Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEn nu gaat het me lukken om te stoppen met blowen

En nu gaat het me lukken om te stoppen met blowen

16 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#1
HumptyDumpty23 zei:
Dat was meestal het moment dat ik een blowtje rookte, maar vandaag dus niet. Ik ben ook best een beetje trots dat ik nu nog nuchter ben :rock:

Grts
Klik om te vergroten...

Top! Goed dat je afleiding hebt gezocht!


Ja, dat is een fijn gevoel he!
Daar doe je het ook voor!
Nuchter kun je je ook prima voelen, en alles functioneert ook nog eens beter :) !
En het is op nog veel meer punten fijner!

In het begin is het moeilijkste, daarna wen je er ook meer aan, dus blijf volhouden :) !
En goed dat je niks thuis hebt liggen, dan is de verleiding groter en dan doe je het ook gemakkelijker.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Jeeeej goed bezig! Afleiding zoeken is inderdaad het beste :) En weten wat je moet doen als de neiging om het toch te doen de kop opsteekt. Kan wel eens helpen om naast het puzzelen en tv kijken ook andere dingen te bedenken die je kan doen als je zin krijgt om te blowen. Bijv. mensen opbellen, een rondje gaan fietsen, etc. Sowieso op het moment dat je het moeilijk krijgt dat delen met mensen schijnt goed te helpen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ga (voor de zoveelste x...) vandaag stoppen met blowen! Ik rook het niet dagelijks maar al wel een jaar of 2 heel veel. Zo goed als dagelijks en het gebeurd mij regelmatig dat ik het echt echt niet wil doen maar door wat voor reden of gebeurtenis dan ook ik toch ga halen. Omdat ik saggo ben, opgefokt of niet kan slapen. De duidelijke sympthomen van een verlsaving. Tot een maandje geleden wilde ik het niet toe geven aan mijzelf. Maar ik durf nu te zeggen: Ik ben verslaafd! Dat vind ik zelf al een hele stap hoor. Niemand in mijn omgeving weet dat ik haast dagelijks blow... Als "junkie" ben ik heel erg goed geworden in het verbergen. Zelfs mijn allerbeste din weet het niet. Dat voelt ook kut, ik denk omdat ik mij schaam. Terwijl zij zelf wel dagelijks blowt.
Ik merk dat ik er steeds slechter tegen kan, bij weinig wiet al snel draaierig en slap. Soms ook hart achtige klachten etc. En TOCH gewoon stug door roken... Met het idee dat ik binnenkort wel ga stoppen. Jezelf bijna haten omdat je toch pakt elke x terwijl je weet dat je je er kut door gaat voelen ipv lekker zoals vroeger. Dus een dikke verslaving! Het lucht ook wel op om het eerlijk tegen jezelf te zeggen eigenlijk. Voor het eerst dat ik het zo tegen "iemand" zeg.
Maar vanavond is t klaar, over, afgelopen!!
Ik zie er nu al vreselijk tegenop, geirriteerd worden, niet kunnen slapen, twijfel van wel of niet gaan halen. Maar ik doe het niet!
Ik heb echt heel veel respect voor de mensen die stoppen en gestopt zijn! Echt knap! Nu ik nog!!
Vast tot laters hier!!
w
whoopLid
01-01-2024, 00:00
#4
hoi,

Ik ben gestopt sinds lange tijd softdrugsgebruik. Wat mij helpt is realiseren dat je alleen jezelf wijsmaakt dat je het "nodig" hebt, mensen die het nooit gebruikt hebben de neiging om een joint te roken helemaal niet.
Ook het definitieve karakter van het besluit helpt voor mij. Het staat gewoon vast dat ik er nooit meer een rook.

Een aanrader is het boek "stoppen met roken"van Allan Carr.

Ik zou je succes willen wensen, maar dat heb je helemaal niet nodig als je het echt wil :wave:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb nu al 6 avonden niets gerookt! Ik rookte alleen avonds en nooit overdag. Het gaat mij eigenlijk best makkelijk af deze x, heb de knop omgezet zeg maar. Ik heb zelfs alweer gedroomt! Het inslapen is wat lastig maar verder gaat het prima eigenlijk...
Het nadeel misschien is dat ik zomers op een feest af en toe nog wel wil roken. Daarmee maak ik het mijzelf moeilijker denk ik maar wil dat toch zo af en toe doen. Net als jaren terug, toen rookte ik het heel af en toe mee met anderen. maar tot nu toe valt het mij wel mee.... :)
Nu nog vol blijven houden! Hoe lang duurt het eigenlijk voordat het uit je lichaam is? Ik bedoel hoe lang duurt het voor je lichaam er van af is? Tussen je oren duurt langer dat weet ik.
H
HumptyDumpty23Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Goed hoor dunnetjes33!

Bij mij gaat het ook prima. Nu ruim 2 weken niks geblowd op 1 hijsje na afgelopen zaterdag toen ik dronken was. Het gaat me prima af. De puzzel is tot nu nog maar 1 gebruikt maar ik heb het op het moment druk zat om me niet te vervelen.

De eerste week dacht ik wel veel aan blowen maar dat is nu ook zo goed als weg. Ik heb nou niet het idee dat ik veel helder ben op nuchtere moment, misschien moet dat nog komen.

Grts
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank je wel! Van jou ook heel goed hoor!!
Ik heb nu 10 dagen niks gerookt en het gaat nog steeds goed. Wel wordt ik nu wat grieperig dat is jammer... Weet jij hoe lang het duurt voor je lichaam er niet meer om vraagt? Tussen de oren kan lang duren dat weet ik..
H
HumptyDumpty23Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe lang het duurt? Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Bij mij was het na een paar dagen wel redelijk weg.

Ik heb vandaag wel een joint gedraaid...... maar niet van gerookt. Sterker nog, ik heb er vandaag bij 2 joint naast gezeten maar niet gerookt. Eerst dacht ik misschien 1 hijsje voor de smaak, maar toen dacht ik dat 1ne hijsje verpest al die tijd niet gerookt.

Kan je wel een beetje goed slapen? Of heb je daar ook nog problemen mee. Ik weet nog dat bij dat ook 2 weken aanhield ofzo. Vooral veel zweten en vreemd dromen.
H
HumptyDumpty23Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Tja, ik zoek het ook niet op. Maarja... veel vrienden van mij blowen nou éénmaal. Ik vond het ook wel lastig. Maar als ik een keer "nee" hebt gezegd dan ben ik daarna zo trots op mezelf dat ik er niet eens meer zin in heb. Ik wil het ook weer niet uit de weg gaan want ik vind dat ik gewoon m'n vrienden moet blijven zien en zij gewoon moeten kunnen blowen als ik in de buurt ben. De eerste week heb ik wel gevraagd om het niet te doen. Maar ik vind dat ik dat niet steeds kan blijven vragen aan ze. Ik word er alleen maar sterker van als ik "nee"kan blijven zeggen denk ik.

Grts en ga zo door :rock: :wave:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Knap hoor! Ik zoek het voorlopig niet op. Ik heb 1 a 2 vrienden/innen die blowen en ik zorg voorlopig dat ik niet bij hen ben als zij blowen. Ben bang dat ik overstag ga! (zelfkennis :P )
Ik slaap vrij slecht in, soms duurt t uren en soms ga ik er weer ff uit dan. Maar als ik eenmaal slaap, slaap ik heerlijk! En ik wordt fit wakker ipv nog half moe. Ik droom zelfs weer al zijn het af en toe maffe dromen hahahaha! :tearsofjoy:
Laatst droomde ik dat ik op visite was en toen was er een inval en kreeg ik een injectie in mijn rug, ik voelde m gewoon! En toen ik in mijn droom wakker werd (dus niet echt) had ik een vaag brandmerk op mijn arm en was ik in een futoristische omgeving! Whahahaha ontvoerd door aliens... Hoe weird is dat??
Maar verder gaat t wel goed met me hoor... :wave:
H
HumptyDumpty23Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo,

Vanaf vandaag wil ik weer stoppen met blowen.

De afgelopen 20 jaar heb ik veel geblowd, waarvan de eerste 18 jaar iedere dag. Ik heb ongeveer een jaar geleden een poging gedaan om te stoppen en dat ging de eerste periode goed. Na een paar weken ben ik toch weer begonnen. Ik rook nu ongeveer 2 jointjes in de week, en dat is eigenlijk op zich ook al best wel goed. Maar toch wil ik vanaf vandaag helemaal stoppen.

Ik weet van de vorige keer nog dat ik uiteindelijk naar binnen werd gelokt bij de coffeeshop door de lucht die buiten hing. Ik had het natuurlijk al een paar keer geroken en kon het toen weerstaan, maar uiteindelijk werd het te veel en ging het toch weer mis.

Gelukkig heb ik de periode van slecht slapen, veel transpireren 's nachts en heftig dromen al achter me gelaten. Maar sommige momenten heb ik het toch moeilijk en ga dan weer een jointje halen.

Ik heb een beetje rond gezocht voor app of forums waarbij iedereen elkaar steunt en dit lijkt mij de beste optie. Vandaag deze topic!

Vooral ben ik op zoek naar tips hoe jullie omgaan met de momenten waarop de bijna naar de coffeeshop wil gaan om toch weer een jointje te halen, wat doen jullie op die momenten om dat gevoel om te buigen. Vooral als je alleen thuis bent.

Grts :wave:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou, ik heb zelf niet echt een verslaving maar wel andere problemen die de kop opsteken wanneer ik me rot voel. Dus op zich zou ik die momenten kunnen vergelijken met jouw momenten wanneer jij in de verleiding komt, en mijn beste remedie is: is het avond? Ja: ga ik naar gewoon naar bed. Nee, het is overdag: ga ik hardlopen (of fietsen, wandelen, bewegen). Als ik ga sporten ben ik bezig dus zorgt voor afleiding en het maakt endorfine (dacht ik?) aan dus voel me naderhand altijd beter over mezelf.

Ik heb trouwens een theorie in mijn boek van sociale psychologie gelezen die ervan uit gaat dat je zelfbeheersing een beperkte energievoorraad heeft. Het idee dat als je je zelfcontrole voor een bepaalde taak gebruikt, je dat voor een andere taak niet meer kunt gebruiken. Daar van uit dat mensen vaak 's avonds (eind van de dag) toegeven. Merk bij mezelf dat ik ook 's avonds meer moeite heb, maar dat kan ook komen omdat ik dan gewoon moeier ben als 's ochtends.

Ik denk trouwens sowieso dat als je je bewuster bent van wat je wil en hoe je je voelt dat dat al veel kan helpen. Als je een beetje weet met welke momenten je moeite hebt dan kun je kijken naar wat je anders kunt gaan doen op die momenten.
R
RickjamesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jo HumptyDumpty,

Wat bij mij erg hielp met het stoppen van roken was het gaan sporten. Het houd je bezig en bij mij was het in ieder geval zo dat ik ook meer behoefte kreeg naar een gezondere levensstijl. Ik denk als je 's avond veel moeite heb met het niet blowen, is sporten wellicht een goede optie. Gewoon fitnessen of hardlopen dan ben je niet echt afhankelijk van openingstijden.
H
HumptyDumpty23Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is idd zo dat ik er 's avonds meer moeite mee heb dan overdag.

Helaas is het vaak voor mij lastig om te gaan bewegen omdat ik een kindje van 1,5 heb. Het is bij mij vooral als ik alleen thuis ben, en dus niet weg kan i.v.m. de kleine.

Ik ga straks wel een puzzel kopen. Dat vond ik vroeg erg leuk en lijkt me nu ook nog wel leuk. Misschien kan ik daar afleiding mee vinden als ik zin heb om een blowtje te roken. Ook ga ik er maar voor zorgen dat ik het niet in huis heb. Als ik wist dat ik 's avonds alleen thuis was dan haalde ik al een blowtje omdat ik wist dat ik er trek in kreeg. Dat moet ik dus ook afleren, misschien door dan wel te gaan bewegen.

Thankx voor de tips. :mrgreen:
0
0-0warior0-0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Stoer dat je stopt met blowen! Ben zelf ook gestopt, nu al 7 weken. Tot nu toe nog steeds moeilijke momenten. Maar als ik je een tip mag geven voor de avond, neem s'avond 1-2 biertjes ipv je joint. Bij mij hielp dat, nu drink ik niet meer doordeweeks s'avonds maar het eerste maandje was dat wel fijn. Veel succes en houd ook de moeilijke momenten vol :wink:
f
fly--Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Allereerst, supertof dat je wil stoppen met blowen!
Ik ben afgelopen week van zondag tot donderdag gestopt, na 1,5 jaar elke dag veel blowen, en dat kostte me al moeite. [heb het wel volgehouden, stiekem wel beetje trots]
Dus vind het echt stoer dat je na 20 jaar wil stoppen.

Ik zou iets zoeken waar je goed in bent/wat je leuk vind.
Ik hou erg van zingen en piano spelen, dus als ik dan zin heb in een joint, dan ga ik piano spelen/zingen. Dat helpt. Misschien heb jij ook wel zoiets [tekenen, schrijven, muziek, sporten] dat soort dingen kunnen erg helpen omdat je dan ook je energie en ergernissen van de dag kwijt kan.

0-0warior0-0 zei:
Maar als ik je een tip mag geven voor de avond, neem s'avond 1-2 biertjes ipv je joint.
Klik om te vergroten...

Opzich wel goede tip, maar moet je wel uitkijken dat je niet van de ene verslaving in de andere rolt. Het gaat uiteindelijk niet om het blowen zelf, maar de verslaving. Dus als je dan i.p.v. blowen gaat drinken, dan ga je daaraan wennen, en kán dat uiteindelijk tot een alcoholverslaving leiden. Ik zeg niet dat dit snel/gelijk gebeurd, maar omdat je het dan associeert met wiet, is die kans wel groter. Plus dat je daarna weer moet 'afkicken' van de alcohol, niet dat je dan al verslaafd bent, maar meer afkicken van de gewoonte.

Verder wens ik je heel veel succes en sterkte!
H
HumptyDumpty23Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Relaxt dat je gestopt bent met blowen.

Ik ga zeker geen bier drinken i.p.v. blowen. Ik heb zoiezo geen last meer van niet slapen omdat ik dat al gehad heb toen ik over ging van iedere dag roken naar 2 jointjes in de week.

Vandaag heb ik puzzel gekocht van 1000 stukjes. Mijn vriendin moest vanavond naar college, dus ik was alleen thuis. Dat was meestal het moment dat ik een blowtje rookte, maar vandaag dus niet. Ik heb de hele avond gepuzzeld en een programma op National Geographic gekeken. Ik heb wel meerdere keren gedacht dat een blowtje wel lekker zou zijn, maar ik had er geen in huis. Omdat m'n dochtertje op bed lag kon ik ook niet weg, dus is niks in huis ook meteen niet blowen.

Ik zag er wel een beetje tegenop, en dacht ook vanmiddag meerdere keren dat ik geen blowtje moest halen. Dit dacht ik in het verleden ook vaak, maar ging dan toch uiteindelijk naar de shop.

Ik ben ook best een beetje trots dat ik nu nog nuchter ben :rock:

Grts

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."