Ik heb echt een enorme hekel aan veilig thuis..
De bedragen die ze ontvangen per kind per uithuisplaatsing. En de pleegouders per maand(100en...) allemaal belastingvrij
Maar in dit geval hebben ze juist gehandeld. Je vrouw wist van je coke en ghb gebruik ze hadden ook je kinderen mee kunnen nemen...
Ik neem aan dat je doel is dat je stopt met ghb en coke en herenigd word met je gezin?.
Benader dan zelf veilig thuis/jeugdzorg om doelen op te stellen. 1 van die doelen kan zijn een verplichte opname. Waarbij je bij een terugval meteen weer 6 maanden zit .en wekelijks of zelfs meerdere urine controles per week. Daarnaast krijg je ook begeleiding ..
Want man wat heeft je gezin hier onder geleden.en die zin doet misschien heel veel pijn . En toch moet je het erkennen anders stop je nooit.
Stel je voor dat jullie uit elkaar waren en hun stiefvader gebruikte kuren, coke en ghb....
Na een tijdje voelt het normaal maar is het niet
Veilig thuis is een ramp als ze besloten hebben dat het niet meer ''veilig" is. En de rechter ziet ze nog steeds als dé professionals.
Nu ben je dakloos maat geen huis, geen vrouw geen kids, ik hoop geen drugs.
Wat moet er nog gebeuren voor die wake up call ? En eerlijk wil je wel echt stoppen?.
Ik ken licht het bodybuildingwereldje. Maar wat is nu belangrijker voor je.. zodat je over 10 jaar geen spijt hebt...
Ik weet niet hoe oud je kids zijn . Maar traumatiserend te lezen hoe het is gegaan maar hard maar waar. Dat zaadje komt niet bij veilig thuis die heb jij geplant en gekoesterd
.
.wens je al t beste kijk voor klinieken naar 12 stappen plan. Bij klinische opname heb je meteen onderdak en stel je doelen met de kliniek en veilig thuis.
Wil je echt stoppen met coke en ghb?..of wil je die illusie niet loslaten dat dit samen gaat met je gezin en kinderen.
Zo te lezen sta je aan het begin gek genoeg . Genoeg partners die het niet meer trokken na een jaar of teveel druk voelde van de instanties.
Bodybuilding is super maar tijdelijk. Maar je gezin...onvervangbaar. die weten of ze prioriteit nmr 1 zijn
Ten eerste: voor mij geldt ten alle tijden dat mijn vrouw en kinderen voor alles gaan. Dus ik zal nooit proberen of ik thuis kan blijven met het risico dat mijn kinderen uit huis geplaatst zouden worden. En ja mijn vrouw wist ervan, maar de ghb had zij sowieso in haar beheer en zat veilig opgeborgen in de kluis waar alleen zij de code van wist. Zij maakte hem ook voor me (netjes afgemeten met een spuitje). Ik zat op een dosis waarbij ik gewoon enkel geen lichamelijke klachten had. Het gebeurde me nooit, expres, dat ik teveel innam. En mijn dochters hebben mij nooit (merkbaar) onder invloed gezien. Ze wilde ook apart met onze meiden spreken, waar wij niet bij zouden zijn, zodat ze vrijuit konden spreken.
We willen echt overal aan meewerken, maar zeiden ze wel dat waarschijnlijk met onze oudste (met een beperking) niet zou gaan maar dat de jongste dat wel aankan. Dus we riepen ze legde ze het uit dat ze met hun, elk apart, ook even wilde praten. De oudste reageerde meteen zoals verwacht. NEE...ik wil niet. En deed meteen haar armen voor d'r gezicht en raakte volledig in paniek, waarop wij d'r probeerde te kalmeren door te zeggen dat...nee, lieffie als je niet wil dan hoeft het niet. Begrijp me niet verkeerd, we snappen dat ze er voor hun bij ons langs komen maar dit kan niet de bedoeling zijn. Ze vluchtte ook direct naar haar kamer. En zeiden dat ze beter contact met haar school op kunnen nemen dat ze aan haar juf de situatie uitleggen en dat zij dan met haar er over gaat proberen te praten en dan de uitkomst met hun zouden bespreken, gingen ze mee akkoord en ze hebben het zelfs nog in de klas tijdens een groepsgesprek (wat ze regelmatig hebben) en dan niet specifiek over haar en mij maar als onderwerp of iemand daar ervaring mee heeft? Ze hebben wekelijks zo'n groepsgesprek,over diverse onderwerpen (zoals onvrijwillige sex bv). De juf heeft toen ook voorbeelden aangehaald wat er kan spelen thuis als 1 van de ouders verslaafd is, en daar reageerde ze ook op dat zoiets niet normaal zou zijn. Dus dat is allemaal door gespeeld naar veilig thuis dat ze er niks van mee had gekregen en dat ze zich totaal niet onveilig voelde, ook niet als ze bv alleen met mij was.
Met de jongste hebben ze op dat moment wel een gesprek met haar aan de eettafel gehad, terwijl wij boven waren maar die reageerde eigenlijk hetzelfde. En dat ze weg waren heeft ze tegen mijn vrouw gezegd...waarom willen ze papa zo graag hier weg hebben ipv hem te helpen? Zoals je hebt kunnen lezen is ze verbaal heel sterk en ze heeft ze hun er dan ook mee geconfronteerd. Mijn vrouw vroeg wat ze daarop zeiden. Maar ze hadden gezegd dat het hun ging om hun veiligheid en dat ze niet wilde dat ze met tegenzin uit school naar huis zou gaan. Nou ik heb ze gezegd dat ik met tegenzin naar huis zou gaan als papa hier niet mag zijn van ze, was haar antwoord. Hoe vaak ik me ook vreselijk geïrriteerd heb aan haar veels te bijdehante gedrag voor haar leeftijd was ik er nu blij mee, echt supertrots op mijn 2 kanjers.
En dan het volgende:
Natuurlijk wil ik niets liever als een leven kunnen hebben zonder die drugs. En ja...na de eerste detox dacht ik er te makkelijk over, en dacht wel weer terug te kunnen naar recreatief gebruik. Maar het besef is echt wel gekomen dat dat niet meer gaat. En als ik de drugs belangrijker had gevonden als mijn gezin had ik nooit continu zelf aan de bel getrokken, dan was ik wel doorgegaan met blijven gebruiken. En je denkt wel heel erg makkelijk over de hulpverlening. Een verplichte opname mag enkel in uitzonderlijke gevallen, en een opname van 6 maanden heeft er nooit ingezeten. Een detox is altijd in mijn geval een week of 4-5 en daarna zal je een natraject moeten hebben/vinden. Ik ben 1 keer ergens een paar dagen geweest maar dat waren diverse groepsgesprekken, terwijl ik 1 op1 gesprekken vooral nodig heb vanwege wat ze nu "ptss" zouden noemen. 2 jaar geleden had ik iets passends gevonden maar toen gooide corona roet in het eten. Deze keer gaat het waarschijnlijk wel goed komen, dat hoop ik, en ga ik van uit tenminste.
En om het op het bodybuilding te gooien slaat als een tang op een varken. Dat heeft al die jaren er juist voor gezorgd dat ik mijn ei ergens in kwijt kon, ipv enkel drugs, waardoor ik daar mijn ei in kwijt kon waardoor ik normaal kon functioneren en daar hebben mijn kinderen totaal geen last ook van gehad. Dus wat je zegt dat je enige kennis van die wereld hebt, neem ik daarom maar met een korreltje zout.