Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-HTP tijdens herstelperiode

5-HTP tijdens herstelperiode

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je bent er iig bewust van. Lekker pauze nemen. Komt wel goed.

Ik neem zelf meestal L-tryptofaan na xtc gebruik.
Moet zeggen dat ik het de laatste keer vergeten ben. Heb eigenlijk ook geen katers. Haha.
Heb paar jaar geleden ergens gelezen dat dat beter was dan 5-htp. Even kijken of ik het kan vinden.

Pillen tegen de dinsdagdip? | Unity

Pillen tegen de dinsdagdip? Door: Menno Trienekens (Unity) Samenvatting Door XTC/MDMA te gebruiken kan serotonine (het stofje waardoor je zo blij wordt van XTC) in je hersenen tijdelijk uitgeput raken. In de week na gebruik kun je je daarom depressief voelen. Veel mensen hebben last van deze...
unity.nl unity.nl
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal,

Ik weet even niet in welke sectie ik dit moet plaatsen omdat het om verschillende drugs gaat. Ik plaats het maar even hier.

De laatste tijd heb ik iets teveel drugs gebruikt. In ongeveer drie maanden tijd heb ik twee keer xtc gebruikt, twee keer 3mmc en een keer 4fmp. Dat dit super stom is weet ik, dit is ook niet hoe ik normaal gesproken met drugs omga - ik denk dat het een soort uitspatting is geweest van de vreselijk saaie coronatijd en de avondklok (feestjes die je tot 4.30 uur moet uitzitten).

Ik verplicht mezelf nu dan ook een pauze te nemen van minstens een half jaar. Maar ik wil graag het herstelproces een beetje versnellen, omdat ik nu een beetje hypochondrisch word en bang ben dat mijn hersenen door al die drugs aan diggelen liggen. Daarom zit ik eraan te denken om voor korte tijd 5-HTP te nemen. Is dit verstandig en zo ja, aan hoe lange periode en wat voor dosis per dag moet ik dan denken?

Ik hoor het graag! :)
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi! Het effect van 5htp is niet bewezen. Je zou eens kunnen zoeken op het forum naar onderwerpen met 5htp, er staat veel over geschreven.

Je zegt het was wat veel van het goede. Voor goed herstel is goed slapen, eten en bewegen belangrijk. Zorg iedere nacht voor minstens 8 uur slaap, en ga naar bed op dezelfde tijd en sta op rond dezelfde tijd. Veel verse groenten en fruit eten. Goed voor jezelf zorgen!
Iedere dag minstens een half uur daglicht opvangen buiten.

Maak je niet teveel zorgen, het komt vast en zeker goed!
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
hey, ik zit in het zelfde schuitje, aantal maanden elk weekend gebruikt. Voel nu aan dat het toch echt effe klaar is.
Zelf ga ik geen 5htp gebruiken maar wel een aantal supplementen zoals k L-carnitine, theanine en sterk gedoseerde multivitamine slikken. en sporten natuurlijk dat helpt enorm.

succes met je recovery !
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik het toch maar bij l-tryptofaan hou. Heb dat wel vaker een paar dagen geslikt na gebruik, maar ik dacht dat 5-HTP misschien net een iets sterkere boost zou geven, wat ik nu wel goed kan gebruiken. Voel me overigens prima hoor, geen rare dingen, maar m'n hersenen hebben natuurlijk wel een optater gehad en daar voel ik me nu nogal schuldig over :rolleyes:.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rosie zei:
Je bent er iig bewust van. Lekker pauze nemen. Komt wel goed.

Ik neem zelf meestal L-tryptofaan na xtc gebruik.
Moet zeggen dat ik het de laatste keer vergeten ben. Heb eigenlijk ook geen katers. Haha.
Heb paar jaar geleden ergens gelezen dat dat beter was dan 5-htp. Even kijken of ik het kan vinden.

Pillen tegen de dinsdagdip? | Unity

Pillen tegen de dinsdagdip? Door: Menno Trienekens (Unity) Samenvatting Door XTC/MDMA te gebruiken kan serotonine (het stofje waardoor je zo blij wordt van XTC) in je hersenen tijdelijk uitgeput raken. In de week na gebruik kun je je daarom depressief voelen. Veel mensen hebben last van deze...
unity.nl unity.nl
Klik om te vergroten...

Thanks voor dit artikel, *stopt direct met 5-htp slikken...* 😲
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#7
johndeertrekker zei:
hey, ik zit in het zelfde schuitje, aantal maanden elk weekend gebruikt. Voel nu aan dat het toch echt effe klaar is.
Zelf ga ik geen 5htp gebruiken maar wel een aantal supplementen zoals k L-carnitine, theanine en sterk gedoseerde multivitamine slikken. en sporten natuurlijk dat helpt enorm.

succes met je recovery !
Klik om te vergroten...

Jij ook succes! Een paar maanden lang ieder weekend is niet niks, heb je er nu klachten van?
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waterkan01 zei:
Jij ook succes! Een paar maanden lang ieder weekend is niet niks, heb je er nu klachten van?
Klik om te vergroten...
niks ernstigs, wel wat somberheid en negatieve gedachten.
we kunnen dit 💪💪

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."