Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb Midazolam...in kleine glazen ampullen van 1 ml vloeistof waarin 5 mg Midazolam is opgelost...het is injectievloeistof wat ook gebruikt kan worden door het spul in *de wangzak te laten druppelen* dit doen ze vooral bij kinderen die een epileptische aanval hebben...*bron: pdf van het Erasmus MC Sophia* Wegens reumatische klachten slaap ik om het zacht te zeggen...moeilijk... Nu zou ik graag eens een ampul Midazolam gebruiken....maar is 1 zo'n ampul genoeg om bv een nacht door te kunnen slapen? Vrouw 39 jaar 55 kilo.."
"Ik heb medicatie om te slapen...maar ik heb deze *over* na het overlijden van mijn moeder in februari aan de gevolgen van uitgezaaide kanker... Zo ook een aantal Fentanyl pleisters, een Fentanyl neusspray en de nodige Tramadol en OraMorph in ampullen.... Toen zij 1 zo'n ampul kreeg was ze zeker 5 uur helemaal van de wereld.... En die andere middelen die jullie opnoemen...been there done that! Ben blij dat ik geen benzo's meer gebruik *dagelijks dan* Normaal gebruik ik Seroquel 300 kort en 150 mg langwerkend om in en door te slapen. En dat werkt opzich wel...maar het fijne wat een slaapmiddel je geeft...3..2..1...*knockout* en pas de andere dag weer wakker... is er niet bij... Ik was dan niet van plan deze middelen met elkaar te mengen, hooguit mijn normale dosering van 2x daags 1 van 10 mg langwerkende morfine tegen mijn *basis pijn* en heel misschien dat ik de neusspray eens probeer als ik echt *doorbraak pijn heb*... Wat is jullie ervaring met de Oramorph??? Tramadol had ik 2x daags 1 van 50 mg maar dan moest ik er de nodige Ibuprofen bij pakken wilde ik een beetje uit de voeten kunnen, de morfine werkt veel beter en minder bijwerkingen *zeg maar gerust 0 bijwerking* en hoef ik alleen maar heel af en toe eens een ibu of 2/3 bij te nemen als ik weet dat ik veel ga doen die dag...of heb gedaan!"
"Ik ging vanmorgen mijn maandelijks *pretpakket* ophalen bij de apotheek...zaten er 40 stuks Oxycodon van 5 mg bij!!! Ik heb nl al een paar keer nierstenen gehad en ik kan best wel behoorlijk wat *pijn vreten* omdat ik dagelijks al aardig wat pijn heb door de reuma....maar die koliek aanvallen zijn te vergelijken met zware barensweëen qua pijn en daarbij ook nog de nodige andere klachten! Dus de laatste keer dat ik weer last hiervan had....afgelopen paasweekend! En ik bij de uroloog terecht gekomen was omdat ik er ook nog eens een flinke urineweginfectie bij had...heeft zij voor deze pijn de Oxycodon voorgeschreven! En ik heb een herhaling van 40 stuks zonder dat ik het heb hoeven vragen gewoon gekregen!!! Ik vind het prima om het in huis te hebben voor nood! Maar ik vind het zelf ontzettend raar dat ik deze gewoon *gekregen* heb....én als ik bij de huisarts om een paar extra tabletjes van het 1 of andere vraag...dat ik er bijna op mijn knieën voor moet gaan!!! En dan krijg ik met pijn en moeite voor 3 dagen extra.... Maar goed!"
"Ik heb ADD en gebruik ook Concerta 36 mg, eerst nam ik 4 keer per dag 10 mg Ritalin. Ik weet niet beter dan dat mijn psychiater zei dat de Concerta 36 de stof heel langzaam laat oplossen zodat je pieken en dalen niet hebt en dat het gewoon dezelfde hoeveelheid is. Dus niet 54 staat tot 15 mg (ok 4 mg minder maar dat is een te verwaarlozen hoeveelheid)"
"Kan je Promethazine in NL kopen bij de drogist?"
"Gelukkig ben je er achter gekomen dat de gewone losse Ritalin echt bagger is en Concerta in wezen "heaven!" Ik heb ook ADD en in het begin met de gewone tabletjes Ritalin stuiterde ik constant op en neer! Logisch ook want het is een zeer kortwerkend middel; wat er gebeurt als je een tabletje inneemt...de spiegel in de je bloed gaat omhog heeft dan zn piek en dondert dan weer naar beneden. En dat 4/5 keer per dag..... Met Concerta heb je dat niet...dat geeft constant beetjes af en heb je helemaal geen ups and downs meer!"