#1
Zaterdag heb ik voor het eerst XTC gebruikt. De pillen waren getest op 240 mg mdma. Erg zware pillen voor een eerste keer, daarom besloten we om met kwartjes te werken. Mijn gewicht is 57 kilo en ik ben 21 jaar. Een kwart (60 mg) zou dus al genoeg moeten zijn. Het enige dat ik voelde, was dat lopen opeens heel makkelijk ging. Het voelde alsof ik er helemaal geen moeite meer voor hoefde te doen, alsof het vanzelf ging. Ook kreeg ik iets meer energie, maar dat zou ook kunnen komen door de muziek en de sfeer. Er verstreken twee uren maar ik voelde nog niks extra's. We besloten een kwartje bij te nemen. Na dit kwartje voelde ik direct een soort lekkere vlaag, die ook meteen weer voorbij was. We gingen even dansen en wat ik wel merkte, was dat mijn huid super zacht aanvoelde. Vervolgens gingen we weer een stukje lopen en toen voelde ik het eindelijk een beetje (met nadruk op een beetje); het gevoel van dat alles goed was. Ik begon heel langzaam te lopen en dat voelde zo lekker! Ook werd ik iets liefdevoller naar mijn vrienden, maar dat was heeeel lichtjes. Na een kwartiertje was dat gevoel alweer grotendeels weg en begon ik me weer normaal te voelen. Toen besloot ik om na ongeveer anderhalfuur weer een kwartje bij te nemen, maar daar voelde ik totaal niks meer van. Ik zag alleen dat de wolken een beetje dansten, maar voor de rest niks. Op een gegeven moment kakte ik zelfs in. Inmiddels had ik dus al zo'n 180 mg mdma in mijn lichaam zitten. Ik zat erg te twijfelen of ik nog een kwartje zou nemen; de gedachte dat ik met 57 kilo lichaamsgewicht 240 mg mdma naar binnen werkte voelde niet goed. Maar aan de andere kant dacht ik: waarom niet? Ik voel helemaal niks. Dus na weer anderhalfuur nam ik het laatste kwartje in. Toen kreeg ik weer lichte symptomen: tintelende benen en een tintelende rechterhand, zweten, maar verder niets. Toen het feest afgelopen was en we richting de bus liepen, kreeg ik wel last van waanbeelden. Ik dacht steeds dat er iemand naast me stond terwijl er niemand was. Ook kreeg ik ontzettende hoofdpijn en had ik het gevoel alsof mijn rechteroog niet helemaal meer 100% werkte. Daarnaast werd ik echt ontzettend moe. Ik had moeite om mezelf rechtop te houden. Niet echt fijne symptomen dus.
Overigens heb ik wel de hele dag onwijs staan kauwen en heb ik nu nog steeds zere kaken. Alle lichamelijke waren er dus wel (inclusief grote pupillen), maar hetgeen waar ik naar uitkeek (love-gevoel, heel veel energie etc.) waren er niet of heel lichtjes. Mijn vraag is: heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Ik lees verhalen van mensen die voor het eerst een pilletje gebruiken en na een kwartje al helemaal strak staan. Waarom heb ik dit niet na 4 kwartjes? Hebben we te lang gewacht met bijpakken? Had ik met een halfje moeten beginnen (wat me niet logisch lijkt, gezien de 1 - 1,5 × je lichaamsgewicht)? Over een maand gaan we het weer proberen en ik zou dan wel willen dat ie echt een keer goed inslaat.
Overigens heb ik wel de hele dag onwijs staan kauwen en heb ik nu nog steeds zere kaken. Alle lichamelijke waren er dus wel (inclusief grote pupillen), maar hetgeen waar ik naar uitkeek (love-gevoel, heel veel energie etc.) waren er niet of heel lichtjes. Mijn vraag is: heeft iemand een idee waar dit door zou kunnen komen? Ik lees verhalen van mensen die voor het eerst een pilletje gebruiken en na een kwartje al helemaal strak staan. Waarom heb ik dit niet na 4 kwartjes? Hebben we te lang gewacht met bijpakken? Had ik met een halfje moeten beginnen (wat me niet logisch lijkt, gezien de 1 - 1,5 × je lichaamsgewicht)? Over een maand gaan we het weer proberen en ik zou dan wel willen dat ie echt een keer goed inslaat.
