Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"tja, waarom komen ze erna voor? omdat het lichaam en dan vooral hart en bloeddruk in overdrive gaan (of zijn geweest). een kalmeerpil kan dan wonderen doen"
"wachten bij opname hoeft niet altijd denk maar aan acute detoxificatie..."
"Re: Zow leuk aan Sos? GabberFreak17 zei: Coke en speed... prikkelen tog allebij het zelfde ? centrale zenuwstelsel.. maah hebben allebij iets andere werkingen? Klik om te vergroten... gabber: je hebt gelijk. eenvoudigweg gezegd werken ze allebei in op dezelfde neurotransmitter nl. dopamine (naast ook nog (nor)adrenaline en in mindere mate serotonine) verschil is dat bij de speed de dopa (en de andere) na afgifte opnieuw wordt opgenomen, gerecycled wordt en terug afgegeven....coke zorgt ook voor de afgifte van dopa maar deze wordt niet heropgenomen maar afgebroken vandaar dat coke veel minder lang werkt dan pep toch vind ik dat coke beter voelt dan speed...iemand enig idee hoe dat komt?"
"ik weet wat verslaving is en geloof me: niemand kan je vriend helpen behalve hijzelf. zolang hij de knop in zijn hoofd niet heeft omgedraaid kan niets of niemand hem helpen praat met hem...wil hij echt stoppen? zo ja, dan ben je op weg...anders is het einde ver zoek en zou ik mijn biezen pakken....een ultimatum stellenzoals: "stoppen of ik ben weg" is nutteloos als hij het zelf niet echt wil hij stopt dan misschien even maar hervalt voor je het weet sterkte! edit: oops, ik zag dat je post dateerde van 22/12....misschien is er intussen al heel wat veranderd dus kan mijn reply nutteloos zijn"
"tja, het kan natuurlijk wel wat ie zegt ikzelf ben ook een tijd verslaafd geweest (nog steeds? eens verslaafd altijd verslaafd???) en ook gestopt mijn god...wat was ik blij dat ik er vanaf was....ik herontdekte letterlijk het leven, zag er met de dag beter uit, interesse kwam terug tot....ik ook dat weer gewend geraakte en toen kwam het verlangen terug....kabaaaam....hervallen en hing er nog feller aan terug gestopt en gebruik nu af en toe (ahum) hoewel ik maar al te goed besef dat ik het eigenlijk nooit meer zou mogen doen dus: het gaat nu goed met hem, wees blij maar wees ook op je hoede...je hervalt voor je het goed en wel beseft (oh ja, de stof waar ik het over heb is gbl, een ghb analoog)"
"tja, dat is zo met alle drugs...het voelt nooit meer zoals je eerste keer (keren) misschien ben je het gevoel gewend geraakt of ben je het gewoon beu je moet niet denken dat je dikkere/langere lijnen moet gaan leggen want bij occasioneel gebruik bouw je geen tolerantie op voor coke (i.t.t. speed, x, ...)"
"verkleuring van de huid kan meedere oorzaken hebben rood betekent meestal hoge bloeddruk geel/bruin wijst erop dat je lever het hard te verduren krijgt"
"speed stimuleert de afgifte van dopamine (verantwoordelijk voor het happy en opgejaagde gevoel), adrenaline en noradrenaline (verhoogde hartslag en bloeddruk) en in mindere mate serotonine (happy gevoel) teveel aan dopamine en (nor)adrenaline leidt ook tot verminderde eetlust overmatig speedgebruik leidt tot psychotische toestanden omdat je rotzooit met je dopaminehuishouding. dopamine wordt in verband gebracht met heel wat psychotische aandoeningen zoals paranoia, schizofrenie e.d.m. vandaar dat je door overmatig gebruik schichtig en achterdochtig wordt wat dan weer leidt tot asociaal gedrag (je bereikt dus het tegenovergestelde doel van speedgebruik nl. socialer worden en lullen tegen iedereen) om nog maar te zwijgen van de schade die je aanricht aan hart en bloedvaten zoals bij allles: mate! edit: door speed te gebruiken verbruik je extra energie (zelfs al zit je gewoon in de zetel) vandaar dat je je barak voelt en idd, slaaptekort zal nog bijdragen tot een psychotische toestand mensen die kunnen eten op speed gebruiken het vaak veel en hun lichaam is er dus gewend aan geraakt ken zelfs een zwaar verslaafde die een dikke lijn neemt net voor het slapengaan"
"Mac... zei: Trouwens, hoe ik altijd weet of ik goeie pep is, is als ik na 1 lijn moet gaan schijten is het meestal wel hele goeie pep. Klik om te vergroten... heel herkenbaar ja ..."
"het risico valt nogal mee als je maat weet te houden....een slaappilletje als de coke is uitgewerkt kan geen kwaad...een paar lijntjes met een kalmeerpilletje (een licht en zeker geen slaappil) geeft een heel leuk gevoel maar 2 gram en 5 slaappillen tegelijkertijd...tja, dan weet je nooit waar je eindigt"