Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"willemvaag en pinnes Was bij jullie beide het geval van alleen gebruik van wiet of ook in combinatie met andere drugs? Ik heb zelf ook eens een psychose mee gemaakt bij een chick uit me klas.. ze had het weekend paddo's genomen en toen bleef ze daar in hangen... maar ze rookte dus ook heel veel wiet."
"Klopt... ik realiseer me al negatieve effecten.. en toch vind ik het moeilijk te stoppen. Ik denk dat ik nooit voor eeuwig zou kunnen stoppen.. het is zo jammer dat ik het altijd, als ik het gebruik.. zo misbruik.. Zelf zou ik een keer in de maand wel fijn vinden.. maar ik ben echt verslaafd.. dus ik weet niet of ik er ooit nog in normale proporties mee om kan gaan. Vandaag nog niks gerookt! wel een crave.. dat wel.. hoewel ik eigenlijk ook niet wil smoken is het er toch. Ik heb ook besloten dat als deze poging niet werkt.. dat ik ook naar verslavingszorg ga. Ik wil er hoe dan ook 'bewust mee om kunnen gaan' of het gewoon niet gebruiken. Ga me best doen"
"Hebben mensen hier ook last van psychische schade of iets dergelijks door hun wiet verslaving? En is het dan tijdelijk geweest of is het in een later stadia overgegaan?"
"@ Smokey046 Bedankt voor je reactie. Het contact vermijden herken ik bij mezelf ook wel. Toen je je er bewust van werd dat je onzeker en contact vermeed. Ben je toen ook gestopt met blowen? Ik loop eigenlijk een beetje tegen het zelfde aan, de onzekerheid.. het contact vermijden. Belachelijk veel stress en merk als ik stop dat er een heleboel gevoelens naar boven komen waarvan ik niet echt weet hoe ik die moet plaatsen. En dat maakt bij mij denk ik het ook lastig om niet te blowen. kun je er nou ook eigenlijk boven op komen? herstellen van psychoses? of persoonlijkheidsproblematiek? @Pinnis, ben je er nou ook voor in therapie gegaan? Of naar de dokter? wanneer kwam dat moment, wat was de druppel waar bij je dacht.. nu moet actie gaan ondernemen?"
"willemvaag, pinnes en smokey046, bedankt allemaal voor jullie reacties. Door jullie ervaringen leer ik alleen maar meer over mijn eigen verslaving en ik denk dat me dit goed gaat helpen wanneer ik definitief ga stoppen. Een uitgebreide reactie stuur ik even later, ik moet zo alweer naar school namelijk."
"Jo HumptyDumpty, Wat bij mij erg hielp met het stoppen van roken was het gaan sporten. Het houd je bezig en bij mij was het in ieder geval zo dat ik ook meer behoefte kreeg naar een gezondere levensstijl. Ik denk als je 's avond veel moeite heb met het niet blowen, is sporten wellicht een goede optie. Gewoon fitnessen of hardlopen dan ben je niet echt afhankelijk van openingstijden."
"Wat ik me nog wel af vraag whoop, ben je hier nu meer om mensen van hun verslaving af te helpen? Of worstel je nog steeds met je wietverslaving, hoe is dat na 2.5 maand? Ik heb voor mezelf ook echt een punt gezet achter de verslaving. Mede door gewoon slechte vrienden. Ik heb ook zoveel onlogische shit gedaan, maar bij slechte vrienden blijven hangen omdat het allemaal toch omdat allemaal niet lekker ging -> Overleden familie, gescheiden ouders, zieke broer, zieke vader. Toch heb ik een keuze voor mezelf gemaakt, ik wil niet langer zo slecht voor me zelf zorgen en eigenlijk toch af van het zelfdestructieve wat een verslaving eigenlijk is. Wat Zero ook zei, het averechts handelen... weten dat het slecht voor je is en toch er mee doorgaan. Maar wat komt nou eigenlijk na de verslaving? Nieuwe vrienden zoeken die wat betere invloed op je hebben? Maar wie is er nou goed bezig? Iedereen heeft wel iets, is het alcohol, wiet of doet regelmatig pillen."
"Inderdaad.. de verslaving heeft me verder ook niets te bieden. Ik ben nu al een weekje gestopt"
"Je verhaal klinkt herkenbaar.. ik ben nu bijna 3 week gestopt. Maar ik denk dat je moet kijken naar wat je doelstelling was voor het stoppen? Hoelang wilde je niet meer smoken? Is dat 2 maand? is dat 6 maand of is dat voor eeuwig. Als je dan je keuze gemaakt heb kun je er beter bijhouden lijkt mij. Ik heb ook redelijk vaak dat ik nog zin heb in een joint. Maar ik denk gewoon niet dat je het moet abusen, mocht je nog eens willen blowen kies er dan voor om dit alleen tot het weekend te beperken en niet teveel te smoken. En ook niet elk weekend te smoken. Dat lijkt mij wel dingen waardoor je niet zo snel terug zou vallen in je eigen ritme, gewoon je eigen doelen voor ogen houden en realiseren dat je niet terug wil naar het dagelijks blowen. Maar ik moet er bij zeggen dat ik dit zelf dus niet heb geprobeerd, dus ik heb er eigenlijk geen ervaring mee. Ik maak me vooral zorgen dat na die 'ene joint' ik weer in een oud patroon zou vallen wat ik dus niet wil. Maar volgens mij hangt het ook allemaal van je zelf af. Daarnaast is het ook maar net waar je zelf vrede mee hebt, sinds ik gestopt ben met roken drink ik 's weekends vaak 2 biertjes. Als je dat op de weegschaal legt met wiet, 1 of 2 joints op een zaterdag zijn niet slechter dan 2 biertjes. Maar smoke je vrijdag zaterdag en zondag 2 joints en haal je een 15je op en smoke je direct op het in het weekend.. sja dan vind ik het al gauw abusing. Als je ook leest in andere topics er zijn ook best wel veel mensen die er wel mee om kunnen gaan zeggen ze. En ik ken ook smokers die wel gewoon echt 'soms' blowen, dus ik denk dat het wel moet kunnen.Vereist alleen wel wat meer discipline en wilskracht. Edit: Wat ik trouwens vaak lees is dat mensen zelfs naar een jaar gestopt zijn in hun oude ritme terugvallen. Maar eigenlijk weet ik niet hoe sterk je er voor in je schoenen moet staan. Maar 2 maand is wel lekker man, mijn probleem daar bij is ook.. als je dan weer smoked heb je stiekem wel weer een beetje het gevoel dat je opnieuw moet beginnen met tellen."
"Als je er mee kapt ga je er zeker op vooruit. Sowieso minder het gevoel dat je de heletijd afhankelijk van die troep bent, je hoeft niet de heletijd naar de shop om die shit te halen. Qua zelfbeeld eigenwaarde ga je erop vooruit. Bij mij scheelde het ook in stress en ben minder paranoide. Gewoon eindelijk het idee dat je een keertje weer vooruit komt, nieuwe dingen probeert. Sowieso leer je als je gestopt ben ook ontspannen zonder wiet. Verder merk ik ook dat ik toen ik gestopt ben echt de eerste twee weken me echt amper kon concenteren op ook maar iets, je merkt dat het wel steeds meer terug komt.. ook op dat ik er zelf op hamer. Gewoon niet langer slacken, maar echt vooruitgang boeken. Ik merk ook dat shit zaken etc, erg enorm heb lopen uitstellen.. sinds ik gestopt ben doe ik die shit gewoon direct en loop je niet de heletijd met zo'n berg werk waar je je druk om kan maken. gewoon dat soort dingen, ik vind het moeilijk om concreet dingen te noemen waar je erop vooruit zou gaan. Maar je zult je echt veel beter voelen na verloop van tijd, eerste weken zijn wel lastig om dat je ook continue die craving heb. Maar je moet voor jezelf even de motivatie en houvast proberen te vinden en gewoon door zetten. Wat ik deed is gewoon dagelijks bijhouden wat ik rookte.. ongeveer een maand.. Dit kan heel makkelijk in een notitieblok in je telefoon. Dat ziet er ongeveer zo uit: Maandag 4 dinsdag 3 woensdag 4 donderdag 6 vrijdag 2 zaterdag 6 zondag 3 En probeer gewoon eens te minderen, let eens op je gebruik. Word je er bewust van hoeveel geld / shit je wegrookt. En hoe beter je zult voelen als je een weekje niks hebt gerookt. Puur niet meer echt afhankelijk te zijn van wiet. Want echt een verslaving is het niet. Het is gewoon puur niet om kunnen gaan met een drug (dat is mijn mening). En door het bij te houden en ook te minderen of wellicht eens een maandje niks te roken. Leer je er op een normale manier mee opgaan en is het allemaal niet zo kut meer en hoeft er niet moeilijk over gedaan te worden. Het is niet de bedoeling om mensen belachelijk te maken ofzo die wietverslaafd zijn. Maar leer gewoon op jezelf ermee omgaan ipv te stoppen of een maand in zo'n kliniek zitten. Als je nou een maand in een kliniek zit dan word je gewoon weggehouden bij wiet, erg goed.. maar zo leer je er zelf dus niet mee om gaan en ik denk juist dat, dat erg belangrijk is."