Allereerst, supertof dat je wil stoppen met blowen!
Ik ben afgelopen week van zondag tot donderdag gestopt, na 1,5 jaar elke dag veel blowen, en dat kostte me al moeite. [heb het wel volgehouden, stiekem wel beetje trots]
Dus vind het echt stoer dat je na 20 jaar wil stoppen.
Ik zou iets zoeken waar je goed in bent/wat je leuk vind.
Ik hou erg van zingen en piano spelen, dus als ik dan zin heb in een joint, dan ga ik piano spelen/zingen. Dat helpt. Misschien heb jij ook wel zoiets [tekenen, schrijven, muziek, sporten] dat soort dingen kunnen erg helpen omdat je dan ook je energie en ergernissen van de dag kwijt kan.
0-0warior0-0 zei:
Maar als ik je een tip mag geven voor de avond, neem s'avond 1-2 biertjes ipv je joint.
Opzich wel goede tip, maar moet je wel uitkijken dat je niet van de ene verslaving in de andere rolt. Het gaat uiteindelijk niet om het blowen zelf, maar de verslaving. Dus als je dan i.p.v. blowen gaat drinken, dan ga je daaraan wennen, en kán dat uiteindelijk tot een alcoholverslaving leiden. Ik zeg niet dat dit snel/gelijk gebeurd, maar omdat je het dan associeert met wiet, is die kans wel groter. Plus dat je daarna weer moet 'afkicken' van de alcohol, niet dat je dan al verslaafd bent, maar meer afkicken van de gewoonte.
Verder wens ik je heel veel succes en sterkte!