Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste Whoop, Ik heb je artikel met plezier gelezen. Ik zelf heb de film van Allen Car gezien en het boek 'Stoppen met blowen' gelezen van Yoram Stein. En ik moet zeggen dat ik meer over mijn verslaving snap en begrijp door het lezen van jouw artikel dan door het boek 'stoppen met blowen'. Net als jou had ik ook weinig moeite met het stoppen met roken, ik ben nu inmiddels een maand gestopt met roken. Maar net als wat jij zegt: alleen het blowen is lastiger. Ik vind dat je het heel mooi uitlegt dat je verslaving je dus continue dus voor de gek houd. En ik vind het ook knap hoe je er mee omgaat. Ik was zelf eigenlijk opzoek naar een soort van gedachte die mij kon realiseren waar ik nou eigenlijk mee bezig was net als bij Allen Car wordt je als ware wakker geschud (ten minste dit was mijn ervaring). En daarom vind je artikel goed, ik denk dat de verslaving grotendeels bestaat uit de drug die je alsware mindfucked waardoor je het gevoel krijgt dat je in een soort spinnenweb bevind. Je wil eruit, maar het lukt je niet. Tegelijkertijd je realiseren dat je verslaafd bent en hoe deze verslaving je rationeel beoordelingsvermogen beïnvloedt Klik om te vergroten... Maar wat ik me af vraag hoe ben je bij dat punt gekomen dat je voor jezelf bepaald dat je definitief wil stoppen. Dit punt is voor mij erg lastig, ik weet dat er niets anders op zit dan definitief stoppen alleen ik zie het gewoon niet voor me. Het is een ingeroeste verslaving, een gewoonte, een vertrouwde vriend.. waar ik dan uiteindelijk wel zal aan moeten ontsnappen. In je verhaal vertel je ook over de effecten die het op je heeft gehad, ik moet toch zeggen dat ik het knap van je vind om er mee naar buiten te komen en het vertellen. Ook al is het anoniem op een forum."
"Wat ik me nog wel af vraag whoop, ben je hier nu meer om mensen van hun verslaving af te helpen? Of worstel je nog steeds met je wietverslaving, hoe is dat na 2.5 maand? Ik heb voor mezelf ook echt een punt gezet achter de verslaving. Mede door gewoon slechte vrienden. Ik heb ook zoveel onlogische shit gedaan, maar bij slechte vrienden blijven hangen omdat het allemaal toch omdat allemaal niet lekker ging -> Overleden familie, gescheiden ouders, zieke broer, zieke vader. Toch heb ik een keuze voor mezelf gemaakt, ik wil niet langer zo slecht voor me zelf zorgen en eigenlijk toch af van het zelfdestructieve wat een verslaving eigenlijk is. Wat Zero ook zei, het averechts handelen... weten dat het slecht voor je is en toch er mee doorgaan. Maar wat komt nou eigenlijk na de verslaving? Nieuwe vrienden zoeken die wat betere invloed op je hebben? Maar wie is er nou goed bezig? Iedereen heeft wel iets, is het alcohol, wiet of doet regelmatig pillen."
"Inderdaad.. de verslaving heeft me verder ook niets te bieden. Ik ben nu al een weekje gestopt"
"Je verhaal klinkt herkenbaar.. ik ben nu bijna 3 week gestopt. Maar ik denk dat je moet kijken naar wat je doelstelling was voor het stoppen? Hoelang wilde je niet meer smoken? Is dat 2 maand? is dat 6 maand of is dat voor eeuwig. Als je dan je keuze gemaakt heb kun je er beter bijhouden lijkt mij. Ik heb ook redelijk vaak dat ik nog zin heb in een joint. Maar ik denk gewoon niet dat je het moet abusen, mocht je nog eens willen blowen kies er dan voor om dit alleen tot het weekend te beperken en niet teveel te smoken. En ook niet elk weekend te smoken. Dat lijkt mij wel dingen waardoor je niet zo snel terug zou vallen in je eigen ritme, gewoon je eigen doelen voor ogen houden en realiseren dat je niet terug wil naar het dagelijks blowen. Maar ik moet er bij zeggen dat ik dit zelf dus niet heb geprobeerd, dus ik heb er eigenlijk geen ervaring mee. Ik maak me vooral zorgen dat na die 'ene joint' ik weer in een oud patroon zou vallen wat ik dus niet wil. Maar volgens mij hangt het ook allemaal van je zelf af. Daarnaast is het ook maar net waar je zelf vrede mee hebt, sinds ik gestopt ben met roken drink ik 's weekends vaak 2 biertjes. Als je dat op de weegschaal legt met wiet, 1 of 2 joints op een zaterdag zijn niet slechter dan 2 biertjes. Maar smoke je vrijdag zaterdag en zondag 2 joints en haal je een 15je op en smoke je direct op het in het weekend.. sja dan vind ik het al gauw abusing. Als je ook leest in andere topics er zijn ook best wel veel mensen die er wel mee om kunnen gaan zeggen ze. En ik ken ook smokers die wel gewoon echt 'soms' blowen, dus ik denk dat het wel moet kunnen.Vereist alleen wel wat meer discipline en wilskracht. Edit: Wat ik trouwens vaak lees is dat mensen zelfs naar een jaar gestopt zijn in hun oude ritme terugvallen. Maar eigenlijk weet ik niet hoe sterk je er voor in je schoenen moet staan. Maar 2 maand is wel lekker man, mijn probleem daar bij is ook.. als je dan weer smoked heb je stiekem wel weer een beetje het gevoel dat je opnieuw moet beginnen met tellen."
"Als je er mee kapt ga je er zeker op vooruit. Sowieso minder het gevoel dat je de heletijd afhankelijk van die troep bent, je hoeft niet de heletijd naar de shop om die shit te halen. Qua zelfbeeld eigenwaarde ga je erop vooruit. Bij mij scheelde het ook in stress en ben minder paranoide. Gewoon eindelijk het idee dat je een keertje weer vooruit komt, nieuwe dingen probeert. Sowieso leer je als je gestopt ben ook ontspannen zonder wiet. Verder merk ik ook dat ik toen ik gestopt ben echt de eerste twee weken me echt amper kon concenteren op ook maar iets, je merkt dat het wel steeds meer terug komt.. ook op dat ik er zelf op hamer. Gewoon niet langer slacken, maar echt vooruitgang boeken. Ik merk ook dat shit zaken etc, erg enorm heb lopen uitstellen.. sinds ik gestopt ben doe ik die shit gewoon direct en loop je niet de heletijd met zo'n berg werk waar je je druk om kan maken. gewoon dat soort dingen, ik vind het moeilijk om concreet dingen te noemen waar je erop vooruit zou gaan. Maar je zult je echt veel beter voelen na verloop van tijd, eerste weken zijn wel lastig om dat je ook continue die craving heb. Maar je moet voor jezelf even de motivatie en houvast proberen te vinden en gewoon door zetten. Wat ik deed is gewoon dagelijks bijhouden wat ik rookte.. ongeveer een maand.. Dit kan heel makkelijk in een notitieblok in je telefoon. Dat ziet er ongeveer zo uit: Maandag 4 dinsdag 3 woensdag 4 donderdag 6 vrijdag 2 zaterdag 6 zondag 3 En probeer gewoon eens te minderen, let eens op je gebruik. Word je er bewust van hoeveel geld / shit je wegrookt. En hoe beter je zult voelen als je een weekje niks hebt gerookt. Puur niet meer echt afhankelijk te zijn van wiet. Want echt een verslaving is het niet. Het is gewoon puur niet om kunnen gaan met een drug (dat is mijn mening). En door het bij te houden en ook te minderen of wellicht eens een maandje niks te roken. Leer je er op een normale manier mee opgaan en is het allemaal niet zo kut meer en hoeft er niet moeilijk over gedaan te worden. Het is niet de bedoeling om mensen belachelijk te maken ofzo die wietverslaafd zijn. Maar leer gewoon op jezelf ermee omgaan ipv te stoppen of een maand in zo'n kliniek zitten. Als je nou een maand in een kliniek zit dan word je gewoon weggehouden bij wiet, erg goed.. maar zo leer je er zelf dus niet mee om gaan en ik denk juist dat, dat erg belangrijk is."
"willemvaag en pinnes Was bij jullie beide het geval van alleen gebruik van wiet of ook in combinatie met andere drugs? Ik heb zelf ook eens een psychose mee gemaakt bij een chick uit me klas.. ze had het weekend paddo's genomen en toen bleef ze daar in hangen... maar ze rookte dus ook heel veel wiet."
"Jo HumptyDumpty, Wat bij mij erg hielp met het stoppen van roken was het gaan sporten. Het houd je bezig en bij mij was het in ieder geval zo dat ik ook meer behoefte kreeg naar een gezondere levensstijl. Ik denk als je 's avond veel moeite heb met het niet blowen, is sporten wellicht een goede optie. Gewoon fitnessen of hardlopen dan ben je niet echt afhankelijk van openingstijden."
"Beste Forumluitjes, Mijn probleem: Ik heb een wietverslaving en ik meerdere stop pogingen gedaan. Maar ik ben nu zo moe, van het stoppen en eigenlijk ook de depressie waar ik in zit van ongeveer 3 jaar. Ik kamp ook met zelfmoordgedachtes, alleen ik voer het nooit uit. Meerdere malen is mijn vertrouwen zodanig geschonden dat ik daardoor eigenlijk een soort van 'blijvend wantrouwend' ben geworden. Daardoor is het HEEL moeilijk voor mij om te vragen om hulp, omdat ik gewoon bang ben dat ik mensen niet meer kan vertrouwen. Ik merk ook zelf dat ik mensen soms echt privé shit vertel die ik beter voor me kan houden, omdat ik eigenlijk weer iemand wil vertrouwen. Ik had ook veel problemen thuis, mijn ouders wilden scheiden zijn een tijdje bij elkaar weggeweest en ik heb eens gehad dat ze me aan wilden geven bij de politie. Dit heeft er voor gezorgd dat er echt een kloof is tussen mij en mijn ouders. Sinds ze weer bij elkaar zijn gaat het ook wel weer beter... maar ik kom nog steeds niet graag thuis. Wat ik al gedaan heb: Ik ben vorige jaar, een keer iets langer dan een maand gestopt. Ik sportte en had echt een routine en ik ging er ook maximaal voor. Naar ongeveer 6 week, had ik toen een tijdje alleen wiet met 'greengo' gerookt omdat het me het idee gaf, meer mijn wietverslaving onder controle te hebben. En niet afhankelijk te zijn van de nicotine in tabak. Toen kreeg ik nieuwe vrienden, die eigenlijk heel veel blowde en door weer mee te doen en weer over te stappen op nicotine ben ik terug gevallen in mijn verslaving. En nu: Zit ik er helemaal doorheen, ik wil me ook echt beter voelen. Niet langer depressief, niet langer volkomen geblokkeerd. Ik voel me zo moe en ik heb geen energie om eruit te komen. Andere dingen blijven maar door gaan, werk en school... Ik wilde ook eigenlijk alles zelf doen, maar ben tot realisatie gekomen dat ik echt hulp nodig heb want dit gaat echt niet langer. Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven of iets anders... tips zijn ook van harte welkom. Ik moet eruit, ik ben er klaar mee.. alleen ik zit met een lege batterij... Groeten, Rickjames"
"Ik ben het met je eens! Stop voor het te laat is, maar leg je lat niet te hoog man. -> niet meer ga smoken in ieder geval totdat ik een baan heb. is voor iemand die dagelijks blowt een droomdoelstelling en daardoor niet echt realistisch lijkt mij? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik iets voor ogen heb en ik haal het niet.. dan kost me dat uiteindelijk weer aardig veel motivatie."
"Bedankt voor je reactie. Het is precies iets wat ik zoek... alleen, die site is echter niet zo anoniem en vraagt ook om gegevens van mijn zorgverzekeraar. En als ik dat doe, komen mijn ouders er ook achter. Ik heb het er sowieso liever niet met hun over. Maar misschien om dit toch maar eens serieus te nemen moet ik het overwegen.. maar erg lastige beslissing."