Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Raver zei: Zolang je niet overgezet wordt op Diazepam kan het onnodig lastig worden. Ik zou toch aandringen bij de psychiater. Uiteraard met een sociaal geaccepteerde toon natuurlijk. Laatste wat je wilt is over komen als iemand die niet wilt luisteren oid. Maar ik vind dat je best voor je eigen proces mag opkomen. Benzodiazepine afbouw hoort niet overhaast te worden of gemakkelijk over nagedacht. Bovendien hoort de regie hierin ook grotendeels bij de patiënt te liggen. Jij bent immers de gene die er doorheen moet. Een psychiater zijn betekend niet dat die gene dan ook meteen iets af weet van benzodiazepine afbouw. Helaas is het tegenwoordig eerder een uitzondering op de regel als een arts hier veel vanaf weet. Ik ben ook vaak verkeerd benaderd door artsen/psychiaters over medicijnen etc. Als je zelf wat inleest en dit op een normaals normale toon overbrengt hebben artsen daar vaak wel begrip voor. Succes man. Kom voor jezelf op zou ik zeggen. Neem de Ashton Manual eventueel mee, schrijf wat op. Ik zou zelf gewoon terug gaan naar de oude dosis, even niet kloten en aangeven dat het zo niet gaat! Het laatste wat je wilt is uiteindelijk met een hele nare PAWS eindigen door een verkeerde afbouw. Klik om te vergroten... Mee eens! Dank voor je bericht"
"Eindelijk diazepam gekregen. 300 pillen op 1 recept van 10 mg, daar moet mijn afbouw mee kunnen slagen. Mijn Bromazepam plus zolpidem is omgezet naar 25 mg diazepam per dag. Heb vorige week geprobeerd om twee dagen niets te nemen, gewoon niet te doen. Slapeloosheid, spanning, tinnitus, angstgevoelens, moodswings. Ben super gevoelig voor hiervoor."
"Manu76 zei: Maar je gaat zomaar wat doen weer? Al tig keer is je verteld dat je geen dagen moet overslaan en dat je heel langzaam moet afbouwen en toch doe je maar wat? Klik om te vergroten... Ik had contact gezocht met een arts van Radboud. Die zei letterlijk; probeer cold turkey te stoppen en kijken wat het doet. Volgens hem kunnen de meesten dat. Ik heb dat advies gevolgd, en niets genomen. Gewoon twee nachten wakker geweest, en overdag kwam ik tot niets. Daarna alleen weer Zolpidem genomen voor de nacht, en slapen ging redelijk. Overdag naar 1 broma. Klachten verdwenen weer, wel beetjes angst, beetje somber. Ik ga om 2 mg tabletten dia vragen! Ik kom hier wel uit."
"Hoe gaat het met mij? Redelijk goed. Ben stabiel overgezet nu naar 12 mg diazepam per dag. Slapen gaat niet zo goed, maar accepteer ik maar. De Zolpidem is er nu helemaal uit. Vanaf volgende week wil ik de eerste afbouw gaan doen, 2 mg. Neem alle tijd! Stress is een trigger voor extra ‘klachten’, dus werk tijdelijk even wat minder. Doe vooral de leuke klussen, waar ik voldoening uit haal. Gisteren verjaardag gehad, normaal gesproken neem ik dan een biertje met de club mannen, maar ben aan de rivella gegaan, bevalt prima. Heb begrepen dat je absoluut geen alcohol moet drinken in de afbouw."
"_shikantaza zei: Yup. Ook GABA agonisten. Klik om te vergroten... Als je wil afbouwen van 5 mg lorazepam en 80 mg oxazepam, hoeveel diazepam zou dat zijn??? Ken iemand die dit al jaren slikt icm haldol, maar zij wil ook wel graag afbouwen. _shikantaza zei: Yup. Ook GABA agonisten. Klik om te vergroten... Qua werking totaal anders hoor. Zolpidem is niet te vergelijken met diazepam. Zolpidem is een inslaper, met hele korte werkingsduur. Diazepam is heeft een veel langere werkingsduur, met minder grote piek. Ik slaap er in ieder geval niet van in."
"_shikantaza zei: Ik haal m’n info van https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm 5mg Lorazepam is 50mg Diazepam 80mg Oxazepam is 40mg Diazepam Fikse dosering, afbouw zal lang duren. Klik om te vergroten... Sodeju dat is inderdaad echt veel. En zeg heeft 4 mg haldol erbij 🫣"
"Lepeltje zei: Ik ga met mijn eigen huisarts dat even overleggen. Verslavingsarts beweerde dat je met Mirtazepine gewoon kan stoppen maar wat ik lees is dat het bij 50% probleem en klachtloos verloopt en bij de andere helft niet. Nu moet ik ook zeggen dat ik sinds het stoppen met diazepam ook weer pre workout neem ik voor ik ga trainen, maar heb in het begin een halve scoop genomen en nu 1 scoop (dat is de maximale aanbevolen dosering). Besef me eigen dat die opwinding/stromen in me lichaam misschien nu daar ook vandaan kunnen komen. Het is vergelijkbaar met de diazepam ontwenning. Toen ik gisteren die sensatie/opwinding in mijn lichaam voelde, nam ik de gebruikelijke 3,75mg voor het slapen gaan, maar het werd niet minder. Pas na een paar uur trok het vanzelf weg. En ja, pre workout met cafeine en beta alanine Klik om te vergroten... Ik ben met 60 mg Mirtazapine in twee dagen naar 0 gegaan, dat is echt troep!!!! Wel ontwenning gehad, maar het doorslikken gaf veel meer klachten (werd suïcidaal van die rommel)."
"_shikantaza zei: Ik haal m’n info van https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm 5mg Lorazepam is 50mg Diazepam 80mg Oxazepam is 40mg Diazepam Fikse dosering, afbouw zal lang duren. Klik om te vergroten... Sodeju dat is inderdaad echt veel. En zeg heeft 4 mg haldol erbij Alinde zei: Nou dan zal ze wel opknappen na afbouw Klik om te vergroten... Het lastige is, ze heeft zware PTSS en grote psychose gevoeligheid met daaraan gekoppeld zware depressie (al meerdere keren spoedopname gehad). Ze is heel benauwd dat ze deze klachten terug krijgt als ze gaat afbouwen met medicatie, maar ze wil het wel. Ben zelf nu aan het afbouwen van 12 mg diazepam; als het mij lukt ga ik haar daar bij helpen. Ik had zelf ook de neiging om veel meer te gebruiken in mijn slechte dagen, gelukkig nooit gedaan. Ik ging dan naar de sportschool, 1,5 uur fitness, en dat werkt echt super om uit je hoofd te komen."
"MR_CHIP zei: het werkt allemaal op GABA alleen dan andere gedeeltes dacht ik Klik om te vergroten... Klopt, Zolpidem werkt meer op de Gaba a receptor, dus echt slaap en veel minder angstremmend. Diazepam, is veel meer angstremmend, minder sederend en duurt veel langer qua werking. Clonazepam, waar velen de bietenbrug mee opgaan is een achter angstremmer, en ik denk wel 1 van de meest verslavende benzo’s. Ook omdat je het vooral overdag gebruikt als je bij je positieve bent."
"Volgende week woensdag gesprek bij psychiater. Tot die tijd proberen wat te minderen met huidige medicatie. Zal volgende week weer aangeven graag overstap te willem maken op Diazepam, en dan inderdaad met tabletten van 2 mg afbouwen. Wat heb ik een respect voor mensen die jarenlang extreme dosissen hebben geslikt (las laatst van iemand, jarenlang op 160 mg diazepam, en gelukt met afbouwen). Dan ben je echt een beest! Mijn zus slikt al jarenlang 3 mg lorazepam voor de nacht (slaapt 10u per nacht) en 100 mg oxazepam overdag (PTSS). 1x geprobeerd te stoppen, was niet te doen. Hopelijk gaat het mij lukken, en vindt ze daar wat vertrouwen uit."