Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Oh God, nicotine, alcohol (ik probeer de zwaardere alchohol te vermijden sinds een redelijk alcoholprobleem na een jaar te hebben drooggestaan), benzo's, AD, AP (al vind ik dat niet echt drugs), af en toe coke, af en toe speed, af en toe hasj, af en toe paddo's, codeine (al had ik echt bronchitis)... Eigenlijk alles waar ik m'n handen om kan krijgen dus. Het is erg, maar ik heb niets met de 'werkelijkheid'. To do: heroine, LSD, meer opium. En m'n nieuwe tranquilizer die ik nog op moet halen."
"Oh Underworld, op het moment nicotine Voor de rest akelig nuchter Heroine, gewoon proberen. Ik ben niet bang voor verslaving."
"underworld zei: Serpentine zei: Oh Underworld, op het moment nicotine Voor de rest akelig nuchter Heroine, gewoon proberen. Ik ben niet bang voor verslaving. Klik om te vergroten... dat zeiden al die junkies die nu in de goot liggen ook maar je moet het zelf weten, ik zou het dan echt bij die ene keer houden, zelfs al zou je er geen goed effect van gaan krijgen en het *opnieuw wil doen omdat ik het niet goed voelde* Klik om te vergroten... Ach, ik heb al zoveel rotzooi gebruikt en nooit verslaafd geraakt aan iets. Da's niet mijn sterke geest, gewoon puur mazzel door leuk DNA :P . Benzo's is moeilijk vanaf te blijven maar het is me vaak gelukt (maanden), sigaretten hoef ik niet vanaf (echt), alchohol ben ik vanaf gekomen. Alles cold turkey. Zonder bijwerkingen. Pure luck. Anders lag ik gewoon al lang in die goot"
"barry zei: Ik heb een vraagje! Ik heb een paar keer tijdens het uitgaan sos gebruikt, allemaal heel relakst. Vooral die zelfvertrouwen boost was geweldig. Maar nu heb ik binnenkort een paar belangrijke presentatie voor school en zou wat sos zeer van pas komen om overtuigender over te komen maar denken jullie dat dit mijn concentratie vermogen aantast. Oftewel ben ik nog in staat een presentatie te doen onder invloed? (heb geen geld meer om het te testen :P ) Klik om te vergroten... Ik zou het niet doen. Beter is het om een betablokker of een benzo (kleine hoeveelheid) te nemen om de angst weg te halen en je meer ontspannen te doen voelen. Anyways, er waren tijden dat ik wekelijks gebruikte. Toppunt van decadentie was het snuiven door een opgerold briefje van 500 euro. Nu doe ik het nog zelden. Gewoonweg omdat het zo duur is en omdat ik niet aan een goede dealer kan komen. Meeste mensen die ik ken gebruiken niets of roken enkel cannabis."
"Moet eerlijk bekennen niet alles gelezen te hebben... Maar goed, ik heb veel benzo's geslikt, maar enkel Lorazepam en Alprazolam geven mij het gewenste effect. Vooral alprazolam (Xanax). Je wordt er ook licht euforisch van en dat mis ik bij andere benzo's. Angst is weg en je slaapt er heerlijk op. Ik ben er nooit verslaafd aan geweest (ik ben vaak zomaar maanden gestopt, uit het niets). Hoeveel mg gebruiken jullie? Ik zit wel op hoge doses, maar dat is voornamelijk vanwege mijn snelle afbraak en dus snelle gewenning. Het is veel te duur, maar dat spaar ik weer uit aan alcohol"
"Ik woon niet in Nederland en moet mijn benzo's al zelf betalen, maar ik vind het niettemin belachelijk dat het niet meer vergoed wordt. Benzodiazapinen kunnen m.i. wél noodzakelijk zijn voor iemands functioneren. Ik háát werkelijk de veel naarvoren gebrachte uitdrukking "het is symtpoonbestrijding". Dat is een simpele pijnstiller óók, chemotherapie wegens levensverlening idem dito. Sommige mensen hebben dusdanige angst dat zij niets meer durven. Zelfs niet naar therapie. Waar ben je dan in het geheel? Over de verslaving: is een diabeticus verslaafd aan insuline? Alle psychofarmaca zijn verslavend en geven ontwenningsverschijnselen na stoppen. Een depressief iemand zou m.i. áltijd een AD moeten slikken (eventueel in combinatie met therapie) en is daar dus afhankelijk van. Angststoornissen, stemmingsstoornissen en persoonlijkheidsstoornissen blÃjven aandoeningen van het lichaam. De theorie erachter is welbekend en te lang om hier neer te plempen, maar het is gewoonweg -net als bijvoorbeeld epilepsie- een hersenaandoening. Scheiding van lichaam en geest is absurd in de geneeskunde/wetenschap en behandelt men in de reguliere geneeskunde een geestesziekte gewoon als een patient met lichamelijk disfucntioneren. Eigen ervaring: ja, ik slik al 3 jaar op en aan benzodiazepines. Initieel kreeg ik ze voor vliegangst. De vliegangst is hierdoor ongeveer weg (en dan bedoel ik met nuchter vliegen). Ik had een milde PTTS overgehouden aan een bijna-ongeluk en kreeg daarom Xanax. Uiteraard ondervond ik de voordelige effecten ervan en paste die toe op mijn insomnia en later angsten. In een periode van depressie en veelvuldige angsten en stress heb ik het ernstig misbruikt, waardoor enkel nog mijn psychiater het wil voorschrijven. Prima, niets aan de hand. Het Ãs verslavend, maar ik ben er veelvuldig mee gestopt -soms tot 4 maanden, cold turkey- om ernaar moedwillig er mee te herbeginnen. Zoals een pijnstiller tegen hoofdpijn je in staat stelt tóch te studeren die dag, zo stelt een benzodiazepine in de meeste gevallen de gebruiker ervan in staat bepaalde handelingen te verrichten die voor anderen doodnormaal zijn (uitgaan, boodschappen doen, presentaties geven, examens afleggen, slapen, familiefeestjes, noem maar op). Het is een hulpje om de realiteit van het dagelijks leven aangenamer te maken. Natuurlijk zijn ze ook recreatief te gebruiken, maar dat komt denk ik niet zoveel voor. Illegaal zijn ze te verkrijgen (ik denk nu vooral aan de VS, waar er veel illegale benzo's worden verkocht), maar meestal is het gewoon op voorschrift. Enerzijds wel methadon verschaffen aan junks en anderzijds een medicale 'drug' niet vergoeden aan patienten? In mijn ogen absurd. Serpentine, die ook psychologie en met name de psychiatrische kant ervan heeft gestudeerd/benzogebruiker."
"Nicotine en xanax."
"Hi, Ik zou graag willen weten op welke website ik phenobartial kan bestellen. De meeste sites vragen om een betaling via Visakaart terwijl ik alleen een Mastercard heb. Uiteraard wil ik ze zonder voorschrift. Kan iemand me helpen?"
"Re: Geniale quotes uit je eige drugs momenten "Ja, wat je net zegt, dat is typisch 2,1" "Nee, wat je nu zegt, is weer 7,2" "Die mensen!" Medetripper: welke mensen? "Die achter je bank! Zeg ze eens om weg te gaan, ze kijken zo naar me!" Gelukkig ben ik het meeste vergeten."
"Ik heb ervan gehallicuneerd, in lichte mate wel. Ik slikte er Zyprexa (antipsychoticum) bij. Enkel Zolpidem deed me niet hallucineren. Ik zag andere kleuren en de kamer danste. Het was dus bedoeld als slaapmiddel, maar kwam er niet bepaald makkelijker van in slaap. Heb het dus maar niet lang gebruikt."