Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wiet en coke. Ik word niet goed van wiet, het was volgens mij de meeste keren dat ik het probeerde te sterk, maar ik vind de high niks en het is het enige middel waarvan ik licht psychotisch/in mezelf gekeerd raak, enige middel waarvan ik ooit echt bang ben geweest dat het iets in mijn brein stuk werd gemaakt. Coke heb ik spijt van want te duur, te compulsief, te verslavend en ik werd er een ego-trippende klootzak van (heb me destijds wel vermaakt, daar niet van, maar als ik het over kon doen, had ik coke geskipt)"
"Highonlife zei: Ik reageer ook slecht op wiet, spijt heb ik er echter niet van. Ik zal het alleen nooit op eigen initiatief gebruiken, wellicht hooguit een paar trekjes van een vriend, puur voor de gezelligheid. De high doet me echt niks, word er alleen loom en misselijk van. Ik vind alcohol veel lekkerder, maar dit is een stuk schadelijker m.i. en tevens verslavender (al heb ik het idee dat cannabis-verslaving lange tijd ook een onderschat fenomeen is geweest binnen de verslavingszorg). Klik om te vergroten... Ja absoluut mee eens, ik snap ook wel dat cannabis een stuk minder erg is dan alcohol, maar ik heb best wat mensen in mijn omgeving gehad die dat een beetje als een excuus gebruikte om dan maar elke dag vanaf dat ze opstonden te smoken."
"Is er een bepaalde context waarin je veel gebruikt? (met vrienden, uitgaan, etc.). Mijn ervaring met coke is dat het een super contextafhankelijk middel is dat je vaak spontaan neemt, veelal in een sociale setting. Als je dit soort context wegneemt, ebt het problematische gebruik vaak weg."
"Ik vind dit altijd een lastige om te beantwoorden, ik voel niet dagelijks een behoefte om iets te gebruiken. Ook heb ik er geen last van als ik langere periodes niks doe. Maar goed, lange periodes waarin ik niks gebruik komen eigenlijk nauwelijks voor. Ik zou zeggen, ik ben wel lichtelijk verslaafd aan af en toe in wat voor soort andere sfeer verkeren, maar niet fysiek en ook niet constant. Het helpt overigens ook niet dat elke sociale gelegenheid bij mij wel iets van middelen erbij heeft (meestal drank). En misschien ben ik verslaafd aan roken in bepaalde contexten, ik rook nooit nuchter, maar het is potverdorie lastig om high/dronken niet te roken."
"MDMA kan je gewoon blijven redosen, ook als je al 2cb op hebt, 2cb redosen kan ook, alhoewel mijn ervaring is dat het redosen van 2cb niet supergoed werkt. De meeste psychedelica (incl. 2cb) bouwen direct wat tolerantie op, dus je eerste dosis is per saldo het sterkste, bij redosen moet je steeds meer bijnemen voor hetzelfde effect is mijn ervaring (bijv. als je start met 1 pil 2cb, dan werkt deze op 100%, de tweede werkt maar voor 50-60%). 2cb is verder een vrij vergevend middel, je kan het redelijk goed met alles combineren in welke volgorde je wilt, enige waar je voor op moet passen is dat het wel heftig kan zijn als je ook aan MDMA piekt."
"_shikantaza zei: We zijn een forum voor verantwoord gebruik en harm reudction. Daar past dit advies niet bij. @Blissful als ik jou was zou ik rustig aan doen met de redoses. MDMA max 1 keer bijnemen. 2C-B bijnemen zou ik op een festival eigenlijk niet doen. Of je moet heel laag kunnen doseren. Reden is eigenlijk dat een festival geen al te geschikte plek is om een heel psychedelische ervaring te krijgen, en je dan een grotere kans krijg op een bad trip met al die drukte, lichten, muziek, enz. mocht je onverhoopt toch net wat te veel nemen. Actieve dosissen van 2C-B liggen al vrij laag, en de MDMA versterkt het ook nog eens, en de dose-response-curve van 2C-B is tricky. Een paar mg meer en de trip kan al een stuk sterker worden. En als je bij gaat nemen zal je kater ook wel wat pittiger worden. Ik ken zat verhalen van mensen die de MDMA-magie zijn verloren door te veel en te vaak te nemen. Ik zie dat je je aan de adviezen houdt. Hou dat ook vol dan kun je lang genieten van de magic. De ervaring leert dat de magie echt minder wordt, en dat die vaak niet meer terugkomt als die eenmaal verspeeld is door overmatig gebruik. Klik om te vergroten... Ik zeg dat je het kan redosen, niet dat je extreem veel moet gaan pakken, de vraag was kan je redosen, het antwoord daarop is ja, ik gaf dan aan dat de volgorde daarin niet echt uitmaakt, alleen voor wat je voor 2cb wilt voelen. Ik geef zelfs aan dat je moet oppassen, afijn, ik zal vast wat anders bedoeld hebben dan wat ik schreef..."
"Blissful zei: Dank voor de toevoeging. Maar de tolerantie die ik bedoelde is in het herdosering. Dus 2,5 uur na de eerste dosis. Dit is bij MDMA wel goed mogelijk. Wat is jouw ervaring hiermee bij 2-CB? Klik om te vergroten... Ik ben het eens met wat @Snuffelaar zegt, je kan 2cb meerdere dagen achter elkaar doen met ongeveer hetzelfde effect (niet per sé een goed idee verder, maar het kan wel), maar tijdens een trip doet herdoseren minder, het maakt de trip vooral langer, niet heftiger is mijn ervaring. Maar goed, dat kan een persoonlijk verschil zijn."
"Best wat psychedelica, als ik behoeft heb aan uppers ofzo kan je altijd wel iemand bellen, maar niet elk psychedelicum is even voorhanden dus ik heb er best wat van liggen voor het geval ik er niet meer aan kan komen. Daarnaast vooral restjes van festivals enzo, ket of X of whatever. Nooit echt de behoefte gehad om er aan te komen zonder gelegenheid ook. M'n koelkast ligt vol met speciaalbier ook, de hardste drug."
"Kleine bump, laatst een flesje hiervan gekocht, iemand meer ervaring met paddodruppels en zo ja; bij welke dosering krijg je een volwaardige trip?"
"Mindless zei: Als je into dit bent, zijn er nog meerdere opties: Bekijk bijlage 67097 Klik om te vergroten... Deze is best subjectief toch. LSD is heel lang en vrij intens, paddestoelen zijn alleen al door de duur een stuk minder heftig. DMT is wel heel intens maar vooral heel apart, niet per sé mentaal taxerend op een manier dat een intense LSD trip dat is. Keta is gewoon verdoving imo, khole is wel heftig, maar het heeft niet echt die zware mentale, introspectieve dimensie van een flinke LSD of truffel trip."