"Deamon zei:
Ik denk dat mijn tripervaring wel geholpen heeft, daardoor wist ik wel aardig hoe ik de hallucinaties een beetje onder controle kon houden. Al zijn de hallucinaties van meth en gewone pep heel anders dan hallucinaties van een tripmiddel, alles zag er normaal uit, alleen dan zag ik wat dingen die er niet waren. Mijn eerdere ervaringen met de schaduwmensen hebben ook wel geholpen. De eerste keer dat ik ze zag was tegen het einde van een XTC-trip, toen ik naar huis fietste. Ik zag ze overal lopen op de stoep en als ik dichtbij kwam verdwenen ze. Toen kreeg ik al gelijk door dat ze in principe hun eigen ding doen zolang je ze niet stoort. Ik heb ze ook een paar keer eerder gezien door een combinatie van gewone pep en slaapgebrek, in die gevallen zag ik ze her en der in een donker hoekje staan en zag ik ze alleen maar in mijn ooghoeken. Bij meth waren ze wat nadrukkelijker aanwezig. Het zijn meestal donkere silhouetten die uit een soort van donkere rook lijken te bestaan, ik vond het niet heel moeilijk om te snappen dat die niet echt zijn. Al was het wel zo dat ik naar verloop van tijd begon te geloven dat er toch wel iets van waar moest zijn. Toen ik nog een klein kind was, had ik ook wel eens schimmen en dergelijke gezien, maar als ik mijn ouders riep en die het licht aandeden was er niks. Daar aan denkend dacht ik dat de schaduwmensen misschien wel echt zijn, dat het een soort van geesten zijn die je alleen kunt zien als je daar gevoelig voor bent, bijvoorbeeld als je nog jong en onbevooroordeeld bent of onder invloed van iets.
Ik heb gelukkig nog normaal contact met iedereen. Achteraf heb ik de meeste mensen uitgelegd hoe het kwam en ben extra vriendelijk gaan doen tegen iedereen en ik merk dat dat wel goed helpt.
Klik om te vergroten...
Ik herken een hele hoop van m'n eigen avonturen, gedrag, het overmatig gebruik van pep/perv, tripmiddelen, keta en de hele reutemeteut, de pieken en dalen, de drugs psychoses en staten van zijn die tegen het waanzinnige aanzitten, die je hier beschrijft...
Ook ik heb geluk gehad dat hoe bont ik het ook maakte, ik er gelukkig altijd wel weer m'n weg uit gevonden heb.
De parania heb ik gelukkig maar een paar keer meegemaakt, ik heb vaak ook gehad dat het betreden van het schimmenrijk na lang door te gaan juist een hele aangename en zelfs mystieke ervaring was voor me..
Ik ben ook een paar keer heel hard 'fout' gegaan na te lang door snuiven en combineren, en dan na een weekendje feesten op zondagmiddag nog ff te besluiten dat zegeltje toch maar aan te nemen op een after onder het mom van, waarom ook niet..
Ik gebruik al m'n halve leven, en doe dat nog steeds, alhoewel ik nu wel een stuk minder hard ga als vroeger..
Ik heb totaal geen angst meer voor 't schaduw rijk, ik vind het altijd wel fijn, maar ik haal tegenwoordig ook nog maar max een weekendje door, zo'n 4 a 5 keer per jaar ofzo.. en gebruik ook niet meer dagelijks, waar datt vroeger wel zo was en ik vaak amper een dag in de week goed sliep en mezelf goed verzorgde en genoeg at enzo..
Het was in die tijd echt zwerven van rave party naar rave, naar after, naar kraakpand, naar festival, naar waar er dan ook maar een snuif fuif gaande was eigenlijk...
Ik ben een aantal dingen nu op een heel andere manier gaan bekijken, ik weet niet of je iets met het spirituele hebt, shamanisme en hekserij, magie, het paranormale, natuur-geneeskunde etc.?
Ik kreeg de indruk van wel na het lezen van wat ik hier quote.
Drugs/substanties kunnen namelijk als medicijn, maar ook als vergif werken en gebruikt worden, fysiek, mentaal, spiritueel.
Door lang door te gaan en veel te 'misbruiken' ga je over je grenzen heen, je verzwakt je lichaam, maar ook je aura/energetische lichaam, er komen beschadigingen, zwakke plekken en gaten in, en zo komt het dat de poorten naar andere werelden geopend worden, en blijven. Vooral die naar de lagere/onder werelden, waar entiteiten zoals de schaduwmensen etc. zich bevinden, je staat als het ware met een been in een andere wereld, en neemt die wereld dus ook waar op dat moment, en pas na rust (dan vind er genezing/healing plaats) word de opening kleiner, en je aura weer sterker, waardoor je weer in een gezonder/nuchter/aards bewustzijn raakt.
Dit is maar een theorie van mezelf hoor, maar ik heb veel dingen die ik onder invloed heb meegemaakt ook in natuurlijke staten van zijn ervaren, van kinds af aan al, en heb me veel in hekserij/seidr/chaos-magie en shamanisme etc. verdiept, als ook in reiki en aura healing, en ben in m'n leven om de een of andere reden altijd mensen met bepaalde gaves tegen gekomen die op me af kwamen om me een healing of spirituele reading te geven, zomaar, uit het niets, vaak op momenten dat ik echt in de knel zat met mezelf, en echt wel een beetje inzicht en bevestiging in m'n gevoel etc. kon gebruiken.
En ik hoopte gewoon door dit korte gedeelte van mijn verhaal, dat voor mij persoonlijk aansluit op de dingen die ik herken in dat van jou, met je te delen, je er misschien ook iets in herkent, en dat dat je kan of mag helpen om meer wijsheid, healing en betekenis te halen uit wat je allemaal hebt meegemaakt en ervaren.
realiteit, wijsheid, waarheid en waanzin, verwarring,verloren raken in de chaos en duisternis zijn allemaal onderdeel van mystieke en spirituele ervaringen, niet iedereen komst er ongeschonden weer terug vandaan, wie dat wel is gelukt heeft mazzel gehad, besef je je dat, dan kan je er kennis en kracht uit putten en ermee werken waar je merkt dat dat nodig is.
Zo heb ik door wat ik mee heb gemaakt al een paar keer mensen uit een foute trip of pep/doorhaal/drugs psychose weten, kunnen en mogen halen
en zo kunnen voorkomen dat het misschien wel heel veel slechter had kunnen aflopen.
Ik wil nu niet beweren dat dat een 1 of andere gave is ofzo, maar dat ik zelf in een soortgelijke staat van zijn ben geweest en me kan verplaatsen in wat iemand die daarzo is beland meemaakt, begrijpt wat er aan de hand is, werkt zeker als een voordeel.
Want je snapt dat schrikken of meegaan in de waanzin het alleen maar erger maakt, ingewikkelde gesprekken alleen maar dubbelzinnig overkomen, etc.
Als iemand is geflipt is het moeilijk diegene weer terug te halen in een bewustzijn waarin hij of zij snapt dat wat er gebeurd zich voornamelijk in hun eigen bewustzijn afspeelt en ontwikkeld/binnekomt vanuit die andere wereld waar ze dus met een been in staan..
Zorgzaamheid, begripvol luisteren maar wel aansturen richting positief, goede herinneringen, het hier en nu, vasthouden, omarmen, knuffelen, de rust opzoeken, proberen het gesprek gaande houden en richting de realiteit te sturen, kalmeren en benadrukken dat het tijdelijk is en na een lekker nachtje slapen weer over is, bij diegene blijven en in de gaten houden, en ook de dagen daarna steunen, aangezien het best een heftig verwerkingsprocess is, als je net zoiets hebt meegemaakt, en hopen dat je diegene kan overtuigen even wat rustiger aan te gaan doen, door bijv. samen een leuk weekendje de natuur in te gaan in plaats van te gaan raven..
Hopen dat diegene ervan leert en in gaat zien dat er meer is dan freaken, spacen, dansen, feesten, beesten..
Is het beste dat je als vriend zijnde kan doen.
Trippen kan trouwens wel onwijs helpen om je uit die spiraal van verslaving te halen op de langere termijn.
Als je het als medicijn en begeleid/ritueel gebruikt, nadat je dus al een tijdje clean bent, en weer lekker in je vel zit, kan het heel verhelderend en ondersteunend werken om de kracht en motivatie om clean te blijven voor ogen te houden, alhoewel er natuurlijk geen wondermiddelen bestaan, het grootste en zwaarste gedeelte van het werk dat er voor nodig is moet je toch echt zelf doen..
Een door professionele hulpverleners voorgeschreven dosis dex of ritalin etc. kan voor sommig mensen ook heel goed werken, als concentratie/adhd/add onderliggend is aan hun amfetamine gebruik voor sommige mensen...
In zorgvuldig afgemeten doseringen geeft het een hoop mensen toch ook echt een heilzaam effect, ook al word het vaak wel heel makkelijk voorgeschreven zonder eerst naar andere, natuurlijke/therapeutische oplossingen te zoeken...
Anyway, succes, en zorg goed voor jezelf en elkaar, leer hopelijk van het op je bek gaan, ookal gebeurd het je misschien meerdere keren, en valt het allemaal niet mee, je hebt altijd de keuze om het anders aan te gaan pakken, om er over na te denken hoe precies, hulp te vragen, desnoods de detox in te gaan, en 't gewoon te doen/proberen!"
In: Pervitine (methamfetamine), voor iedereen een eigen hel
1-1-2024