Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZware pil slaat niet aan

Zware pil slaat niet aan

7 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
j
jankanerwatvanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zaterdag heb ik voor het eerst XTC gebruikt. De pillen waren getest op 240 mg mdma. Erg zware pillen voor een eerste keer, daarom besloten we om met kwartjes te werken. Mijn gewicht is 57 kilo en ik ben 21 jaar. Een kwart (60 mg) zou dus al genoeg moeten zijn. Het enige dat ik voelde, was dat lopen opeens heel makkelijk ging. Het voelde alsof ik er helemaal geen moeite meer voor hoefde te doen, alsof het vanzelf ging. Ook kreeg ik iets meer energie, maar dat zou ook kunnen komen door de muziek en de sfeer. Er verstreken twee uren maar ik voelde nog niks extra's. We besloten een kwartje bij te nemen. Na dit kwartje voelde ik direct een soort lekkere vlaag, die ook meteen weer voorbij was. We gingen even dansen en wat ik wel merkte, was dat mijn huid super zacht aanvoelde. Vervolgens gingen we weer een stukje lopen en toen voelde ik het eindelijk een beetje (met nadruk op een beetje); het gevoel van dat alles goed was. Ik begon heel langzaam te lopen en dat voelde zo lekker! Ook werd ik iets liefdevoller naar mijn vrienden, maar dat was heeeel lichtjes. Na een kwartiertje was dat gevoel alweer grotendeels weg en begon ik me weer normaal te voelen. Toen besloot ik om na ongeveer anderhalfuur weer een kwartje bij te nemen, maar daar voelde ik totaal niks meer van. Ik zag alleen dat de wolken een beetje dansten, maar voor de rest niks. Op een gegeven moment kakte ik zelfs in. Inmiddels had ik dus al zo'n 180 mg mdma in mijn lichaam zitten. Ik zat erg te twijfelen of ik nog een kwartje zou nemen; de gedachte dat ik met 57 kilo lichaamsgewicht 240 mg mdma naar binnen werkte voelde niet goed. Maar aan de andere kant dacht ik: waarom niet? Ik voel helemaal niks. Dus na weer anderhalfuur nam ik het laatste kwartje in. Toen kreeg ik weer lichte symptomen: tintelende benen en een tintelende rechterhand, zweten, maar verder niets. Toen het feest afgelopen was en we richting de bus liepen, kreeg ik wel last van waanbeelden. Ik dacht steeds dat er iemand naast me stond terwijl er niemand was. Ook kreeg ik ontzettende hoofdpijn en had ik het gevoel alsof mijn rechteroog niet helemaal meer 100% werkte. Daarnaast werd ik echt ontzettend moe. Ik had moeite om mezelf rechtop te houden. Niet echt fijne symptomen dus.
Overigens heb ik wel de hele dag onwijs staan kauwen en heb ik nu nog steeds zere kaken. Alle lichamelijke waren er dus wel (inclusief grote pupillen), maar hetgeen waar ik naar uitkeek (love-gevoel, heel veel energie etc.) waren er niet of heel lichtjes. Mijn vraag is: heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Ik lees verhalen van mensen die voor het eerst een pilletje gebruiken en na een kwartje al helemaal strak staan. Waarom heb ik dit niet na 4 kwartjes? Hebben we te lang gewacht met bijpakken? Had ik met een halfje moeten beginnen (wat me niet logisch lijkt, gezien de 1 - 1,5 × je lichaamsgewicht)? Over een maand gaan we het weer proberen en ik zou dan wel willen dat ie echt een keer goed inslaat.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm, wat stom.. Da's wel een flinke afknapper als je voor de eerste keer xtc gaat doen. Maar het kan aan van alles liggen, dat weet je nooit zeker. Klinkt wel alsof je je aan een goede dosis hebt gehouden en de tijden die je hebt gewacht zijn ook prima. Inderdaad is 60 kilo niet zo veel dus zou wel verwachten dat je er iets van merkt, als het dan niet bij het eerste kwartje is dan wel bij de tweede en dat ze dan op elkaar inklappen.
Moet wel zeggen dat ik veel mensen ken die bij de eerste keer vaak het niet goed merkten of pas heel laat (ik ook pas bij mijn 2e halfje toen, bij de eerste gebeurde niks). Ik zou het over een tijdje nog een keer proberen en probeer dan om niet te hoge verwachtingen te hebben en laat het ook gewoon over je heen komen, focus je op het festival/feest/wat je aan het doen bent en niet op het wachten van 'voel ik al wat of niet'. Dat helpt meestal wel bij mij. Qua dosis en tijd zou ik niet veel veranderen..
Misschien kun je andere pillen proberen die een lagere dosis hebben en dan iets meer pil nemen, maar dat is maar een suffige optie die eigenlijk geen verschil zou moeten maken. Je kan ook nog mdma kristal proberen.
j
jankanerwatvanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het gekke is ook dat ik al eerder XTC heb geprobeerd, maar die sloeg ook niet in. Achteraf bleek wel dat daar niet veel mdma in zat (105 mg, nam telkens een kwartje), dus dat zal de verklaring zijn geweest. Ik denk ook dat ik er toen te erg op zat te wachten, ik was ieder moment van de avond bezig met hoe ik me voelde en of ik al verandering voelde. Maar afgelopen zaterdag had ik dat totaal niet, ik was gewoon van de muziek aan het genieten en dacht er niet zoveel bij na of de xtc al werkte. Daarom vind ik het wel erg apart. Krijg bijna het idee dat ik er immuun voor ben. Of misschien moest ik zaterdag gewoon nog net even over mijn drempel heen, aangezien ik dus wel lichte beginnende effecten had. Btw: ik slik geen medicijnen en zit gewoon lekker in mijn vel etc. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Volgende keer toch maar met een halfje beginnen (en dan een iets lichtere pil).. :confused:
j
jankanerwatvanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klein vraagje nog: is het nu niet zo dat ik na afgelopen zaterdag al een deel van mijn serotonine heb verbruikt en het daarom de volgende keer (volgende keer is 30 juli) weer niet heftig zal worden? Of heb ik nog genoeg serotonine in mijn lichaam voor het optimale xtc effect, aangezien ik zaterdag dus niet zoveel voelde?

:wave: :smoke:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fout, je zult er ook 3 maanden tussen houden. 200 milligram MDMA binnenkrijgen is al teveel en dus zul je zéker 3 maanden moeten wachten om je axonen weer te laten herstellen, ongeacht of je door een trage dosering minder effecten gemerkt hebt.

Ik raad je met klem af om niet op 30 juli alweer te gaan gebruiken, zat er tussen de afgelopen keer en deze keer ook zo weinig tijd?
j
jankanerwatvanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
Fout, je zult er ook 3 maanden tussen houden. 200 milligram MDMA binnenkrijgen is al teveel en dus zul je zéker 3 maanden moeten wachten om je axonen weer te laten herstellen, ongeacht of je door een trage dosering minder effecten gemerkt hebt.

Ik raad je met klem af om niet op 30 juli alweer te gaan gebruiken, zat er tussen de afgelopen keer en deze keer ook zo weinig tijd?
Klik om te vergroten...

Zaten ruim twee maanden tussen. Hm beetje jammer met al die leuke festivals in de zomervakantie, drie maanden wachten duurt lang en vooral omdat ik nu na die twee 'mislukte' keren zo benieuwd ben naar het echte gevoel. :(
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#7
jankanerwatvan zei:
Hm beetje jammer met al die leuke festivals in de zomervakantie, drie maanden wachten duurt lang en vooral omdat ik nu na die twee 'mislukte' keren zo benieuwd ben naar het echte gevoel.
Klik om te vergroten...

Als je het gaat forceren komt het echte gevoel nooit. Heb geduld, herstel en probeer het daarna nog eens. Test je pillen, bereid je goed voor, doseer verstandig en ga niet constant kijken naar symptomen, wacht gewoon geduldig af en met een beetje geluk krijg je het echte gevoel.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat de rest zegt. Als je het nu zo snel weer gaat doen is de kans vrij groot dat je nog niets merkt aangezien je wel veel xtc hebt genomen ookal voelde je er dan niet zo veel van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."