Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Jeuk heb ik echt in hele hele lichte maten gehad. Vriend van me had wel jeuk op zijn neus. Misschien helpt het om met lauw water te douchen?"
"Ik heb dus als 16-jarige oxycodon, oxycontin en oxynorm voorgeschreven (diazepam trouwens ook). Dit allemaal voor een maand moeten gebruiken, dit wel allemaal voor medische redenen. Vind het wel te zwaar spul om te krijgen als 16-jarige. Ook al was het voor medische redenen."
"Hee, (beetje late reactie maarja) Ik heb de direct afgifte gehad. Deze waren 5 mg per stuk. Had er samen met mijn vriend uiteindelijk 3 genomen en ik ging wel aaridg hard (15 mg dus). Mijn vriend werd zelf voor een minuutje of twee even misselijk. Ik ben verder geen expert in welke pillen wel en geen verlengde afgifte hebben maar met google zou dat wel op te lossen zijn. Of 25 mg een goede starters dosis is? Tja ik had hem niet kunnen nemen. Voor mensen met tolerantie hierop is het weer een kinder dosis. Ik zou gewoon oppassen met het vermalen van deze pillen en dan 5 keer de gebruikelijke dosis nemen (vermaald!) klinkt nogal iets te veel voor de eerste keer. Als je het al heb gedaan...hoe ging het?"
"Hallo allemaal Dit is mijn andere account want weet mijn wachtwoord niet meer op Spirit Wolf. Er is alleen iets wat door mijn hoofd speelt. Afgelopen tijd een beetje rondgeneusd in het stukje "opiaten". Dit omdat mijn nieuwschierigheid van drugs overal zit. Erg interessant om te hoe zien mensen aan het vechten zijn tegen de verslaving van heroïne en methadon (nooit van plan een opiaat te gebruiken). Ik krijg steeds meer een idee hoe gevaarlijk deze dingen zijn en hoe drugs zoals heroïne echt een sluipmoordenaar is. Toch schrok ik uiteindelijk toen ik mijn eigen bericht zag... Ik, een 18 jarige jongen die zijn leven perfect op een rijtje heeft, heeft een bericht gepost onder het kopje "opiaten". Circa een half jaar geleden had ik die pilletjes Oxycodon gevonden van een verre operatie. Deze ingenomen en een hele fijne avond gehad. Toch schrik ik er van dat er berichten onder dit stukje staat als: "Pas er wel mee op" "Beter dat ze op zijn als ze zo goed zijn bevallen" (oké alleen het stukje wat leveldesigner schreef) maar laatst vroeg er iemand wat ik allemaal al had geprobeerd op mijn leeftijd (we hadden een gesprek over drugs). Ik vertelde het; uhm, truffels (1) ...mdma (1) ...een keertje coke ...2c-b (2) ...xtc (1) ...oh en oxycodon maar weet niet als je dat echt kan mee rekenen. Haar reactie was: "Zoo, jij hebt al een aardige goede gedaan". Wat de conclusie was dat oxycodon gevaarlijker is dan ik had verwacht. Ook een stuk verslavender volgens mij terwijl ik het echt een beetje als een "medicijn" zag. Ik schrok hier simpelweg achteraf wel van. Ik ben 18 en heb al aan een opiaat gezeten. Heb echt het gevoel dat ik één of andere soort gelijke heroïne heb gedaan. Dan ga ik het is googlen en dan staat er "Hillbilly Heroïne". Ja zoals ik al zei denk ik nu wel een beetje apart. Ik was in die tijd nog 17... Nu ik ook kijk naar mijn drugs gebruik (zoals hier boven beschreven) heb ik eigenlijk al aardig wat gedaan. Tuurlijk, alles maar één of twee keer en ik ben enoooorm verantwoord met drugs (één keer per 6 á 12 maanden xtc of mdma. Eens in de 3 maanden 2c-b en eens in het half jaar truffels, dit houdt ik aan) maar het is een aardige waslijst vind ik voor een 18-jarige. Ik wil simelweg zeggen dat ik geschrokken ben dat oxycodon wat zwaarder was dan ik had verwacht. Waarschijnlijk zullen de doorgewinterden hier denken "ach wat maakt één keertje uit" maar vind het best wel klote. Maar met de paar korte vragen: Is oxycodon ergens vergelijkbaar met heroïne? (hoop van niet). Is het erg verslavend? Dit was ook een stukje om mijn verhaal even te zeggen. Vind het ergens wel fijn. Groetjes"
"Psychedelibee zei: Hoi Yaizer, Dat je schrikt van je gebruik is op zich een goed teken, dat betekend dat je kritisch naar jezelf bent en dat is bij drugs wel een goede eigenschap. Van een keer iets gebruiken heb je natuurlijk niet meteen een probleem, zelfs voor heroine geldt dit. Dat je met opiaten moet oppassen is echter wel een feit, dat geldt voor alle opiaten. Wat mij echter in meerdere posts opvalt is dat je zegt verantwoord te gebruiken, maar bij verantwoord gebruik komt ook rationaliteit en kennis vergaren kijken. Uit meerdere posts van je maak ik op dat het hier af en toe nog aan ontbreekt. Zie dit niet als een aanval, maar als een manier om je aan het denken te zetten. Waarom heb ik dan het idee dat je niet altijd voldoende kennis vergaart en rationeel met drugs omgaat? Allereerst gebruik je eerder oxycodon terwijl je van plan was nooit een opiaat te gebruiken. Een kort kijkje op wikipedia had je geleerd dat oxycodon een opiaat is, iets meer zoeken op google had je geleerd dat het behoorlijk verslavend kan zijn. Nog wat verder zoeken had je geleerd dat je niet meteen na 1 keer verslaafd bent. Ten tweede zie ik je hier xtc en mdma als twee verschillende drugs benoemen, terwijl het gewoon hetzelfde is. Met een klein beetje research had je dat ook makkelijk kunnen vinden. Ten derde noem je wat drugs op die je gebruikt hebt, maar ik mis in de rijtje nog alcohol en cannabis. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je die niet gebruikt hebt eigenlijk. Als je zonder gevoel of vooroordelen kijkt zijn dit natuurlijk ook gewoon drugs. Tot slot iets wat ik in een andere post over 2C-B las, dat jij met vrienden de regel hebt dat je altijd allemaal hetzelfde gebruikt. Dit is totaal niet rationeel aangezien ieder persoon anders is en zodanig ook anders reageert op drugs. Nogmaals, zie deze punten niet als een aanval maar een manier om je aan het denken te zetten. Als je het hebt over kennis vergaren omtrent drugs dan zul je altijd op wikipedia of iets dergelijks moeten starten. Hier vind je de basics en die zijn met bronvermeldingen onderbouwd. Pas nadat je zelf de basics hebt opgezocht over iets kun je pas goede vragen op een forum gaan stellen. Hier op het forum staan gelukkig een hoop goede informatieve posts, maar bedenk je dat iedereen hier iets kan posten dus dat er ook gewoon een bullshit of slecht onderbouwde dingen tussen staan. Als je jezelf eerst in de basics hebt verdiept kun je de goede posts makkelijker van de slechte onderscheiden. Klik om te vergroten... Hee Pscychedelibee, Nee vind het een enorm toffe reactie. Als eerste moet ik even eerlijk zijn en het duidelijker maken voor jullie. Wat meer open stellen dus. Het xtc / mdma ding Nu ik ook kijk naar mijn drugs gebruik (zoals hier boven beschreven) heb ik eigenlijk al aardig wat gedaan. Tuurlijk, alles maar één of twee keer en ik ben enoooorm verantwoord met drugs (één keer per 6 á 12 maanden xtc of mdma. Klik om te vergroten... wist ik. Het is xtc of mdma, omdat hetzelfde is doe ik het een van beide in 6 á 12 maanden. Maar nu even op het andere. Ik wist dat oxycodon een opiaat was. Ik wist dat het verslavend was . Ik wist dat het hillbilly heroine heette voor ik heet deed. Ik weet de dosis van 2c-b. 1 en een kwart was het al altijd in mijn gedachte. Maar ik vind het leuk om vragen op het forum te stellen zodat ik er een beetje over kan praten in mijn post. Ik heb namelijk niemand in mijn vriendenkring (die ik al 6 jaar heb) die er echt over wilt praten. Ze doen het, praten er een dagje over en is het over. Terwijl ik er nog weken over wil praten over "die ene keer". Ook voor het gebruik wil ik er over praten met vrienden maar ze willen het niet anders worden ze te zenuwachtig of willen het simpelweg niet. Ik vind het zo leuk om erover te praten etc. dat ik maar posts hier zet om er een beetje over te babbelen. Ik heb niet echt iemand mee over te praten en hier wel een beetje. Tuurlijk, ik weet nog helemaal niks over de hele drugswereld maar simpele dingen wel. Zie dit totaal niet als een verdediging. Dit ben ik gewoon eerlijk. De posts die ik hier zet is simpelweg een beetje over kunnen praten. Op de vraag of ik alcohol of wiet gebruik. Ja een beetje problematisch zelf..."
"Psychedelibee zei: Herken het zelf ook, behoorlijk wat vrienden die ook gebruiken maar bij de meeste gaat de interesse niet zo diep dat ze er graag lang over praten. Klik om te vergroten... Ja dit vooral. Na mijn eerste truffel-trip had ik weken lang elke dag zin om erover te praten. Hoe het was, hoe ik dacht, wat ik zag. Het was enorm bijzonder maar mijn vrienden zijn totaal niet van het praten daarover. Gelukkig nu een vriendin gevonden die ook enorm veel interesse heeft in drugs maar ze is iets jonger als mij en wil haar nog licht begeleiden in deze wereld voor het te snel gaat. En jou reactie was perfect Psychedelibee, zonder jou reactie had ik dit nooit verteld (niet dat het zo enorm groot nieuws is trouwens) maar dat het wel misschien wat meer duidelijk is. Misschien moet ik gewoon wat meer mee praten op topics die open staan"
"Hoeveel verschilt Oxynorm van oxycontin / oxycodone? Of is het verschil alleen in de werkingsduur ervan?"
"Exceptional Insight zei: Heftig spul voor iemand van zestien, ja. Waar had je pijn? Klik om te vergroten... Aan m'n ruggengraat en de omliggende spieren"
"Spirit Wolf is dus mijn oude account weet alleen het wachtwoord en email adres niet meer dus van daar dit nieuwe account. Ik heb dus een hele tijd geleden (toen der tijd was ik 16) een hele nare / zware operatie gekregen (soort nieuw ruggengraat gekregen dus ik herken zeker de rugpijn. Heb er drie jaar mee moeten lopen en zit momenteel nog +16 schroeven in en twee platen). Hier bij dus 40 pillen per dag moeten slikken voor anderhalve maand / twee maanden. Hier bij moet je denken aan; Oxycodone Oxycontin Oxynorm Diazepam en nog wat overige pijnstillers. Ja ik was er in principe zeker goed ( lichamelijk ) verslaafd aan. Toen de pillen op waren heb ik dus cold turkey mee gestopt. Had ook niet afgebouwd of iets dergelijks. Ik was drie / vier dagen zeker van slag. Trillen, bibberen, niet slapen, opvliegers, geïrriteerd, soms emotioneel en paar slechte nachten gehad. Had er eigenlijk totaal geen moeite mee, wist dat die week ging komen en vond het eigenlijk totaal niet erg. Kon er niet meer aan komen en het was mooi geweest. Ben ook blij dat ik zo goed in mijn schoenen sta en zo makkelijk er van af kan komen. Toen ik er alleen anderhalf jaar later achterkwam dat ik er nog paar (blijkbaar) over had was ik toch wel even blij. Ze waren ook oh zo lekker. Dit was weer een jaar geleden en ben ze ook niet van plan vaker dan eens per jaar te consumeren."
"Tijdje Oxycontin, oxycodone en oxynorm geslikt. Allemaal uiteindelijk wel de zelfde werkzame stof maar het was dan ook wel hoognodig. Moest eerlijk zeggen dat ik zelf ook uitermate heb geniet van het heerlijke opiaat gevoel. Dit eigenlijk doorgeslikt tot ze op waren (6 oxycontin bewaard voor de toekomst...wel al op). Gelukkig was dat maar een week of 2 á 3. Toch heb ik verder niks gemerkt van een grapefruit eten in deze periode. Misschien ook omdat ik er niet bewust mee bezig was? Voor de rest zou ik het inderdaad safe spelen met die grapefruit. Ook zou ik opassen met oxynorm zelf want het is te lekker spul. Succes verder!"