Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ja dat ken ik dat gevoel, en ook die boer die hier beschreven wordt ... Ik heb dat maar beginnen krijgen toen ik al een tijdje gebruikte dus ik heb altijd de conclusie getrokken dat pillen heel erg slecht zijn voor je maag ... Heb toen eerst die pillen opgekauwd ipv ze volledig te slikken (die smaak, yak ) maar goed ben dan eigenlijk ook sterk beginnen afbouwen en dan volledig gestopt ..."
"Wel ik zal jullie een verhaaltje vertellen en dan zien hoe jullie erover denken Het gaat over marihuana maar het principe is hetzelfde. Een jaar of 5 geleden was ik naar Zuid India op reis gegaan om mijn toenmalige vriendin te bezoeken die daar 6 maand werkte voor een ngo. Daar ter plaatste had ik een beetje weed gekocht daar is dat makkelijk te vinden. Toen de reis verder ging lukte het niet meer tussen ons beiden en zijn we uit elkaar gegaan. Bon dat was vrij pijnlijk, zeker in een land waar ik volledig alleen was, zij gewoon vertrokken was naar haar vrienden daar en je niemand kent. Soit ik had dan mijn terug vlucht geregeld met een overstap in Abu Dhabi en Dubai. De avond voor de vlucht had ik gewoon ergens in een koffie huis een mega indiër leren kennen (een van de meest gastvrije en beleefde mensen die ik ooit ontmoet heb maar bon dat is een ander verhaal) en was ik nog uit geweest met die zijn vriend en vriendinnen. Bon ik had de nacht doorgestoken en was op weg naar Abu Dhabi. Daar aangekomen moest ik 12 uur op mijn vlucht wachten. Daarom kon je een hotel krijgen van de luchtvaartmaatschappij (Gulf Air geloof ik) om de tijd wat aangenamer door te brengen. Ik besloot om dat ook te doen en ging dus gaan aanschuiven om een tijdelijk 24 uur visa te krijgen. Dat was allemaal geen probleem en daarna was een controle van je (hand) bagage. Wat ik was vergeten was dat ik mijn soort van buidelzakje (dat is een reis portefeuille die je aan je lichaam kan binden en wegsteken voor de veiligheid) had afgedaan en in mijn rugzak had gestoken. En vooral dat daarin nog 2 voorgedraaide jointjes zaten !!!! Dat was nochtans een vrij oppervlakkige controle maar de vrouw die mij controleerde had ze gevonden. Direkt groot alarm en er kwam een kerel mij halen. Die heeft alles doorzicht (maar er was niet meer natuurlijk) gelukkig geen rectaal onderzoek of dat soort dingen Ik bleef heel rustig en vriendelijk en dan mocht ik naar een bureau gaan waar een nog vrij vriendelijke man zat. Hij was ook geen arabier denk ik (die lopen allemaal in traditionele kledij rond en zijn heel erg arrogant). Hij zei "de politie komt hier direkt en dat zijn geen vriendelijke mannen ik zal je laten bellen naar je ambassade (Belgische in mijn geval dus) zeg het hun niet want zij willen dat niet. Ik bel en er neemt een vrouw op die mij in het Nederlands aanspreekt, ik leg haar alles uit en die is in enorme paniek ! Ze zei van je hebt enorme problemen jongen ze lachen hier niet mee in dit land je krijgt daar 4 jaar voor Ik voelde de moed toen wel een beetje in mijn schoenen zakken maar was ook heel erg kalm en rustig. Toen zijn ze (de politie) mij komen halen, eerst hebben ze nog fotos getrokken van mij met die 2 joints voor mij alsof ze een hele grote vangst gedaan hadden ! Wat ik toen ook heel hypocriet vond is dat een van die mannen zei tegen mij: "Je moet geen marihuana roken, maar hash dat is toch veel beter" al lachend dus ja zelf doen ze het ook wel ... Dan ben ik met zo kettingen aan mijn voeten door heel het vliegveld moeten lopen (heel erg vernederend ja) en ben is zo weg gebracht. Niemand wou spreken tegen mij. In het politiebureau werd ik eerst naar de commisaris gebracht en dat was een echte klootzak die tegen mij riep en mij echt angst wou aanjagen (je zal hier nooit buiten komen en we hebben je en blablabla). Het deed mij verbazend genoeg weinig en ik vroeg alleen steeds opnieuw van "Ik heb recht op een telefoontje" want de ambassade had gezegd dat ik naar hen moest bellen. Dat mocht niet van hem natuurlijk dus dat was ook wel een domper. Toen ben ik ondervraagd daar andere agenten maar die waren heel vriendelijk (dat waren ook geen arabieren, er zijn bijna geen arabieren die echt werk doen, dat zijn buitenlanders en vrouwen ) en probeerden mij gerust te stellen. Ik moest ook nog vingerafdrukken en een urine staal afgeven en toen werd ik in een cel gestopt (ook met heel vriendelijke nepalese cipier). Ik moet ook zeggen dat ze na een tijdje eten kwamen brengen en nog goed eten ook. Daar heb een lange tijd gezeten (had geen uurwerk maar zag het aan de zon een beetje) en bang zitten afwachten. Ik zat er eigenlijk vooral mee in wat ik tegen mijn moder zou moeten zeggen en of ik mijn werk zou kwijt zijn Op een bepaald moment kwamen ze mij halen en moest ik naar een andere kamer. Bleek dat er een telefoon was voor mij. Het was de ambassadeur zelf en die zei me dat ze mij zouden laten gaan maar dat het nipt was geweest om dat te regelen! Ik moest ook terug bellen als ik weg was geraakt uit de cel. Dat was al heel goed nieuws geloof mij. Dan heb ik nog een aantal heel lange uren daar gezeten. Toen kwamen ze mij weeral halen nu om terug naar de luchthaven te gaan. Ik liet ze met plezier die voetboeien aandoen, geloof mij ! daar heb ik ook nog iris scans moeten doen en moeten wachten in zo een lokaaltje waar er precies politie chefs zaten of zo ... Ik vroeg steeds of ik mocht bellen (naar de ambassade) aan een van mijn bewakers maar ik kreeg negatieve en vrij onvriendelijke antwoorden Ik begon ook onrustig te worden want daar kan ik het uur zien en ik zag dat mijn vlucht bijna ging vertrekken ! Dan mocht ik toch meegaan met een soort douanier (geen 4 man meer rond mij dat was al een opluchting) en moest ik ook niet langs de controles gaan. Die ging helemaal mee tot aan de gate en dan mocht ik gaan van die man ! Ik had hem kunnen knuffelen en gaf hem een vriendelijke hand, keek die raar op zeg Er viel er grote last van mijn schouders ! In Dubai (tussenstop) heb ik dan gebeld met de ambassadeur. Ik heb gezegd tegen die man dat hij mijn beschermengel was ! Dat meen ik echt ! Toen heeft hij mij nog verteld hoe hij mij vrij gekregen had. Hij zei "De sjeik was goed gezind" Hij en meerbepaald zijn secretaresse (die ik eerst aan de lijn heb gehad) waren relatief goed bevriend met de sjeik van abu dhabi. De avond ervoor waren ze op een party van hem en dan had hij hem goed geamuseerd met haar. Ze hadden hem dan gesmeekt om mij vrij te laten want het zou weer op tv gekomen zijn en zo (stel je voor zeg) en uiteindelijk had hij toegegeven omdat hij dus in een goede bui was ! Gelukje voor mij dus. Ik ben heel de tijd kalm gebleven, dat zou ik op voorhand nooit geloofd hebben dat ik dat zou zijn. Ook ben ik zo vriendelijk mogelijk geweest tegen iedereen zelfs al waren ze niet vriendelijk tegen mij in de hoop dat het zou helpen. De klop is pas een paar weken later gekomen en nu nog voel ik een vreemde onrust opkomen als ik door controles in luchthavens moet alhoewel het al veel beter is geworden. Een tijdje later heb ik het verhaal gehoord van Grooverider (een dj die de junglists onder jullie wel zullen kennen) die net hetzelfde heeft voorgehad maar hij is wel naar de gevangenis gemoeten voor 4 jaar (maar is gelukkig na 8 maand vrij gekomen). Dat zette mij toch ook aan het denken hoor ! Dus ja als ik jullie een raad mag geven, neem geen drugs mee op het vliegtuig !!! Je kan alles wel ter plaatse vinden meestal als het echt moet en wat maakt het uit om even eens niets te nemen ? Wees slim en laat het en doorzoek al je bagage 2X om te zien of er ergens niet iets verstopt zit !"
"nultien zei: TenDaysOff zei: lang verhaal Klik om te vergroten... Zo, das wel een gek verhaal dan, Scheelde dus weinig of je had paar jaar moeten zitten voor een paar jointjes! lucky you Klik om te vergroten... very lucky me indeed"
"Ollemann zei: Of ga naar 'n leuk feest ofzo, daar zal je niet de enige zijn die gebruikt, dus kan je je lekker uitleven. Olle Klik om te vergroten... Ergens zo een goed feestje nu vrijdag ?"
"Gisteren iets vreemds meegemaakt. Ik ben denk ik al 4 jaar volledig gestopt met pillen. Toch had ik ergens nog 3 pilletjes liggen ergens. Aangezien ik ze (misschien) deze vrijdag toch nog ging opmaken had ik ze gezocht en gekeken of er nog iets van over bleef (in mijn voorvorig huis was het soms heel erg vochtig maar ze waren wel goed verpakt eigenlijk). Ik had nog 2 kersjes en ik herinnerde mij dat deze niet erg krachtig waren. Ze zagen er ook nogal verfrommeld uit want ze hadden nog in mijn zakken gezeten en ze waren een heel klein beetje verbrokkeld. Dus ik lik aan mijn vinger en neem zo een mini brokje (geen 4e of zo ik spreek hier echt over een speldekop, echt een mini mini brokje) en proef ervan om te kijken of zo nog die bittere smaak hebben en dat was nog een beetje zo. Ik moet er bij zeggen dat ik wel nog niet had gegeten. Goed, een half uur later voel ik mij wat licht in het hoofd worden, en ik denk van "Het is toch niet waar ??". Ik ga naar de spiegel en ja grote pupillen ! Ik bleef maar denken dat maak je jezelf wijs maar ik voelde echt iets. Daarna ging het weg maar na het eten zat ik echt naar de tv te staren en ik bleef maar babbelen Toen ik wou gaan slapen duurde het toch echt lang voordat ik da slaap kon vatten en vanmorgen had ik een soort van kater ... Ik had altijd gedacht dat je van zo een kleine hoeveelheid echt niets kan voelen maar blijkbaar is dat wel zo ? Of speelt er hier een soort van placebo effect ? Iemand als zo iets iets meegemaakt ? Ik heb zeker vroeger zo al eens "geproefd" en ik kan mij echt niet herinneren er toen iets van gevoeld te hebben ..."
"Ollemann zei: Misschien waren ze toch sterker dan je eerst dacht. Ik weet niet hoe regelmatig je gebruik was vier jaar geleden, maar als je vaak gebruikte dan zal je ook vast een flinke tolerantie gehad hebben. Van één likje MDMA-kristallen voel ik overigens ook héél lichtjes wel iets. Ik weet niet hoe sterk die pillen waren, en hoe groot het stuk was dat je geproefd had, maar op een lege maag zou iemand al héle lichte effecten kunnen opmerken van slechts 30 tot 40mg, denk ik. En anders is het misschien toch toeval. Suggestie kan sterker werken dan je denkt. In ieder geval, wees voorzichtig met doseren, vrijdag. Iets wat vroeger een normale dosis leek voor je, kan nu misschien al te veel zijn om nog fatsoenlijk te kunnen functioneren. Het zou zonde zijn als je geen enkel fatsoenlijk gesprek meer kan aanknopen omdat je te hard gaat. Veel plezier in ieder geval! Olle Klik om te vergroten... Ja dat heb ik ook al zitten denken. Ik had een enorme tolerantie opgebouwd, zeker weten."