Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"I kwam er dus pas achter dat het niks deed toen ik er een paar dagen mee stopte..."
"Hoi, Ik gebruik sinds een maand of 3-4 dagelijks oxazepam 50mg tegen paniekaanvallen, en temazepam om in te slapen. En ook wel overdag om rustig te worden. Alleen heb ik nooit kunnnen zeggen dat ik iets merkte van de medicijnen. Zijn de effecten zo subtiel? Ook als k eens een paar dagen oversla merk ik niks. Hoogste dosis van beide (waabij ik nog steeds niks merkte: ) 400mg oxa en 200mg tema. Heb ik placebos of merk je altijd zo weinig, en neemt het alleen ongewenste effecten weg?"
"Ik ben sinds half november meer dan 30kg aangekomen. Niet van het eten, want ik geef bijna alles over omdat ik zo misselijk ben. Ben wel onder behandeling in het ZH ervoor, maar ik vroeg me af of het van benzo's kon komen? Het aankomen begon ongeveer tegelijk dat ik met oxa en tema begon. Wat zijn jullie ervaringen?"
"Hey, Ik heb nu twee leveranciers, beide leveren ze bijna uitsluitend Aurobindo. Als ik google, vind ik vooal dat dat een minderwaardig product is. Wat zijn jullie ervaringen ermee? (Eerst kreeg ik 'onbeperkt' oxycodon van mijn husarts, maar van de pijnpoli hebben ze hem een verbod gegeven nog iets voor te schrijven. En van 200mg oxy instant + X mcg fentanyl instant (en 600mcg an pleisters, al was dat iets later) naar 0 in één dag gaat niet lukken, vandaar dat ik het illegale circuit 'ingedwongen' ben)"
"Het vermoeden was vocht door orgaanfalen (lever of hart). Mijn eetpatroon is niet perfect, maar zeker neit te veel en ook geen ongezonde dingen. Ik hoop alleen dat ik dat vocht kwijtraak, want nu kan ik niet eens meer lopen. Laat staan sporten."
"Roze olifant zei: Sowieso is medicatie alléén vrijwel nooit de reden van gewichtstoename, zeker geen 30 kilo. Er zijn drugs/medicijnen die ervoor zorgen dat je minder of meer honger hebt (toename van eetlust is een voorkomende bijwerking van benzo's!) en/of een bepaalde invloed hebben op je metabolisme maar uiteindelijk betekent aankomen vooral gewoon dat je meer energie binnenkrijgt dan je verbruikt. Uiteindelijk gaat het dus om de balans energie-inname/verbruik, al kan een medicijn er wel aan bijdragen dat die balans moeilijker te handhaven is. Kan het ook niet zijn dat je door de benzo's fysiek minder actief bent geworden, dus minder beweging hebt dan voorheen? Ik weet ook niet wat precies de reden is dat je benzo's gebruikt, maar als je niet lekker in je vel zit kan dat natuurlijk ook invloed hebben op je leefstijl en voedingspatroon. Klik om te vergroten... Ik vben ze gaan nemen toen ik het niet meer trok in een zware tijd. Maar iinmiddels ruim 35kg erbij geeft nog meer stress. (Dus stoppen met benzo's ben ik nog niet aan toe) Wannneer stopt het?! Sporten deed ik toch al niet, kon/mocht eerst niet door ondergewiht en nu kan ik het niet meer omdat ik te zwaar ben."
"Sorry voor de late reactie, had niet meer teruggekeken na een paar dagen. Nee, ik gebruik pas sinds vorige maand (ten tijde van mijn eerste post, nog geen 2 weken) opiaten. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat mensen hier wild gaan van 5mg, terwijl ik als 'opiaatmaagd' 140 kon nemen zonder wat te voelen, behalve slaperigheid. Inmiddels gebruik ik deze dosis (40mg oxy + 200mg fentanyl per 4 uur) nog steeds op advies van de huisarts, maar zowel geestelijk als lichamelijk (voor de pijn) merk ik er niks van, dus ik ga proberen te stoppen als de afkickverschijnselen niet te erg zijn. Heb net 2 gram kratom genomen en dat voel ik nog beter..."
"Volgens mij is mijn lichaam gewoon ongevoelig voor alles... want ik heb sindsdien nog veel hogere doses opiaten genomen zonder effect, de laatste weken ben ik daar eignlijk cold turkey mee gestopt en probeer ik benzo's om rustiger te worden. Maar ook daar had 380mg (!) temazepam en150mg oxa als eerste dosis geen enkel effect. Volgens mij doet mn lijf er niks mee en schijt ik het gewoon weer uit."
"Ja, precies! De oxynorm is sinds een paar weken vervangen door een fent pleister dvan 150mcg/h. Gisterenavond heb ik die in mijn wangzakken gestopt voor snellere opname (weet dat dat niet mag), nog 160mg temazepam erbij, 100mg oxazepam en in totaal 2 uur geslapen. Niet suf of niks."
"transformated zei: Anders moet je vragen aan je huisarts voor Durogesic (Fentanyl). Dat zijn pleisters en dat werkt ongeveer 3 dagen. Ik heb gehoord van een maat dat het heel goed werkt tegen de pijn en je bent er lekker high van. Maar wel heel verslavend. Maar als ik lees dat je niks merkt van de medicatie dan je zou beter een paar weken of maanden even niks nemen of veel verminderen en dan zal het wel weer werken tegen de pijn of als je high wilt zijn. Maar de Durogesic zou ik niet nemen voor de high als ik jou ben gebruik het dan gewoon voor de pijn. Klik om te vergroten... Die pleisters heb ik nu"