"Heyo, allereerst drop ik even deze link hier:
viewtopic.php?f=3&p=1151241
Deze link zal je brengen naar mijn eerste post op dit forum ooit, vlak voordat ik voor de eerste keer XTC gebruikt heb.
Ten tweede, sorry als deze post onnodig lang is.
Mocht je dat gelezen hebben of niet, ik laat je nu dan weten dat ik in ieder geval soms een beetje paniekerig kan zijn.
Die dag, voordat ik naar een drum & bass feest in Amsterdam ging, had ik enorme ruzie met mijn moeder. Een slechte nachtrust van die nacht daarvoor in combinatie met die ruzie met mijn moeder in de ochtend zorgde voor een gestresste ik. Mijn hart ging hier en daar nogal te keer, ik was moe, onrustig, misselijk, en zat gewoon over het algemeen niet echt lekker in mijn vel die dag.
Later in de trein op weg naar het feest met al mijn vrienden heb ik me afgezonderd met muziek op, om een beetje in de sfeer te komen en mij af te leiden van het feit dat ik wellicht voor de eerste keer XTC zou gaan gebruiken, wat om heel eerlijk te zijn voor mij zeker wel eng was om te doen.
Ik had nog thuis van te voren geprobeerd te slapen, maar dit was niet gelukt. En in de trein lukte dit ook niet. Om mijn hart een beetje wat rust te geven had ik eerder propanolol geslikt om mijn hartslag wat naar beneden te halen. Propanolol heb ik een lange tijd terug voorgeschreven gekregen door mijn huisarts ook ivm een te hoge hartslag en stress.
Ondanks dat ik niet lekker in mijn vel zat, een beetje bang was, en van te voren al medicatie had gebruikt (al het ik wel opgezocht hoe lang propanolol in werking blijft, en dat klopte wel/was goed qua tijd) heb ik op het feest uiteindelijk toch naar de XTC gegrepen. Ik had een pizza'tje op een paar uur daarvoor, had wat gedronken (cola, alchohol heb ik die hele avond vermeden).
En het was me wat. Man, oh man. Ik was helemaal gestresst die dag, al had ik op de weg naar het feest en voor het feest bij het rondlopen in Amsterdam die gevoelens succesvol onderdrukt. Hoe dan ook, met een best wel hevige mentale strijd in mijn kop over het feit of het nou wel of niet goed met me ging na het innemen van de XTC, heb ik me uiteindelijk er helemaal aan overgegeven. Ik voelde het eerste uur na innemen constant mijn voorhoofd en vergeleek dit met mijn vrienden die ook op hadden, denkend dat ik misschien oververhit raakte. Ik vond het een raar gevoel om soms warmtegolven door mijn lichaam heen te voelen en mijn benen die soms lichter aan voelden en dan weer terug gingen naar een normaal gevoel. Maar toen stapte ik een keer naar buiten en een koel winterbriesje raastte over en langs mij heen. Mijn ogen vielen automatisch dicht en ik nam een hap lucht als nooit te voren. Heerlijk. Ik was alert, kalm, ik heb me nog nooit zo rustig gevoeld en ik was er helemaal bij. Een geslaagde nacht uiteindelijk. Gelukkig maar.
Ongeveer sinds dat feest, of die ruzie met mijn moeder, woon ik niet meer thuis, maar bij een vriendin van me. Ik zit nu veel lekkerder in mijn vel en voel me prima.
Mijn vragen aan jullie nu:
1. Ik heb die eerste keer (zo'n drie maanden geleden) een derde van een roze Superman op. Het was fijn, ik voelde me rustig en kon de hele nacht door dansen, maar ik ging niet perse hard. Het ''love'' gevoel van XTC heb ik niet ervaren. Ik was er gewoon. Ik was alert, kalm, en er helemaal bij. Een goede maat van mij zei dat hij dat de eerste keer ook had toen hij maar een kwartje op had en daar de hele nacht mee had gedaan.
Vrienden van me hebben weer dezelfde pillen aangeschaft en hebben er ook een voor mij. Ik ben weer van plan te beginnen met een derde en kijk vanaf daar hoe ik mij voel. Ik voelde mij echter de eerste keer vooral de laatste uren steeds minder en was erg misselijk op de weg naar huis. Toen was het al zo goed als uitgewerkt lijkt me en had ik al te kampen met de lichamelijke gevolgen.
Om iets harder te gaan, er wat langer in te blijven, het wat beter vol te houden de laatste uren, en om te voorkomen dat ik me op de terugweg echt heel brak ga voelen ben ik van plan om na eerste inname nog wat te slikken. Nog een derde of een kwartje ofzo.
Ik ben achttien jaar, ongeveer 1,78 en weeg tussen de 62 en 65 kilo.
Wat raad je mij aan? Hoeveel zou jij doen? En na hoeveel uur na eerste inname?
2. Er was niets te eten gedurende het hele feest, dus hebben we wat hamburgers gegeten rond zeven uur s'ochtends, ongeveer acht uur na mijn laatste maaltijd die dag.
Morgen zal er wel eten zijn. Waar moet ik op letten? Is inprincipe al het eten goed? Is bepaald eten minder goed of bepaald eten juist beter?
Hoeveel is goed om te eten en na hoe veel tijd na laatste maaltijd?
3. Afkoelen zo af en toe, een glas water per half uur over het algemeen, meer of juist minder afhankelijk van of je stil staat of alleen maar staat te springen, rustig aan doen, luisteren naar mijn lichaam, en vooral niet stressen. Is er verder nog iets wat je me kan adviseren? Een tip die je me kan geven?
Mocht je nog iets hebben om op aan te merken dan hoor ik dit graag, ik zou het fijn vinden om ook hier gewoon heelhuids door heen te komen, op een paar dode hersencellen na dan, hehe.
Thanks voor het lezen, mocht je zo ver gekomen zijn. And please help me out!
-Perifear
PS: Nogmaals, excuses als deze post onnodig lang was. Er is mij al vertelt dat ik ze zo lang mag maken als ik wil, maar ik kan hoe dan ook nogal langdradig zijn hier en daar."
In: Morgen voor de tweede keer XTC doen? Help mij!
1-1-2024