Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"OtherShore zei: Om maar even een begin te maken met een paar van je vragen: Mijn ervaring is dat microdosing je gevoeliger maakt voor prikkels. Dus misschien een keertje uitproberen op een niet al te drukke dag? Je weet wel dat je na elke microdosis een “pauze” neemt van een aantal dagen? Klik om te vergroten... Hmm, ja, ben sowieso van plan de truffels uit te proberen op een vrije dag. Dan kan ik zelf een beetje experimenteren wat goed voelt en wat niet. Wist ik! Als het goed is wordt er een uitgebreide handleiding bijgeleverd, maar was even benieuwd naar de ervaringen/adviezen hier."
"Ik verbaas me er altijd weer over hoe behulpzaam mensen hier zijn ❤️ Snap volledig wat jullie bedoelen. 'Zelfontwikkeling' klinkt inderdaad al snel alsof je naar een eindpunt toewerkt, wat suggereert dat je op dit moment niet goed bent zoals je bent. Sinds mijn burn-out probeer ik zelfontwikkeling daarom in een ander kader te bekijken, ik zie het letterlijk als 'ont-wikkeling', dus de dingen simpeler maken. Meer genieten in het nu, mezelf accepteren met al mijn gebreken in plaats van ze te willen aanpakken, stressfactoren uit mijn leven verwijderen, emoties toelaten zoals Mindless zegt (ik ben sinds mijn burn-out echt een jankerd geworden en daar ben ik heel blij mee, want ik kropte altijd alles op). Ik probeer eigenlijk alle negatieve en onnodige ballast overhoop te gooien zodat ik weer puur en mens kan zijn. Dáárom spreekt microdosing met truffels me zo aan: afgaande op ervaringsverhalen helpen truffels die puurheid die we allemaal in ons dragen weer te herkennen, die in de loop van het leven door trauma's en ervaringen zo ondergesneeuwd is geraakt."
"Empower Eachother zei: Je bent al goed geholpen met bovenstaande berichten, als aanvulling daarop nog wat praktische zaken; om een betrouwbaarder effect te kunnen krijgen met een natuurproduct als truffels, raad ik aan een grotere hoeveelheid te kopen, deze te drogen (dunne plakjes snijden en op keukenpapier, dagelijks verversen, 4-5 dagen en klaar) en vervolgens te vermalen met bv. een koffiebonen maler. Nu heb je een mix van alle truffels en is het effect "voorspelbaarder", voor de interval van dagen waarop je gaat microdoseren persoonlijk voorkeur, probeer bv eerst de meest gebruikte protocollen. De eerste is 1 dag microdoseren en dan 2 dagen niet. Dit cyclusje herhaal je. De andere is 4-5 dagen wel, 3-2 dagen niet. De laatste bevalt mij beter. Om het maximale uit je experiment te halen kan je een dagboekje bijhouden om te zien hoe je je op en na de doseringsdagen voelt. Succes! Klik om te vergroten... Dankjewel, handige tips! Waarom bevalt het tweede protocol jou beter? Ik heb dat iemand op YouTube ook al horen zeggen, maar diegene lichtte dat verder niet toe."
"Hoi allemaal, ik heb een snel vraagje, hoop dat er mensen actief zijn hier. Eergister heb ik mijn eerste microdosis genomen van 0.2 g. Echt wel weinig dus. Ik heb niet het idee dat ik er iets van heb gevoeld, wel was ik in een goede stemming en kon ik een werktaak erg snel afmaken. Maar kan ook toeval zijn geweest. Vandaag moest ik weer werken vanaf ‘s ochtends vroeg (5 uur), ben nu doodop. Net geprobeerd te dutten maar lukte niet (gek genoeg kan ik overdag nooit slapen). Nu heb ik vanavond een feest waarop ik niet wil drinken. Maar in deze vermoeide staat wordt het ook een uitdaging vrees ik. Ik vraag me daarom af wat een microdosis in dit geval voor me zou doen. Misschien haalt het de scherpe randjes er vanaf, waardoor ik alsnog een leuke connectie kan hebben met mensen en niet de neiging krijg om te gaan drinken. Slim of stom idee? (Uiteraard sla ik morgen dan over als microdose dag)"
"OtherShore zei: Je hebt eergisteren (dus donderdag) een microdosis genomen van 0,2 gram truffels? En je overweegt vandaag weer een dosis te nemen? Waarschijnlijk heeft dat niet veel zin, want twee dagen overslaan is vanuit tolerantie overwegingen toch echt het minimum. Verder geef je aan dat je al doodop bent. Hoewel je van LSD meestal energie krijgt, is dat bij truffels vaak niet zo. Dus in die zin lijkt het me ook niet de juiste oplossing. Ik heb het gevoel dat je een microdosis truffels ziet als mogelijke vervanger voor alcohol. Klopt dat? Klik om te vergroten... Ja, dat laatste klopt wel. Maar dat geef ik ook aan in m’n beginpost. Ik wil graag (veel) minder alcohol drinken maar tot nu toe is het me nooit gelukt. Ik hoop daarom dat microdosing me daar enigszins mee gaat helpen, in ieder geval op het begin. Hopelijk leer ik op den duur dat ik helemaal niets nodig heb om het gezellig te hebben."
"Mindless zei: Dit kán toeval (of placebo) zijn, maar strikt gezien is dat ook het effect van een echte microdosering: niet écht voelen dat er een drug in je werkt, maar wel "gewoon" een goede dag met goede stemming en focus hebben. Persoonlijk verkies ik om net wat boven een "officiële" microdosering te gaan zitten, zodat ik het middel dus wel (subtiel) voel werken met merkbare effecten (zelfs subtiel visueel). Stom zou ik nou ook weer niet zeggen, maar ik zou het niet doen omdat psychedelica nou eenmaal vaak versterken wat er al is. Ben je neerslachtig: word je neerslachtiger. Ben je vrolijk, word je vrolijker. Enzovoorts. En ja, wat @OtherShore zegt: je zult nu tolerantie in je lichaam hebben dus nog meer nodig hebben. Ga je daarmee experimenteren (hoger doseren) in een sociale setting: geen aanrader met psychedelica, zeker niet als je al niet te bekend bent met het middel en daarnaast al wat problemen hebt met nuchter socializen. (als ik het zo lees?) Klik om te vergroten... Oké, dank! Ik vind het soms zo verwarrend wat ik allemaal lees over microdosing. De een zegt dat je het júist moet nemen als je niet goed in je vel zit (niet dat ik niet goed in m’n vel zit nu, integendeel), de ander zegt dat je het dan moet vermijden. Hetzelfde met angststoornissen. Wat is nu waar? Al zat het antwoord denk ik per persoon verschillen."
"Uiteindelijk heb ik gister toch de microdose genomen. Werd opgehaald door een vriend met wie ik naar het feest ging en ik vertelde over mijn microdose experiment, en toen zei ie dat ie het in het verleden ook heeft gemicrodoseerd en ook regelmatig voor een feestje. Hij dacht dat het in mijn geval echt geen kwaad kon (hij weet redelijk hoe ik in elkaar zit) en dat het me waarschijnlijk alleen maar een energiesboost zou geven. Dus zo gezegd zo gedaan, en het was fijn! Eerste uur voelde ik echt dat ik meer energie had en dat m’n hoofdpijn wegebde. Had opeens zin in het feestje en ook daar heb ik gewoon lekker gekletst met mensen en geen moment het gevoel gehad dat ik me ongemakkelijk o.i.d. voelde. Uiteindelijk ook wel paar biertjes bijgedronken maar niks buitensporigs. Dus sorry dat ik jullie advies niet heb opgevolgd. Beetje stom om hier iets te vragen om vervolgens het tegenovergestelde te doen. Maar voelde gewoon goed en blij dat ik het gedaan heb! Had nu 0,3g. Dus misschien was het allemaal placebo"
"Gister mijn derde microdosering genomen en merkte dat ik de hele dag niet helemaal lekker in m'n sas was. Weinig energie, beetje neerslachtig. Uiteindelijk heb ik zelfs twee keer gehuild. Opeens kwam het besef dat mijn relatie over is weer hard aan, terwijl ik daar al weken niet om heb gehuild. Ik realiseerde me dat ik er de laatste tijd voor weggerend ben en mezelf eigenlijk constant heb gepusht me goed te voelen, terwijl er nog veel verdriet zat en zit. Dat wil ik nu de ruimte geven. Heb daarom ook besloten dat ik weer even stop met de truffels, in ieder geval voor twee weken. Kijk ik daarna wel weer of het goed voelt of niet. Ik ben wel benieuwd: kan dit inzicht door de truffels zijn ontstaan?"
"Mindless zei: Nog even een toevoeging. Ik had je bericht vast wat te snel gelezen en over het relatie gedeelte heen gelezen. Ik zou je sowieso de eerstkomende tijd afraden tripmiddelen te gebruiken, zelfs geen microdosing. Emoties na een relatie die eindigt kunnen nuchter al extreem zijn en psychedelica zijn deels emotie versterkers, dus geen goede combinatie. Het ligt een beetje aan je eigen gevoel wanneer jij denkt dat je redelijk over het eindigen van je relatie heen bent. Imo kun je het beste dán pas denken psychedelica te doen. Je beslist zelf natuurlijk, slechts een advies dit. Klik om te vergroten... Denk dat dat inderdaad een goed idee is. Al heb ik geen spijt dat ik begonnen ben; ik denk dat ik anders gewoon was doorgegaan met continu afleiding zoeken. Moet ook zeggen dat dit verdriet ergens wel fijn voelt; ik vond namelijk al dat ik 'te snel' over de breuk heen was. Voelde krom en oneerlijk dat ik na een relatie van 7 jaar voor m'n gevoel al na een maand weer de oude was. Maar hield mezelf denk ik een beetje voor de gek. Gister dacht ik nog: misschien heb ik gewoon een mindere dag, het hoeven natuurlijk niet per se de truffels te zijn die dit gevoel veroorzaken. Maar vandaag ben ik nog steeds regelmatig verdrietig. Denk dat het zeker iets naar de oppervlakte heeft gehaald."
"Hi allemaal, Ik heb zojuist (eindelijk!) mijn eerste voorraad microdosing truffels besteld. Ik wil dit al heel lang doen, maar had altijd het gevoel dat ik mentaal niet helemaal op de juiste plek zat - moeilijk jaar achter de rug met een burn-out, het overlijden van een vriend en een lange relatie die stukliep. Inmiddels zit ik weer lekker in m'n vel. Voel me fit en positief en ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben om te gaan experimenteren. Ik hoop dat de truffels mijn zelfontwikkelingsproces (waar ik sinds mijn burn-out mee bezig ben) een extra impuls gaan geven en ze mijn creativiteit een boost geven, zodat ik dat weer kan gebruiken voor mijn onderneming. Ook wil ik een tijdje stoppen met alcohol, en daar kan ik wel wat ondersteuning bij gebruiken. Nu heb ik een aantal vragen: - Ik ben meerdere keren niet lekker gegaan op (hard)drugs omdat ik niet makkelijk de controle verlies. Zo heb ik laatst paddo's geprobeerd, maar die bleken totaal niet aan mij besteed omdat ik het dissociatieve gevoel dat erbij komt kijken erg beangstigend vond. En toen ik een keer teveel xtc had genomen, ben ik extreem bad gegaan (kan het bijna wel een traumatische ervaring noemen). Wel heeft een mindere trip voor mij altijd te maken met de setting: alle keren dat ik niet lekker ging, was er veel drukte om me heen met veel mensen/muziek/prikkels. Dat is voor mij geen fijne combinatie met drugs. Wanneer ik xtc bijv. thuis gebruik, ga ik juist héérlijk. Ik vraag me af: wat kan ik op dit gebied verwachten van microdosing? Zorgt dit ook voor dissociatie of is de dosis daar veel te klein voor? En stel dat ik op een drukke plek kom, zou een microdosering dan misschien niet ook een angstig gevoel aanwakkeren? - Ik heb op meerdere plekken gelezen dat microdosing kan helpen bij het minderen of stoppen met alcohol. Dit zou natuurlijk geweldig zijn. Alleen voelt het ook een beetje dubbel: is dit niet gewoon het vervangen van het ene middel door het andere? Stel dat microdoseren bijvoorbeeld op feestjes of festivals heel erg bevalt, loop ik dan niet het risico dat ik op den duur niet meer kan uitgaan zonder het effect van microdosing (geestelijke verslaving dus)? - Ik heb begrepen dat je je met microdosing aan een bepaald protocol houdt, waarbij je na een aantal weken een pauze inlast of er helemaal mee stopt. Is het dan zo dat je tijdens die pauze profijt blijft hebben van wat je tijdens de voorgaande weken hebt gevoeld en geleerd? Of vlakt dat gevoel na stoppen weer compleet af, waarna je weer opnieuw moet beginnen om dezelfde effecten te bereiken? Dat laatste zou mij niet zo lekker zitten, want feitelijk leun je dan toch op een drug/middel/medicijn om je beter te voelen. - Welke begindosis raden jullie (mij) aan? Ik zie namelijk dat de begindoses nogal verschillen, de een begint met een 0.1 gram en de ander met een een hele gram. Dank voor het lezen en reageren!"