Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ketamine wordt in de diergeneeskunde en bij kinderen gebruikt als anesthesiemiddel. vanwege het dissociatief effect wordt het zelden bij volwassenen gebruikt. het voordeel van dit middel is dat het de ademhaling niet onderdrukt wat bij opiaten wel het geval is. ghb werd vroeger ook als anesthesiemiddel gebruikt maar is in onbruik geraakt"
"het risico valt nogal mee als je maat weet te houden....een slaappilletje als de coke is uitgewerkt kan geen kwaad...een paar lijntjes met een kalmeerpilletje (een licht en zeker geen slaappil) geeft een heel leuk gevoel maar 2 gram en 5 slaappillen tegelijkertijd...tja, dan weet je nooit waar je eindigt"
"tja, waarom komen ze erna voor? omdat het lichaam en dan vooral hart en bloeddruk in overdrive gaan (of zijn geweest). een kalmeerpil kan dan wonderen doen"
"wachten bij opname hoeft niet altijd denk maar aan acute detoxificatie..."
"Re: Zow leuk aan Sos? GabberFreak17 zei: Coke en speed... prikkelen tog allebij het zelfde ? centrale zenuwstelsel.. maah hebben allebij iets andere werkingen? Klik om te vergroten... gabber: je hebt gelijk. eenvoudigweg gezegd werken ze allebei in op dezelfde neurotransmitter nl. dopamine (naast ook nog (nor)adrenaline en in mindere mate serotonine) verschil is dat bij de speed de dopa (en de andere) na afgifte opnieuw wordt opgenomen, gerecycled wordt en terug afgegeven....coke zorgt ook voor de afgifte van dopa maar deze wordt niet heropgenomen maar afgebroken vandaar dat coke veel minder lang werkt dan pep toch vind ik dat coke beter voelt dan speed...iemand enig idee hoe dat komt?"
"ik weet wat verslaving is en geloof me: niemand kan je vriend helpen behalve hijzelf. zolang hij de knop in zijn hoofd niet heeft omgedraaid kan niets of niemand hem helpen praat met hem...wil hij echt stoppen? zo ja, dan ben je op weg...anders is het einde ver zoek en zou ik mijn biezen pakken....een ultimatum stellenzoals: "stoppen of ik ben weg" is nutteloos als hij het zelf niet echt wil hij stopt dan misschien even maar hervalt voor je het weet sterkte! edit: oops, ik zag dat je post dateerde van 22/12....misschien is er intussen al heel wat veranderd dus kan mijn reply nutteloos zijn"
"tja, het kan natuurlijk wel wat ie zegt ikzelf ben ook een tijd verslaafd geweest (nog steeds? eens verslaafd altijd verslaafd???) en ook gestopt mijn god...wat was ik blij dat ik er vanaf was....ik herontdekte letterlijk het leven, zag er met de dag beter uit, interesse kwam terug tot....ik ook dat weer gewend geraakte en toen kwam het verlangen terug....kabaaaam....hervallen en hing er nog feller aan terug gestopt en gebruik nu af en toe (ahum) hoewel ik maar al te goed besef dat ik het eigenlijk nooit meer zou mogen doen dus: het gaat nu goed met hem, wees blij maar wees ook op je hoede...je hervalt voor je het goed en wel beseft (oh ja, de stof waar ik het over heb is gbl, een ghb analoog)"
"tja, dat is zo met alle drugs...het voelt nooit meer zoals je eerste keer (keren) misschien ben je het gevoel gewend geraakt of ben je het gewoon beu je moet niet denken dat je dikkere/langere lijnen moet gaan leggen want bij occasioneel gebruik bouw je geen tolerantie op voor coke (i.t.t. speed, x, ...)"
"verkleuring van de huid kan meedere oorzaken hebben rood betekent meestal hoge bloeddruk geel/bruin wijst erop dat je lever het hard te verduren krijgt"
"blauwe plekken na speedgebruik kan wijzen op vaatproblemen op die specifieke plek...dus goed kijken waar je die plekken krijgt oorzaak kan ook een aangetaste lever zijn (steatose, hepatitis)...let ook op andere symptomen (geelzucht, geel worden van het wit van je ogen, verminderde eetlust, pijn in de onderbuik, donkere urine, ontlasting met abnormale kleur zoals zwart of heel wit) als je drugs gaat gebruiken neem je best enkele dagen op voorhand elke dag een flinke dosis mariadistel. dit beschermt je lever tegen toxines en bevordert het herstel van de lever"