Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hè syl! We hebben al gesproken maar ik wilde toch ook hier nog even benadrukken hoe onwijs trots ik ben op jouw proces. Ik ben vanaf 21 uur vanavond aan het lezen in je dagboek en je bent een ware inspiratie voor velen denk ik! Je hebt je leven in eigen hand gepakt en je doet dat ook direct goed door professionele hulp in te schakelen en online programma’s te volgen. Het is zoveel en ik met mijn ADD ga nooit op alles kunnen reageren maar super knap. Ik moest hardop lachen omdat je ha niet wist wat speed is en de tranen liepen over mijn wangen in andere passages (ik ben hevig zwanger ). Je zou een boek kunnen schrijven! Wat betreft je dochter, zoals je weet ben ik ervoor opgeleid en ik weet niet of je per definitie alles aan je dochter zou “moeten” willen vertellen en misschien wel helemaal niet gezien de respectievelijk korte periode van nuchterheid. Ik begrijp eigenlijk heel goed dat je dat niet wilt. Natuurlijk snap ik ook dat sommigen er hierop wijzen eerlijk te zijn en de stigma’s zijn ook op dit gebied best duidelijk maar verslaving is een heftig iets en ik zou als ik jou was de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen. Wat win je ermee en wat verlies je erdoor. Het is goed van je dat je hier ook met je ha en poh over praat! Iedereen hier is zo lief en steunend. Moet soms enorm lachen om reacties en dan word ik weer emotioneel van de volgende. Mensen zijn echt geweldig. Who needs a dog met mensen als deze? Keep up the good work! Liefs"
"Smartie, bedankt maar probeer zelf juist van de benzo's af te komen en heb zelf niets te maken met verkoop ervan.."
"hey allemaal, Ik ben 15 wkn zwanger en gebruik al jaren tijd oxycodon (nadat tramadol niet meer werkte). Ik slikte hoge doseringen oxycodon (4x4 20 Mg per dag). Ik ben in goede handen bij een prima gyneacoloog en de huisarts. Naast oxycodon slikte ik erg hoge doseringen diazepam en oxazepam maar dat is teruggegaan naar alleen af en toe een oxazepam onder begeleiding van de artsen. De diazepam neem ik niet meer. De oxycodon is teruggegaan van 4x4 naar 3x3 pd waar ik al behoorlijke ontwennings verschijnselen van heb.. Nu mn vraag over oxycodon. Volgens de artsen is oxycodon minder schadelijk voor mijn baby dan benzodiazepinen. Ik mag deze dus onder toezicht van mijn gyneacoloog en huisarts gebruiken en krijg deze voorgeschreven. Mijn gyneacoloog noemde iets over methadon en dat ik misschien daarop over moet ter vervanging van de oxycodon. Ik heb verschillende vragen (ik heb over 10 dagen een afspraak bij de arts maar zou graag van iemand hier (ervaringsdeskundigen) hun mening horen). waarom is methadon “beter” dan oxycodon aangezien ik overal lees dat methadon verslavender werkt? Heeft iemand ervaring met zwangerschap en oxycodon/methadon? Zijn er andere opties? Ik gebruik het nu eigenlijk alleen nog maar omdat ik hevig afhankelijk ben.. afkicken is gewoon geen optie, als ik er 1 minder of smorgens wakker wordt (kortwerkende oxycodon dus na 8 uur zeker allaaaang uitgewerkt) neem ben ik al doodziek.. Ik voel me enorm schuldig tegenover mn baby maar ik kan er niets aan doen! Ik ben al zo blij dat ik van de diazepam af ben en de oxazepam zo weinig gebruik (met de irrationele angsten en slapeloosheid van dien vandaar dat ik om dit tijdstip nog wakker ben, ik durf niet te- en kan niet slapen). Bedankt voor het lezen! Ik hoop op begrip.. ik voel me echt al heel rot over deze situatie. Liefs, Qimma"
"Heey Yellow, je had mij een prive bericht gestuurd, ik kan helas nog niet reageren omdat ik nog niet lang genoeg lid ben ofzo..? heb ik begrepen... Het antwoord is in ieder geval nee.. Ik zal als ik wel prive berichten mag sturen, je gelijk antwoorden. sorry!"
"ja, tnx.. je weet zelf zeker toevallig niet iemand die daar verstand van heeft..???"
"Okee dan wacht ik nog ff af.. Tnx!"
"Hi allemaal, wat ben ik blij met een forum als dit.. Jaaaaren geleden kreeg ik bij wat woede/angst aanvallen weleens een halve oxa van mn moeder. Steeds werd dat meer.. Tot ik twee jaar geleden op een punt was dat ik ze illegaal kocht en bakken met geld eraan uitgaf. Ik werd ook nog eens hartstikke tolerant (slikte met gemak de zwaarste lorazepam, strippen per dag).. Ik kreeg een operatie en ging een tijdje bij mn moeder inwonen en kon er dus niet meer "aankomen". Drie dagen vreeeeselijke ontwenning (alle klassiekers van rillen tot flauwvallen), weken nog ontwenning en extreme angst maar wat was ik na 2 maanden blij zeg..! Kreeg een nieuwe baan, nieuwe vriend en was weer helemaal "mijzelf".. Tot het uitging met mijn relatie en ik mijn baan verloor twee maanden geleden (leekracht basisonderwijs). Mijn buurvrouw en een "vriendin" schoven me wat pammen toe. Om even weer "rustig" en "gelukkig" te voelen. Wat dat effect hebben die krengen op me.. Een gelukkig gevoel, geen stress.. Geen onzekerheden.. Nu zit ik er dus weer vollop aan.. Ik bestel via vaste leverancier en weer bakken met geld maar ooh wat voel ik me rustig, gelukkig en bevrijd.. Vooral gelukkig en zelfverzekerd. Met pammen krijg ik veel meer gedaan qua werk, huishouden etc omdat mijn hoofd gewoon "lekker" rustig is en ik geen angsten voel. Afgelopen twee dagen kwam ik zonder te zitten, de verzending was vertraagd.. Noouu wat heb ik me beroerdddd gevoeld. Angst, zweten, flauwvallen, wazig zien, alle ellende weer opnieuw. Nu was ik me er wel van bewust dat ik grote hoeveelheden nam (strip oxa 50 mg en strip tema 20 mg op een dag) maar niet zo een lange periode als voorheen. Ze zijn vandaag weer binnen gekomen en het plan is nu dus echt te "minderen".. Maar ohoh.. Wat zie k daar tegenop.. Fijn dat er een forum is als deze.. Kan er met niemand over praten want als mn moeder het weet heb ik knallende ruzie (na de "ontwenningskliniek" die ik bij haar heb uitgezeten vorig jaar..) omdat ze zooo ontzettend blij was dat ik ervan af was.. Maar ik ben gewoon benieuwd.. Wat voor soort mensen gebruiken deze middelen nog meer..? Ik ben bijv leerkracht en weet bijna zeker dat niemand het van mij zou verwachten. Voel me net een junk.. Liefs, Qimma"
"Hi allemaal, ik ben niet echt nieuw hier maar ik zie dat ik lang niet geweest ben. Ik heb een aantal jaren oxycodon, oxazepam en diazepam geslikt in erg hoge doseringen. De oxycodon kreeg ik voor pcos, een vrouwenkwaal die mij veel pijn gaf. Ik had steeds meer nodig. Toen ik ongeveer twee jaar geleden probeerde cold turkey te stoppen ben ik 1,5 week door een hel gegaan (alleen maar op de bank liggen creperen, zweten etc). En dus na 1,5 week en flauwgevallen te zijn weer begonnen. Dat nooit meer. Nu ben ik 24 wkn zwanger (het was onverwacht en niet gepland). Aan het begin van mijn zwangerschap ben ik zelf gestopt met diazepam en neem ik oxazepam alleen wanneer nodig (nu ik afbouw met de oxycodon). Ik word door het ziekenhuis begeleid in het afbouwen van de oxycodon zodat mijn kind geen ontwenningsverschijnselen krijgt bij geboorte. Ik ben begonnen op (meer dan) 4x4 20mg (320 Mg) en zelf in korte tijd naar 3x3 20mg (180mg) gegaan (vraag me ajb niet hoe, ik leefde denk ik in een roes..? De benzo’s gingen ook vrijwel moeiteloos..). Vanaf dat moment word ik begeleid door het ziekenhuis, er gaat maar 0,5 Mg per week vanaf. Nu zit ik nog niet eens op de helft (105mg), ik moet dus nog een lange tijd en ik kom in tijdnood met mn bevalling.. GELUKKIG voelt het (nog) niet zoals cold turkey, maar ik kom aan NIETS toe. Ik lig echt alleen maar in bed, niet eens op de bank want ik heb geen energie om mijn hoofd omhoog te houden. Mijn ledematen voelen zwaar en ik ben uitgeput en onwijs prikkelbaar en boos (niet leuk voor mijn moeder die de afgelopen weken voor me heeft gezorgd bij haar thuis, ik wil nu weer naar mijn eigen huis want ik irriteer me aan alles en dat is niet haar schuld). Ik ben dus zwanger, heb nog maar 3 maanden te gaan, heb nog geen babykamer niets omdat ik de energie en motivatie niet heb. Ik heb er ook niet eens zin in. In het ziekenhuis worden depressieve klachten volledig genegeerd.. gesproken met een psycholoog heb ik al maar na 5x had ik niets meer te vertellen en ze vraagt ook niets. Nogmaals ben ik al heel blij dat ik geen cold turkey problemen heb maar ik krijg mijzelf gewoon niet vooruit.. Ik weet eigenlijk ook niet in hoeverre mijn klachten te maken hebben met het afbouwen of met een heftige depressie.. iemand? Deze heel erge klachten begonnen wel na het begin van het afbouwen maar daarvoor was ik ook al niet extreem gelukkig.. Heeft iemand enig idee wanneer je je weer wat beter gaat voelen? Dit kan echt niet zo langer. Nergens zin in hebben en mentaal en fysiek zó extreem moe en prikkelbaar dat ik me letterlijk nergens toe kan zetten.. moet ik sneller afbouwen? Het ziekenhuis wil juist dat ik een week stil ga staan maar dan duurt het nóg langer.. Ik heb een hekel aan mijn eigen geklaag maar ik wilde zo eerlijk mogelijk zijn.. Bedankt voor het lezen als je zover gekomen bent.. ik hoop dat iemand iets meer weet hierover."
"Ik ben voor de tweede keer "verslaafd" aan benzo's. Benzo afhankelijk. Ik kom er niet aan via mijn arts want die heeft mij vorig jaar al afgesneden wat betekent dat k het op de "vrije markt" haal en dan zijn er natuurlijk helemaal geen grenzen meer. Vorige keer (een jaar geleden) ben ik cold turkey gestopt. Omdat mijn familie ervan wist konden zij me bijstaan. Nu (zit er sinds twee maanden weer FLINK aan), weet niemand het en dat kan ook echt niet. Ik gebruik oxa en tema. Ik heb nu diazepam besteld bij mn vender omdat ik heb gelezen dat je daar het best mee kunt afbouwen. Ik neem (verschilt per dag) GROTE hoeveelheden.. Iemand tips hoe ik dit kan doen of iemand die me kan/wil bijstaan..? Liefs, Qimma"
"Jaaa is echt frustrerend.. Op i'net van die doktoren sites lees k overal dat afgebouwd wordt met diazepam dus dat heb k nu in huis en k ga maar bikkelen.. Maar wordt wel lastig want heb totaal geen verstand van mg's en hoe deze met elkaar te vergelijken zijn.. Maar tnx voor je reactie.. Hoop dat iemand me verder kan helpen!"