Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNitrazepam , mogadon

Nitrazepam , mogadon

7 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
O
OlivierLid
01-01-2024, 00:00
#1
In België is NUSTASIUM (Diphenhydramine HCl, 50mg) vrij verkrijgbaar. Je slaapt ervan, maar je slaapt "raar", in een schemertoestand, en je hebt 's ochtends een kater. Niet kunnen slapen is een ramp, vooral als je de volgende iets te doen hebt. Ik gebruik van alles om te slapen: clonazepam (niet echt een slaapmiddel, maar wel ontspannend), Diphenhydramine, hoestdranken met promethazine, melatonine. Wat ik eigenlijk zoek is één slaapmiddel dat ik dagelijks kan nemen, en niet in werkzaamheid terugloopt. Mijn moeder gebruikte het ouderwetse Mogadon, 1 tablet per dag, en sliep erop als een roos. Hoefde ook niet steeds meer te nemen. 1 per dag bleef jaar in jaar uit werkzaam. Ik zou voor een dergelijk middel heel wat over hebben!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Olivier zei:
In België is NUSTASIUM (Diphenhydramine HCl, 50mg) vrij verkrijgbaar. Je slaapt ervan, maar je slaapt "raar", in een schemertoestand, en je hebt 's ochtends een kater. Niet kunnen slapen is een ramp, vooral als je de volgende iets te doen hebt. Ik gebruik van alles om te slapen: clonazepam (niet echt een slaapmiddel, maar wel ontspannend), Diphenhydramine, hoestdranken met promethazine, melatonine. Wat ik eigenlijk zoek is één slaapmiddel dat ik dagelijks kan nemen, en niet in werkzaamheid terugloopt. Mijn moeder gebruikte het ouderwetse Mogadon, 1 tablet per dag, en sliep erop als een roos. Hoefde ook niet steeds meer te nemen. 1 per dag bleef jaar in jaar uit werkzaam. Ik zou voor een dergelijk middel heel wat over hebben!
Klik om te vergroten...
Nitrazepam (mogadon) heeft een lange halfwaardetijd , als je slaapproblemen hebt zal de arts dit niet zomaar voorschrijven. Als je last hebt van herbelevingen heb je er meer kans op. Vind zelf flunitrazepam fijner werken. Krijg dat alleen maar dankzij de neuroloog die meende dat ik van een aantal andere pammetjes syncope(s) kreeg. Toen werd flunitrazepam voorgesteld waar ik erg blij mee ben. Stuk effectiever als nitrazepam is mijn ervaring.

Ga eens langs de HA om te vragen wat voor opties die denkt wat bij jou (probleem?) past. Wij kennen jou medische achtergrond niet en kunnen alleen maar suggesties/advies geven.

Bereid je voor op een pittig gesprek wat je goed kan voorbereiden om iets te krijgen. Dus ernstig leed overdag / oververmoeid e.d. door weinig tot geen slaap. Ze zijn nou eenmaal erg terughoudend met voorschrijven van die middelen.

Kleine kans dat het je lukt maar niet geschoten is altijd mis!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor eigenlijk alle slaap medicatie geld dat er uiteindelijk gewenning ontstaat en het voor de lange termijn dus niet meer effectief is.

Het is een utopie om te zoeken naar 1 middel dat altijd even effectief blijft. Voor de lange termijn werkt het uiteindelijk het best om de oorzaak aan te pakken en zonder medicatie te kunnen slapen. Dat zal wellicht niet makkelijk zijn, maar altijd maar met zware medicatie bezig zijn is uiteindelijk ook niet makkelijk.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Tijdloos zei:
Nitrazepam (mogadon) heeft een lange halfwaardetijd , als je slaapproblemen hebt zal de arts dit niet zomaar voorschrijven. Als je last hebt van herbelevingen heb je er meer kans op. Vind zelf flunitrazepam fijner werken. Krijg dat alleen maar dankzij de neuroloog die meende dat ik van een aantal andere pammetjes syncope(s) kreeg. Toen werd flunitrazepam voorgesteld waar ik erg blij mee ben. Stuk effectiever als nitrazepam is mijn ervaring.

Ga eens langs de HA om te vragen wat voor opties die denkt wat bij jou (probleem?) past. Wij kennen jou medische achtergrond niet en kunnen alleen maar suggesties/advies geven.

Bereid je voor op een pittig gesprek wat je goed kan voorbereiden om iets te krijgen. Dus ernstig leed overdag / oververmoeid e.d. door weinig tot geen slaap. Ze zijn nou eenmaal erg terughoudend met voorschrijven van die middelen.

Kleine kans dat het je lukt maar niet geschoten is altijd mis!
Klik om te vergroten...
Ik heb ook Mogadon gehad en werkte voor geen meter, ik ben gelukkig jaren vrij van benzo's maar ik kan me nog herinneren dat de rophy's in de jaren 80/90 enorm sterk waren, ik nam 3x 2 mg en was geheel van de wereld, ook enge verhalen gehoord icm alcohol, ( agressie, mishandeling(zwaar) en een dag later niets meer herinneren, ik ben geen laborant en ben nu te lui het ff te googlen maar er schijnt een werkzame stof uit de Flunitrazepam gehaald te zijn waardoor ze bij lange na niet meer zo werken als voorheen, ik nam de Roche 2 mg variant. Ook 1x Vesparax genomen ( van oma) en als een beer in de winterslaap gelegen maar deze zijn naar mijn weten niet meer verkrijgbaar.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
hansje1963 zei:
ik ben geen laborant en ben nu te lui het ff te googlen maar er schijnt een werkzame stof uit de Flunitrazepam gehaald te zijn waardoor ze bij lange na niet meer zo werken als voorheen
Klik om te vergroten...
In een ander topic heb ik dit ook al gezegd, dat komt gewoon door tolerantie. Het is niet zo dat er naast flunitrazepam nog andere werkzame stoffen in die pil zitten ofzo.

Ik heb zelf geen benzo tolerantie en toen ik een jaar geleden 2mg flunitrazepam nam lag ik binnen no time te slapen, kon de slaap echt niet tegen gaan. Terwijl ik bij andere benzo's veel meer kan kiezen of ik ga slapen of niet. Flunitrazepam is gewoon een hele sterke benzo en als je dat niet meer zo ervaart heb je duidelijk een hoge tolerantie.
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
In een ander topic heb ik dit ook al gezegd, dat komt gewoon door tolerantie. Het is niet zo dat er naast flunitrazepam nog andere werkzame stoffen in die pil zitten ofzo.

Ik heb zelf geen benzo tolerantie en toen ik een jaar geleden 2mg flunitrazepam nam lag ik binnen no time te slapen, kon de slaap echt niet tegen gaan. Terwijl ik bij andere benzo's veel meer kan kiezen of ik ga slapen of niet. Flunitrazepam is gewoon een hele sterke benzo en als je dat niet meer zo ervaart heb je duidelijk een hoge tolerantie.
Klik om te vergroten...
Ik heb in de jaren 80/ 90 idd een erg hoge tolerantie gehad en ik had voor een jaar of 4 terug een paar Flunitrazepam toegestuurd gekregen van iemand die ze via internet verkocht, ik denk dat dit neppers zijn geweest want het was 10+ jaar geleden dat ik rophy' s op had dus je zou zeggen dat je na 2x2mg zou moeten pitten maar (haast) niets gemerkt, dus ze zullen niet best geweest zijn.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
hansje1963 zei:
Ik heb in de jaren 80/ 90 idd een erg hoge tolerantie gehad en ik had voor een jaar of 4 terug een paar Flunitrazepam toegestuurd gekregen van iemand die ze via internet verkocht, ik denk dat dit neppers zijn geweest want het was 10+ jaar geleden dat ik rophy' s op had dus je zou zeggen dat je na 2x2mg zou moeten pitten maar (haast) niets gemerkt, dus ze zullen niet best geweest zijn.
Klik om te vergroten...
Via internet worden neppers verkocht inderdaad, of ze zijn ook vaak ondergedoseerd.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
De flunitrazepam van 'Teva' vind ik nu een van de beste. Mja zoals al gezegd is worden er ook neppers verkocht. Kwestie van goede bron hebben , schijnt echt een veiling te zijn...
Doe mij maar via de dokter dan ben je de kwaliteit verzekerd!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."