Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiettop Almere

Wiettop Almere

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gemeentes praten over drugsbeleid

ANP | Gepubliceerd op 21 november 2008, 06:08
Laatst bijgewerkt op 21 november 2008, 06:16

ALMERE - Gemeentes komen vrijdag in het stadhuis van Almere samen om te praten over het drugsbeleid. Sommige gemeentes zijn het drugstoerisme en de overlast die hiermee gepaard gaat, zat.

,,Het is tijd voor een gesprek tussen de grensgemeenten en alle andere gemeenten die zich hierover druk maken'', aldus de organiserende Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en de gemeente Maastricht. Zo besloten Bergen op Zoom en Roosendaal onlangs binnen afzienbare tijd alle coffeeshops binnen de gemeentegrenzen te sluiten vanwege de overlast van drugstoeristen.

Tijdens de wiettop willen de gemeentes de problemen rondom drugs in de grensgemeenten in kaart brengen. Ze wisselen gedachten en ervaringen uit over het huidige coffeeshopbeleid en hoe daarmee om te gaan.

Knelpunten

Op de bestuurlijke top wordt ook gekeken naar de knelpunten. Daarbij gaat het om onder meer criminaliteit, overlast van drugstoeristen en verslaving. De gemeentes bekijken welke problemen gezamenlijk kunnen worden opgelost.

De VNG overhandigt de top 10 van knelpunten aan de ministers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Justitie en Binnenlandse Zaken. ,,Gemeentes bepalen immers niet het beleid voor (soft)drugs en kunnen ook niet de nationale wetgeving veranderen.'' De VNG stelt dat de bijeenkomst een eerste stap is om vaker advies te vragen aan gemeentes over hun ervaringen met het huidige drugsbeleid.

Bron: http://www.almerevandaag.nl/nieuws/binnenland/article4076055.ece/Gemeentes_praten_over_drugsbeleid
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik hoop echt dat de gemeentes aan de grensgebieden hun probleem niet naar gemeentes elders in het land schuiven :(
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Opzich vind ik het goed dat gemeentes eens met elkaar om de tafel gaan zitten en het gaan hebben over de coffeeshops in hun stad.
Het jammere vind ik alleen dat de shops vaak verplaatst worden naar de rand van de stad, waar je naar mijn inziens niet veel mee opschiet. Of nog erger: Dat de schops helemaal verdwijnen.
Volgens mij krijg je dan veel meer drugscriminaliteit. Touristen komen toch wel aan hun adressen waar ze het kunnen krijgen, legaal of illegaal.
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sybliminal zei:
ik hoop echt dat de gemeentes aan de grensgebieden hun probleem niet naar gemeentes elders in het land schuiven :(
Klik om te vergroten...

Ik denk dat de problemen zwaar overtrokken worden, ik woon zelf in Kerkrade, hier worden de problemen ook een stuk groter gemaakt dan dat ze zijn. Als de duitsers feestdag hebben en wij niet moet je es gaan kijken bij de ikea hier in de buurt. Dat noem ik pas overlast :kots: . Voor de rest moeten ze gewoon ervoor zorgen dat er in grensgemeente goed bereikbare coffeeshops zijn waar niet al teveel mensen omheen wonen en waar een grote parkeerplaats is. Precies zo een shop hebben we hier, daar wordt je standaard in het duits aangesproken, maarja verdienen we toch geld aan. Ik zelf ga niet al te vaak naar de shop, is duurder dan de wiettaxi :P . Maar vindt echt onzin dat ze alles willen sluiten.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Coffeeshops aan de grens lijkt me inderdaad een goed plan. Dan heb je de overlast in het centrum van de stad weg, of althans een stuk minder. En toch de controle op de wiet verkoop.
In Venlo heb je ook een paar shops dichtbij de grens liggen. Grote parkeerplaats erbij, en de overlast is minder in het centrum.
Ok nu heb je in venlo wel weer de buitenlanders die harddrugs willen hebben en dus wel in het centrum van de stad belanden
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#6
mmmmmh, wiettoppen :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."