"djiego zei:
Ok ik heb toch zin om te typen dus laat ik dit topic aangrijpen mijn historie qua drugsgebruik eens wat gedetailleerder op te tekenen; dit wordt een wat langer verhaal, but now as good as any time; ik wilde deze week op het forum hier en daar sowieso wat meer met jullie delen over mijn achtergrond en verhaal qua drugsgebruik dus dit past hier goed in; Een chronologisch overzicht in vogelvlucht.
Drankjes waren gelijk lekker.
Bij mij begon het rond mijn twaalfde met het drinken van mixdrankjes, baco's etc, wat toen ik een jaar op vijftien was werd aangevuld met bier. Was er al vroeg bij en dronk ook gelijk veel, ik kon er goed tegen en ook eigenlijk niet meer mee gestopt tot veel later.
Eerste periode MDMA/MDA, reden: party party party
Ooit had ik eens met mijn broer afgesproken toen we van xtc hoorden (eind 80'er jaren, acid parties) dat we dat gingen proberen, maar door verschillende omzwervingen kwam dat er pas relatief laat van. Ik was verschillende keren verhuisd in een rommelige jeugd maar belandde begin '90 weer terug in Amsterdam. Op een dag kwam mijn broer naar me toe en zei: "Ik heb het gedaan en het was helemaal fantastisch! Je moet meegaan vrijdag!"
Al zo geschiedde.. Vrijdagavond naar de Palace in Zaandam en de eerste pil (capsule MDMA/MDA) was een feit. Puur spul, want vriend was dealer en 1ste lijns van productie dus we maakten zelf de capsules van de grondstoffen. Heel consciëntieus begon ik daaraan. We woonden toen allebei nog thuis bij mijn vader. We zijn naar Jellinek gegaan, hebben ons laten voorlichten, boekjes gekocht, ingelezen. Afgesproken er niet bij te gaan drinken, alleen water, en niets anders. Toen tegen m'n vader verteld dat wat we gingen gaan gebruiken en wat het was. De eerste avond was een feit, 1 capsule (ik dacht 140/160 mg MDMA/MDA of zoiets). Dat bleek een gouden combo. Fantastische eerste ervaring en er zouden er nog vele, vele volgen. Dat heb ik zeker een jaar volgehouden op 1 pil. Twee, drie, vier keer per week uit. Kutbaantje erbij voor de kosten (capsules waren 25 gulden per stuk). En dansen, dansen, dansen. 100% muziek. Meisjes boeiden niet, daar kwam ik niet voor. Fantastisch tijd. Iedereen was de weg kwijt, Love & Piece. Ik kende 1 jongen die niet gebruikte daar de rest was weg. No alcohol, weinig speed, geen coke. Allemaal in dezelfde sfeer. Soms wat paddo thee (die werd gewoon verkocht bij de paradiso of de Mazzo) en de eerste ervaringen met psychedelica. Lachgas af en toe indicidenteel op straat of iemand met poppers.
Toen kwam de stap naar twee capsules. Een giga stap bleek. Diepe Space. En vanaf werd het al snel een glijdende schaal. Drie, vier capsules op een avond. Trippen van de MDA (wat ik overigens geweldig vond). Ik begon ook te blowen. Op een gegeven moment wel 20 capsules in de week. En ik ging erbij drinken. En toen ging het bergaf. Blackouts in de club, maar ook overdag ineens wegvallen, zomaar. Toen kwam de bom. Ik had het ultieme recept uitgevonden; vier capsules snel achter elkaar en dan een trekje van een superskunk joint. Gaaf man! Toen ik iemand ander overtuigde dat ook te doen ging het falikant mis. Er gingen deurtjes open waar ik niet klaar voor was, en waarschijnlijk nooit klaar voor zal zijn. En ze gingen ook niet meer dicht. Ik heb zeker anderhalf jaar in een soort van open state of mind geleefd waar ik direct contact met mensen had, en ik kon dat ook toetsen. Fucking scary. Alcohol heeft me door die periode heen geholpen en uiteraard gebruikte ik verder niks meer.
Alcohol
Alcohol werd steeds meer een probleem, al had ik dat nog niet zo in de gaten. Iedereen dronk. Maar het kostte me m'n relatie, en ook de volgende, terwijl ik mijn prinses gevonden had. Ik werd depressief, de shit van vroeger begon eruit te komen. (lees mijn andere topic in 'wat zijn je angsten') Dit is een vrij lange periode, die samenkwam in een climax van wanhoop, drank een auto en een boom. En dat was mijn wakeup call. Ik stapte uit de auto en was compleet bewust. Wat ga je doen met je leven? Je hebt een dochter. Dat was het moment dat ik besloot te stoppen met drinken en aan mezelf te gaan werken. En dat vond ik doodeng, alcohol was mijn toegang tot sociaal zijn, mijn medicijn voor me kut voelen. En het had me ook geholpen. Maar het was linksaf of rechtsaf, en gelukkig ging ik rechtsaf.
7 jaar niet gedronken. En na zeven jaar (het klinkt als een sprookje haast zo), waarbij het stoppen en aan mezelf werken een verhaal op zich is, besloot ik dat ik had bewezen zonder te kunnen, en dat ik nu ging bewezen met te kunnen.
Dat ging een hele tijd goed. Afspraken waren geen sterke drank meer, alleen bier en wijn, niet meer halen dan wat je wil drinken, en alleen bij gelegenheden, niet thuis.
Tweede periode MDMA/GHB reden: party en zelfreparatie
Op een gegeven moment kwam ik weer in de dance scene terecht, ik begon weer een beetje te draaien, nieuwe DJ set gekocht en kwam dus ook weer op feestjes. Ik ontmoette iemand die er midden instond en had ook vrienden die vaak gingen. Dus ik rolde er zo weer in. Met veel enthousiasme voor de muziek, het draaien, had ook vrienden die dj waren, thuisfeestjes draaien, erg leuk allemaal. MDMA ging ik deze keer ook heel andere gebruiken. In de tussenliggende tijd had ik veel over mezelf geleerd maar er waren ook zaken die ik verder nog moest oplossen. In kontakt komen met mijn gevoel, emoties en sociaal zijn was daar een belangrijke is. MDMA heeft mij, naast dat het erg leuk was om daarop, dit keer met meer mate, op te feesten, terug in contact gebracht met mijn emoties en heeft me doen vaststellen dat er niets mis met me is. Ik ben ontzettend gegroeid en kon de laatste dingen voor mezelf ontrafelen. De GHB kwam van m'n vriendin en haar vriendengroepje. Al vond en vind ik het geen partydrug ivm de sketchy dosering, voor de prive feestjes met m'n vriendin was het hemels. Beste sex ever, al leed ons normale sexleven er ernstig onder. De relatie kwam tot z'n einde en dat was voor mij ook het moment om uit het wereldje te stappen. Alle mooie festivals wel weer gezien, iedereen van facebook afgeflikkerd, dj set verkocht en ook gestopt met drugs.
Derde periode MDMA/Ketamine/DMT etc etc reden: experimenteren en groepsverband
Na een periode van werk werk werk en altijd zoekende naar een plek waar ik mij thuis kon voelen met gelijkgestemden kwam ik via een goede vriend terecht in Zweden, waar zich na verschillende vakanties een heel bijzondere synergie met de groep aldaar ontstond. Zo goed, dat ik van plan was om daar te gaan wonen, met elkaar. Over deze periode kan ik waarschijnlijk een boek schrijven, maar ik beperk het hier tot het drugs gerelateerde gedeelte. Door m'n twee beste vrienden werd ik geïnitieerd en meegenomen in mijn eerste DMT trip. Dit is met afstand de meest indrukwekkende ervaring gebleken die ik ooit op drugsgebied heb gehad en heeft me blijvend veranderd. Ook hadden we de beschikking over medical grade ketamine S, unlimited supply MDMA, 2-CB uppers, downers you name it. De focus was de super bijzondere symbiose van onze 'flock'. Een soort platonische love affaire in groepsverband, allemaal mensen die zich opgesloten voelden in deze maatschappij, free minds, midden in het bos tussen twee prachtige meren ingeklemd, ver, maar niet te ver, van de bewoonde wereld. Daar heb ik, tot het uiteindelijk klapte, de tijd van mijn leven gehad en samen veel mooie drugs ervaringen gedeeld. Hier ging ik wonen. Ik had mijn dochter al voorgesteld, meegenomen.
Maar all good things come to an end, net als de bad ones, en helaas was deze droom uit elkaar gespat door verschillende oorzaken. Ik ben daar twee jaar ziek van geweest kan ik je vertellen.
Het hier en nu: recreatief
Back to life, IRL werken, en verwerken. Qua drugsgebruik alles ook op nul. En nu eigenlijk sinds een half jaar tijdens een pauze voor herbezinning na een mislukt business avontuur, mezelf weer hervonden en puur voor de recreatie weer met wat stofjes aan de gang, waar jullie hier regelmatig over kunnen lezen. Alcohol niet. Dat heb ik uiteindelijk weer helemaal aan de kant gezet. En dat bevalt me prima. Als iemand vraagt of ik een biertje wil is mijn antwoord; 'No thanks, ik doen alleen nog harddrugs' :P
Klik om te vergroten...
djiego zei:
Ok ik heb toch zin om te typen dus laat ik dit topic aangrijpen mijn historie qua drugsgebruik eens wat gedetailleerder op te tekenen; dit wordt een wat langer verhaal, but now as good as any time; ik wilde deze week op het forum hier en daar sowieso wat meer met jullie delen over mijn achtergrond en verhaal qua drugsgebruik dus dit past hier goed in; Een chronologisch overzicht in vogelvlucht.
Drankjes waren gelijk lekker.
Bij mij begon het rond mijn twaalfde met het drinken van mixdrankjes, baco's etc, wat toen ik een jaar op vijftien was werd aangevuld met bier. Was er al vroeg bij en dronk ook gelijk veel, ik kon er goed tegen en ook eigenlijk niet meer mee gestopt tot veel later.
Eerste periode MDMA/MDA, reden: party party party
Ooit had ik eens met mijn broer afgesproken toen we van xtc hoorden (eind 80'er jaren, acid parties) dat we dat gingen proberen, maar door verschillende omzwervingen kwam dat er pas relatief laat van. Ik was verschillende keren verhuisd in een rommelige jeugd maar belandde begin '90 weer terug in Amsterdam. Op een dag kwam mijn broer naar me toe en zei: "Ik heb het gedaan en het was helemaal fantastisch! Je moet meegaan vrijdag!"
Al zo geschiedde.. Vrijdagavond naar de Palace in Zaandam en de eerste pil (capsule MDMA/MDA) was een feit. Puur spul, want vriend was dealer en 1ste lijns van productie dus we maakten zelf de capsules van de grondstoffen. Heel consciëntieus begon ik daaraan. We woonden toen allebei nog thuis bij mijn vader. We zijn naar Jellinek gegaan, hebben ons laten voorlichten, boekjes gekocht, ingelezen. Afgesproken er niet bij te gaan drinken, alleen water, en niets anders. Toen tegen m'n vader verteld dat wat we gingen gaan gebruiken en wat het was. De eerste avond was een feit, 1 capsule (ik dacht 140/160 mg MDMA/MDA of zoiets). Dat bleek een gouden combo. Fantastische eerste ervaring en er zouden er nog vele, vele volgen. Dat heb ik zeker een jaar volgehouden op 1 pil. Twee, drie, vier keer per week uit. Kutbaantje erbij voor de kosten (capsules waren 25 gulden per stuk). En dansen, dansen, dansen. 100% muziek. Meisjes boeiden niet, daar kwam ik niet voor. Fantastisch tijd. Iedereen was de weg kwijt, Love & Piece. Ik kende 1 jongen die niet gebruikte daar de rest was weg. No alcohol, weinig speed, geen coke. Allemaal in dezelfde sfeer. Soms wat paddo thee (die werd gewoon verkocht bij de paradiso of de Mazzo) en de eerste ervaringen met psychedelica. Lachgas af en toe indicidenteel op straat of iemand met poppers.
Toen kwam de stap naar twee capsules. Een giga stap bleek. Diepe Space. En vanaf werd het al snel een glijdende schaal. Drie, vier capsules op een avond. Trippen van de MDA (wat ik overigens geweldig vond). Ik begon ook te blowen. Op een gegeven moment wel 20 capsules in de week. En ik ging erbij drinken. En toen ging het bergaf. Blackouts in de club, maar ook overdag ineens wegvallen, zomaar. Toen kwam de bom. Ik had het ultieme recept uitgevonden; vier capsules snel achter elkaar en dan een trekje van een superskunk joint. Gaaf man! Toen ik iemand ander overtuigde dat ook te doen ging het falikant mis. Er gingen deurtjes open waar ik niet klaar voor was, en waarschijnlijk nooit klaar voor zal zijn. En ze gingen ook niet meer dicht. Ik heb zeker anderhalf jaar in een soort van open state of mind geleefd waar ik direct contact met mensen had, en ik kon dat ook toetsen. Fucking scary. Alcohol heeft me door die periode heen geholpen en uiteraard gebruikte ik verder niks meer.
Alcohol
Alcohol werd steeds meer een probleem, al had ik dat nog niet zo in de gaten. Iedereen dronk. Maar het kostte me m'n relatie, en ook de volgende, terwijl ik mijn prinses gevonden had. Ik werd depressief, de shit van vroeger begon eruit te komen. (lees mijn andere topic in 'wat zijn je angsten') Dit is een vrij lange periode, die samenkwam in een climax van wanhoop, drank een auto en een boom. En dat was mijn wakeup call. Ik stapte uit de auto en was compleet bewust. Wat ga je doen met je leven? Je hebt een dochter. Dat was het moment dat ik besloot te stoppen met drinken en aan mezelf te gaan werken. En dat vond ik doodeng, alcohol was mijn toegang tot sociaal zijn, mijn medicijn voor me kut voelen. En het had me ook geholpen. Maar het was linksaf of rechtsaf, en gelukkig ging ik rechtsaf.
7 jaar niet gedronken. En na zeven jaar (het klinkt als een sprookje haast zo), waarbij het stoppen en aan mezelf werken een verhaal op zich is, besloot ik dat ik had bewezen zonder te kunnen, en dat ik nu ging bewezen met te kunnen.
Dat ging een hele tijd goed. Afspraken waren geen sterke drank meer, alleen bier en wijn, niet meer halen dan wat je wil drinken, en alleen bij gelegenheden, niet thuis.
Tweede periode MDMA/GHB reden: party en zelfreparatie
Op een gegeven moment kwam ik weer in de dance scene terecht, ik begon weer een beetje te draaien, nieuwe DJ set gekocht en kwam dus ook weer op feestjes. Ik ontmoette iemand die er midden instond en had ook vrienden die vaak gingen. Dus ik rolde er zo weer in. Met veel enthousiasme voor de muziek, het draaien, had ook vrienden die dj waren, thuisfeestjes draaien, erg leuk allemaal. MDMA ging ik deze keer ook heel andere gebruiken. In de tussenliggende tijd had ik veel over mezelf geleerd maar er waren ook zaken die ik verder nog moest oplossen. In kontakt komen met mijn gevoel, emoties en sociaal zijn was daar een belangrijke is. MDMA heeft mij, naast dat het erg leuk was om daarop, dit keer met meer mate, op te feesten, terug in contact gebracht met mijn emoties en heeft me doen vaststellen dat er niets mis met me is. Ik ben ontzettend gegroeid en kon de laatste dingen voor mezelf ontrafelen. De GHB kwam van m'n vriendin en haar vriendengroepje. Al vond en vind ik het geen partydrug ivm de sketchy dosering, voor de prive feestjes met m'n vriendin was het hemels. Beste sex ever, al leed ons normale sexleven er ernstig onder. De relatie kwam tot z'n einde en dat was voor mij ook het moment om uit het wereldje te stappen. Alle mooie festivals wel weer gezien, iedereen van facebook afgeflikkerd, dj set verkocht en ook gestopt met drugs.
Derde periode MDMA/Ketamine/DMT etc etc reden: experimenteren en groepsverband
Na een periode van werk werk werk en altijd zoekende naar een plek waar ik mij thuis kon voelen met gelijkgestemden kwam ik via een goede vriend terecht in Zweden, waar zich na verschillende vakanties een heel bijzondere synergie met de groep aldaar ontstond. Zo goed, dat ik van plan was om daar te gaan wonen, met elkaar. Over deze periode kan ik waarschijnlijk een boek schrijven, maar ik beperk het hier tot het drugs gerelateerde gedeelte. Door m'n twee beste vrienden werd ik geïnitieerd en meegenomen in mijn eerste DMT trip. Dit is met afstand de meest indrukwekkende ervaring gebleken die ik ooit op drugsgebied heb gehad en heeft me blijvend veranderd. Ook hadden we de beschikking over medical grade ketamine S, unlimited supply MDMA, 2-CB uppers, downers you name it. De focus was de super bijzondere symbiose van onze 'flock'. Een soort platonische love affaire in groepsverband, allemaal mensen die zich opgesloten voelden in deze maatschappij, free minds, midden in het bos tussen twee prachtige meren ingeklemd, ver, maar niet te ver, van de bewoonde wereld. Daar heb ik, tot het uiteindelijk klapte, de tijd van mijn leven gehad en samen veel mooie drugs ervaringen gedeeld. Hier ging ik wonen. Ik had mijn dochter al voorgesteld, meegenomen.
Maar all good things come to an end, net als de bad ones, en helaas was deze droom uit elkaar gespat door verschillende oorzaken. Ik ben daar twee jaar ziek van geweest kan ik je vertellen.
Het hier en nu: recreatief
Back to life, IRL werken, en verwerken. Qua drugsgebruik alles ook op nul. En nu eigenlijk sinds een half jaar tijdens een pauze voor herbezinning na een mislukt business avontuur, mezelf weer hervonden en puur voor de recreatie weer met wat stofjes aan de gang, waar jullie hier regelmatig over kunnen lezen. Alcohol niet. Dat heb ik uiteindelijk weer helemaal aan de kant gezet. En dat bevalt me prima. Als iemand vraagt of ik een biertje wil is mijn antwoord; 'No thanks, ik doen alleen nog harddrugs' :P
Klik om te vergroten...
Dank voor het delen van dit persoonlijke verhaal 🥰"
In: Hoe evolueerde jullie druggebruik?
1-1-2024