen van toen is één grote waas. Ik gebruikte op een "goede" dag zo'n 2 gram en op een slechte dag tot zo'n 6 gram, een enkele keer heb ik 8 gram naar binnen gewerkt en sinds die dag specifiek heb ik pas echt hele nare fysieke klachten. Overigens waren de "goede" en "slechte" dagen 50/50 verdeeld.

Misschien een beetje een brutale vraag, maar zou ik naar jouw reis mogen vragen?
Klik om te vergroten...
Ja zeker, ik zal hier straks even verder op in gaan als ik wat meer tijd heb. 😊
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Voor een handbreuk neem je paracetamol oid. Opiaten zijn daar ECHT niet bij nodig. Ja het doet pijn maar niet zo dat het niet te houden is.
Nier gedoe heb ik geen verstand van dus wat alternatieven zijn weet ik niet.
Feit is dat het echt te makkelijk en vaak onnodig word voorgeschreven. In mijn optiek word de mensheid mietjes. Pijn ohhhh pilletje!

En ja ik heb al vaak wat gebroken, uit de kom, kapot gehad. Nooit opiaten genomen.
Klik om te vergroten...
Naja ten eerste bepalen wij andermans pijnervaring niet, dus als paracetamol voor Kees niet genoeg is en de dokter inziet dat er wat sterkers nodig is, dan is dat toch prima? Kijk natuurlijk moet het niet zomaar bij de minste kwaaltjes voorgeschreven worden, dat is een kwalijke zaak. Maar na extensieve evaluatie en goede richtlijnen omtrent frequentie van gebruik en dosering zal dat wel goed komen. En hoezo worden we als mensheid in het geheel mietjes als we dusdanig ontwikkeld zijn dat we medicatie hebben die pijn verlicht en het dan toepassen om pijn te verlichten? Ik zie niet in hoe dit ons 'mietjes' zou maken. En nogmaals, dat jij geen opiaten nodig hebt gehad voor pijn is erg fijn voor je, maar dat ontneemt niet dat je nog steeds niks kan zeggen over andermans pijnervaring.
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Ja zeker, ik zal hier straks even verder op in gaan als ik wat meer tijd heb. 😊
Klik om te vergroten...
Haha, is goed.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
PeriodiekeManna zei:
Naja ten eerste bepalen wij andermans pijnervaring niet, dus als paracetamol voor Kees niet genoeg is en de dokter inziet dat er wat sterkers nodig is, dan is dat toch prima? Kijk natuurlijk moet het niet zomaar bij de minste kwaaltjes voorgeschreven worden, dat is een kwalijke zaak. Maar na extensieve evaluatie en goede richtlijnen omtrent frequentie van gebruik en dosering zal dat wel goed komen. En hoezo worden we als mensheid in het geheel mietjes als we dusdanig ontwikkeld zijn dat we medicatie hebben die pijn verlicht en het dan toepassen om pijn te verlichten? Ik zie niet in hoe dit ons 'mietjes' zou maken. En nogmaals, dat jij geen opiaten nodig hebt gehad voor pijn is erg fijn voor je, maar dat ontneemt niet dat je nog steeds niks kan zeggen over andermans pijnervaring.
Klik om te vergroten...
Klopt. Ik zeg ook niks over ts. Nier pijn heb ik geen verstand van zei ik al. Blijft wel een feit dat het veel te vaak en te makkelijk word uitgedeeld door onze zogenaamde profs. We leven helaas in de quick fix tijd. Voor alles een pilletje. Pijnstillers, AD, Ritalin etc etc. Het lijkt wel of we niks meer mogen en willen voelen.

Ik weet dat ik er nogal stellig over ben vergeleken anderen. Maar dat blijft toch mijn mening hier over.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
PeriodiekeManna zei:
Maar wat zou jij dan als alternatief bieden? Op een gegeven moment is de pijn te heftig voor medicatie afkomstig van menig drogisterij. Zoals ik nu heb met mijn nieren.
Klik om te vergroten...
oxy wordt veel onverantwoord voorgeschreven..
Ik heb een ernstig motorongeluk gehad waarbij ik met de geschatte snelheid van 140 wat ik reed (110 bij afremmen wat te laat was) op de zijkant van een bestelbus die afsloeg waar het niet mocht ben geklapt, op het randje van leven en dood had ik meerdere ruggenwervels gebroken, schouder gebroken, been op 2 plekken gebroken, gebroken ribbenkast een zware hersenschudding en haarscheurtjes in de nekwervels, daarnaast had ik nog een interne bloeding.
Zelfs toen is er niet eens over nagedacht om oxy voor te schrijven überhaupt.
Als gevolg daarvan heb ik elke dag rugpijn, wat soms uitstraling biedt tot schouders en nek.
Ze hadden liever ondanks morfine dat ik dagelijks pijn had dan aan middelen zoals oxy.

zelfs na mijn operatie omdat ik geraakt was door scherven (bermbom) kreeg ik niet eens oxy.

dus zeg nou eens eerlijk? Er zijn zat middelen die pijn meer verdragend kunnen maken dan het belachelijk verslavende oxy wat overal maar klakkeloos voorgeschreven wordt. :)
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Klopt. Ik zeg ook niks over ts. Nier pijn heb ik geen verstand van zei ik al. Blijft wel een feit dat het veel te vaak en te makkelijk word uitgedeeld door onze zogenaamde profs. We leven helaas in de quick fix tijd. Voor alles een pilletje. Pijnstillers, AD, Ritalin etc etc. Het lijkt wel of we niks meer mogen en willen voelen.

Ik weet dat ik er nogal stellig over ben vergeleken anderen. Maar dat blijft toch mijn mening hier over.
Klik om te vergroten...
Naja los van dat jij zei dat we richting een mietjesmaatschappij gaan ben ik het wel met je eens, het wordt wel vaak te snel voorgeschreven en vaak zonder die evaluatie die ik noemde ook. Oom van me beweerde rugpijn te hebben en die heeft toen per direct oxy gekregen zonder enig onderzoek naar de oorzaak. Dat vind ik dus wel degelijk een kwalijke zaak. Overigens "projecteren" je nieren de pijn naar je onderrug en soms ook onderbuik. Hierdoor voelt het alsof ik continu extreem heftige rugpijn heb.
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Blyatman zei:
oxy wordt veel onverantwoord voorgeschreven..
Ik heb een ernstig motorongeluk gehad waarbij ik met de geschatte snelheid van 140 wat ik reed (110 bij afremmen wat te laat was) op de zijkant van een bestelbus die afsloeg waar het niet mocht ben geklapt, op het randje van leven en dood had ik meerdere ruggenwervels gebroken, schouder gebroken, been op 2 plekken gebroken, gebroken ribbenkast een zware hersenschudding en haarscheurtjes in de nekwervels, daarnaast had ik nog een interne bloeding.
Zelfs toen is er niet eens over nagedacht om oxy voor te schrijven überhaupt.
Als gevolg daarvan heb ik elke dag rugpijn, wat soms uitstraling biedt tot schouders en nek.
Ze hadden liever ondanks morfine dat ik dagelijks pijn had dan aan middelen zoals oxy.

zelfs na mijn operatie omdat ik geraakt was door scherven (bermbom) kreeg ik niet eens oxy.

dus zeg nou eens eerlijk? Er zijn zat middelen die pijn meer verdragend kunnen maken dan het belachelijk verslavende oxy wat overal maar klakkeloos voorgeschreven wordt. :)
Klik om te vergroten...
Om te beginnen met wat je wss al 1000x hebt gehoord: Jezus wat een heftig verhaal, oprecht. Respect dat je je er doorheen hebt kunnen bikkelen.

Ik denk dat we hier in mening over zullen blijven verschillen, ik vind het namelijk heel erg bizar dat je geen sterke pijnstiller hebt gekregen. Mijn mams is tweemaal aan haar nek geopereerd en heeft beide keren oxycodon gekregen voor tijdens haar herstelperiode, doordat zij telkens maar weinig meekreeg in de langzame afgifte variant en onder begeleiding van haar revalidatietherapeutpersoonikweethetgoedewoordffnietsorry. Er zullen vast alternatieven zijn, maar die bestaan grotendeels uit andere opiaten en opioïden.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
PeriodiekeManna zei:
Om te beginnen met wat je wss al 1000x hebt gehoord: Jezus wat een heftig verhaal, oprecht. Respect dat je je er doorheen hebt kunnen bikkelen.

Ik denk dat we hier in mening over zullen blijven verschillen, ik vind het namelijk heel erg bizar dat je geen sterke pijnstiller hebt gekregen. Mijn mams is tweemaal aan haar nek geopereerd en heeft beide keren oxycodon gekregen voor tijdens haar herstelperiode, doordat zij telkens maar weinig meekreeg in de langzame afgifte variant en onder begeleiding van haar revalidatietherapeutpersoonikweethetgoedewoordffnietsorry. Er zullen vast alternatieven zijn, maar die bestaan grotendeels uit andere opiaten en opioïden.
Klik om te vergroten...

Haha thanks, ben niet zomaar klein te krijgen.
Maar ja, ik denk dat Oxy meer een ding van nu is, want vroeger werd het vrijwel nooit voorgeschreven. Apart okk dat jouw moeder het met nek operatie gekregen heeft, want de zus van een maat van mij had tot 2 x toe een operatie aan haar nek ivm nekhernia en die heeft nooit oxy voorgeschreven gehad daarvoor.
Ik zeg niet dat het helemaal niet voorgeschreven mag worden, maar waar het wel moet gebeurd het niet en voor andere dingen weer onterecht. Ook speelt de frama hier gewoon op in, zware medicaties = verslaving = verslavingszorg. = $$$
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
PeriodiekeManna zei:
Haha, is goed.
Klik om te vergroten...
Mijn Ketamine verhaal is ongeveer zo’n 4 jaar geleden begonnen. Het begon met sporadisch een puntje en in een rap tempo ging mijn tolerantie omhoog. Het gebruik van eens per maand, ging naar eens per week en zo naar iedere dag. Ik heb +- een tijdsbestek van een jaar zeker wel 4/5/6 gram per dag gesnoven. Soms eens een dag met 2 gram ertussen, inderdaad op een “goede” dag.

Als ik hier op terugkijk is het ook te belachelijk voor woorden geweest en vragen om problemen.

Verder is het in die 4 jaar altijd een beetje op en af gegaan buiten dat jaar om. Dan ging het altijd met periodes. Dan weer weken wel, weken rust en dat steeds opnieuw. Maar de Ketamine was altijd wel ergens in mijn leven in die 4 jaar.

Gek genoeg heb ik in die tijden nooit echt last ervaren en dacht daarom ook ergens, heel naïef, “dat overkomt mij dus niet.” Ik heb soms weleens een brandend gevoel gehad met plassen maar dat trok altijd weer weg met een paar keer plassen dus zocht er toen nog niets achter.

Nu tijdens de Corona periode ben ik 6/7 weken thuis komen te zitten en was het weer raak. Iedere dag snoof ik weer 1 of 2 gram, soms eens 3 en ik denk een dag of 3/4 van deze weken niets. Dat ging eigenlijk nog steeds best goed totdat ik ineens in de nacht/ochtend wakker werd met de meest verschrikkelijke pijn die ik ooit gevoeld heb.

- Gek genoeg had ik nog steeds geen plas problemen hier... -

Ik dacht écht dit is het, ik ga zo sterven. Uren lang hield deze pijn aan en heb ik lopen janken van de pijn op zoek naar wat verlichting. Hete douche, warme kruik, het hielp “iets” maar ik moest het uitzitten. Op een gegeven moment waren de aanvallen verdwenen en heb ik nog weken last gehad van mijn nieren. Een doffe zeurende pijn, van ellende wist ik niet meer hoe ik moest zitten en liggen maar die nacht is wel het punt geweest dat ik geen Ketamine meer heb aangeraakt.

Ongeveer 3 weken nadat ik gestopt was begonnen de plas problemen. Ik kon mijn plas niet meer ophouden, had continu aandrang en kon praktisch beter op de wc wonen.

Toen ben ik naar de huisarts gegaan en deed ze heel moeilijk, maar heb uiteindelijk Vesicare meegekregen. Dit verlichtte de ellende voor misschien een dag en daarna zat ik weer te janken, ik kon niet meer. Wederom terug gegaan een gesmeekt of ze wilde overleggen met de uroloog. Zo gezegd, zo gedaan en toen kreeg ik Betmiga voorgeschreven. In de tussentijd veel vervelende bijwerkingen gekregen van deze medicatie, maar ik zal het een beetje ‘kort’ houden. Het is draagzaam dankzij deze medicatie.

Inmiddels ben ik in het ziekenhuis geweest en is er eindelijk na 157 dagen ellende een behandelplan opgesteld en word ik -hopelijk- eindelijk verlost van deze miserie.

Maar ik ben er nog lang niet. Ik ben hier denk ik al met al nog wel een jaar zoet mee. Je blaas is een lastig iets en herstel duurt heel lang. Mijn nieren zijn godzijdank helemaal oké. Maar laat jezelf goed nakijken in het ziekenhuis.

Ik hoop voor je dat het plassen bij jou goed blijft gaan.

Tijd heelt, ook jouw nieren. Hou vol!

Nooit meer Ketamine.
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Blyatman zei:
Haha thanks, ben niet zomaar klein te krijgen.
Maar ja, ik denk dat Oxy meer een ding van nu is, want vroeger werd het vrijwel nooit voorgeschreven. Apart okk dat jouw moeder het met nek operatie gekregen heeft, want de zus van een maat van mij had tot 2 x toe een operatie aan haar nek ivm nekhernia en die heeft nooit oxy voorgeschreven gehad daarvoor.
Ik zeg niet dat het helemaal niet voorgeschreven mag worden, maar waar het wel moet gebeurd het niet en voor andere dingen weer onterecht. Ook speelt de frama hier gewoon op in, zware medicaties = verslaving = verslavingszorg. = $$$
Klik om te vergroten...
Vreemd, mijn moeder is dus ook tweemaal geopereerd wegens nekhernia. Naja technisch gezien was de eerste vanwege de hernia en de tweede om de vrij slechte operatie van de eerste chirurg te redden. Maar eigenlijk is het op z'n minst raar dat er geen algemene wettelijk vsstgestelde richtlijn is voor specifieke medicatie.

Laat me overigens niet beginnen over de corrupte hoerenfaçade die de farmaceutische industrie nou eigenlijk is. Geloof me, ik kan uren lang doorgaan over hoe ik eigenhandig die gehele industrie neer zou willen halen. @Salvia weet alles van die monologen in rant format :')
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Mijn Ketamine verhaal is ongeveer zo’n 4 jaar geleden begonnen. Het begon met sporadisch een puntje en in een rap tempo ging mijn tolerantie omhoog. Het gebruik van eens per maand, ging naar eens per week en zo naar iedere dag. Ik heb +- een tijdsbestek van een jaar zeker wel 4/5/6 gram per dag gesnoven. Soms eens een dag met 2 gram ertussen, inderdaad op een “goede” dag.

Als ik hier op terugkijk is het ook te belachelijk voor woorden geweest en vragen om problemen.

Verder is het in die 4 jaar altijd een beetje op en af gegaan buiten dat jaar om. Dan ging het altijd met periodes. Dan weer weken wel, weken rust en dat steeds opnieuw. Maar de Ketamine was altijd wel ergens in mijn leven in die 4 jaar.

Gek genoeg heb ik in die tijden nooit echt last ervaren en dacht daarom ook ergens, heel naïef, “dat overkomt mij dus niet.” Ik heb soms weleens een brandend gevoel gehad met plassen maar dat trok altijd weer weg met een paar keer plassen dus zocht er toen nog niets achter.

Nu tijdens de Corona periode ben ik 6/7 weken thuis komen te zitten en was het weer raak. Iedere dag snoof ik weer 1 of 2 gram, soms eens 3 en ik denk een dag of 3/4 van deze weken niets. Dat ging eigenlijk nog steeds best goed totdat ik ineens in de nacht/ochtend wakker werd met de meest verschrikkelijke pijn die ik ooit gevoeld heb.

- Gek genoeg had ik nog steeds geen plas problemen hier... -

Ik dacht écht dit is het, ik ga zo sterven. Uren lang hield deze pijn aan en heb ik lopen janken van de pijn op zoek naar wat verlichting. Hete douche, warme kruik, het hielp “iets” maar ik moest het uitzitten. Op een gegeven moment waren de aanvallen verdwenen en heb ik nog weken last gehad van mijn nieren. Een doffe zeurende pijn, van ellende wist ik niet meer hoe ik moest zitten en liggen maar die nacht is wel het punt geweest dat ik geen Ketamine meer heb aangeraakt.

Ongeveer 3 weken nadat ik gestopt was begonnen de plas problemen. Ik kon mijn plas niet meer ophouden, had continu aandrang en kon praktisch beter op de wc wonen.

Toen ben ik naar de huisarts gegaan en deed ze heel moeilijk, maar heb uiteindelijk Vesicare meegekregen. Dit verlichtte de ellende voor misschien een dag en daarna zat ik weer te janken, ik kon niet meer. Wederom terug gegaan een gesmeekt of ze wilde overleggen met de uroloog. Zo gezegd, zo gedaan en toen kreeg ik Betmiga voorgeschreven. In de tussentijd veel vervelende bijwerkingen gekregen van deze medicatie, maar ik zal het een beetje ‘kort’ houden. Het is draagzaam dankzij deze medicatie.

Inmiddels ben ik in het ziekenhuis geweest en is er eindelijk na 157 dagen ellende een behandelplan opgesteld en word ik -hopelijk- eindelijk verlost van deze miserie.

Maar ik ben er nog lang niet. Ik ben hier denk ik al met al nog wel een jaar zoet mee. Je blaas is een lastig iets en herstel duurt heel lang. Mijn nieren zijn godzijdank helemaal oké. Maar laat jezelf goed nakijken in het ziekenhuis.

Ik hoop voor je dat het plassen bij jou goed blijft gaan.

Tijd heelt, ook jouw nieren. Hou vol!

Nooit meer Ketamine.
Klik om te vergroten...
Alhoewel t niet zoveel betekent komende van een compleet vreemde op het internet, voel ik toch een beetje trots als ik je verhaal lees, in de zin van dat ik zowat trots op je ben dat het nu zo goed gaat.

Overigens herken ik de zure huisarts die beter weet ook, helaas. Op advies van mijn mentor (ben een eerstejaars student) ben ik gewisseld van huisarts, hierdoor ben ik in maar twee weken tijd bij een kliniek terecht gekomen. (wordt ambulant behandeld) Ook is mn nieuwe huisarts fucking begripvol waardoor ik dus medicatie heb gekregen en direct ben doorverwezen naar een uroloog. Misschien ook een idee voor jou? Van huisarts wisselen? Of evt een second opinion vragen?

Als we maar blijven bikkelen mijn geschubde en gevleugelde vrind.

Btw wat is je fav spyro spel? Mijne denk ik dawn of the dragon op de ps2 en wii.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Ik vind het echt te schandalig voor woorden. Ik keek een docu over een verslaafde aan Oxy in Nederland en ze zat er al jaren aan op recept en het ziekenhuis besloot haar in één dag eraf te halen. Je raad het al, haar hart gaf het op en toen hebben ze een giga dosis weer moeten toedienen anders was ze nu dood. Ze weten niet eens waar ze mee bezig zijn. Zo iemand moet naar een kliniek, niet naar een ziekenhuis waar ze je nog liever gisteren dan vandaag weghebben. Raar dat dokters blijkbaar ook op de één of andere manier slecht zijn geïnformeerd over deze middelen en de zware afkick hiervan. Echt schandalig.
Klik om te vergroten...

Weet je toevallig de naam van die docu nog?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tsja
Het is me wat.
Ik ben op tv geweest een paar seconden in een docu over oxcycodon.
Ik was zwaar verslaafd aan dit middel geraakt na een zeer pijnlijke operatie.
En dan ga je het zoeken, en ik vond een weg.
Ik kan helaas niet zonder pijnstillers, maar ik ben van de oxcycodon af.
Dat wel, het is een ander zeer bekend opuaat geworden .
Tan Pi.
Wat ik nu krijg is in de hand te houden.
Oxcycodon gaat bij mij vrij snel zeer goed fout.
Jazeker.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Legio Patria Nostra zei:
Tsja
Het is me wat.
Ik ben op tv geweest een paar seconden in een docu over oxcycodon.
Ik was zwaar verslaafd aan dit middel geraakt na een zeer pijnlijke operatie.
En dan ga je het zoeken, en ik vond een weg.
Ik kan helaas niet zonder pijnstillers, maar ik ben van de oxcycodon af.
Dat wel, het is een ander zeer bekend opuaat geworden .
Tan Pi.
Wat ik nu krijg is in de hand te houden.
Oxcycodon gaat bij mij vrij snel zeer goed fout.
Jazeker.
Klik om te vergroten...

Kun je wat meer over dit medicijn vertellen? Op recept van huisarts/specialist oid?
Ik kan ook niet zonder pijn medicatie maar op dit moment bij gebrek aan alternatieven kies ik toch voor de ondragelijke pijn tot ik iets anders vind. Ik wil niet terug in de greep van oxycodon.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."