#1
Sure, laat maar even weten hoe het met je gaat.
En niet teveel over inzitten hè. ![:)]()
Mindless zei:Hmm, ik heb ook een geschiedenis met (chronische) hyperventilatie. Daar kwamen ook allerlei klachten bij opzetten zoals steken in de borst (ik dacht werkelijk dat mijn hart niet goed was), ongelofelijke moeheid de hele dag, zwakke spieren, enzovoort. Hyperventilatie komt geloof ik in bijna alle (zoniet: alle) gevallen door stress. En ik denk dat dat het probleem bij jou is, als ik je zo zie praten over rare/enge gedachtes. Mijn gok is dat de mdma 'iets' in je heeft geopend en er nu dingen boven komen drijven uit je onderbewustzijn. Dit zie je zó vaak gebeuren met dergelijke middelen. Als je bewustzijnsverruimende middelen neemt, dan kan dit gebeuren. Niet dat je andere dingen moet uitsluiten. Ga wel naar je dokter om er zeker van te zijn dat het niet iets fysieks is. Ik heb destijds een bloedtest laten doen toen ik net last kreeg van hyperventilatie. Hierbij werd duidelijk dat mijn organen allemaal prima werkten. Hierdoor valt er meteen al een hoop gestress weg dat veroorzaakt wordt door je zorgen maken over wat je allemaal wel niet zou kunnen mankeren. Als je weet dat je fysiek in orde bent, kun je dat mooi afstrepen.
Maar goed, bij chronische hyperventilatie is het zo dat hoe meer je 'probeert' goed te ademen, hoe slechter het gaat. (dit heb je vast wel gemerkt?) De oplossing is om te leren minder te vechten tegen dit nare gevoel. Hetzelfde gaat op voor je nare/enge gedachtes. Vecht ertegen en je zult door je eigen persoonlijke hel gaan. Laat het toe en het zal beter worden. Maar wederom: ga naar je dokter om ernstigere dingen uit te sluiten. Kan zo'n dokter niks vinden, dan is het gewoon doodsimpele stress voortkomend uit opgekropte gevoelens en dan moet je leren om die nare/enge gedachtes/emoties toe te laten en compleet te voelen. Dit doe je door meditatie.
Dat je rustig blijft tijdens die angstgevoelens is trouwens mooi. Gebruik die rust om vanuit daar je angst te voelen. Dan heb je toch wat een steady basis en wordt je niet heen en weer gesmeten door je gedachten. Waarom je er dan zo rustig onder blijft weet ik niet, maar is verder imo ook niet belangrijk. Het is er, dus gebruik het.
Schade van mdma kan zich volgens mij nog veel later tonen dan een week na gebruik.Perifear zei:Alleen is mijn vraag nog niet echt helemaal beantwoord; is het mogelijk dat je pas schade aan je lichaam merkt van MDMA een week na gebruik? Of komt dit zeer zelden voor?
Zegt nog niet zoveel hoor. Het heet niet voor niets het onderbewuste.De reden waarom ik mij meer zorgen maakte is omdat ik er honderd procent zeker van ben dat die gedachtes kwamen door hoe ik mij voelde, i.p.v andersom.
Mindless zei:Schade van mdma kan zich volgens mij nog veel later tonen dan een week na gebruik.Perifear zei:Alleen is mijn vraag nog niet echt helemaal beantwoord; is het mogelijk dat je pas schade aan je lichaam merkt van MDMA een week na gebruik? Of komt dit zeer zelden voor?
Maar ga je niet direct zorgen zitten maken. Eerst maar naar de dokter en dan verder kijken.
De reden waarom ik mij meer zorgen maakte is omdat ik er honderd procent zeker van ben dat die gedachtes kwamen door hoe ik mij voelde, i.p.v andersom.
[/quote]Zegt nog niet zoveel hoor. Het heet niet voor niets het onderbewuste.De meeste kwalen hebben hun oorzaak in de psyche. Ik was er ook 100% van overtuigd dat er werkelijk iets fysieks mis was met mijn hart toen ik die steken voelde, maar er was helemaal niets mis mee... Er gebeurd een hoop in het onderbewuste, wat allemaal zijn uitwerking heeft in het 'bewuste'.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."