Doe je je ayahuascareizen onder professionele begeleiding?dank voor je opbouwende reactie. ik hoef niet perse oxazepam te nemen. De reden ervoor is dat ik te zware angsten krijg van ayahuasca en hartkloppingen. terwijl de ayahuasca mij op zich verder helpt. En ja je moet ook door angsten heengaan ed, maar ik heb ooit een serotoninesyndroom gehad en die angsten voelen niet als oude onverwerkte angsten, maar als een licht serotoninesyndroom. Ik vermoed dus dat ik teveel serotonine aanmaak tijdens een ayahuascareis. Wat ik nu doe is hele kleine beetjes nemen en dan heel kort reizen, maar ik heb het sterke idee dat ik verder kan komen om het wél even zo aan te pakken. Ook al is het niet gebruikelijk.
de ene gebruikerservaring die ik terugvind op internet ermee wijst daar ook op, maar ik weet dus niet waarom het afgeraden wordt. En wat het gevaar is. Of dat het puur afgeraden wordt op de afremmende werking en er dus verder totaal geen gevaar is.. don't know.
ik zie zelf niet de link tussen een mao-remmer en oxazepam. ik ga daar even op googlen, want farma gebruikt chemische mao-remmers en als daar ook duidelijk staat dat je geen benzodiazepines erbij mag gebruiken heb je daar wel een punt denk ik.
nogmaals bedankt
Het is logische dat het word afgeraden natuurlijk maar als het voor jou werkt zou ik er gewoon verder ingaan.ja altijd onder professionele begeleiding, maar deze vraag ligt nogal moeilijk, helaas.
Ik weet niet hoor chemische of niet het heeft gewoon het remmend effect op het mao-enzym dus sowieso is het niet de bedoeling.chemische mao-remmers en als daar ook duidelijk staat dat je geen benzodiazepines erbij mag gebruiken heb je daar wel een punt denk ik.
Zou dit sowieso niet zonder overleg met degene die je reis begeleidt doen.Als Mao remmers benzodiazepines versterken zou ik voor een zo laag mogelijke dosering oxa gaan. Verder als het niet een combi van verdovende middelen is en je ademhaling en bloeddruk niet te laag kunnen dalen kun je gewoon oxa erbij slikken. Benzo's zijn relatief vrij veilig. Anders kijken of bijv quatiapine (seroquel) een optie is? Dit word volgensmij vaak met Mao remmers gecombineert. Maar dan moet je er ook wel aan kunnen komen ofc.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."