Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Vorig jaar zomer opende ik een topic over stoppen met wiet roken. Het is me tot op heden nog steeds niet gelukt en ik voel me wanhopig. Elke dag ga ik door het zelfde gedachte cirkeltje heen. Elke dag denk ik, ik ga stoppen, om het vervolgens weer een dag uit te stellen. Uitstellen wordt op alle vlakken steeds erger, inmiddels stel ik het hele leven zowat uit. Werk dingen, sociale contacten, gezond leven, energie steken in mijn relatie... allemaal begin ik er wel aan als ik gestopt ben. Het maakt stoppen eigenlijk nog zwaarder dan het al is. Inmiddels ben ik ook zo depri, onrustig en angstig dat ik de dag niet eens meer doorkom zonder het vooruitzicht van savonds roken. En heb ik geen idee wat ik met mezelf aan moet als ik niet rook. Ik pak door in het dagelijks leven omdat ik in mn hoofd heb dat ik dan savonds kan roken... zonder dat vooruitzicht valt het laatste beetje daadkracht/motivatie weg. Maar het leven zo wordt steeds zwaarder, ik leef in een soort mist, krijg gesprekken maar half mee en mn geheugen is non existent. Door de depressieve gevoelens kan ik me ook niet meer voorstellen dat het leven beter kan worden als ik stop. Hulp zoeken durf ik niet, ik hoop op het forum hier wat tips of steun te kunnen krijgen. Ik weet dat het maar wiet is, en misschien een beetje flauw klinkt, maar het is het hele gedrag en de gedachtes eromheen die me gek maken. En de gevolgen voor mijn leven. Ik rook ook veel te veel en heb daardoor last van mn longen. Ben chronisch moe. En gewoon radeloos"
"Neo-Shulginist zei: Ja het irritante aan stoppen met wiet is dat de eerste dag het vervelendst is. Je voelt je dan nog half stoned maar niet plezierig. Dus je bent onrustig en snel geïrriteerd of verveeld, je hebt moeite met in slaap komen.. Wat daartegen helpt is om alvast te bedenken wat je gaat doen in plaats van blowen. Als je bijvoorbeeld een weekend in de Ardennen zit en je geen wiet bij hebt, dan ga je misschien wandelen en bordspelletjes spelen of een boek lezen. Als je dan terugkomt in je oude omgeving val je snel terug in oude patronen, dus daar moet je ook een plan voor hebben: wat ga je WEL doen, in plaats van blowen. Daar moet je focus op komen te liggen. Klik om te vergroten... Je hebt helemaal gelijk. Gevoelsmatig is alles alleen zo'n puinhoop dat ik allemaal uitgestelde klusjes moet gaan doen en ik overzie niks op dit moment. En iets leuks bedenken lukt me ook niet. Ik kijk stoned naar tv programma's die me nuchter niet zouden boeien, ik weet niet eens meer wat ik wel leuk vind..."
"Hier ben ik weer even. Vanacht iets best wel heftigs ervaren. Had al dagen wat last van mn spieren, vooral schouders en nek. Nadat ik savonds 2 jointjes rookte, waarvan 1 shop wiet en 1 dealer wiet... kreeg ik een hoofdpijn die steeds erger werd. Ik heb tot 5 uur wakker gelegen in bed en t werd maar erger. Gedoucht, paracetamol... niks hielp. Toen werd ik kotsmisselijk. Ik dacht dat ik een beroerte kreeg ofzo. Ik voel me nu nog niet goed maar als ik me rustig hou gaat het. Ik heb geen idee of dit door de wiet komt, maar ik zie het als een teken dat t nu echt klaar moet zijn. Als het al niet te laat is. Heeft iemand dit ook wel eens gehad?"
"Manu76 zei: Ik was constante blower, dus ik had al een beloning nodig bij opstaan en 2 om de deur uit te gaan. Toen ik stopte met blowen was het een beloning om niet te hoeven blowen. Of ik slecht sliep, leeg was en even last van vanalles had? Ja dat zeker, maar dat ging na 2 weken al beter. Klik om te vergroten... Interessant dat jij het als beloning voelde om niet te hoeven blowen, ik ervaar dat de ochtend erna wel dat gevoel van opluchting en trots, maar in het moment is dat gevoel nog even ver zoek"
"Manu76 zei: Ik heb vandaag een mooie mijlpaal gehaald! 3 jaar geleden mijn laatste joint met nicotine aangestoken en opgerookt. Wiet heb ik vervolgens nog een aantal jaar gebruikt, maar nicotine is nu echt 3 jaar geleden. Laatste keer dat ik wiet heb genomen is ondertussen ook 262 dagen geleden. Een goed begin noem ik dat ook, maar ik mag nog even doorzetten voordat ik echt tevreden ben. Enjoy the ride! Klik om te vergroten... Wauw gefeliciteerd! Heel knap! Hoe is het je gelukt om vol te blijven houden? Wat doe je om een terugval te voorkomen?"
"De avond weer doorgekomen… het klopt idd, de zin gaat weer voorbij. alleen jammer dat ie morgen waarschijnlijk weer terug is"
"En wat doe ik nu met de wiet die over is? Spoel ik het weer weg? Dalijk bezwijk ik morgen weer en kost het me ook nog eens dubbel geld. Maar het niet weggooien is zekerheid dat t morgen weer misgaat, dus dan maar het risico lopen, en toch weer achter m’n besluit gaan staan."
"Oh mensen het is vandaag mislukt 😞 Vandaag weer voor het eerst gewerkt sinds m’n stoppoging, het leek wel of al mijn focus en wilskracht op was aan het einde van de dag. Ik voelde me chaotisch en depri, mijn motivatie was weg en het boeide me allemaal even niks meer. Het kutte is dat na een paar dagen niet roken, dat jointje ook weer ineens super lekker is. Ben m’n zelfvertrouwen echt even kwijt. Hoe ga ik ooit stabiel genoeg zijn om me vast te houden aan mijn besluit?! Voel me een slappeling"
"Manu76 zei: Gelukkig zijn je omstandigheden niet zo dramatisch als je deed denken. Als je echt wilt stoppen hoef je alleen maar te besluiten niet meer te blowen. Zo simpel is het echt. En alle excuses om wel weer te blowen moet je als excuses zien en mag je gewoon met je laten spelen. Maar niet aan toegeven, want dan zeg je tegen jezelf dat je nog niet klaar bent om te stoppen. Klik om te vergroten... Ik denk dat de omstandigheden dat wel zijn, maar dat ik gewoon niet door die weerstand heen kom op sommige momenten. De momenten dat ik me depressief voel en niks me meer boeit, boeit ook echt niks me meer. Maar diep van binnen boeit het me natuurlijk nog steeds wel."
"Manu76 zei: Ja, als je niet bereid bent alles in te zetten maak je geen kans als je met die gevoelens temaken gaat krijgen. Heb je ook nicotineverslaving? Rook je joints met tabak en probeer je plots ook geen nicotine meer te pakken? Depressief voelen de eerste weken en slecht slapen moet je accepteren, dat hoort er gewoon bij. Daarna kun je mooie weken verwachten en dan krijg je weer een periode van maanden, dat je depressief kunt voelen gedurende dagen tot weken. Part of the game. Klik om te vergroten... Pff zo lang klinkt dat…. Ja ik rook met tabak, maar rook verder geen tabak overdag."