Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Kan me echt niet inbeelden dat mensen nachten doorgaan op coke. Ben een van de weinige mensen op wie coke geen effect heeft dus kan er niet echt over oordelen, maar gezien de hoge prijs per gram, het feit dat je dikke lijntjes nodig hebt per dosering en dat het maar een uurtje werkt... Ik zou niet eens kunnen genieten van mijn high maar gewoon huilen dat mijn geld op is. Doe mij maar speed joh, kan iedereen wel zagen wat voor chemische troep het is. Kost niets, ik ga er altijd goed op en zorg altijd dat ik de dag erna niets te doen heb zodat ik klokje rond kan slapen. Niets is zaliger dan dat!"
"Ik weet niet hoe het met coke zit en hoe zwaar de kater wordt indien je een nacht doorhaalt. Ik gebruik regelmatig speed en haal altijd 1 a 2 nachten door. Vind de kater helemaal niet zo erg zoals de meeste mensen vinden. Na de eerste keer slapen sta je op met een gevoel dat je super moe bent maar eigenlijk ben je toch wel wakker en kan je niet meteen opnieuw slapen. Voel je je heel de dag een aardappel. Slaap daarna nog een nachtje en dan is het weer helemaal okee. Ik ga er vanuit dat dopamine en noradrenaline dus zo'n 48 uur nodig hebben om weer naar balanswaarden te herstellen."
"Hey jongens, De laatste tijd voor mijn examens enkele weken dagelijks speed gebruikt (ben hier niet om commentaren te verzamelen over hoe onverantwoordelijk dat wel niet is..., er zijn mensen zat die dit dagelijks jarenlang gebruiken). Hoe sterk de speed al dan niet is weet ik niet meer, maar een maat van mij maakt ze zelf en versnijdt deze verder niet. Tevens nam ik gedurende deze hele periodes nooit meer dan 25mg per lijn en nooit meer dan 125mg totaal in een 24 uur tijdspanne. Er zijn daadwerkelijk nachtjes die ik volledig heb doorgedaan maar vooral de laatste week neigde mijn gemiddelde slaapduur per nacht alsnog naar de 7 a 8 uur aan een stuk door, rust. Gedurende de hele periode heb ik nooit echt vreemde negatieve klachten gehad, behalve licht blauw uitslaande knokels toen ik een keer zo'n 36 uur wakker was. Nu 3 dagen terug, op dezelfde speed, zwollen ineens mijn lymfeklieren aan mijn keel en ook alle spieren aan mijn keel enorm op. Ook werd mijn hartslag in rust, zowel onder invloed, als nuchter (sinds die dag) tussen de 115 en de 125. Vandaag wederom speed genomen om te kijken of het weer zou verergeren en onmiddellijk was mijn keel weer steenhard en was mijn hartslag zonder enige inspanning minstens 120. Ervaarde de laatste dagen ook soms hartkloppingen bij het opstaan uit mijn bed of opstaan uit een stoel na lang te zitten. Verder helemaal geen misselijkheid, of lichthoofdigheid tot gevolg en ook geen bizarre afwijkingen in mijn denkvermogen. Het advies van stop onmiddellijk met speed hoef ik ook niet te krijgen in de comments, want ik ga ook niet meer gebruiken voor een behoorlijke tijd en ga indien de zwelling niet verdwijnt ook spoedig naar de huisarts. Maar vond nergens op internet iemand met dezelfde negatieve ervaring of waarom dit juist gebeurd/ wat dit is. Ik weet dat lymfeklieren zwellen indien er een ontsteking ergens optreed, of wanneer je ziek bent. Maar wanneer ik nuchter ben en goed heb geslapen, zijn deze nog steeds steenhard maar voel ik me verder helemaal prima.... al blijft de hartslag in rust nog steeds sky-high. Had graag geweten of er nog iemand is die iets gelijkaardigs heeft meegemaakt of iemand die weet wat dit juist is, een andere vriend van mij, die dezelfde speed dagelijks gebruikt, maar dan in veel grotere hoeveelheden en veel meer nachtjes doordoet, heeft helemaal gene last van dergelijke klachten."
"Ben ik dus deels jaloers op. Niet in die zin dat ik mijn leven afhankelijk wil hebben van een drug, maar moest ik er voor willen kiezen/ even zin hebben om een bepaalde periode met speed door te brengen, ik hier zonder te veel ellende mee weg kom. Uiteindelijk ga ik er nu ook niet bepaald 'slecht' op, maar vanaf ik op een drug iets abnormaals/ negatiefs ervaar begin ik daar zodanig op te focussen dat het gehele 'leuke' effect genegeerd wordt. Achja ze hebben hun dienst bewezen, heb goede examens gemaakt en in die periode toch veel gewerkt om op mezelf te kunnen blijven wonen."
"Hay, Ik ben 2 keer (een keer twee jaar terug en een keer dit jaar) heftig verslaafd geweest aan xtc om uit een moeilijke periode te komen. Ik heb al wel vaker posts op dit forum gelezen dus ik hoef niemand die me er even op komt wijzen dat het een van de slechtste drugs is om vaak kort op elkaar te gebruiken. Het komt er allesinds op neer dat ik in totaal in 3 maanden tijd 40 pillen (yellow guns) getest op 240mg mdma per stuk genomen heb. Gemiddeld nam ik er 3 elke dag wanneer ik besloot te gebruiken. De laatste 9 pillen had ik in 3 opeenvolgende dagen opgebruikt en raar maar waar elke keer had ik zowel het opgewekt gevoel als het liefdevol gevoel (wellicht omdat ik steeds bij uitwerking 5-htp en tryptofaan nam). Nu zoals ik wel had verwacht en ook 2 jaar geleden voor had, eenmaal ik een paar dagen niet gebruikt heb, realiseerd mijn lichaam hoe leeg mijn serotonine is. Ik kon dus niet in slaap vallen (vanaf dat ik op het punt sta in te slapen krijg ik het gevoel dat ik val en vergeet ik te ademen) en gedurende de dag had ik heel de dag door brainzaps. Ik herinnerde me van vorig jaar dat ik toen die kater heb kunnen weg werken door 2 dagjes en nachtjes op rij speed te gebruiken. Dit deed ik nu dus weer en ja hoor, meteen na gebruik geen enkele brainzap meer. Speed uitgewerkt en als een roosje 12 uur geslapen. De xtc kater is dus wederom helemaal weg (had natuurlijk wel een klein speed dipje maar dat vond ik veel minder erg). Buiten dat ik hier mijn manier mededeel om van een nare xtc kater af te komen bij overdreven gebruik, vroeg ik me af of hier iemand is die over al die stoffen zodanig verstand heeft dat die kan uitleggen waarom het speedgebruik mijn xtc kater heeft kunnen doen stoppen? (Ja ook dagen nadat ik niets gebruikt had is er helemaal geen kater teruggekomen) Nogmaals jullie hoeven niet te zeggen hoe slecht dit allemaal voor mij is en dit en dat... ik hou van dit soort extreme dingen en vind zowel de positieve effecten op de drugs, als de rare bijwerkingen en comedowns dat het achteraf met zich meebrengt! Fijne dag allemaal!"
"Albedo zei: Ik dacht eerst van, laat maar weer zo'n hopeloos 'geval', hij komt er nog wel achter later hoe slecht dit was. Toen ik daarna dit laatste van jou las uit een ander topic, dacht ik wat heb je dan erover gelezen hier? Zo moeilijk is dat niet te vinden. Die blijvende schade merk je pas over 10 jaar ofzo. Ik snap echt niet hoe onverantwoordelijk je hiermee bent geweest, naar jezelf, je omgeving en de maatschappij. Ik was vroeger ook verlegen. Ik vond het soms vreselijk. Zoals bij spreekbeurten op school of als leuke meisjes me aanspraken. Had meer te maken dat ik onzeker was en moeite had uit mijn woorden te komen. Dat heb ik nog steeds af en toe. Ben ook enigszins dyslectisch. Ik heb daar nooit middelen voor gebruikt, behalve bij het uitgaan een of twee biertjes om wat relaxer te worden. Die middelen waren er toen misschien nog niet zoveel als nu, maar ik ben daarin altijd een fors tegenstander geweest. Wellicht grotendeels door mijn opvoeding. Op gegeven miste ik daardoor bepaalde sociale vaardigheden en heb ik mijzelf bewust het diepe ingegooid. Ik dacht nu kan ik het nog zonder grote gevolgen fout doen, maar later als ik een baan of een relatie heb niet meer. Daar heb ik veel van geleerd. Veel mensen vinden het waarschijnlijk net zo moeilijk als jij of hebben weer last van andere dingen. Het zal vast iets met je verleden of opvoeding te maken hebben. Kun je daar wat meer over vertellen? Klik om te vergroten... Gezien dit een forum is voor drugervaringen mede te delen ga ik hier mijn levensverhaal niet uitschrijven . Heb wel wat dingen doorgestaan die ik anderen niet toewens... . Maar achja iedereen maakt wel wat mee, zo is het leven. Dat xtc misbruik, of de misbruik van eender welke drug X aantal jaar later plots zou opduiken lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Gezien de werking ervan lijkt mij het ergste wat kan gebeuren na een XTC-misbruik (mits je je oververhitting enzo goed behandelt hebt), dat je hersenen zo lang zonder serotonine gestaan hebben dat ze deze niet meer gaan reguleren naar hun oorspronkelijke hoeveelheid. Ik weet wat de gevaren zijn die drugs met zich meedragen... hoe fout het zelfs bij een normale dosis kan aflopen en hoe je bepaalde deuren naar de toekomst er volledig mee kan inkloppen . Ik heb geen hoger doel in mijn leven, wat niet weg neemt dat ik graag leef hoor. Ik koos hiervoor omdat ik het gewoon interessant vind. Zoveel mensen die al die troep nemen en toch heerst er zo'n onduidelijkheid op het net of het nu echt al dan niet schadelijk is. Uiteindelijk weet ik 100% zeker dat er 1000'n feestbeesten zijn die nog veel harder over de schreef gaan dan ik, maar dat zijn niet het type mensen die die ervaring vervolgens komen delen op een forum als deze, die mensen willen gewoon 24/7 op Mars zitten!"
"Albedo zei: Zou kunnen. Misschien iets van deze tijd of generatie. Ik hoop het niet. Dat kunnen anderen hier (die daar ervaring mee hebben gehad) je denk ik beter vertellen dan ik. Je lijkt me geen domme jongen en je hebt een hoop dingen uitgezocht. Je hoeft niet een hoger doel in het leven te hebben om dan niet zoveel risico's op blijvende schade te nemen. Zelfbehoud bijvoorbeeld. Klik om te vergroten... Allright geen probleem, zolang ik er maar iets van bijleer is het allemaal prima. Het hoofdstuk van XTC is alleszins wel afgesloten intussen, ik zie geen andere experimenten meer dat ik er mee kan uitvoeren."
"Albedo zei: Ben ook niet heilig en heb ook dingen gedaan (nog steeds) die niet goed waren. Een uitspatting of wat lol hebben af en toe moet kunnen. Ik calculeer het wel in en probeer de schade zoveel mogelijk te beperken. Eventuele gevolgen later heb ik vrede mee. Het zij zo. Mijn halve familie is al overleden aan allerlei ziektes. Ik zal ook wel wat krijgen. Als je ouder wordt zul je merken dat alles niet meer zo makkelijk gaat als vroeger en herstel meer tijd kost. Klik om te vergroten... Ik probeer mezelf natuurlijk niet kapot te maken met mijn gebruik, maar wil wel zoveel mogelijk ervaringen met me meenemen. Moest ik schade opgelopen zijn en kom daar later achter dan is dat geen probleem, dat deze levensbedreigend gaat zijn zou me zeer perplex doen staan en anders het zij zo. Liever jong veel ervaren en veel geleerd en met een lach vertrekken. Dan tot men 80e hier rondlopen, kerngezond als product van de maatschappij en me dag in dag uit afvragen waarom ik niet anders heb geleefd."
"acht.zes zei: @Sjappiewappie Of iemand zonder humor Klik om te vergroten... Kijk eens aan, een gebrek aan zelfkennis heb je alleszins niet. Heb je toch nog iets om trots op te zijn ."
"3MMC? Wat is dat nou weer. Met wat ik erover lees hier lijkt het precies alsof ze de chemische formule van methyleendioxymethamfetamine (MDMA) elke keer opnieuw lichtjes aan het manipuleren zodat de stof buiten de opiumwet zou vallen. Het lijkt mij dat MDMA met een rede de formule heeft die die nu heeft en niet een zuurstofatoom minder zoals in de MMC'tjes. Lijkt me het verstandigste als je netjes bij de oude en vertrouwde MDMA blijft, uiteindelijk komen identiek dezelfde stoffen vrij na inname, alleen in een andere verhouding en hoeveelheid."