Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Bedank voor alle reacties. Voor deze keer gebruik ik het dan gewoon en houd er daarna weer altijd minimaal 2 maanden tussen. Ik heb er verder ook totaal geen moeite mee om 2 of 3 maanden tussen gebruik te houden, het kwam nu alleen even zo uit. Mijn gebruik is ook altijd gepland en nooit spontaan. Het leek me alleen zo zonde om door 1 keer de regel te overtreden gelijk al mn toekomstige ervaringen te verpesten, maar als dat niet persee zo is maak ik me er verder niet zo druk om."
"tess69 zei: ps. ik had ook bij xtc enorm last van mijn ritmestoornis , ik zeg had omdat ik inmiddels een ingreep heb gehad en de stoornis weg is Klik om te vergroten... Wat voor ritmestoornis heb je gehad als ik vragen mag? Ik heb Supravetriculaire Tachycardie + 2e graads AV-blok type 1 beiden onschuldig en goedaardig en heb er nauwelijks last van. Bij eigenlijk geen één soort drugs krijg ik er tijdens gebruik last van (dagen erna soms wel). Maar in overleg met mn huisarts toch gestopt met drugs zoals speed, coke, 3mmc etc. vanwege de extreme werking op hart en bloedvaten (bij XTC is er natuurlijk ook werking op hart en bloedvaten maar lang niet zo sterk)."
"jackhan zei: Hoe zie je precies de werking terug op je hart en bloedvaten? Ik heb een smartwatch zou je dat een hogere hartslag waarnemen met 3mmc tov xtc waardoor je bijv vaker een rustmoment kan pakken om de impact te verminderen? Of is 't allemaal intern en kan je dit niet echt meten met normale attributen? Klik om te vergroten... Hogere hartslag en bloeddruk inderdaad, komt veel meer noradrenaline vrij bij coke, speed, 3mmc wat zorgt voor vasoconstrictie, waardoor je hart harder moet werken en je bloeddruk sterk stijgt. Coke blokkeert ook de natrium kanalen in je lichaam, dus ook in je hart (welke zorgen voor geleiding in je hart) hierdoor is er vergrote kans op allerlei soorten (dodelijke) ritme stoornissen. Ook zorgt coke voor dat je bloed makkelijker stolt en verhoogd de kans op vaatspasmes in je hart wat kan leiden tot hartinfarcten. Alles bij elkaar is MDMA net wel minder zwaar voor je hart. (Hoe slecht iets uiteindelijk is hangt ook heel veel af van de dosis) Als je jong bent zou ik tijdens gebruik niet te veel zorgen maken en je er ook niet continu mee bezig houden, hierdoor zal je waarschijnlijk nogal paranoide worden. Maar af en toe even je hartslag (en eventueel bloeddruk meten) en zo nu en dan rust nemen bij gebruik kan nooit kwaad. Maar je moet ook niet te snel ongerust worden als je hoge waarden terug krijgt. Zelf zou ik me er niet te veel mee bezig houden en alleen als je je heel erg zorgen maakt, heel erg je hartslag opmerkt of je niet lekker voelt, je hartslag even checken en/of naar de EHBO gaan (of huisartsenpost bellen) voor je vragen. Daar zijn ook genoeg deskundingen die je kunnen beoordelen en eventueel zorgverlenen."
"Hallo DF, Ik heb als het goed is 4mmc bemachtigd (ga dit nog laten testen) en wil dit binnekort op een feestje gebruiken. Wat is een goede dosering voor 4mmc bij snuiven? Gewoon op gevoel een paar punten af en toe of kan ik beter iets anders doen? Ben een man van 70kg"
"Misschien ga ik er dan toch maar bommetjes van maken, heb alleen geen weegschaaltje etc. Toch lees ik bij sommige juist dat ze amper een kater hebben ervan, maar ook dat zal per persoon heel erg verschillen."
"qwertysafgo zei: Hallo, Ik ga binnenkort naar thuishaven en ga daar xtc doen, Dit is de eerste keer dat ik het ergens anders doe dan een huisfeestje. Ik weet nou niet precies wat handig is met doseren. Het zijn pillen van 280mg. Dacht zelf gewoon te beginnen met een kwartje na een uur op het festival te zijn geweest. Het is van 3-11. en dan na ongeveer 1.5-2 uur weer een kwartje of halfje? ben ook van plan te blowen. Hoorde dat dat wel een goede combi was. (Blow normaal bijna elke dag wel.) ik weeg trouwens ongeveer 70 kilo En iemand misschien nog tips voor dingen die ik mee kan nemen / of die ik kan voorbereiden? groetjes! Klik om te vergroten... Hoe gebruik je op huisfeestje normaal dan? Zelf weeg ik ook ongeveer 70kg maar vind 140mg nogal zwaar als ie inkickt. Zelf start ik meestal met ong 100mg (1/3 pil voor jouw dus ongeveer) dan zo'n 1.5-2 uur na dat hij is ingekickt een kwartje. Dan ligt het er een beetje aan hoe hard je wilt gaan hoe snel je bijneemt. Vaak doe ik t na 1.5 uur op t begin en aan t einde van t feest wat korter. Nou is thuishaven niet echt een feest waar normaal heel hard gaat dus zou er lekker 1.5 - 2 uur tussen laten iedere keer. Ik weet wel dat ik eigenlijk ook teveel mdma binnen krijg op deze manier. Maar heb nog nooit last gehad van een dipje of andere negatieve bijwerkingen. Wel gebruik ik L-tryptofaan om de serotonine te herstellen."
"Nihilist88 zei: Misschien hier? Klik om te vergroten... Kijk hier heb ik wat aan!"
"Hallo DF, Ik kwam er vandaag achter dat de gripzakjes die ik in huis heb lekken. Natuurlijk wil ik dat m'n drugs zolang mogelijk goed blijven en zo lang mogelijk van genieten. Hebben jullie suggesties waar je online goede gripzakjes kunt kopen die stevig en 100% luchtdicht zijn? (Het lijkt me dat bij dit onderwerp wel verkopers genoemd mogen worden dus niet zoals bij RC's)."
"StraatPiraat zei: Dan zal het daar niet aan liggen lijkt me. Ik heb zelf niks met coke maar ik gok op de 'restproducten'. Klinkt wel als een hoog percentage. Klik om te vergroten... 61% puur maar"
"Hallo DF! Ik gebruik regelmatig XTC en hou me daarbij eigenlijk altijd aan de 2/3 maanden regel. Als ik te veel feesten dicht op elkaar had stapte ik over op speed of coke om zo m'n XTC pauze niet te verbreken en de "magische" effecten te behouden. Nu is alleen vanwege een goedaardige hartritmestoornis me sterk afgeraden om ooit nog iets anders dan XTC/MDMA of downers te gebruiken. Nu zit ik dus met een klein probleempje 31 juli had ik een festival waar ik XTC heb gebruikt (waar ik eerst dus speed had willen gebruiken) en 13 augustus heb ik weer een festival waar ik XTC zou willen gebruiken. Ik begrijp helemaal dat de XTC effecten dan niet zo zijn zoals op 31 juli, maar hoeveel pijn gaat dit me doen op de lange termijn? Ben ik dan direct de love effecten voor altijd kwijt? Moet ik een extra lange pauze houden daarna? Zijn er hier meer mensen die eenmalig 2 weken tussen gebruik hebben gelaten en wat zijn jullie ervaringen?"