Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Frédérique B. zei: Bekijk bijlage 13260 Dag allen, Voor een grootschalig internationaal onderzoek zijn wij bij Universiteit Gent op zoek naar mensen die cannabis kweken of dit ooit in het verleden hebben gedaan. Deelname aan dit onderzoek is anoniem en jouw deelname kan bijdragen tot een geïnformeerd en realistisch cannabisbeleid. De link naar de enquête vind je hier: https://curtin.au1.qualtrics.com/jfe/form/SV_8BodMskjrEouvid?&CountryURL=netherlands Het doel van dit onderzoek is om een realistisch beeld van cannabiskwekers te schetsen, en dat op hun eigen ervaringen geschoeid is. De inzichten uit dit onderzoek kunnen hopelijk een op evidentie (en niet op stereotype denkbeelden) gebaseerd drugbeleid inspireren. In België deden er ondertussen al 1500 mensen mee, maar in Nederland staat de teller slechts op 220 deelnames. We hopen met deze oproep dan ook dat we nog meer ervaringen uit Nederland kunnen verzamelen! Meer info over het onderzoek vind je hier: https://worldwideweed.nl/ Je mag me altijd contacteren via: [email protected] Alvast bedankt, Vriendelijke groeten, Frédérique Bawin i.o.v. het WorldWideWeed team Bekijk bijlage 13260 Klik om te vergroten... Wat ik me vooral afvraag is: gebruik je zelf wel eens wiet? Ik zal hem invullen maar ik pruts maar wat aan en in kleine hoeveelheden."
"De Zandman zei: Ik heb een vraag over het woord en de betekenis van het woord " joint". Dat zal ik even toelichten. Waarom heeft deze peuk met vulling er in deze naam? Ik neem aan, dat dit komt doordat je " joy" ( plezier) zou moeten beleven als je de rookgassen ervan deze naar binnen zuigt ..of zie ik dit verkeerd? Ik heb hier een uitgesproken mening over. In 17 jaar zeer veel blowerij vond ik het mss 3 of 4 x erg leuk. A l l e andere keren vond ik er niks joyig aan. Integendeel zelfs! Ik rookte mezelf 3 x het ziekenhuis in met een ptss angstaanval, en daar is sowieso geen flikker aan. En andere keren maakte de thc gewoon, dat je letterlijk stil staat ik verwerking van de dagelijkse dingen des levens. En een partij hoesten van die zooi...en er nog aan verslaafd raken, ook nog op de koop toe. Softdrugs noemen ze het. Alweer, een kolderieke uitspraak! En nu de hamvraag waar het om gaat in dit draadje. Wie weet het antwoord op mijn vraag? De naam joint eens uitleggen? Ik ben benieuwd! Go ahead, lui op DF. Ik wil het toch graag weten aan wat voor peuken ik zoveel geld aan gespendeerd heb! Klik om te vergroten... Als het zo tegen valt, hoe ben je dan alsnog verslaafd geraakt? Zat je aan de spice? Ik hoor dat dat heel erg tegen valt maar wel heel verslavend is."
"De Zandman zei: Op een gegeven moment werkt de enorme hoeveelheid thc tegen je. Ik werd er zwaar depri van...en dan dat hoesten! Van Sweet haze werd ik paranoia, en toen nam ik de beslissing om ermee te stoppen. Klik om te vergroten... De Zandman zei: Meteen weer die paranoia en waanvoorstellingen. Kappen was de enige optie. Klik om te vergroten... Heb echt precies hetzelfde ervaren de afgelopen tijd. Van dagelijks blowen ben ik ook gewoon in een keer gestopt. Niet omdat ik het "tijd" vond maar durfde er gewoon niet meer aan te beginnen na 5 slechte ervaringen achter elkaar. Ik sluit niet uit dat ik het ooit nog ga gebruiken maar ik zie niet voor me dat ik dit binnenkort zou willen..."
"Freggle zei: - THC olie. Ik was er net mee begonnen tegen de chronische pijn zodat ik de tramadol weg zou kunnen laten. Gemiddelde was 2-6 druppels zei die verkoper maar ik zit ondertussen op 10 (wel maar 5% maar toch) en ik voel NIETS. En werkt ook niet, ik slaap niet beter en werkt niet tegen pijn. Het is de Indica variant. Het ruikt naar wiet en het smaakt naar wiet en is verkregen via een betrouwbaar adres (via stichting mediwiet). Klik om te vergroten... Als je het die mediwiet gastjes vraagt helpt thc ook bij een thc verslaving, zou het met een korrel zout nemen dus. Voor mij blijft wiet gewoon recreatief. Helpt ook niet tegen hoofdpijn of welke pijn dan ook bij mij. Misschien komt dat omdat ik er te nuchter (haha) in sta."
"Ik heb een keer een druppel CBD olie genomen omdat in koppijn had, maar het ging niet over. Toen nog maar twee druppels genomen, hielp weer niks. Toen weer 5 druppels, etc, etc en uiteindelijk had ik zeker 20 druppels op. Niet echt slim natuurlijk maar van CBD wordt je immers niet high of stoned. Vervolgens voelde ik mijn koppijn 2 tot 3 keer zo erg worden en begon ik mij heel raar te voelen. Ik vroeg toen aan mijn vriendin of zij zeker wist dat het CBD olie was. Zij vroeg het aan de persoon waar zij het van had gekregen en het bleek, zoals ik inmiddels wel al doorhad, THC olie te zijn. Overigens wel een half uur gewacht tussen elke dosis. Rivalrie zei: Als ik een gram wiet in een muffin stop en jij eet het op, dan heb jij geen hoofdpijn meer hoor Klik om te vergroten... Dus ik denk het toch echt wel hoor. Niet alleen helpt THC niet tegen hoofdpijn, het maakt het juist erger. Maar dat ben ik maar hè. Zoals ik al zei blijft het voor mij recreatief. Zeggen dat wiet helpt tegen van alles klinkt in mijn oren als homeopathie. Maar goed, als het voor jou of iemand anders werkt om welke reden dan ook, dan is dat natuurlijk kei fijn."
"Hoi allemaal, Ik merk dat wiet niet meer hetzelfde effect heeft op mij als voorheen. Ken je dat gevoel dat je hebt als je wakker wordt op je eigen verjaardag? Of in de zomer als je wekker om 5AM gaat om op vakantie te gaan. Of het moment dat het 00:00 is met nieuwjaar. Zo van, wow nice, dit is echt aan het gebeuren. Dat is een beetje het gevoel dat wiet voorheen altijd in me naar boven haalde. Sinds kort merk ik dat dit niet meer het geval is. Ik maak me onder invloed grote zorgen om van alles: status van vriendschappen, studie, mijn leven in het algemeen en nog wel meer. Ik ben dan blij als de roes voorbij is maar ik gebruik daarna wel weer opnieuw in de hoop dat het effect dit keer beter is. Spoiler alert: dit is nooit het geval. Dit vind ik eerlijk gezegd best wel zorgelijk en ik ben voor de zekerheid voorlopig maar even gestopt. Nu 4 dagen niks gebruikt. De afgelopen tijd ben ik psychisch niet helemaal 100%. Ik ben niet depressief maar ben nou ook weer niet superblij met mijn situatie en de motivatie die ontbreekt om er wat aan te doen. Hiervoor krijg ik binnenkort overigens hulp. Dit speelt al langer en ondanks dit was wiet nooit een probleem voor mij, tot nu toe dan. Uit het niets. Ik gebruik sinds kort overigens een vaporizer ipv joints. Misschien dat het daardoor komt maar tijdens mijn eerste keren vapen was er nog niks aan de hand. Heb ik wiet "verpest" voor mezelf? EDIT: ik vind zelf dat mijn gebruik ansich niet problematisch is. 4-5 keer in de week en dan enkel 's avonds. Ik kan daadwerkelijk stoppen wanneer ik wil, zoals ik nu dus ook doe. Verslaving is dus niet het probleem hier."
"Mindless zei: 4-5 keer in de week is anders nog redelijk veel. Dit was soms ook mijn mate van gebruik (ook alleen 's avonds). Er gaat dan gewoon een keer komen dat het je niet meer dat gevoel geeft wat je aanvankelijk had. Tenminste, dit gebeurt bij de meesten. Klik om te vergroten... Oké ja het is niet hetzelfde als bijna nooit. Maar wat ik bedoel is dat ik van zoiets eerder de neiging krijg om te stoppen. Ben niet zo'n doorgewinterde gebruiker dat ik het dan alsnog niet kan laten. Bovendien, de eerste keer dat ik het merkte had ik al bijna een week niks gebruikt. Ik snap wat je zegt over motivatie, maar dit probleem is begonnen in een periode van een half jaar dat ik helemaal niks heb gerookt. Maar goed, wiet zal zeker niet helpen daarbij inderdaad."
"Siemen23 zei: Recent de Storm vaporizer gekocht. Ik las op verschillende sites dat het gevaarlijk zou zijn om de 18650 batterij te overladen. Klopt dit? Is het dus gevaarlijk om em zeg maar in te laten steken terwijl je gaat slapen? Hoe doen jullie dit? Vroeg me ook af of jullie een reservebatterij hebben gekocht bij een gewone 'batterijwinkel' of je best wel echt degene koopt die in smartshops en coffeeshops worden aangeboden. Klik om te vergroten... Wat @Juun zegt is in principe goede raad, alleen opladen als je erbij bent. Je moet je echter ook weer niet gek laten maken door disclaimers. Bovendien zijn die apparaten gewoon beveiligd tegen diep ontlading en overladen. Zolang je exact dezelfde batterij koopt zit je trouwens zeker goed. Batterijen moet je nooit bij vaporizer shops kopen, want je wordt kei hard in je achterste genomen. Vaposhop verkoopt voor 16,50 euro de Samsung INR-18650-29E als extra batterij voor jouw vaporizer. Deze kun je bij NKON kopen voor ongeveer 15% van die prijs en het is gewoon hetzelfde product. Samsung INR18650-29E E7 2750mAh - 8.25A - 18650 - Li-ion - Oplaadbare batterijen | NKON <a href="/sk/k/29E.pdf" target="_blank">Datasheet</a> 29E Ver 7. (29E7) These cells where produced for the EV industry. In order to increase life span EV charges usually till only about 4.1V and discharge till about 3V. This means the available capaci www.nkon.nl"
"Hi allen, Elk jaar in de periode november tot en met februari gebruik ik zo'n 4-5 dagen per week wiet. Soms elke dag en soms gewoon een week niet, dat laatste vooral om mezelf te testen of ik niet verslaafd raak. Voor de rest gebruik ik eigenlijk niks (geen alcohol, coke, speed, xtc, etc, wel koffie). Ik ben wel extreem benieuwd naar DMT maar ben van nature een onzeker of nerveus persoon wat drugs betreft en denk dat ik hier nooit aan ga durven beginnen. Eerste keer wiet was voor mij al heel spannend. Buiten genoemde maanden gebruik ik eigenlijk helemaal niks omdat dit niet te combineren is met een hobby van mij. Ik heb in principe niks met tabak (weinig/kort effect tegen veel schade) en rookte al langer met tabaksvervanger en actieve kool filter. Het inhaleren van verbrand (plantaardig) materiaal is nog steeds niet echt best natuurlijk. Daarom heb ik nu een vaporizer (Arizer Air II) gekocht en gebruik ik mijn wiet daarmee. Echter lees ik nu allemaal horror verhalen over mensen in de VS die overleden zouden zijn aan een longaandoening als gevolg van vapen. Dit gaat dan wel vaak over het vapen van E-liquids. Die zijn vaak op basis van vitamine E olie, wat bij vapen voor schade aan je longen kan zorgen. Maar nu vraag ik mij dus af wat er bekend is over de gevaren van het vapen van wiet. Het gaat me dan om de vaporizers die op basis van convectie en/of conductie werken, niet de E-liquids. Het gebruik van drugs is nooit 100% zonder risico en dat realiseer ik me ook wel, maar waar ik me voorheen veilig waande met het gebruik van een vaporizer ben ik me nu niet meer zo zeker. Ik gebruik overigens enkel wiet van eigen biologische kweek. Ik gebruik heel soms wel eens druppels of koekjes maar ik heb daar eigenlijk niks meer mee. Het duurt 2 uur voordat het inslaat bij mij en ik ben dan de gehele volgende dag niet mezelf. Persoonlijke verhalen zijn welkom maar ik ben meer op zoek naar op onderzoek gebaseerde feiten/verwachtingen. Groetjes PuurNatuur"
"Neo-Shulginist zei: Naar de meeste vaporizers is geen onderzoek gedaan wat voor dampen ze uitstoten. Dus eigenlijk valt het niet te zeggen. Zeker omdat er zoveel verschillende modellen zijn. Je ziet bij de e-sigaretten bijvoorbeeld dat sommige apparaten metaal-dampen afgeven die erg schadelijk kunnen zijn. In hoeverre daarvan sprake is bij vaporizers, dat weten we eigenlijk niet. De enige vaporizer waarnaar wel gepubliceerd wetenschappelijk onderzoek is gedaan is de Volcano. Maar dat onderzoek heeft zich dan weer niet echt gericht op de gezondheidseffecten van de dampen, maar meer naar de cannabinoïde-samenstelling van de damp bij verschillende temperatuurinstellingen. Het valt te verwachten dat (zeker regelmatig) gebruik van vaporziers niet schadeloos is. In de dampen zitten grote hoeveelheden fijnstof waarvan we weten dat het niet erg gezond is. Zulk fijnstof kan bronchitis, COPD en/of longkanker veroorzaken. Dus theoretisch gezien zou je ook bij het verdampen van cannabis een risico op longklachten veroorzaken. Hoe groot dat risico precies is, dat weten we dus niet. Want daarvoor heb je longitudinaal (epidemiologisch) onderzoek nodig en dat is er gewoon niet. Klik om te vergroten... Wow, thanks voor alle informatie. Kunnen we dan dus ook niet met zekerheid stellen dat vapen beter is dan pure wiet roken?"