Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRare effecten van pep?

Rare effecten van pep?

33 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#1
inner_search zei:
Teveel genomen , cafeĆÆne erin en slaaptekort (wrs veel ook).
Had dit vroeger toen ik nog elke dag aan de speed zat.

je bent ook heel vaag met je dosering en helemaal op het laatste zeg je heb er 4f bij genomen ook.
als jij niet open bent kunnen we je niet helpen.

ooo wat was je vraag ? Of gewoon een mededeling ?.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je reactie. Dosering weet ik niet precies, ik heb dus drie keer een sleutelpuntje (x2, in beide neusgaten) gedaan. Ik gooi er geen gekke himalayagebergtes op ofzo, ik ben een jonge vrouw dus hou het bij subtiele bergjes. De 4f was niet getest.
Mijn vraag is dus of dit (verward, duizelig, derealisatie) een ā€˜normale’ reactie op speed is. Ik vind het een leuke drug maar deze keer heeft me toch een beetje afgeschrokken.
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,

Ik had onlangs met pep op iets raars waar ik een beetje van ben geschrokken. Het begon met mijn laatste sleutelpuntje van de avond, die bleek achteraf iets te veel van het goede. Ik werd daarna erg duizelig (kon moeilijk lopen), werd een beetje warrig (beetje hetzelfde gevoel als bij de coming down van xtc) en werd er nou ook niet per se heel energiek meer van. Ik ben toen naar huis gegaan, maar slapen wilde niet lukken. Ik heb wel tot in de middag met m’n ogen dicht gelegen maar ik merkte dat de duizeligheid en de verwardheid eigenlijk alleen maar toenamen. Maar ik dacht: het gevoel neemt op een gegeven moment vast wel af, m’n laatste sleutelpuntje had ik namelijk om 5 uur genomen. Maar neen. Het werd op een gegeven moment zo erg dat ik last kreeg van een soort derealisatie. Ik snapte het allemaal niet meer zo en als ik iets tegen mijn vriend zei, was ik een seconde later vergeten dat ik dat had gezegd. Ook een beetje wat je met xtc kan hebben als je er lekker in zit zeg maar. Het voelde alsof ik in een droom zat. Ook zag ik wat lichte hallucinaties in de kamer, maar die zullen wel door slaaptekort zijn gekomen. Zag ook twee keer een lichtflits. En ik had last van kramperige/tintelende handen en voeten. Ik moest ook vaak naar de wc maar omdat ik zo duizelig was, ging dat soms nog bijna fout. Zat steeds vreselijk trillerig op de wc (gevoel flauw te vallen) en m’n hartslag ging iedere keer sky high.
Mijn vraag is nu of dit normale gevolgen zijn van speed. Ik had dan wel iets te veel genomen, maar niet veel meer dan normaal. Ik denk dat ik in totaal drie keer heb gesnoven, best weinig dus. Had er wel ook 4fmp bij gebruikt. Ik ben er best wel van geschrokken, ik vond het echt een zeer eng gevoel en was bang gek te worden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee dit hoeft niet alleen door eventueel teveel speed te komen. Combineren (4fa , speed en misschien nog een drankje of wiet?) kan dit al uitlokken, lees de bijwerkingen eens van alleen de 4fa. Die schijnen niet misselijk (of juist wel..🄓) te zijn. Hoeveel mg 4fa had je genomen?
Vermoeidheid, overprikkeling, meerdere drugs., misschien wat stress gehad… Kan echt door van alles komen.
Sterkte!

www.drugsinfo.nl

Wat is 4-FA / 4-FMP?

4-FA is een harddrug die soms 4-FMP wordt genoemd. Het middel wordt voornamelijk op feesten geslikt. Het ziet eruit als een wit poeder, maar de drug wordt ook als pil verkocht.
www.drugsinfo.nl www.drugsinfo.nl

Aanvullende link ā¬†ļø
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Nee dit hoeft niet alleen door eventueel teveel speed te komen. Combineren (4fa , speed en misschien nog een drankje of wiet?) kan dit al uitlokken, lees de bijwerkingen eens van alleen de 4fa. Die schijnen niet misselijk (of juist wel..🄓) te zijn. Hoeveel mg 4fa had je genomen?
Vermoeidheid, overprikkeling, meerdere drugs., misschien wat stress gehad… Kan echt door van al
Klik om te vergroten...
Overprikkeling een bepaalde emotie die je mogelijk aan het vermijden was die je inhaalt or something?

I dont know

Sterkte iig waterkan :) x
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
J
Waterkan01 zei:
Thanks voor je reactie. Dosering weet ik niet precies, ik heb dus drie keer een sleutelpuntje (x2, in beide neusgaten) gedaan. Ik gooi er geen gekke himalayagebergtes op ofzo, ik ben een jonge vrouw dus hou het bij subtiele bergjes. De 4f was niet getest.
Mijn vraag is dus of dit (verward, duizelig, derealisatie) een ā€˜normale’ reactie op speed is. Ik vind het een leuke drug maar deze keer heeft me toch een beetje afgeschrokken.
Klik om te vergroten...
Je hebt dus 6 bumps speed op + 4f.
Van die 6 bumps zou dat geen normale reactie zijn , met de 4f erbij kan dit dus wel.

heb je genoeg gedronken en wat gegeten terwijl je aan het stimen was ?.
Kan door dehydratie of ondervoeding zijn geweest ook hoor.
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Nee dit hoeft niet alleen door eventueel teveel speed te komen. Combineren (4fa , speed en misschien nog een drankje of wiet?) kan dit al uitlokken, lees de bijwerkingen eens van alleen de 4fa. Die schijnen niet misselijk (of juist wel..🄓) te zijn. Hoeveel mg 4fa had je genomen?
Vermoeidheid, overprikkeling, meerdere drugs., misschien wat stress gehad… Kan echt door van alles komen.
Sterkte!
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoeveel 4fa erin zat, niet getest, stommm…
Ik moet zeggen dat ik vaker een flauwvalgevoel krijg vlak na drugs. Misschien moet ik meer eten tijdens trips?
En thanks, ik ben bang dat ik hier de komende week op de een of andere manier nog wel last van ga krijgen.
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#7
inner_search zei:
J

Je hebt dus 6 bumps speed op + 4f.
Van die 6 bumps zou dat geen normale reactie zijn , met de 4f erbij kan dit dus wel.

heb je genoeg gedronken en wat gegeten terwijl je aan het stimen was ?.
Kan door dehydratie of ondervoeding zijn geweest ook hoor.
Klik om te vergroten...
Water heb ik wel voldoende gedronken, alleen niks gegeten bedenk ik me nu…
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waterkan01 zei:
Water heb ik wel voldoende gedronken, alleen niks gegeten bedenk ik me nu…
Klik om te vergroten...
Daar heb je je probleem šŸ˜‰.
Al is het drinkyoghurt , altijd wat proberen eten.
Maar ik raad je toch ook wel aan het gewoon bij 1 stim te houden en ze niet te combineren.
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#9
inner_search zei:
Daar heb je je probleem šŸ˜‰.
Al is het drinkyoghurt , altijd wat proberen eten.
Maar ik raad je toch ook wel aan het gewoon bij 1 stim te houden en ze niet te combineren.
Klik om te vergroten...
Yes ik was me er bewust van dat het geen slimme combi is, maar het was een lang feest en ik heb de pep pas genomen toen de 4f begon uit te werken. Normaal hou ik het idd bij ƩƩn stimulant!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
inner_search zei:
Daar heb je je probleem šŸ˜‰.
Al is het drinkyoghurt , altijd wat proberen eten.
Maar ik raad je toch ook wel aan het gewoon bij 1 stim te houden en ze niet te combineren.
Klik om te vergroten...
Bij stim gebruik is zout ook belangrijk.
Dus drinkyoghurt met chips er in? 😜 Grapje! Als ik ik echt een stim avond/feest heb neem ik halverwege een zakje ORS of een isotoon sportdrankje .
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Bij stim gebruik is zout ook belangrijk.
Dus drinkyoghurt met chips er in? 😜 Grapje! Als ik ik echt een stim avond/feest heb neem ik halverwege een zakje ORS of een isotoon sportdrankje .
Klik om te vergroten...
Klopt !
aa drankjes doen wonderen (die witte iso) tijdens en na gebruik.
Inplaats van chips kan je ook gewoon wat zoute pinda’s eten , zijn betere vetten en iets meer calorieĆ«n 😊.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
inner_search zei:
Klopt !
aa drankjes doen wonderen (die witte iso) tijdens en na gebruik.
Inplaats van chips kan je ook gewoon wat zoute pinda’s eten , zijn betere vetten en iets meer calorieĆ«n 😊.
Klik om te vergroten...
Idd goed dat je er bij zegt dat het NIET geldt voor de normale (bv de oranje) AA flesjes. Dat is gewoon limonade. Het gaat om ISOTONE drankjes.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Idd goed dat je er bij zegt dat het NIET geldt voor de normale (bv de oranje) AA flesjes. Dat is gewoon limonade. Het gaat om ISOTONE drankjes.
Klik om te vergroten...

Daarom ā€œsmokkelā€ ik bij festivals etc altijd paar zakjes ORS mee naar binnen. Dat is het beste om te drinken.
Eten is ook heel belangrijk tijdens stims maar daar ben ik ook zeerrrr slecht in als ik eerlijk ben.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Idd goed dat je er bij zegt dat het NIET geldt voor de normale (bv de oranje) AA flesjes. Dat is gewoon limonade. Het gaat om ISOTONE drankjes.
Klik om te vergroten...
Klopt !
dat is gewoon suikerwater met een paar vitamines in…
De Dunne zei:
Daarom ā€œsmokkelā€ ik bij festivals etc altijd paar zakjes ORS mee naar binnen. Dat is het beste om te drinken.
Eten is ook heel belangrijk tijdens stims maar daar ben ik ook zeerrrr slecht in als ik eerlijk ben.
Klik om te vergroten...
Thx voor de tip ! Ik kende die zakjes niet šŸ˜…

ik ook hoor , op speed kan ik het echt gewoon echt niet , daarom drink ik dan die yoghurt.
Dat is dan nog beter dan niks :wink:.

nu met de mdma heb ik dat minder , heb daarnet goed gegeten en da mdma is in volle werking maar begin al terug zin in ovenhapjes te krijgen..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
inner_search zei:
Klopt !
dat is gewoon suikerwater met een paar vitamines in…

Thx voor de tip ! Ik kende die zakjes niet šŸ˜…

ik ook hoor , op speed kan ik het echt gewoon echt niet , daarom drink ik dan die yoghurt.
Dat is dan nog beter dan niks :wink:.

nu met de mdma heb ik dat minder , heb daarnet goed gegeten en da mdma is in volle werking maar begin al terug zin in ovenhapjes te krijgen..
Klik om te vergroten...

Speed is idd de ā€ergsteā€!
mdma gaat wel maar als tie nog werkt niet.
Gekke is dat ik met coke op wel bijna normaal kan eten.

Tip: neem van ORS zakjes gewoon het goedkope huismerk. Net als bv met paracetamol maakthet niks uit maar scheelt het heel veel geld!
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt voor jullie adviezen, ik zal ze opvolgen! Want pff, ik wil dit niet nog eens meemaken. Ik was zo bang in bed, het voelde gewoon niet goed, ik hoorde op een gegeven moment ook een soort radio die er niet was. En het slapen lukte maar niet, echt een martelgang was het.
Kunnen jullie een verklaring bedenken voor de gesprekken die ik me steeds niet herinnerde? Ik zei dan dus iets tegen mijn vriend, maar vervolgens ontstond er een soort gat in mijn geheugen en was ik vergeten dat ik iets tegen hem gezegd had. En dat meerdere keren. Heel eng. Ik voelde ook mijn lichaam niet meer goed. Alsof ik alle controle over mezelf kwijt was.
Ik vermoed dat ik gewoon nog te hard ging… ik had ook nog gigantische pupillen en wijd opengesperde ogen. En zo’n onrust in m’n lichaam. Ik paniekeerde op een gegeven moment compleet omdat ik dacht dat het fout zou aflopen :(
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Waterkan01 zei:
Kunnen jullie een verklaring bedenken voor de gesprekken die ik me steeds niet herinnerde?
Klik om te vergroten...

4fa verbruikt serotonine. In combinatie met de pep gaan de hersenen wat warm krijgen en worden je receptoren en axonen te fel geprikkeld. 2 uppers waarvan 1 met een serorandje is vragen om problemen zoals duizeligheid, wazig worden, dingen vergeten, gesprekken niet kunnen bijhouden...
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#18
PsyTekz zei:
4fa verbruikt serotonine. In combinatie met de pep gaan de hersenen wat warm krijgen en worden je receptoren en axonen te fel geprikkeld. 2 uppers waarvan 1 met een serorandje is vragen om problemen zoals duizeligheid, wazig worden, dingen vergeten, gesprekken niet kunnen bijhouden...
Klik om te vergroten...
Hmm snap ik. Maar die gesprekken vonden ā€˜s middags plaats toen we in bed lagen, niet op het feest zelf. Dus ik weet niet of de 4fmp toen nog wel in mijn systeem heeft gezeten (was dik 12 uur nadat ik m’n capsule had genomen). Wat ik in bed dus wel voelde was dat ik nog flink onder invloed was van speed. Maar daar word je niet zo warrig van dacht ik.
Ik denk ook niet dat ik deze combi vaker ga doen, ik voel aan m’n lichaam dat het een behoorlijke klap is geweest.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waterkan01 zei:
Hmm snap ik. Maar die gesprekken vonden ā€˜s middags plaats toen we in bed lagen, niet op het feest zelf. Dus ik weet niet of de 4fmp toen nog wel in mijn systeem heeft gezeten (was dik 12 uur nadat ik m’n capsule had genomen). Wat ik in bed dus wel voelde was dat ik nog flink onder invloed was van speed. Maar daar word je niet zo warrig van dacht ik.
Ik denk ook niet dat ik deze combi vaker ga doen, ik voel aan m’n lichaam dat het een behoorlijke klap is geweest.
Klik om te vergroten...

4fa heeft toch ook wel een middelmatige werkingsduur en samen met pep word dat versterkt. De overlast op de hersenen word pas later merkbaar als je lichaam uitgeput is en je op de reserves gaat teren. Wees blij dat je die fase op het feest niet had, kan heel verwarrend zijn.
Beter 1 upper en niet combineren. Bezorgt je een pak minder last.
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#20
PsyTekz zei:
4fa heeft toch ook wel een middelmatige werkingsduur en samen met pep word dat versterkt. De overlast op de hersenen word pas later merkbaar als je lichaam uitgeput is en je op de reserves gaat teren. Wees blij dat je die fase op het feest niet had, kan heel verwarrend zijn.
Beter 1 upper en niet combineren. Bezorgt je een pak minder last.
Klik om te vergroten...
Klinkt wel logisch! Ik heb zulke gesprekken idd ook wel eens op feestjes meegemaakt, maar dan verwacht je het ook meer en raak je er niet per se van in paniek. Ik vond het nu juist beangstigend dat het in m’n veilige bedje gebeurde en pas zoveel uur na m’n laatste dosis drugs. Het voelde nu ook wat intenser, ik was helemaal in m’n eigen wereld. Had het idee dat m’n hersenen kapot waren ofzo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."