Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Raver zei: Yes! Klik om te vergroten... Done. Heb mijn plan iets aangepast, nav o.a. Ashton Manual, zie nieuw topic."
"_shikantaza zei: Er heerst ook van alles. Ben je nu over op Diazepam? Klik om te vergroten... Ik was al sinds december over op diazepam, alleen heb het te onregelmatig gebruikt. Dan weer wel dan weer niet, meestal 4mg maar dan ineens weer enkele keer 15mg. Dus nu stabiliteit en daarna afbouwen. Ben er zooo klaar mee๐"
"Raver zei: Laat het vooral over je heen komen. Probeer je niet teveel te focussen op wat er nog gaat komen ja of de nee. Klik om te vergroten... Klopt. Thanks. Duurt even voordat ik m'n draai gevonden heb๐ Maar af en toe klagen maar hier ook toch? ๐ 9 maanden geleden werkte ik 40 uur, druk sociaal leven, bedrijfje liep goed, geen drank, geen pillen, niks aan de hand. En nu effe ander persoon en afhankelijk van... allemaal levenslessen zeggen we dan maar๐"
"Manu76 zei: Ik wens je veel sterkte toe! Ik kom er alleen niet goed achter wat je precies doet.. ben je nu vanaf 10 mg/ dag aan het afbouwen? Nee toch? Succes! Klik om te vergroten... Yep. Ik heb namelijk teveel geschommeld door de weken heen en bleef last houden bij welke dosering ook. Dus heb een keuze gemaakt en gestart met 10mg. Over een week naar 8mg en hoe lager ik kom des te minder snel ik ga. Ik had geen plan en deed maar wat. Nu heb ik een pillendoosje, plan, structuur, beweeg weer meer, werk weer iedere dag, etc. Komt wel goed maar kost even acceptatie."
"Manu76 zei: Maar dan ben je begonnen met verder opkrikken van je dosis als ik me niet vergis. Geen ramp, maar wat je deze dagen dan hebt gevoeld ipv ontwenningsverschijnselen zijn dan eerder overdosis verschijnselen. Maar ok, go for it! Klik om te vergroten... Zou goed kunnen en de meningen zullen verschillen, maar ik wil liever dit dan doelloos doorgaan zonder enige kennis etc. Ik wilde niet riskeren dat ik net te weinig nam en niet kon werken."
"Zit inmiddels een week op 7mg, over twee weken naar 6mg. En nu gaat het goed, op hoofdpijn na. Die 10mg was gewoon veel te hoog. Wordt vervolgd en dank voor jullie meningen en het meedenken!"
"Manu76 zei: Ja, ik overdrijf, maar als je Benzodiazepines wilt afbouwen en je zit op ongeveer 40 mg/ week en je gaat naar 70mg/ week om te beginnen met afbouwen.. Het valt heel erg mee natuurlijk en allemaal gelukkig geen hoge doseringen, maar het lijkt wel een beetje op.. "Nog even relaxen voordat de storm begint.." en waarschijnlijk ook een prima manier van aanpak. Gezien iedereen anders is, als je het op deze manier doet, ook top, zolang je er vervolgens tevreden mee aan de slag kunt gaan. Klik om te vergroten... Zo relax was het dus niet, lol."
"Chr0nic zei: Ik heb een aantal maanden bijna dagelijks bij een NA club gelopen hier. Het heeft me toen wel de juiste richting in gestuwd die ik nodig had. Ik was zelfs zover dat ik al een sponsor had maar ik begon mij op een gegeven moment best wel te ergeren aan een aantal dingen die ik niet helemaal vind kloppen en ik voelde me ook steeds minder op me gemak in de groep. De groep verlaten uiteindelijk. Was best een lastige keuze maar de conclusie is wel dat het twaalfstappen programma niet mijn ding is. Dat isolement een grote vijand van me herstel is ben ik het zeker mee eens. Klik om te vergroten... Het is erg lang geleden dat je jouw berichten geschreven hebt, maar ik wilde toch iets toevoegen: je mag best wat zachter naar jezelf zijn over je proces. Het is echt oke om een tijdje in isolement door te brengen als je dat op dat moment nodig hebt. Zolang je maar doelen blijft stellen, kun je de mindere momenten beter omarmen (zonder zweverig te klinken). Je zit al in een gevecht, waarom dan ook jezelf veroordelen. Je verdient juist zachtheid tijdens zo'n klote tijd. Ben benieuwd hoe het nu met je gaat... 2 jaar later"
"Ik zal hier mijn ervaringen delen tijdens het afbouwproces van diazepam, na 5,5 maand gebruik. Ik ben net pas begonnen met het afbouwschema dus hoe het verloopt laat ik over een tijdje weten. Wat ik wel heb gedaan, dankzij advies van diverse mensen en artikelen als Ashton Manual, is toch begonnen met een hogere dosis. Ik heb in de voorgaande weken sporadisch op willekeurige avonden 15mg genomen ipv mijn gebruikelijke 4mg en als ik nu ineens met 4mg start dan vrees ik enorme klachten. Ik ben tussendoor een keer een paar dagen gestopt maar dat was hel. Dus: ik start nu volgens het Ashton afbouwschema met 10mg en bouw iedere twee weken met 1mg af. Nieuw plan, maar wel een zachter plan. Dan ben ik als het goed is eind juni klaar. En daarnaast ga ik op vijf avonden innemen ipv 4. Ik wil gewoon zoveel mogelijk proberen om heftige klachten te voorkomen. Wordt vervolgd"
"_shikantaza zei: Succes! Ashton raadt sf om dagen over te slaan of om de dag te nemen. Je mag het uiteraard doen als het voorjou werkt en je je er goed bij voelt. Klik om te vergroten... Ja ik las het, maar ik heb nog nooit op vrijdag en maandag medicatie genomen dus ook zonde als ik dat nu ineens wel ga doen, toch?"