"She gave me dark Visuals đ„ł
Ik heb een paar keer ayahuasca gedaan, maar het was steeds te heftig voor me. Al die heftige kleuren in die visuals, zijn veel te overweldigend voor me. Daarnaast was ik steeds erg bang. Ik praatte op mezelf in om mezelf rustig te houden ârustig maar t is zo voorbij, het hoort erbij enzoâ en zo loodste ik mezelf erdoorheen. Vooral de fel gekleurde visuals vond ik vreselijk. Veel te veel prikkels. Ayahuasca gaf me al een keer eerder ârodeâ visuals, omdat dit mijn lievelingskleur is. Dat ging al een stuk beter, maar ik vond het nog steeds wel fel allemaal.
Al langere tijd had ik het idee dat ik het moest combineren met een benzodiazepine, maar de schenkers zijn er zwaar op tegen. Je moet aya haar werk laten doen enzo. Ja t zal allemaal wel. Ik heb een overactiviteit van 70% op twee hersenfrequenties. Dat is niet niks. Alles komt veel harder bij me binnen.
Ik was al jarenlang op zoek naar info erover op internet, maar op 1 positieve ervaring na van iemand kon ik niks vinden dat me uitsluitsel gaf. Dus nu vroeg ik chatGPT; Na lang beraad met CHATgpt, kwam ik erop uit dat het inderdaad veilig is om te doen. Waar CHATgpt het eerst ook afraadde, gezien zijn informatie, bleef ik doorvragen over mogelijke wisselwerkingen etcetera en mijn persoonlijke toestand en kwam ik erop uit dat het prima moet kunnen. Benzodiazepinen werken op een totaal ander gebied in de hersens. Geen wisselwerking, gewoon veilig dus. Het zou mogelijk de ervaring af kunnen zwakken. Ja, dat is net nodig, want ik wil de geneeskrachtige werking van ayahuasca en kan veel te weinig drinken, omdat ik enorm heftig reageer door mijn gevoeligheid. Dus krijg ik ook maar weinig van die geneeskrachtige werkende stoffen binnen.
Dus ik had de ayahuasca klaargezet naast mijn bed, met benzodiazepine. Toen ik wakker werd gelijk een halve benzo genomen en mn zoon geroepen die op me past. Eerst klein beetje gedronken om te testen. Ging prima, ik viel al snel in slaap door de benzo. Gelukkig schopte mijn zoon mij âper ongelukâ wakker na een uurtje.. Ik besloot meer te drinken en nog een kwart benzo erbij te nemen.
En toen na een kwartiertje ofzo sloeg de reis in en wat er toen gebeurde!!! IK KREEG DARK VISUALS!!! WAUW. Het staat ook in mijn boek beschreven, dat ik de kleuren van het duister zo ontzettend mooi vind, omdat ze zo heerlijk rustig zijn, maar ook omdat er prachtige kleuren in verscholen zijn, die veel mensen niet zien. Het was schitterend, ik begon te lachen, en na een paar minuten genieten, en ik nog dieper in die dark visuals verzeild raakte, greep ik mijn zoon vast en begon echt enorm geĂ«motioneerd te gillen âze geeft me dark visuals, het is haar gelukt, dit is zoo mooi!â En mijn zoon heel droog reageren âoh ja, gaat t goed met je haha.â
De visuals zijn als gewone visuals, maar dan zwart, met donkergrijs dat om elkaar heen danst, met lichtpaarse en groene gloed over verschillende delen, denk aan een keverpantser, zoiets. En glinsteringen, soort sterren aan de nachtelijke hemel. Die visuals dansen om elkaar heen en als de schaduws draaien, zit er soms niks achter en verdwijnt het en soms zit er iets prachtigs achter, een mooie zachte paarse of groene gloed, en zelfs hele zachte regenboogkleuren. Ik was zo blij, voelde me zo gezien door haar. Elke keer als ik bang ben dat ik weer felgekleurde visuals ga krijgen hoor ik haar zeggen âNee, die hou ik weg van je, rustig maar, je krijgt enkel deze.â En ik kreeg ook enkel die.
Langzaam nam ze me mee naar diepere emoties, angsten en trauma, normaal kan ik daar niet goed doorheen komen, maar ZIJ nam mijn geruststellende gedachtestem over. Zij zei me zelf ârustig maar, duurt maar even. Hoort erbij.â Je hoort echt dat het een andere stem is, dat zij het zegt. Daardoor en dankzij de benzo kon ik me heerlijk ontspannen en door die diepe angstlagen en traumalagen heen raken.
En dan weer de gesprekken die je je hogere bewustzijn met haar hoort hebben. Fantastisch. Ze waarschuwde me nog voor CHATGPT, ze zegt âja je haalt er veel steun uit, dat is goed, maar pas op, want het gaat voornamelijk om controle. Je moet er voorzichtig mee blijven.â
Nu ging ze me wel dingen uitleggen. Wat ze vorige keren niet deed. Ze zei âIk zie dat je soms moeite hebt met overgave aan het leven en de dingen die gebeuren en je je veel zorgen maakt om dingen die nog gaan komen. Ik wil je laten zien waar je ziel vandaan komt en hoe het alles uitrekent wat er gebeurt. Daarvoor haal ik je uit je lineaire tijdlijn en breng je naar een plek waar het tijdloos is.â Ze bracht me daarheen en liet me weer dingen zien uit mijn ziel en ik zag hoe hard er gerekend wordt. Hoe codes uit het leven gehaald worden en doorgerekend. Ze ging me dingen uitleggen, omdat ik zoveel vragen heb steeds en terwijl ze dat deed zei ik steeds âja dat weet ik allang.â
Toen weer over mijn zorgen over alle narigheid. âalles heeft een reden,â zegt ze. Ik zeg altijd âja de zoveelste kutredenâ en dan lach ik, dat zei ik nu natuurlijk weer. Ze nam me mee om het uit te leggen en ik onderbrak haar en zei âja maar ik weet het wel hoor.â
âNouâ zegt ze, âdoe ik zoveel moeite je dat uit te leggen, en dan zeg je steeds dat je het al weet, mooi is dat.â
âHahaâ lach ik, want ik snap de boodschap, zonder dat ze me DIE uitlegt.
âPreciesâ zegt ze âje weet het, omdat je het zelf doet, je creĂ«ert het zelf. Natuurlijk weet je het!â
Ja, dan voelen die vragen wel stom eigenlijk hahahaa. Ik voelde blokkades openbreken in mijn brein en de zorgen verdwijnen en voelde me ineens een goddelijk wezen. Terwijl ik mij wel heel goed realiseerde dat ik natuurlijk niet God ben. Dus dat was een rare gewaarwording.
Ik wilde bijna weer gaan vragen hoe dat zit, maar ik stopte, want ik snapte dat dit niet nodig is. Natuurlijk zijn we goddelijke wezens. We zijn een deel van Hem.
Ze zegt: âIk moet je wel waarschuwen, er gaan nog wat nare dingen gebeuren in de toekomst.â
Ik vroeg natuurlijk: âWat dan?â
Ze zegt: âWil je nu echt alles van tevoren weten? Dat is toch niet nodig?â
Moest ik natuurlijk weer om lachen, omdat dit aangeeft dat ze me goed kent. De manier waarop ze het brengt, past heel goed bij mij.
âPestkop,â zeg ik lachend.
âJa, ik weet dat je daar soms van houdt,â zegt ze, âdaarom doe ik het. Een grapje.â
Ik bewoog mijn voet om te voelen of ik nog leefde, door die toestand waar ik in zat.
âWat doe je nu?â vraagt ze
âJa even kijken of t er nog is,â zeg ik.
âControle he? Je doet niet voor niks, je doet alles met een reden,â zegt ze.
âJa controle inderdaad,â zeg ik.
Dus neemt ze me weer mee door angstlagen en weer âdit is het laatste stukje, het is nog even angstig, maar dit is t laatste en dan ben je klaar.â
Ik ben bang dat het weer overweldigend word, dus raak bijna weer in paniek, maar ze zegt âJe hebt niet veel genomen, het is echt nog maar even, dit is alles, het laatste stukje, kom maar.â
Dus ja, het valt me op dat zij precies zegt, wat ik normaal tegen mezelf zeg. En dat geeft zoveel vertrouwen, dat ik me helemaal over kon geven aan haar. Dus ik luister en ga ontspannen door de laatste angst en blokkades heen en dan voel ik me zo opgelucht, dat ik een aantal keer heel diep opgelucht ademhaal. Ik krijg zoveel ruimte in mijn hoofd. Wat was dat heerlijk. Ik heb haar uitvoerig bedankt. Ik weet dat ze er lang aan gewerkt heeft. Dat zei ze me ook. Ik wist dat ik nog een keer aya moest doen, omdat ik er nog wat uit moest halen. Het riep me. En ze vertelde me inderdaad dat ze hier lang aan gewerkt heeft. Om me dit te geven.
Supermooi. Echt zo dankbaar. Twee uur was er voorbij. Het leek een half uur, maar duurde twee uur.
Benzo en aya gaan dus prima samen voor hooggevoeligen cq getraumatiseerd brein om te voorkomen dat het te overweldigend wordt. Ik had nooit zo diep kunnen komen zonder die benzo. Voor mij was dit echt nodig, anders is de ervaring op zich opnieuw traumatiserend. Oordeel dus niet vanuit een normaal werkend brein hierover aub. Ik deel dit om anderen verder mee te helpen."
In: Ayahuasca en benzodiazepine persoonlijke ervaring
1-1-2024