Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hawaiian heb ik de beste visuele ervaringen mee. Maar die staat al niet in het lijstje. Natuurlijk kan je met gelijk welke Mexicaan, of dat nu mckennai, teacher of een andere soort is maakt niet uit, ook heel heftig visueel gaan als je wat hoger doseert. Maar de meest visuele trip dat ik in 25 jaar heb gehad was met het gewone kaalkopje dat je bij ons in de lage landen in de wei vindt."
"Ik ben nu begonnen met een cultuur mckennaii. Het zal me benieuwen binnen enkele maanden of de trip efeectief zo visueel en therapeutisch is als sommigen beweren... En als de kit uitgeput is gaan we uiteraard weer eens pogen het mycelium te vermeerderen"
"Zomer zei: Ah dat lijkt me nou heerlijk om ze van lokale pluk te hebben Maar dat durf ik nog niet aan zonder dat iemand me wegwijs maakt in welke ik exact moet hebben!! Klik om te vergroten... Wel ik kan je al meegeven dat indien je je vergist je geen enkel risico loopt. Er zijn geen 'giftige' buiten het kaalkopje. De makkelijkste manier om een psilocybe paddenstoel te herkennen is hem kneuzen, wat je gewoonlijk wel doet bij het plukken en anders plet je er eentje in je hand. Wordt dit groen-blauw-paarsig na even, dan heb je de goede te pakken."
"Mindless zei: Heb ook McKennaï's gekweekt. Net zo visueel en therapeutisch als de Golden Teacher's die ik had gekweekt. En ook net zo visueel en therapeutisch als alle soorten truffels die ik heb gehad. Wat echt bepaald hoe je trip verloopt, is je mindset. En als je gelooft dat de ene soort meer therapeutisch en visueel is, dan ja: dan is dat onderdeel van je mindset en zal die soort waarschijnlijk zo worden ervaren. Klik om te vergroten... Inderdaad. Zoals een zekere T. Leary al zei: set and setting. Dat houdt dus ook de mindset in."
"Enkele weken geleden heb ik een setje Mckennaii opgestart. Gekocht bij een klein duister online firmaatje. (Ondanks het feit dat ze laat hebben geleverd, of liever gezegd dankzij, krijg ik de volgende doos aan 10€ zonder verzendkosten). Na ontvangst bleek er geen enkele instructie bij te zitten, maar afgaand op het zicht, namelijk bodem perliet, dan korensubstraat met de zwamvlok doorgroeid, met daarover een deklaagje vermiculiet en voorgaande ervaringen heb ik de kit 3 uur in de week gezet. Daarna is het potje in een oude broedzak gegaan met een bodempje water in de zak. In de eerste dagen stel ik vast dat de luchtvochtigheid goed zit zonder te sproeien en de zak dus niet open hoeft. Op dag 4 plooi ik de zak open, die paperclips zijn voor niks nodig bij een oude zak, om toch wat frisse lucht in de broedkamer/serre te brengen. Ik wapper een beetje met de zak en frommel hem in en uit zoals een long zou ademen en plooi de rand weer om. Dit doe ik nu elke dag één tot enkele keren per dag. We zijn dag 9 en ik vermoed een aantal speldenkopjes te zien. Op dag 10 is het duidelijk. De eerste vlucht is vertrokken. Op de foto's zijn we dag 12 en ik reken dus nog 5-7 dagen tot de vruchten volwassen zijn. Dan volgt mijn traditionele verwerking tot poeder en capsules. Weer een aantal prettabletten, porties hersenkarnaval. Op de laatste foto's (hoewel, ze worden hier niet chronologisch gepost) zijn we dinsdag namiddag, exact 14 dagen, twee weken, na het opstarten van de kit."
"Tja, dat mag je wel verwachten van een aangekochte en dus zogenaamd ideaal voorbereide doos. Met deze ga ik nogmaals het experiment uitvoeren van een extra vlucht te produceren wanneer hij uitgeput is. Nieuw substraat laten doorgroeien, deze keer eens iets anders proberen dan houtsnippers. Ook leuk is dat de tijd van het jaar het toelaat om eventueel in het wild uit te zetten tegen die tijd. Het zal me benieuwen. Na aankoop van de volgende doos en zijn uitputting, die ik met vermindering krijg, zijn we 2020 en neem ik de volgende stap op de ladder en begin ik met sporenprints. De stap sporenspuit aankopen ga ik overslaan."
"We zijn ondertussen -slechts- 8 uur na het vorige schrijven. Deze nacht heeft de kit een enorme groeispurt genomen. We weten allemaal dat het hard gaat eens de stoeltjes de kop opsteken maar dit is buiten alle verwachting. Ik moet al beginnen oogsten! Zoals je kan zien zijn de eerste vliezen gebroken en dan wacht ik niet graag meer om de kit niet te besmetten met sporen..."
"acht.zes zei: Nice. Benieuwd hoeveel gram je geoogst hebt. Klik om te vergroten... Ik doe het in stapjes. Om de paar uur kijk ik welke vliezen er gebroken zijn en oogst die. Op het moment ben ik eigenlijk wat teleurgesteld want de eerste 10, die nu in de droogoven steken, leverden een schamele 28.9 gr op. Als ik dat extrapoleer naar de hele kit zal ik max 150 gram halen uit deze vlucht, wat toch flink meer mag zijn doorsnee genomen uit een box van 1200ml. Maar niet getreurd, ik kan pas zeggen hoe de kit het heeft gedaan nadat alle vluchten voorbij zijn. Deze kit was in mijn ogen nog niet erg doorgroeid met mycelium bij ontvangst en dus kan het wel eens zijn dat de tweede flush beter gaat."
"We hebben weer een oogstmomentje gehad en minstens de helft van de grote meiden zijn geplukt. Concreet houdt het in dat ik nu op 69,5 gr vers zit. Met enige reservatie over de kwaliteit van de eerste 10, de oven stond op 75° en dat was wat te veel dus die zijn blauwzwart geoxideerd met enig verlies aan kracht allicht. Er staat nog ongeveer de helft van het doosje te groeien, dus 150 gr lijkt me zoals hiervoor gezegd het absolute maximum voor deze vlucht. Jammer. Men verwacht toch 250 tot 300."
"Het lijkt erop op het eerste gezicht dat de 5de flush een 50 tot 60 gaat geven. Dat is nog even afwachten want er zijn nog enkele pinheads waarvan ik nog niet kan zien of het aborts gaan zijn of niet."