"Snelleke Snel zei:
Okee nu ECHT🙄😆 het geen wat ik wilde vragen aan jullie, jullie gedachtes, misschien eigen ervaringen? Wat jullie denken dat er gaat gebeuren...
Klik om te vergroten...
Mijn eerste gedachte is dat ik zie dat je het zwaar hebt en dat vind ik vervelend voor je. Ik denk dat je geest en je lichaam belast met je huidige gebruik en dat je dit wanneer je op dezelfde voet doorgaat steeds meer zal gaan merken.
Ik heb zelf geen ervaring met misbruik van uppers. Ik heb wel ervaring met pijn en verdriet en vervelende gevoelens en gedachten en ik weet dat het leven erg zwaar en moeilijk te verteren kan zijn. Ik weet ook uit mijn eigen ervaring dat drugs de pijn en de negatieve gedachten kunnen laten verdwijnen. Ik gebruik het woord verdwijnen maar ik denk dat onderdrukken zou misschien een beter woord zijn omdat de bron van pijn er nog wel is en de pijn gewoon weer terugkomt zodra de drugs uitwerken. Je drukt het weg en daarom lijkt het er niet te zijn maar dit is slechts schijn. Uiteindelijk kan drugsmisbruik juist weer meer pijn veroorzaken omdat het schade toebrengt aan lichaam en geest. Het is dan dus gunstig voor je pijnbeleving op korte termijn maar niet voor de lange termijn.
Snelleke Snel zei:
Maar ik zie gewoon wel een zombie als ik in de spiegel kijk, ik eet ook niet veel... Ik eet nuchter al vrij weinig ik zit gewoon snel vol, met pep op dus helemáál weinig.. word dan misselijk ook als ik mezelf ga dwingen...en slapen dus ook veel te weinig, totdat ik in elkaar stort.. Daarom wil ik stoppen voorlopig, als dit op is (heb nog 2 gram ongeveer)... nog zoiets, drugs weggooien kan ik gewoon echt niet, zeg wat je wilt ik weet ook dat het heel stom klinkt, maar ik kan dat niet... nooit gedaan, zal ik nooit doen!
Klik om te vergroten...
Je geeft hier aan dat je wanneer je pep op is voor een tijdje wilt stoppen. Ik zie ook in je post dat een deel van je niet wil stoppen en dat je voor jezelf heel makkelijk je eigen gebruik kan rationaliseren. Ik denk dat het goed is om voor je zelf na te gaan wat je nu eigenlijk wil en welke wens het sterkst is. Het is heel cliché maar om te stoppen/minderen moet je het écht willen maar dan ook echt. En als je besluit dat je niet echt wil stoppen, waarom zou je dan klagen over je gebruik? Je hebt immers besloten dat je liever wel een gebruiker bent dan niet. De negatieve gevolgen die je ervaart zijn dan ook je eigen keuze. Je kunt het goede niet van het slechte scheiden.
Snelleke Snel zei:
Ik ben een heel gevoelig persoon, en kan mijn emoties niet altijd goed handelen, er zijn gewoon veel klote dingen in m'n leven gebeurd, ik wil daarom gewoon niet nuchter zijn. Ik ben een ongelooflijke piekeraar en ik kan dat niet uitzetten, vooral als mij iets ten onrechte is aangedaan (wat dus afgelopen jaar vooral aan de orde was).. Ik kan niet bevatten hoeveel narigheid er in de wereld is en hoe oneerlijk het allemaal is verdeeld, zowel qua liefde als vriendschap en vooral dus hoe naar mensen anderen mensen behandelen, ook al heb je altijd alles voor iemand gedaan, krijg je dat ervoor terug... Dat is toch gewoon om misselijk van te worden of wat?! Maar ook qua hoe je op uiterlijk wordt beoordeeld, zo'n walgelijk iets... Ik vind het om maar een voorbeeld te noemen, gewoon kut dat als je dikke vette tieten hebt een en lief gezichtje erboven, je dan heel anders wordt behandeld dan iemand die dat niet heeft...terwijl die "knappe" misschien een fckin bitch is en andersom.. Alsof je daar zelf voor hebt gekozen? En iedereen is zo, ik ook, je hebt toch bepaalde aantrekking tot iets of iemand nodig.. Het zal wel iets van de natuur wezen, logisch ook, instinct... maar snapje wat ik hiermee wil zeggen? Is maar 1 van de 10 miljoen voorbeelden, van deze verknipte wereld...
Misschien dat je nu snapt ongeveer hoe mijn brein door blijft ratelen, dag in dag uit, ik word doodmoe van mezelf soms😅... dusja dan ga je op zoek naar iets om dat te verdoezelen... je moet toch wat!
Ik heb gewoon iets nodig (een roes) om enigzins kleur in het leven te zien/voelen, nuchter lukt mij dat niet, ik zie de ware aard van mensen, gebeurtenissen en alles in de wereld, en "die realiteit" vind ik zacht gezegd.. WALGELIJK, iets waar ik niet in wil en kan leven..
Klik om te vergroten...
Ik weet uit eigen ervaring hoe het is om te leven met een negatieve stem in je hoofd die constant loopt te klagen over vanalles. Dat kan heel vermoeiend zijn. Je zegt dat je niet in de "realiteit" wil en kan leven. Hoe weet je dit? Wat is de laatste keer dat je echt langere tijd nuchter bent geweest? Je spreekt over de realiteit alsof het een vast onverandelijk iets is maar in mijn ervaring is er niet zoiets als een objectieve realiteit. De realiteit is altijd gekleurd door het subjectieve bewustzijn. Vanuit één perspectief is het één ding en vanuit een ander perspectief is het iets heel anders. Ik zie de wereld zelf anders dan ik hem tien jaar geleden zag. Ik merk bijvoorbeeld dat ik milder over andere mensen oordeel dan vroeger. Het is niet zo dat ik de mensen nu heel anders zijn maar Ãk ben anders en daarom zie ik dingen anders. Het is zoals dat liedje van de doors "streets are uneven when you are down".
Snelleke Snel zei:
Wat kun je dan nog? Ik weet het echt niet.... En ik wil echt niet depressief overkomen ofzo of zielig doen, absoluut niet!! Begrijp het niet verkeerd, dit is hoe ik het leven ervaar, alles voelt teveel als moeten, alles wordt je opgedrongen... zo'n roes is tenminste nog iets wat ik zelf bepaal en wat mij nog enigszins goed doet voelen...
Klik om te vergroten...
Er is niks mis met depressief zijn of om je kwetsbaar op te stellen hoor. Je geeft aan dat alles voelt als moeten en dat alles je wordt opgedrongen. Wat bedoel je hier precies mee? Van wie moet je wat en wie dringt je wat op?
Snelleke Snel zei:
Ik vraag mij gewoon af hoe jullie het ervaren, waarom gebruik jij drugs? Voor de lol? Voor diepzinnigheid? Of net als ik, omdat je niet in de "echte" realiteit wilt leven..? Tell me! Ben heel benieuwd..
♡♡♡ 🙈🙉🙊
Klik om te vergroten...
De eerste twee voor mij.
Snelleke Snel zei:
Ik heb zelf weleens gedachtes dat een kliniek misschien wellicht de enige optie is, maar wat doe je als je daaruit komt? Dan zit je toch ook weer in je "normale" omgeving, ik denk niet dat dat gaat werken eerlijk gezegd...Ik ken mezelf nu toch al zo'n 28 jaar, ehh😅 en hoe de fck ga je dat met werk doen überhaupt?! Ik vind mijn baan echt leuk, die wil ik niet opgeven..
Klik om te vergroten...
Je weet niet wat het voor je kan doen als je het niet probeert. Maar je moet wel willen veranderen.
Snelleke Snel zei:
Hoe kan ik die rem er bij mij wel opgooien? Dat ik niet dagen/weken/maanden/whatever... blijf doorgaan...
Klik om te vergroten...
De eerste stap is de oprechte behoefte om te veranderen, wetend dat het geen makkelijke weg is.
Snelleke Snel zei:
Drugsmisbruik is slecht, onverantwoordelijk, dom, ik weet dat allemaal... dat hoef ik niet te horen, bespaar je de moeite..
Klik om te vergroten...
Ieder mens doet slechte en domme dingen, we zijn mensen geen machines. Als we geluk hebben leren we ervan.
Dit zijn enkele gedachten die je post oproept bij mij. Ik wil je in ieder geval veel succes wensen ongeacht welk pad je kiest in je leven. Mijn laatste advies is: Als je het kan, oordeel niet te streng over jezelf. Dit maakt het leven al een stuk dragelijker.
Namasté"