Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik kan in het kort alleen maar akkoord gaan met de reacties van andere leden hier. Je hebt altijd geweten dat hij veel blowt Het is moeilijker dan je denkt ermee te stoppen Het is overbodig van negatieve gedachten te hebben ivm je eigen leven, evt kan je uit de relatie stappen, hoe moeilijk dat ook lijkt nu MAAR Elke medaille heeft een keerzijde Wie weet vind je de persoon die niet blowt niet eens zo leuk als degene waar je op verliefd werd Wees gerust dat cannabis niet zo bewustzijnsveranderend is dat het de kinderen kan schaden wanneer je er niet bent, weeral misschien in tegendeel en is hij leuker en kalmer met hen met een toetje op Je deed er goed aan hier te komen praten maar een goed open gesprek met je partner-dat idd moeilijker is om aan te knopen dan zomaar over het goede weer te lullen- is de enigste juiste weg. Zoals ik het nu zie is je "probleem" veel kleiner dan je denkt!"
"Iskra zei: Toetje eten wat? Klik om te vergroten... Oei ja een toetje is in Nederland een dessertje, wij bedoelen daar in Vlaanderen een toeter/frietzak/fakkel oftewel jointje mee..."
"Dingess zei: Hoi! Ik heb een beetje 4fmp gekocht. Nu wil ik het in capsules doen maar heb geen idee welke maat ik nodig heb. Ik wil er graag 180mg in doen. Heeft iemand een idee? Klik om te vergroten... Ik krijg ongeveer 600-700mg paddo poeder in een capsule nr 2 gepropt. Die zijn zo groot als een Ibuprofen 600 ongeveer. Je kan dus veel kleiner gaan. Maar in dit geval met een krachtig product adviseer ik je ten zeerste als je toch naar de apotheker loopt voor capsules ineens vulmiddel te kopen om je middel door te mengen. Is veel veiliger ivm consistente dosis wanneer je gaat afwegen!! Een greintje ernaast (65mg) kan al dramatische gevolgen hebben puur maar wordt meer tolereerbaar indien je gaat afvullen op 1/5. Neem dus maar de grotere capsules en verdun je product met vulmiddel!!! Tenzij je een professionele weegschaal hebt die op een duizendste van een gram kan wegen (mg) natuurlijk"
"Jmths zei: Ik vraag mij af of maat '2' en '00' dan hetzelfde formaat zijn. Klik om te vergroten... Dat klopt en de drie nulletjes zijn maat 1. Die vind ik echter op het randje van te groot om comfortabel door te slikken en zou ik alleen als container gebruiken om dosissen van product x of y in te vervoeren laat ons zeggen."
"Jmths zei: Kijk aan, altijd al willen weten. Jup, die maat 000/1 capsules zijn moeilijk groot. Veel mensen die maat 00/2 al niet doorgeslikt krijgen. Ik had per ongeluk eens zeer goedkoop een zak met 000/1 capsules gekocht dus dan gebruik ik ze sporadisch maar eens anders had ik het bij maximaal formaat 00/2 gehouden. Kratom en Kava Kava bijvoorbeeld zijn vrij ranzig om te drinken en hebben een relatief groot volume ten opzichte van het effect dat ze teweeg brengen. Met plantaardige producten kan het nog wel eens praktisch wezen. Klik om te vergroten... Capsules zijn toch altijd spotgoedkoop? Ik haal de nr 2 aan 3 cent per stuk bij de apotheker. Wat is nu 3 euro voor 100? En omdat ik ze voor paddopoeder gebruik zijn ze imo ideaal omdat 1 cap overeen komt met een mild tripje en 2 ook nog doen aardig te doen is als je een beetje ervaren bent. Zoals ik ze nu maak zit ik aan 1.3 gr poeder als ik wat moeite doe, dus 2.5 is niet zo extreem als trip. En dan natuurlijk het doorslikken. Dat vind ik nog best wel makkelijk. Natuurlijk is het zo dat ik het poeder eigenlijk bijna lekker vind en dus zet ik thee als ik hard wil lachen (dat schijnt bij mij te werken) en maak ik een citroenshotje als ik wil dat het snel opkomt en kort duurt."
"Ik ben voor het eerst een poging aan het ondernemen van het broed van een uitgeputte kweekkit weer aan de praat te krijgen. Ik lees voornamelijk dat dit niet zo eenvoudig is. Ik heb ter voorbereiding een tweetal liter houtsnippers enkele uren gekookt zodat ze zouden steriliseren en vocht optrekken. Daar heb ik dan de klont mycelium die op graan stond in de kweekset onder gekruimeld, wat perliet toegevoegd, de boel afgedekt met een broedzak voor de microperforaties en verdonkerd door er een dikke dweil over te leggen. Die teil staat nu bij de verwarming. Een kolonisatie zou 5 tot 8 dagen duren lees ik. Hoe groot achten jullie de kans dat mijn projectje gaat lukken en hebben jullie tips of dingen die ik zeker in het oog moet houden?"
"theholyganja zei: Hallo DF, Na zo een 8 jaar te blowen begin ik het wel gehad te hebben en ben ik stilletjes aan aan het afbouwen. Ik heb al eens een paar dagen nuchter doorgebracht, maar ik heb gemerkt dat ik het toch moeilijk heb met spanningen hierdoor. Nu, Ik ben van België en nu zijn er opeens CBD shops gekomen waar je wel cannabis ( en gerelateerde producten) kan kopen, maar het THC percentage blijft onder 0.2%. Dit soort wiet roken helpt zeker om te ontspannen, maar ik wil weten of er hier nog andere mensen zijn die enkel CBD cannabis gebruiken Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of het jullie eventueel geholpen heeft in het stoppen/verminderen van THC gebruik. Klik om te vergroten... Ik ben ook uit België en rook al bijna 30 jaar cannabis. Héél lang heeft dit een verslaving geweest, maar de laatste 5 jaar is het er een beetje uitgegroeid zullen we maar zeggen. Ik blow soms nog, met plezier: zeker hasj vind ik superlekker, maar hoef het niet meer echt. Ik kweek ook sinds 6 jaar medicinale cannabis met moet ik toegeven zeer goede resultaten, maar heb daar wel eerst bijna een jaar opzoekwerk voor gedaan. Ik maak er olie en zalf van. De doelgroep bij mij is in hoofdzaak mensen met Multiple Sclerose, ik doe dit in samenwerking met een neuroloog van het UZA. We hebben al bewezen dat de juiste CBD op een electrocardiogram aantoonbare effecten heeft. MAAR Ik trek ten sterkste in twijfel dat overschakelen naar wiet met meer CBD en minder THC een optie is om te stoppen met blowen. In tegendeel. Je gedrag van een jointje te rollen verandert niet. En je zult veel minder of liefst niet stoned worden ervan waardoor je meer gaat roken uit gewoonte op zoek naar de roes. Ontwennen van cannabis heeft geen fysieke implicaties, wel enige psychische. Het is dus maw vrij gemakkelijk om er vanaf te geraken. De eerste dagen zonder zul je wat lastig zijn, maar je slaapt direct beter, je eet weer gezonder zonder al die vreetkicks, etc... Een standaard therapie bestaat niet voor ontwenning van THC, maar het is een makkelijke stap. Veel makkelijker dan je cola of chocolade te laten hoor. Vergeet dus het idee CBD dat je had en met een klein beetje karakter kom je er wel!"
"PsyTekZ zei: Ik stelde mezelf ook deze vraag bij het roken van een cbd jointje. Zou het makkelijk zijn voor een dagelijks blower met deze wiet te stoppen en dan kwam ik ook op het feit dat je blijft draaien en roken. Beter lijkt me een olie van 5 of 10% om het relaxte effect te behouden. Dan stap je al af van het rollen. Klik om te vergroten... Ik vind de benoeming cbd-jointje al heel fout! Wat dacht je dat er mogelijk is? Een wietsoort ZONDER thc??? Dream on. Okee, wietsoorten van tegenwoordig halen makkelijk tot voorbij de 20% thc, maar op nul zal je die nooit krijgen. Zelfs kempzaad in vogelvoeder bevat een restwaarde. Net zoals je maanzaadbroodje bij de bakker ook opiaten bevat. Vroeger gaf men een baby die onrustig was een theelepel maanzaad vanwege de sedatieve werking. Ik werk nu al enige jaren met cannabis om de ideale strain te vinden voor medicinale toepassingen. Geloof me, mede dankzij verschillende organisaties heb ik de kans al gehad honderden soorten te kweken en kruisen en waar ik nu op zit is 9%/9% cbd/thc. Qua thc kan het makkelijk nog lager maar dan boet je voor de rest ook in. En een cbd die hoger komt moet ik nog vinden hoor. Medisch gezien is deze strain waar ik nu mee bezig ben ideaal op neurologisch vlak. Stop dus met denken dat er zoiets bestaat als een cbd-joint, en vooral ook dat dat je van je thc-verslaving zou kunnen afhelpen! Gewoon een klein beetje karakter vertonen in de eerste dagen, wat meer sigaretten roken als je dat doet, en dan is het sneller voorbij dan je denkt. By the way: olie als afkickmiddel is zeker een optie om van de motorische gewoonte van het roken af te geraken net zoals nicorette plakkers of kauwgum of spray voor nicotineverslaving. Maar daar verander je de manier van gebruik enkel mee. Hoewel dat dat in het geval van thc geen probleem hoeft te zijn. De olie die ik maak is 20% en ik kan zeggen dat je zelfs bij hoge dosering amper iets voelt dus twijfel ik zelfs aan de meerwaarde voor relaxeren tijdens stoppen met blowen. Beter wat yoga ofzo denk ik dan."
"Meest euforisch is voor mij pure mdma kristallen. Ik heb wel eens hero gerookt maar nog niet gespoten omdat ik vrees dat ik dat nog veel zaliger zou vinden."
"Rupsje zei: LSD euforie heb ik eigenlijk heel weinig over het algemeen, de euforie van paddo's (high hawaiians) die je af en toe kan krijgen vind ik heel erg lijken op hoe mensen heroïne vaak beschrijven. Zeker met cannabis erbij kun je dit gevoel nòg sterker maken.. dan zit ik echt met half dichte ogen ergens in een hoekje te puffen hoe fijn ik het wel niet heb. Veel beter dan MDMA, en veel echter. De euforie van speed is trouwens ook erg lekker! Klik om te vergroten... Paddo's en heroïne werken in op exact dezelfde neuroreceptoren en bootsen beiden het lichaamseigen serotonine na. Vandaar is er dus zeker enige analogie. Trouwens leuk dat je graag hawaiaantjes hebt, die vind ik persoonlijk ook het leukst omdat ze zoveel visueel effect geven hihi"