Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer paddo鈥檚, ongemakkelijk gevoel

Eerste keer paddo鈥檚, ongemakkelijk gevoel

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Ik heb voor het eerst paddo鈥檚 gebruikt en het is niet helemaal uitgepakt zoals ik hoopte. Ik ben niet bad gegaan ofzo, maar voelde me eigenlijk de hele trip ongemakkelijk. Heel erg last van dissociatie en er gewoon niet lekker in kunnen komen. Op een gegeven moment was ik zo moe dat ik maar naar huis ben gegaan, maar eenmaal in bed kon ik de hele nacht niet slapen. Ik bleef me een beetje onrustig voelen, voelde soms ook wat na-effecten waar ik zenuwachtig van werd.

Wel handig denk ik om erbij te vermelden is dat ik op vakantie ben op een bestemming waar drugs openlijk verkocht en gebruikt worden. Ik deed de trip met een vriend en een groep mensen die ik niet kende. Toen ik het begon te voelen, begon iedereen plotseling contact met me te zoeken en vroegen mensen continu hoe ik me voelde etc. Ik vond dit niet echt prettig en ik denk dat dit ik hier vervolgens in ben blijven hangen. Ook was de muziek erg duister en zaten we aan een drukke weg waar continu scooters e.d. voorbijreden.

Het is nu de day after en ik voel me nog steeds onrustig. Heb natuurlijk niet geslapen dus dat helpt ook niet mee. Lig wel al zo鈥檔 10 uur met m鈥檔 ogen dicht met rustige muziek op, in de hoop dat m鈥檔 brein op die manier wat kan herstellen.

Wat zijn jullie adviezen en gedachtes hierover? Hoe kan ik dit nare gevoel een beetje loslaten? En wat kan de reden zijn dat ik aardig wat van de paddo鈥檚 voelde (vooral lichamelijk), maar eigenlijk totaal niet heb gehallucineerd?

Dank!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je geeft het zelf eigenlijk al wat aan: dit was een heel slechte setting om in te gaan trippen, zeker voor de eerste keer met een middel. Ten eerste al het (ver) van huis zijn, de drukte en het lawaai en dan ook nog dat je vragen moest gaan beantwoorden. Dat kan allemaal niet als je gaat trippen op iets als truffels. Eigenlijk moet je daarvoor een setting met het tegenovergestelde van dat hebben.

Ik zou nu gewoon even lekker rustig aan doen: de rust wat opzoeken voor hoever dat mogelijk is en geen (moeilijke) dingen van jezelf vragen vandaag. Vraag ook even aan je partner(?) om vandaag even niet teveel van jou te vragen. En ik zou als ik jou was de houding aannemen dat ook de nare gevoelens er mogen zijn. Door ze simpelweg te erkennen en voelen, verwerk je ze het beste en snelste.

Dat je geen visuals had kan vele oorzaken hebben. Met tripmiddelen is het niet zo dat als je ze neemt, je per definitie dat en dat en dat effect krijgt. Nee, dat is allemaal afhankelijk van vele factoren, waaronder ook (mind)set en setting (je omgeving). Het kan bijvoorbeeld zijn dat dat onderdrukt werd omdat je je bezig hield met stressfactoren in de omgeving daar.

Ik zou er niet te zwaar aan gaan tillen. Je had een mindere tripervaring, die dingen gebeuren helaas. Maar je weet nu hoe je de kans daarop bij een eventuele volgende keer kunt minimaliseren. En die gevoelens die je nu over dit alles hebt gaan wel over. Komt goed. :)
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Je geeft het zelf eigenlijk al wat aan: dit was een heel slechte setting om in te gaan trippen, zeker voor de eerste keer met een middel. Ten eerste al het (ver) van huis zijn, de drukte en het lawaai en dan ook nog dat je vragen moest gaan beantwoorden. Dat kan allemaal niet als je gaat trippen op iets als truffels. Eigenlijk moet je daarvoor een setting met het tegenovergestelde van dat hebben.

Ik zou nu gewoon even lekker rustig aan doen: de rust wat opzoeken voor hoever dat mogelijk is en geen (moeilijke) dingen van jezelf vragen vandaag. Vraag ook even aan je partner(?) om vandaag even niet teveel van jou te vragen. En ik zou als ik jou was de houding aannemen dat ook de nare gevoelens er mogen zijn. Door ze simpelweg te erkennen en voelen, verwerk je ze het beste en snelste.

Dat je geen visuals had kan vele oorzaken hebben. Met tripmiddelen is het niet zo dat als je ze neemt, je per definitie dat en dat en dat effect krijgt. Nee, dat is allemaal afhankelijk van vele factoren, waaronder ook (mind)set en setting (je omgeving). Het kan bijvoorbeeld zijn dat dat onderdrukt werd omdat je je bezig hield met stressfactoren in de omgeving daar.

Ik zou er niet te zwaar aan gaan tillen. Je had een mindere tripervaring, die dingen gebeuren helaas. Maar je weet nu hoe je de kans daarop bij een eventuele volgende keer kunt minimaliseren. En die gevoelens die je nu over dit alles hebt gaan wel over. Komt goed. :)
Klik om te vergroten...
Dank je wel, dit is denk ik inderdaad het beste advies. Achteraf kan ik ook wel concluderen dat de setting niet goed was, al dacht ik v贸贸r de trip juist dat die perfect was. Het was daar echt aangekleed om te spacen, maar voor een eerste keer was dat misschien wat heftig. Ook ontdekte ik pas tijdens de trip dat ik de aanwezigheid van andere mensen, en dan ook nog eens onbekenden, helemaal niet zo chill vond. Goed om te weten voor een eventuele volgende keer idd.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waterkan01 zei:
Dank je wel, dit is denk ik inderdaad het beste advies. Achteraf kan ik ook wel concluderen dat de setting niet goed was, al dacht ik v贸贸r de trip juist dat die perfect was. Het was daar echt aangekleed om te sparen, maar voor een eerste keer was dat misschien wat heftig. Ook ontdekte ik pas tijdens de trip dat ik de aanwezigheid van andere mensen, en dan ook nog eens onbekenden, helemaal niet zo chill vond. Goed om te weten voor een eventuele volgende keer idd.
Klik om te vergroten...
Nog even toevoegend: zoals je zelf ook zei, zal de onrust voor een (groot) deel ook komen door niet te hebben geslapen. Vanavond lekker vroeg op bed en dan een goede nacht draaien zal je veel goed doen.

En nee, truffels is nogal een introvert tripmiddel, als je het zo kunt noemen. Wat dus betekent dat veel mensen er meer van in zichzelf gekeerd worden. De aanwezigheid van andere, voornamelijk onbekende mensen (zeg je zelf ook) is geen goede combinatie daarmee. Een goede setting voor een eerste keer truffels, of eigenlijk sowieso voor truffels is: thuis of in een andere vertrouwde omgeving, met een select groepje bekende mensen (of 1 iemand), waar niets van je gevraagd wordt en met voorkeur een plek waar je je eventueel even af kunt zonderen. Dit omdat je op momenten mogelijk wat meer in jezelf gekeerd wordt en behoefte kan hebben aan even alleen zijn. Dit laatste hoeft niet te gebeuren, maar het kan.

Rustig aan vandaag en komt wel goed. :)
W
Waterkan01Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Waterkan01 zei:
Hoi,

Ik heb gister in het buitenland voor het eerst paddo鈥檚 gebruikt en het is niet helemaal uitgepakt zoals ik hoopte. Ik ben niet bad gegaan ofzo, maar voelde me eigenlijk de hele trip ongemakkelijk. Heel erg last van derealisatie en er gewoon niet lekker in kunnen komen. Op een gegeven moment was ik zo moe dat ik maar naar het hotel ben gegaan, maar eenmaal in bed kon ik de hele nacht niet slapen. Ik bleef me een beetje onrustig voelen, voelde soms ook wat na-effecten waar ik zenuwachtig van werd.

Wel handig denk ik om erbij te vermelden dat ik aan de andere kant van de wereld zit op een feestbestemming waar paddo鈥檚 openlijk verkocht worden. Ik deed de trip met een vriend en een groep mensen die ik niet kende. Toen ik het begon te voelen, begon iedereen me plotseling vragen te stellen. Over wat ik doe voor werk, wat voor festivals ik in NL bezoek etc. Ik vond dit niet echt prettig en ik denk dat dit ik hier vervolgens in ben blijven hangen. Ook was de muziek erg duister en zaten we aan een drukke weg waar continu scooters e.d. voorbijreden.

Het is nu de day after en ik voel me nog steeds onrustig. Heb natuurlijk niet geslapen dus dat helpt ook niet mee. Slapen lukt nog steeds niet, het is hier nu 11 uur 鈥榮 ochtends dus of het 眉berhaupt verstandig is om nog te proberen weet ik niet. Lig wel al zo鈥檔 10 uur met m鈥檔 ogen dicht met rustige muziek op, in de hoop dat m鈥檔 brein op die manier wat kan herstellen.

Wat zijn jullie adviezen en gedachtes hierover? Hoe kan ik dit nare gevoel een beetje loslaten? En wat kan de reden zijn dat ik aardig wat van de paddo鈥檚 voelde (vooral lichamelijk), maar eigenlijk totaal niet heb gehallucineerd?

Dank!
Klik om te vergroten...
Mindless zei:
Nog even toevoegend: zoals je zelf ook zei, zal de onrust voor een (groot) deel ook komen door niet te hebben geslapen. Vanavond lekker vroeg op bed en dan een goede nacht draaien zal je veel goed doen.

En nee, truffels is nogal een introvert tripmiddel, als je het zo kunt noemen. Wat dus betekent dat veel mensen er meer van in zichzelf gekeerd worden. De aanwezigheid van andere, voornamelijk onbekende mensen (zeg je zelf ook) is geen goede combinatie daarmee. Een goede setting voor een eerste keer truffels, of eigenlijk sowieso voor truffels is: thuis of in een andere vertrouwde omgeving, met een select groepje bekende mensen (of 1 iemand), waar niets van je gevraagd wordt en met voorkeur een plek waar je je eventueel even af kunt zonderen. Dit omdat je op momenten mogelijk wat meer in jezelf gekeerd wordt en behoefte kan hebben aan even alleen zijn. Dit laatste hoeft niet te gebeuren, maar het kan.

Rustig aan vandaag en komt wel goed. :)
Klik om te vergroten...

Klinkt logisch! Kleine geruststelling dat het niet allemaal aan mij heeft gelegen. Bedankt :blush:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."