Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi Arjen, Ik kan je alleen maar adviseren om het de eerste keer alleen als je je goed voelt (psychisch) in een vertrouwde omgeving te doen met mensen waarbij je je goed voelt. Dan hoef je je niet druk te maken over anderen en vreemden in je omgeving. Als je je namelijk van te voren al niet goed voelt kan dit gevoel versterkt worden en mogelijk krijg je een bad trip. Als je goed in je vel zit hoef je daar ook niet bang voor te zijn. Bedenk altijd dat het weer over gaat, na twee uur krijg je al momenten dat je weer wat helderder bent. Vergis je niet het is dan nog niet voorbij. Veel plezier, Bo"
"Hey Stephanie, Paddo's versterken al je belevingen, gedachten en gevoelens. Daarom moet je ze ook alleen nemen als je je goed voelt en zeker weet dat je het wilt proberen. Ik was toen ik de paddo's voor het eerst nam nogal onzeker over mezelf. We hebben ze genomen bij een vriend thuis, daar hebben we reuze lol gehad. Alles bewoog licht en alles wat je zag was opeens anders dan normaal. Ik merkte dat ik geen afstand meer kon inschatten toen ik over het bed heensprong en bijna uit het raam sprong. Voor mijn gevoel was het raam veel verder weg. Toen de werking minder werd besloten mijn vrienden om nog even de stad in te gaan. Ik wilde natuurlijk niet alleen thuis blijven dus ging ik (niet van harte) toch mee. Eenmaal buiten bekroop mij een afschuwelijk gevoel, ik voelde me bekeken(ook al was er niemand op straat) en doordat een van mijn vrienden zich volledig liet gaan werd ik bang dat er iets zou gebeuren. Hij rende en sprong vrolijk in de lucht en dacht dat hij in de lucht bleef zweven. Ztijdsbesef was ook weg. Hij dacht dat hij een paar minuten zweefde terwijl hij maar 1 seconde in de lucht hing. We gingen naar een kroeg die in een kelder was. Je moest buiten eerst een trap (behorlijk hoog) af om bij de ingang te komen. En je raadt het al hij dacht dat hij wel naar beneden zou zweven. Hij dook dus zo die trap af. In die kroeg was er niks aan, dus besloten we om naar de BayaBeach club te gaan. Eenmaal daarbinnen voelde ik me zo afschuwelijk de anderen namen me niet echt serieus want zij hadden een leuke trip. Ik dacht dat iedereen naar ons keek en dat iedereen een pistool op zak had. Ik was nog nooit zo bang geweest. Jaren later heb ik het nog eens gedaan met een stel andere vrienden thuis. Ik had de paddo's geregeld. Mijn vrienden deden dit voor de eerste keer. Bijna een uur nadat we de paddo's op hadden was er een die nog niks voelde, hij begon bier te drinken. Bij mij werkte het wel al en ik was bang dat alcohol gevaarlijk was samen met de paddo's. Dus toen begon ik me zorgen te maken want ik was degene die ze de paddo's gevoerd had. Het was zo'n heftige trip dat ik ervan overtuigd raakte dat ik iedereen een overdosis gegeven had. Terwijl zij allemaal reuzelol hadden. Een liep met een theedoek over zijn kop rond en dacht dat hij in een heel andere wereld was. Een andere lag op de grond met armen en benen gespreid en dacht dat ze vloog. En nog een andere zat zichzelf te bewonderen want hij dacht dat hij enorm gespierd was. Toen werd ik helemaal bang, ik was bang dat het nooit meer over zou gaan. Ik kon gelukkig nog wel bedenken dat je trip minder wordt als je suiker eet. Ik heb daar de hele suikerpot leeggevreten in een paar minuten tijd. Toen ging het nog niet over. Ik moest huilen, was echt zo bang. Zij waren zo met zichzelf bezig dat ze niet door hadden dat ik echt in paniek raakte. Tot overmaat van ramp hebben ze me gewoon uit staan lachen. Toen ben ik alleen op de wc gaan zitten en dacht dan gaan ze maar kapot, eigen schuld als ze me uitlachen. Op de wc heb ik bijna een uur gezeten. Dat was fantastisch. Alles bewoog de pot leek wel 100 meter diep. De tegeltjes waren geweldig. De geurstokjes bewogen ook mee en leken te glimlachen. Dit laatste (de geurstokjes) stelde me gerust. Op dat moment wist ik dat ik me alleen klote voel als ik op anderen let.Ik voelde me allebei de keren verantwoordelijk voor iedereen. Vanaf het moment dat ik alleen met mezelf bezig was werd het wel leuk. Paddo's versterken dus je bewustzijn, doe het dus nooit als je je niet goed voelt en alleen op een plaats waar je je lekker voelt. En ben zeker de eerste keer voorzichtig met doseren. Als je bang wordt kunnen drie uur verdomd lang duren! Hopelijk heb je er iets aan, Groetjes Bo"
"Ik ben net 30 en wilde ook al vanaf mijn 17de een keer snuiven. Ik heb het volgehouden tot mijn 30ste verjaardag. Nu heb ik verstand genoeg om het maar af en toe te doen. Ik zou ook wachten als ik jou was. Je bent er nog niet sterk genoeg voor. Linke mik meid!!![/quote]"
"Hoi, bij mij hebben ze een paar jaar geleden ook eens iets in mijn drankje gedaan. Ik was de BOB en ik kwam er pas achter toen we 60 km hadden gereden en in de pizzaria zaten. Ik kreeg geen hap door mijn keel en lulde tegen alle vreemde mensen. Mijn vriendin was heel erg boos toen zij het aan mijn ogen zag. Zij dacht dat ik het bewust had gedaan ik was n.l. net een paar weken gestopt. Dan komt het wel erg ongeloofwaardig over als je verteld dat je het echt niet zelf genomen hebt. Mijn vrienden hebben me toen een hele tijd niet vertrouwd. Diegene die het dus heeft gedaan wordt bedankt!!!"
"Ik vind ze echt te ranzig, ik durf ze al niet aan te raken en als ik ze opeet in een beker cup-a-soup champignon moet ik voortdurend kokhalzen. Het is echt een gevecht om ze niet uit te kotsen. Maar toch heb ik het er nog wel een keer voor over. Hopelijk heb ik de volgende keer geen bad trip. Doe het alleen nog met mensen die ik heel goed ken in een vertrouwde omgeving. En het liefst niet in mijn eigen huis, als het afgelopen is is je huis net een slagveld. De laatste keer bij een vriendin hebben ze alle kasten leeggehaald ze dachten dat er tunnels achter in de kasten waren. Zoiets al meegemaakt??"
"Klote voor je sneeuwuil, hoop dat je ooit tevreden wordt met een leven zonder drugs. Ik zit op dit moment ook te snuiven, maar ik heb het onder controle. Doe het ook zelden. Ik ben erg trots op mezelf dat ik ooit op eigen kracht gestopt ben, en ben ook trots dat ik het nu goed laten kan. Nu ik het af en toe doe heb ik minder drang. Als ik het nooit meer zou mogen doen zou de druk daarvan alleen al een reden zijn om weer verslaafd te worden. Vanaf het moment dat ik stopte ben ik de dagen gaan tellen. Dit was mijn stimulance. Ik vond het gewoon zo zonde als ik opnieuw zou moeten gaan tellen. Het was erg moeilijk heb zelfs gedroomd dat ik bergen coke wegsnoof. Maar naar verloop van tijd waren er toch momenten dat ik er niet aan dacht. Ik wist dat als ik er zin in had ik dat uit moest stellen, en het gevoel ging uiteindelijk toch weg. Dan was ik trots dat ik niet toegegeven had en door kon gaan met dagen tellen. Ik had met mezelf afgesproken dat ik minimaal 1,5 jaar clean moest blijven voordat ik het weer een keer zou proberen. Na 1,5 jaar was ik er nog niet aan toe om een keer te nemen, ik was bang dat ik niet sterk genoeg was. Ik heb er toen 2 jaar van gemaakt. Na 2 jaar heb ik het weer een keer geprobeerd. Het was erg leuk, maar ik heb wel gemerkt dat ik termijnen moet blijven stellen. Op dit moment doe ik het alle 3 maanden 2dagen achter elkaar. Dit is voor mij voldoende. Ik ben toch nog trots op mezelf en kan toch gebruiken. Ik vind het alleen jammer dat ik er nooit helemaal vanaf zal komen. Wie weet ben ik het ooit echt zat. Ik hoop het."
"Ik heb altijd zo'n droge mond als ik coke gebruik. Zelfs als ik drink gaat dit niet over, daarom lik ik heel vaak mijn lippen af omdat ik anders niet meer normaal kan praten. Zijn er nog meer cokesnuivers die hier last van hebben? Is er een oplossing voor, behalve kauwgom want dan sta je zo vreemd te kauwen."