"Afgelopen vrijdag heb ik voor de eerste maal MDMA gebruikt in de vorm van kristallen, dosis zou overeenkomen met een gemiddelde halve pil.
Tijdens de trip
Goede dosis genomen om19u30 met een geleidelijke stijging naar het hoogtepunt rond 22u30 en eenmaal bijgenomen, wat de langzame daling nog verder stabiliseerde.
Gevoel van intense connectie met andere mensen op een enorm respectvolle manier. Aanraken van haar, intense connectie en respectvolle communicatie waren voor mij het hoogtepunt.
Post trip:
Dag 1: moe en misschien een beetje futloos. Doordat ik me heel bewust was van de oorzaak van dit gevoel, had dit niet zoveel effect op mij.
Dag 2: niet heel moe, maar voelde wel dat dit nog steeds in mijn lichaam een beetje aanwezig was. Geen IQ intensieve dingen gedaan, maar zeker draagbaar.
Dag 3 en verder: een rustig gevoel, zonder mij teveel druk te maken in de stress van alledag.
Samen met een vriend ging ik naar een festival, hijzelf heeft al een ruime ervaring met allerhande drugs. Hij raadde me aan om kristallen te gebruiken voor een eerste maal; simpelweg omdat dit beter te doseren is dan een pil of poeder.
Ik vond het zelf een beetje spannend, maar had er al veel goede, maar ook slechte zaken over gehoord zoals depressie en angstaanvallen. Eerder heb ik reeds gehoord dat er een aantal zaken belangrijk zijn zoals de mensen die je begeleiden, de setting en natuurlijk de hoeveelheid. Mijn vriend vertelde mij om te starten met een -goede- dosis, wat bedoelde hij hier nu weer mee? In zijn ervaring is het niet aangenaam om te weinig te nemen omdat je er dan niet zoveel van werkt, maar ook niet teveel zodat je er niet TE overweldigd van wordt. Gelukkig hebben we ongeveer dezelfde bouw en lichaamsgewicht, zodat ik op zijn inschatting wel goed kon vertrouwen.
Rond 18u30 besloten we om de MDMA kristallen in te nemen, hijzelf nam er geen omdat hij op een 'break' zit tot eind dit jaar, wat me ook vertrouwen gaf in de begeleiding onderweg. Ik had reeds een alarm ingesteld om 19u30 zodat ze konden evalueren wat het effect juist ging zijn EN of het nodig was om een beetje bij te nemen. Ik gaf zelf aan dat het voor mij oke was om het bij een eerste dosis te houden, maar we gingen wel zien eer het zover was.
Rond 19u00 begon ik enkele zaken subtiel op te merken. Mijn lichaam voelde heel soepel aan, alle kleine blessures leken te verdwijnen als sneeuw voor te zon. Het was net alsof ik een marathon kon beginnen lopen en ik was me ook heel bewust van dit gevoel. Gedurende heel de periode beschreef ik hoe ik me voelde, zodat hij ook exact wist op welk punt ik zat in de trip. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik het niet onder controle had. Elke minuut die erbij kwam voelde ik een gelukzaliger gevoel. In eerdere trip reports had ik gelezen dat gebruikers van MDMA soms het aanraken van haar zo fijn vonden! Ik had dit gevoel na een halfuur nog niet echt, maar ik voelde telkens aan mijn vriend zijn haar om te voelen of ik het ook zodanig leuk vond. Dit bleek telkens niet bepaald het geval.
Rond 19u10 à 15 begon ik een connectie te voelen naar andere mensen en was ik soms betoverd door het mooie haar van meisjes. Kwam dit omdat ik erover gelezen had, waardoor ik heir meer aandacht voor had? Dat kan ik niet echt zeggen, desondanks was het heel fijn. Ik had in het begin schrik om te vragen of ik aan hun haar mocht komen, maar die angst verdween snel. Ik merkte op dat ik telkens aangaf dat ze heel mooi haar hadden en of het mogelijk was dat ik hieraan mocht komen, zonder bijbedoelingen. Dit ging telkens op een enorm respectvolle manier en het leek wel alsof ze dit aanvoelden, waardoor ze hier quasi altijd mee akkoord gingen - tot mijn verbazing. Ik had hier geen seksuele bedoelingen bij, wat ongetwijfeld aangevoeld werd door hen. In een aantal gevallen kreeg ik een 'neen', wat ik ook respecteerde en helemaal niet erg vond.
Mijn hoofd voelde warm aan en ik had niet echt de neiging om veel alcohol of water te drinken, ook niet om met mijn tanden te knarsen zoals ik in enkele reports had gelezen. Daarom had ik een pakje kauwgom mee, ik had me gelukkig wel goed voorbereid . Wat betreft de muziek heb ik niets speciaal opgemerkt, het was gewoon aangenaam en de muziek was er, ik was meer betoverd door alle mensen rondom mij heen eerlijk gezegd.
Ik ben alvast heel benieuwd om nog andere zaken stap voor stap uit te proberen, zonder hier een vaste gezoonte van te maken. Het is enorm interessant om te zien dat slechts hele kleine hoeveelheden effect kunnen hebben op je gevoel, beleving en relativering op andere momenten.
Klik om te vergroten..."
In: MDMA kristallen - trip report (eerste keer)
1-1-2024