"Hallo DF'ers! Ik kijk al enkele maanden op dit forum maar dit is de eerste keer dat ik een account aan maak. Dit is mijn eerste tripreport en tevens ook mijn eerste post! Veel leesplezier.
Drugs: Salvia 5x extract d.m.v. een bong gevult met water.
Dosis: 0,25 gram per persoon.
Trippers/sitters: J, M, L, R (ik)
Setting: Grasveld bij een vriendin’s huis.
Inleiding
Dit tripreport is een tripreport geschreven door mij en door mijn mede-trippers. Na elke persoonlijke trip schrijf ik er een evaluatie bij van wat goed ging en wat nog beter kon. Het cursief gedrukte is geschreven vanuit de desbetreffende tripper op dat moment. De trippers noem ik bij voorletter, ikzelf noem mij gewoon “ik”. Wij zijn allemaal geheel onbekend wat betreft hallucinerende drugs en we hebben tot nu toe ons nog braaf gehouden aan wiet. Wel hebben we één keer truffels gebruikt, maar dit liep uit op een teleurstelling omdat we truffels niet goed bereid hadden. Volgende keer beter zeggen we dan maar.
Nadat ik mezelf dagen lang goed heb ingelezen over Salvia en mijn interesse heb laten wekken hebben we dit samen besproken. Ik heb hun alles verteld en ze waren er wel over te spreken om het eens te proberen. Salvia mag dan wel een erg heftige legale drug zijn met een grote kans op een mentale badtrip, wij vonden het vooral een pluspunt dat het spul maar voor korte periode werkte. Mocht je een badtrip krijgen, dan was je hier wel na een kwartiertje uit.
Nu was het alleen nog de stap zetten om het te kopen. Een gezellig dagje Amsterdam geplant op een mooie zonnige maandag. Na wat gechilled te hebben gingen we opzoek naar Salvia. Dit hadden we al snel gevonden, maar bleek achteraf een misser te zijn. Wij waren van plan om twee zakjes van 1,0 gram te halen, in totaal twee gram dus. In de etalage waren er zakjes van 1,0 gram 5x extract voor 15 euro. Hartstikke mooi, 30 euro op de toonbank en daar kregen we onze twee zakjes. Helaas kwamen we er thuis achter dat het twee zakjes waren van 0,5 gram. De helft minder gekregen voor toch al een dure prijs. Opgelicht. De man achter de kassa wilde mij al in eerste instantie 40 euro laten betalen, maar toen ik vertelde dat zijn college zei dat het 30 euro koste pakte hij met een ietwat chagrijnig gezicht mijn geld aan en kon ik vertrekken. Met het idee in ons hoofd dat 1 gram voor ons vieren misschien te weinig was planden wij een dag waarop we onze eerste keer gingen trippen: donderdag. Een plek was na wat denkwerk gevonden: Een mooi grasveld bij het huis van een vriendin waar niemand ons kon storen. Natuurlijk hadden we haar toestemming! Het was het erg mooi weer én het gras was droog. Iedereen had er zin in en de stemming was goed.
Het was donderdagavond en we gingen opweg naar het grasveldje. Eerst even wat chips en drinken halen bij de Coop en daarna gelijk verder. Een paar kleedjes om op te liggen op het gras had ik voor gezorgd en we zijn in de middag ook nog langs de Action geweest om wat glowsticks te kopen, welgetelt 45 stuks.
Trip van mij
De zon ging net achter het maisland onder. Nadat we rustig onze plek klaargemaakt hadden en de rest nog even een peuk gerookt hadden konden we beginnen. Na een potje steen-papier-schaar mocht ik de spits afbijten. Ik begon nerveus te worden omdat het nu erg dichtbij kwam en je nooit precies weet wat er op je af kan komen. Voordat ik kon beginnen hadden we eerlijk de gram in vier stukken verdeeld en in vier gripzakjes gestopt, ieders zijn eigen deel. Ik deed circa 0,125 gram (de helft) in de bong. Vervolgens hield ik de bong vast en begon met een stormaansteker (heel belangrijk!) een grote hijs te nemen. Wat ik merkte was dat je na enkele seconden al een erg hete lucht in je longen krijgt, waarnaar je ophoudt en de volledige hit dat in de buis zit inneemt. L hield de tijd bij op zijn mobiel en na dertig heel erg makkelijke seconden blies ik de lucht uit. Salvia is kenmerkend om zijn snelle werking en na het uitademen begon ik mij gelijk licht in mijn hoofd te voelen. Ik zat nog rechtop maar ik kreeg de neiging dat iets of iemand wilde dat ik ging liggen. Ik lag op de grond met mijn ogen dicht en merkte niets. Het was gewoon zwart voor mijn ogen en het leek alsof ik nuchter was met het gevolg dat ik rechtop ging zitten en zei dat ik niets voelde. Volgens mijn vrienden zag mijn gezicht er gewoon niet uit. Toen kreeg ik een meesterlijke lachkick die een minuut vol hield. Achteraf hoorde ik dat mijn stem heel erg raar klonk. Wat mij heel erg opviel was dat de huid van mijn gezicht naar rechts werd getrokken, althans, zo voelde het natuurlijk. Het is hetzelfde gevoel als wanneer je je wang tegen een raam houdt en vervolgens je gezicht probeert te draaien. Mijn hoofd voelde als een vuurbal en ik zag alles helder, maar toch leek het alsof ik de enige was op de wereld en dat mijn vrienden om mij heen “gewoon” erbij zaten. Ik stak de bong nog een keer aan voor wat er nog in zat van die 0,125 gram en hijste het op. Ik vroeg aan J de bong opnieuw te vullen met de overige 0,125 gram. Nadat ik deze hit had genomen en na de dertig seconden had uitgeademd leek het alsof ik niets voelde en begon ik lichtelijk geirriteerd te raken. Ik weet niet meer wat ik zei, maar met die paar woorden stommelde ik op de grond. Ik wist dat ik nog op deze wereld was en ik wist dat ik op elk moment gewoon kon opstaan, maar hier had ik geen zin in. Mijn ogen waren gesloten en ik liet het op mij afkomen. Ik kon alleen niet plaatsen wat ik zag, want ik zag eigenlijk maar één beeld. Na even op de grond gelegen te hebben wist ik het: ik was een deur. Ik was een deur en ik keek van de rechteronderhoek naar een muur die zich een meter van mij bevond. Het duurde voor mij een eeuwigheid om te ontdekken dat ik een deur was. Het voelde alsof ik niets was in deze wereld, alsof ik geen gedachten had maar toch enigsinds IETS kon denken. Volgens mijn vrienden riep ik “ik ben binnen en dan weer buiten”, “ik ben in een huis”, “ik ben een deur!”. Ondertussen scheen ik met mijn rechter arm in de lucht te slaan. Allemaal erg vaag, zelfs voor mij als ik dit nu typ. Het was het kenmerkende effect van Salvia dat ik ondervond: Een object worden. Dit moet stap 5 in de s-a-l-v-i-a schaal zijn, maar ik ondervond het meer als mengeling van stap 2 met stap 5.
Evaluatie:
Aangezien ik de eerste was die aan de Salvia mocht beginnen kon er natuurlijk genoeg fout gaan. Niet op de manier van een bad-trip, maar op de manier van een verkeerde inname. Dit was bij mij het geval. Na mijn eerste hit ging ik op de grond liggen en heb ik daar blijkbaar twee minuten gelegen terwijl dit voor mijn gevoel maar enkele seconden was. Wat iedereen van ons vieren heeft ondervonden is dat je tijdsbesef helemaal verkloot is. Hierbij is het bij mij ook fout gegaan en heb te lang gewacht met mijn volgende hits. Ik ben van mening dat mijn lichaam meer Salvia nodig heeft om het gewenste effect te krijgen als ik mijn trip met die van mijn vrienden vergelijk. De oorzaak van mijn aparte, rare, maar niet heftige trip was dat ik een té lange pauze tussen de hits had. Hierdoor wordt de trip niet versterkt, maar verlengd had ik gelezen. In tegenstelling tot de rest rookte ik de volledige 0,25 gram binnen 5-10 minuten (met wel een te lange pauze ertussen). De rest deed het in twee keer, met een pauze van 30-45 minuten ertussen. Ik merkte dat mijn vrienden bij hun tweede trip de omgekeerde tolerantie van Salvia ervaarden en alleen maar harder tripten dan de eerste trip terwijl mijn lichaam nog niet eens echt wist wat het moest doen met de stof. De volgende keer neem ik zo snel mogelijk achter elkaar een aantal hits en ik ben er van verzekerd dat het dan beter zal gaan. Ook is het een leuke test voor mij om eerst 0,1 gram te nemen, daarna een half uur te wachten en vervolgens een grote dosis te nemen om zo de omgekeerde tolerantie op gang te brengen en harder te trippen.
Trip van M
Salvia trip #1 (+/- 0,125 gram)
Ik nam twee goede hits van de bong kort achter elkaar. Het voelde alsof er een soort rugleuning achter mij weg viel en iemand mij omver duwde. Ik kreeg op de grond een super grote lachkick voor geen reden die ik niet meer kon stoppen. Hoe meer ik lachte des te verder ik in de lucht op steeg (en het schuurtje dat zich achter ons bevond ging met mij mee) tot het lachen was gestopt. Daarna zweefde ik in de lucht en alles was mooi en realistisch en toen verscheen er een wolk (een beetje zoals in de Lion King) alleen dan was het een zeer helder beeld van een hamster met een rood jasje en grote, dikke slagtandachtige voortanden. De hamster had ook scherpe klauwen en het ding wilde dat ik weg ging. Maar ik wilde helemaal niet weg en wist ook niet hoe ik ĂĽberhaupt weg zou moeten gaan. Hoe langer ik bleef des te bozer hij werd en toen kwam de hamster steeds dichter bij en ik daalde weer richting de grond tot ik weer op het kleed terecht kwam.
Salvia trip #2 (+/- 0,125 gram) – Ongeveer 30-45 minuten na de eerste trip
Ik nam opnieuw twee goede hits en eigenlijk al na de eerste hit voelde het al of iemand aan mijn hoofd zat te trekken en die “iemand” wilde dat ik mijn lichaam zou verlaten. Met wat tegenstribbelen lukte het mij om toch nog die tweede hit te nemen. Toen leek het alsof die “iemand” die mij uit mijn lichaam wilde trekken maar naar binnen ging, binnen in mijn lichaam. Toen voelde het alsof ik van een grote rots afviel. Boven aan de rots lag het kleedje en lag de rest op te chillen. Ik viel van de rots af recht in de duinen en ik rolde daar vanaf op het strand. Daar scheen de zon en voelde het wel warm aan. In de zee waren mooie golfen die leuke kleurtjes hadden en ik wilde naar de zee toe lopen om te zien wat die mooie golven nou echt inhielden. Ik hoorde de golven en hoorde vogels, meeuwen. Het lopen voelde raar. Het voelde alsof ik niet naar de golven toe liep, maar dat het beeld van de golven naar mij toe kwam. Toen ik voor de zee stond zakte ik in het zand en kwam ik weer boven op de rots en toen vervaagde de rots en zag ik de rest van mijn vrienden zitten. Ze zagen er normaal uit, met normale kleuren, maar dan in een anime getekende vorm. Het beeld was van 3D naar 2D vervormd. Hierna begon ik mij normaal te voelen, ik was alleen nog duf en je moest echt moeite doen om te bedenken wat nou de realiteit was en wat niet.
Evaluatie:
Het tegenstribbelen om een extra hit te kunnen nemen leek mij een verstandige keuze van M. Na deze tweede hit kon hij alles laten gaan en kwam hij in een goede trip terecht. Dit is iets wat wij de volgende keer zeker gaan toepassen. Ook hielden wij bij M’s tweede hit de bong vast. Je kon merken aan M dat hij een slechtere coördinatie kreeg en moeite had met de bong vast te pakken, laat staan aansteken. Hij keek zelfs zeer verward toen wij hem vertelden dat hij aan de bong moest zuigen en dat wij dat niet voor hem konden doen. Hulp is essentieel bij het nemen van een Salvia trip net als het hebben van minimaal één nuchter persoon. M vertelde dat hij meeuwen hoorde, wat heel erg logisch klonk in onze oren, letterlijk, omdat we regelmatig boven ons echt meeuwen geluid hoorden maken. Zo merk je dat kleine prikkels waar je normaal niet op let toch je trip kunnen beïnvloeden. We hebben bij elke trip zo stil mogelijk gedaan en zo min mogelijk bewogen om de desbetreffende tripper niet af te leiden uit zijn trip. Alleen kijken was voor ons toegestaan, wat opzicht al amuserend genoeg was.
Trip van J
Dit stukje van het report schrijf ik, met wat J mij verteld heeft wat hij gezien heeft in zijn trip.
Hij nam net zoals M 0,125 gram Salvia per keer. Na zijn eerste hit zag ik hem op de grond liggen, vrij stil met af en toe een beweging. Van de vier was hij naar wat ik zag het meest rustig naar de omgeving. Hij was totaal in zichzelf en was niet bezig met de buitenwereld. Na wat voor hem enkele seconden leek maar in werkelijkheid 2 Ă 3 minuten was vroeg hij om zijn tweede hit van wat er nog in de bong zat. Hij omschreef zijn trip erg vaag. Hij zag een wit paard met een ridder erop, met erachter een deur.
Evaluatie:
n.v.t.
Trip van L
Salvia trip #1 (+/- 0,08 gram)
De eerste hit die ik nam voelde ik niet direct. Ik dacht dat ik wel meer zou moeten gebruiken voor het effect zou opkomen dus ik gebruikte het overige wat nog in de bong zat. Vervolgens kreeg ik een mega harde lachkick. Ik heb zo iets nog nooit meegemaakt dus het voelde erg vreemd maar was toch wel gigantisch grappig. Ik had verder geen idee waarom ik lachte want er gebeurde niet iets wat het zou kunnen hebben veroorzaakt. Na een paar minuten was het alweer voorbij en probeerde ik nog in een trip te raken door mijn ogen dicht te doen maar daar was de doses waarschijnlijk te klein voor.
Salvia trip #2 (+/- 0,17 gram) - Ongeveer 30-45 minuten na de eerste trip
In deze trip gebruike ik de rest van de Salvia die ik nog had, en het gaasje van de bong was behoorlijk gevult, meer dan die van de anderen ooit geweest was. Ik probeerde het allemaal snel op te roken om toch nog hallucinaties te krijgen, dit leek me namelijk wel interessant. Het op roken van alles wat ik nog had lukte redelijk al was het wel moeilijk om hits te blijven nemen terwijl voor mijn gevoel mijn geest dan werd weg getrokken door de drug. Mijn vrienden hielden de bong vast en staken hem aan want ik was daar helemaal niet meer toe in staat. Ik moest me enorm verzetten om niet in de trip te raken en om toch nog een hit te nemen. Nadat ik genoeg merkte stopte ik. Alles was ook vrijwel opgerookt. Toen ik mijn ogen nog open had was R veranderd in een kreeft. Zijn hele lichaam leek op die van een kreeft. De hallucinaties waren vrij duidelijk en mijn andere twee vrienden zaten tot met hun hoofd begraven in het zand. Het licht van de volle maan leek wel zo fel als de zon en de tientallen glowsticks die we hadden barsten van kleur. Ik voelde wel enige angst voor het felle licht van de maan alleen weet ik niet meer waarom. Ik sloot mijn ogen en ging liggen. Ik zag veel dingen die eigenlijk nergens op sloegen en rare vormen. Ik deed mijn ogen weer open en ik zat op een reuze kip. Ik vond het wel genoeg geweest en wilde uit de trip. Ik dacht dat door het oproken van een sigaret ik me wel weer beter zou gaan voelen of nuchterder maar het licht van de aansteker liet me schrikken en leek in mijn gezicht te ontploffen dus liet ik M hem opsteken. Ik ging nog even spelen met de glowsticks die meer op hagedissen en draken leken. Plotseling werkte het effect weer uit en voelde ik me nog een redelijke tijd anders dan normaal. Het was een soort stoned maar niet echt te vergelijken met wiet. ik had aan het einde van mijn trip nog een lachkick maar die hield niet erg lang aan.
Evaluatie:
De trip van L leek heftiger dan die van M. Dit zou je misschien niet zeggen door de iets mindere hallucinaties van L maar L vertelde mij later dat hij zijn ogen niet voor een lange tijd dicht kon doen omdat hem dat teveel beelden gaf die hij ervaarde als angstig. Hij zag met open ogen al redelijk veel hallucinaties en vond dit genoeg voor zijn eerste keer. L was tevens ook de laatste tripper en ik, M en J hebben hem aangemoedigd om zoveel mogelijk hits achter elkaar te nemen om te kijken wat dit voor effect had. We merkten dat hij moeite had om alle hits te nemen en hebben hem uiteindelijk laten liggen waarbij hij in zijn trip kwam. Hij had het snelst achter elkaar de hits genomen en dat kon je goed merken. Zijn lachkicks deden me denken aan een duivelse lach die minuten lang aanhield en waarbij het leek alsof hij stikte in zijn eigen speeksel. Het grootste gedeelte van de trip had hij zijn ogen open én zat hij rechtop waardoor wij dachten dat hij uit zijn trip was. Dit bleek dus geheel niet waar te zijn. Hij keek niet begrijpend continue om zich heen en begon lichtelijk in een bad trip te raken. Hij liep enkele meters waarop wij hem vertelden dat hij maar even terug moest komen. Hij stak een sigaret op waar hij als een malle aan begon te hijsen en volgens hem na elke hijs van smaak veranderde, waaronder aardbei. Voor sommige hallucinaties kon je wel een oorzaak vinden. Wij zaten dicht bij een schuur waar zich kippen bevonden, die wij allang niet meer konden zien omdat het donker was. Dit zou het kunnen verklaren dat hij dacht dat hij op een levensgrote kip zat.
Achteraf
Nadat we allemaal weer nuchter waren hebben we het grasveldje even verlaten om een stukje te lopen richting een picknickbankje. Hier hebben we alles eens even goed besproken wat we allemaal zagen, voelden, roken en proefden. Ik begon nog een joint te rollen en die heb ik samen met M opgerookt, de rest had er nog niet zo´n zin in zo kort na de salvia. Begrijpelijk. Toen de salvia uitgewerkt was kwam het er pas in ons hoofd op dat wij ook nog heel veel drinken en chips gehaald hadden, waar we niets van gegeten/gedronken hadden. De behoefte om iets te nuttigen naast de salvia hadden we totaal niet. We waren allemaal erg moe en na een uurtje nagepraat te hebben zijn we op de fiets naar huis gegaan. We waren alle vier wel een beetje verward van wat nou de werkelijkheid was en wat niet. Stel je komt thuis, je ligt in bed en ineens word je weer wakker in het gras op het kleedje. Wat doe je dan? En wat als dat keer op keer gebeurd? Het was een totale mindfuck om erover na te denken.
Het was een geweldig aparte ervaring die we binnenkort overnieuw gaan doen. Op het moment van schrijven heb ik twee buisjes met een totaal van 2,0 gram salvia 5x thuis liggen, klaar voor gebruik. Nu nog een mooie avond vinden..."