Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorgen voor de eerste keer XTC doen? Help mij!

Morgen voor de eerste keer XTC doen? Help mij!

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PerifearLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heyo allemaal, dit word mijn eerste post ooit op deze site hier, hopelijk kunnen jullie mij het een en ander vertellen/helpen. Uiteraard heb ik zelf eerst onderzoek gedaan, maar heb ik over het algemeen nog wel wat vragen.

Anyway, ik ben morgen te vinden op een drum and bass feest in Amsterdam. Ergens in november vorig jaar was er daar toen ook een drum and bass feest waar ik ben heen geweest en zijn een aantal vrienden van mij een beetje roekeloos aan onbekenden rond gaan vragen of ze pillen hadden. Ik zat gewoon aan het bier samen met een vriendin van mij en wat andere gasten, terwijl die andere vrienden dus uiteindelijk aan wat pillen gekomen waren en ze voor de eerste keer wat genomen. Ik heb geen idee hoeveel ze toen genomen hadden en om heel eerlijk te zijn wilde ik er ook vrij weinig mee te maken hebben. (Ik houd een voor een van die lieverds, maar het was heel dom om voor de eerste keer random op een feest rond te gaan vragen en zo maar wat gaan slikken zonder dat ze precies wisten wat ze namen, maar hen werd dus wel vertelt dat het XTC was)

Intussen is het drie maanden verder en heeft dat zelfde groepje nog een aantal keer XTC gedaan in deze tijd, en ze vinden het geweldig. De vorige keer dat ze had gebruikt hadden ze wel veel te veel gebruikt, en ze hebben serieus geluk dat er niets fout is gegaan. Hoe dan ook, ik heb dus morgen een feest waar ik naar toe ga, en ik ben aan het overwegen om mee te doen. Een aantal vragen aan jullie:

1. Mocht ik XTC gaan gebruiken, 1 glas water per half uur toch, dus maximaal 2 per uur?
2. Ik ben ongeveer 1,78 en weeg 61 kilo, hoeveel is veilig om te gebruiken? Take into account dat ik dit voor de eerste keer ga doen! =)
3. Als het goed is hebben die maten van me van die ''Superman XTC pillen,'' en las ik toevallig laatst daar een artikel over dat deze ''levensgevaarlijk'' zouden zijn. Klopt dit? Is er iets aan te doen? Wat houd dit precies in?
3. Moet ik letten op wat ik eet voor, na, en tijdens het gebruik van XTC? En misschien nog iets specifieks qua drinken? (ik weet dat alcohol sowieso moet worden vermeden)
4. Als laatste moet ik toegeven dat ook al ben ik heel benieuwd om hoe het is (al helemaal na de verhalen van wat vrienden gehoord te hebben, met name hoe ze zich naar hun herrinnering nooit zo goed hadden gevoeld en van alles en iedereen hielden vanaf het moment dat ze gebruikt hadden), ben ik best wel bang. Ik weet dat ik sowieso niet moet gebruiken als ik me mentaal niet goed voel of zelf niet 100% achter de beslissing sta, maar ik denk dat ik wel prima daar morgen gewoon relaxed kan staan en op mijn gemak XTC kan nemen, het probleem is alleen dat ik nu wel enigzins bang ben dat het verkeerd aan gaat slaan, al helemaal na het lezen van diverse artikelen. Is er niet een bepaalde dosis die je kan gebruiken wat bijna niet fout kan gaan maar nog steeds tof is? Moet ik het uberhaupt het een keer proberen? Is het echt iets wat je op zijn minst een keer mee moet hebben gemaakt?
Oh, en om niet stom over te komen, ik ben niet een heel beinvloedbaar persoon, al helemaal niet op dit soort gebieden, maar ik zou echt gewoon eigenlijk willen weten hoe het is, maar aan de andere kant ben ik juist weer bang om het te proberen. What to do?

Thanks, hopelijk is dit niet een te lange *** post. Zoja, dan mijn excuses.


- Perifear
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Perifear zei:
1. Mocht ik XTC gaan gebruiken, 1 glas water per half uur toch, dus maximaal 2 per uur?
Idd.

2. Ik ben ongeveer 1,78 en weeg 61 kilo, hoeveel is veilig om te gebruiken? Take into account dat ik dit voor de eerste keer ga doen! =)
3. Als het goed is hebben die maten van me van die ''Superman XTC pillen,'' en las ik toevallig laatst daar een artikel over dat deze ''levensgevaarlijk'' zouden zijn. Klopt dit? Is er iets aan te doen? Wat houd dit precies in?
Bij de media overdrijven ze graag. Over het algemeen zijn de Supermans wel sterk, dus ik raad aan om een kwart te nemen en eventueel (ruwweg 2 uur) later een kwart bij te nemen. Maar als je de pillen niet laat testen weet je nooit zeker hoe sterk ze zijn en of er wel MDMA in zit.

3. Moet ik letten op wat ik eet voor, na, en tijdens het gebruik van XTC? En misschien nog iets specifieks qua drinken? (ik weet dat alcohol sowieso moet worden vermeden)
Een paar uur voor de x een lichte maaltijd eten is aan te bevelen, dan is de maag niet te vol en niet te leeg. Drinken maakt in principe weinig uit, behalve alcohol dan.

4. Als laatste moet ik toegeven dat ook al ben ik heel benieuwd om hoe het is (al helemaal na de verhalen van wat vrienden gehoord te hebben, met name hoe ze zich naar hun herrinnering nooit zo goed hadden gevoeld en van alles en iedereen hielden vanaf het moment dat ze gebruikt hadden), ben ik best wel bang. Ik weet dat ik sowieso niet moet gebruiken als ik me mentaal niet goed voel of zelf niet 100% achter de beslissing sta, maar ik denk dat ik wel prima daar morgen gewoon relaxed kan staan en op mijn gemak XTC kan nemen, het probleem is alleen dat ik nu wel enigzins bang ben dat het verkeerd aan gaat slaan, al helemaal na het lezen van diverse artikelen. Is er niet een bepaalde dosis die je kan gebruiken wat bijna niet fout kan gaan maar nog steeds tof is? Moet ik het uberhaupt het een keer proberen? Is het echt iets wat je op zijn minst een keer mee moet hebben gemaakt?
Oh, en om niet stom over te komen, ik ben niet een heel beinvloedbaar persoon, al helemaal niet op dit soort gebieden, maar ik zou echt gewoon eigenlijk willen weten hoe het is, maar aan de andere kant ben ik juist weer bang om het te proberen. What to do?
Wat je vooral niet moet doen is je zorgen maken. Gewoon slikken en lekker feesten, je voelt het vanzelf wel. XTC werkt het beste als je er niet de hele tijd aan denkt na het slikken. Misschien is het een idee om eerst een keer thuis XTC te nemen, dan zit je in een vertrouwde en gecontroleerde omgeving en zullen de zenuwen ook al minder zijn en kun je in alle 'rust' kennismaken met X.

Thanks, hopelijk is dit niet een te lange *** post. Zoja, dan mijn excuses.


- Perifear
Klik om te vergroten...
Je mag je posts zo lang maken als je wilt, het enige dat belangrijk is, is dat je verantwoord met drugs om gaat. En dit forum is bedoeld om je daarbij te helpen. :wink:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
XTC Informatie
Lees dat even door, het komt erop neer dat je goed naar je lichaam moet luisteren wat betreft de primaire behoeftes :)

Drink zellf meestal 1-2 liter in uur of 5 verspreid maar iedereen zijn ding. Zolang je maar genoeg binnen hebt/krijgt.

En vooral jezelf niet onnodig druk maken , ga er relaxed in en het word super lijkt me als ik het goed lees :)

Neem niet meer dan 150mg! Tenminste dat lijkt mij het meest verantwoord, eerst rustig kennis maken ermee.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#4
1. Mocht ik XTC gaan gebruiken, 1 glas water per half uur toch, dus maximaal 2 per uur?
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf nog maar 1x gebruikt maar dit raadde mij ook iedereen aan, ligt er wel aan hoeveel je beweegt en hoeveel je dus zweet.

2. Ik ben ongeveer 1,78 en weeg 61 kilo, hoeveel is veilig om te gebruiken? Take into account dat ik dit voor de eerste keer ga doen! =)
Klik om te vergroten...
Ik weeg bijna evenveel (iets minder) en heb zelf over een tijdsbestek van 4 uur, drie maal een kwartje "Red Superman" gepakt. Ik weet niet meer hoeveel MDMA erin zat maar iedereen raadde mij aan om kwartjes te pakken. De rest van de groep waar ik toen mee was pakte allemaal een halve (ook bij hun eerste keer). Gezien je gewicht is het misschien wel aan te raden kwartjes te pakken.

3. Als het goed is hebben die maten van me van die ''Superman XTC pillen,'' en las ik toevallig laatst daar een artikel over dat deze ''levensgevaarlijk'' zouden zijn. Klopt dit? Is er iets aan te doen? Wat houd dit precies in?
Klik om te vergroten...
Hier kan ik niks over zeggen.

3. Moet ik letten op wat ik eet voor, na, en tijdens het gebruik van XTC? En misschien nog iets specifieks qua drinken? (ik weet dat alcohol sowieso moet worden vermeden)
Klik om te vergroten...
Voor je X gaat gebruiken zou ik geen grote bodem leggen, maar gewoon een beetje eten zodat je genoeg hebt om de tijd door te komen.
Qua drinken zou ik het bij water of fris laten.

4. Als laatste moet ik toegeven dat ook al ben ik heel benieuwd om hoe het is (al helemaal na de verhalen van wat vrienden gehoord te hebben, met name hoe ze zich naar hun herrinnering nooit zo goed hadden gevoeld en van alles en iedereen hielden vanaf het moment dat ze gebruikt hadden), ben ik best wel bang.
Klik om te vergroten...
Nog een heel herkenbaar gevalletje voor mij :grin: . Wij gingen met de trein en iedereen had er ontzettend veel zin in en ik zat stil met mijn gedachten van wat er allemaal fout kon gaan. Niks is 100% zeker maar als je niet teveel pakt (hier kan ik niet echt over adviseren) lijkt het mij vrij veilig.

Moet ik het uberhaupt het een keer proberen? Is het echt iets wat je op zijn minst een keer mee moet hebben gemaakt?
Klik om te vergroten...
Niks moet, alles kan. Het ligt uiteraard aan je zelf of je het een keer mee wil maken maar ik geef, mits je er verstandig mee om kan gaan, een positief advies.

Have a great party! :rock:

p.s. Over de inslag zou ik me niet te veel zorgen maken. Het gebeurde bij mij vrij snel, je voelt je licht en krijgt energie, gaat bewegen en de rest gaat vanzelf.
P
PerifearLid
01-01-2024, 00:00
#5
Skirre zei:
1. Mocht ik XTC gaan gebruiken, 1 glas water per half uur toch, dus maximaal 2 per uur?
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf nog maar 1x gebruikt maar dit raadde mij ook iedereen aan, ligt er wel aan hoeveel je beweegt en hoeveel je dus zweet.

2. Ik ben ongeveer 1,78 en weeg 61 kilo, hoeveel is veilig om te gebruiken? Take into account dat ik dit voor de eerste keer ga doen! =)
Klik om te vergroten...
Ik weeg bijna evenveel (iets minder) en heb zelf over een tijdsbestek van 4 uur, drie maal een kwartje "Red Superman" gepakt. Ik weet niet meer hoeveel MDMA erin zat maar iedereen raadde mij aan om kwartjes te pakken. De rest van de groep waar ik toen mee was pakte allemaal een halve (ook bij hun eerste keer). Gezien je gewicht is het misschien wel aan te raden kwartjes te pakken.

3. Als het goed is hebben die maten van me van die ''Superman XTC pillen,'' en las ik toevallig laatst daar een artikel over dat deze ''levensgevaarlijk'' zouden zijn. Klopt dit? Is er iets aan te doen? Wat houd dit precies in?
Klik om te vergroten...
Hier kan ik niks over zeggen.

3. Moet ik letten op wat ik eet voor, na, en tijdens het gebruik van XTC? En misschien nog iets specifieks qua drinken? (ik weet dat alcohol sowieso moet worden vermeden)
Klik om te vergroten...
Voor je X gaat gebruiken zou ik geen grote bodem leggen, maar gewoon een beetje eten zodat je genoeg hebt om de tijd door te komen.
Qua drinken zou ik het bij water of fris laten.

4. Als laatste moet ik toegeven dat ook al ben ik heel benieuwd om hoe het is (al helemaal na de verhalen van wat vrienden gehoord te hebben, met name hoe ze zich naar hun herrinnering nooit zo goed hadden gevoeld en van alles en iedereen hielden vanaf het moment dat ze gebruikt hadden), ben ik best wel bang.
Klik om te vergroten...
Nog een heel herkenbaar gevalletje voor mij :grin: . Wij gingen met de trein en iedereen had er ontzettend veel zin in en ik zat stil met mijn gedachten van wat er allemaal fout kon gaan. Niks is 100% zeker maar als je niet teveel pakt (hier kan ik niet echt over adviseren) lijkt het mij vrij veilig.

Moet ik het uberhaupt het een keer proberen? Is het echt iets wat je op zijn minst een keer mee moet hebben gemaakt?
Klik om te vergroten...
Niks moet, alles kan. Het ligt uiteraard aan je zelf of je het een keer mee wil maken maar ik geef, mits je er verstandig mee om kan gaan, een positief advies.

Have a great party! :rock:

p.s. Over de inslag zou ik me niet te veel zorgen maken. Het gebeurde bij mij vrij snel, je voelt je licht en krijgt energie, gaat bewegen en de rest gaat vanzelf.
Klik om te vergroten...

Yo dude, thanks voor je reactie, dit was precies wat ik nodig had, een berichtje van iemand die niet heel lang geleden in het zelfde bootje zat waar ik nu in zit.

Harstikke bedankt, ik ben niet een hele domme jongen dus er zorgvuldig mee om gaan moet wel goed komen, so far so good zou ik zeggen en ga ik het morgen maar is proberen!

Echt bedankt gozert, en ik laat het hier nog weten hoe het was!

Ooi!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Om nog maar een bevestiging te geven van meeste dat al is gezegd:
Perifear zei:
1. Mocht ik XTC gaan gebruiken, 1 glas water per half uur toch, dus maximaal 2 per uur?
Klik om te vergroten...
Te weinig drinken zorgt voor een verhoogt risico wegens uitdroging, teveel drinken zorgt voor een watervergiftiging. Dit zijn geen van beide leuke effecten, maar hoeven geen risico te zijn als je je lichaam in de gaten houd. 1-2 glazen per uur is een redelijke indicatie, maar luister ook naar je lichaam. Als je de hele tijd stil zit te babbelen zul je dus minder nodig hebben dan als je urenlang loopt te stampen. (btw, ga zo nu en dan eventjes afkoelen)
Perifear zei:
2. Ik ben ongeveer 1,78 en weeg 61 kilo, hoeveel is veilig om te gebruiken? Take into account dat ik dit voor de eerste keer ga doen! =)
Klik om te vergroten...
De 'veilige' dosis voor mannen is maximaal 1.5-2 mg/kilo lichaamsgewicht. Dus maximaal 120mg voor jou. Houdt er rekening mee dat er geen veilig gebruik bestaat, je kunt alleen de risico's verkleinen. Wat ik zelf prettig vindt is om te beginnen met een dosis van 1.5mg/kilo, dus 90mg in jouw geval en er na anderhalf uur nog 1/3e van de startdosis bij te gooien, oftewel 30mg.
Perifear zei:
3. Als het goed is hebben die maten van me van die ''Superman XTC pillen,'' en las ik toevallig laatst daar een artikel over dat deze ''levensgevaarlijk'' zouden zijn. Klopt dit? Is er iets aan te doen? Wat houd dit precies in?
Klik om te vergroten...
Er zijn heel veel pillen in de omloop die ofwel hoog gedoseerd zijn, ofwel gevaarlijke stoffen bevatten. Ik dacht dat die "levensgevaarlijke superman pillen" hooggedoseerd waren. Om te weten hoeveel MDMA(werkzame bestandsdeel) je pillen bevatten en of deze geen andere stoffen bevatten kun je altijd je pillen gratis laten testen, zo kun je veel beter doseren en weet je zeker of je pillen 'veilig' zijn. Als je besluit om ze toch niet te testen kun je het beste werken met kwartjes (vooral met hooggedoseerde pillen) en gewoon naar je lichaam luisteren. Slik niet te snel bij, want je zou niet de eerste zijn die denkt niets te voelen en daarom teveel neemt. Hoe lang het duurt voordat je iets voelt is behoorlijk afhankelijk van je maaltijd en hoelang je laatste maaltijd geleden is. Het slik je pas 3 uur na je laatste maaltijd en dan kun je het beste tussen de 3 kwartier-1 uur wachten voordat je bijdoseert. Als je na 3 kwartjes nog steeds niets voelt van die pillen kun je er beter mee stoppen, dan heb je namelijk best kans dat er P(M)MA in je pillen zit. Dat is een stof die pas erg laat effect heeft en behoorlijk gevaarlijk is. Maar hier geldt nog steeds, laat je pillen testen!
Perifear zei:
3. Moet ik letten op wat ik eet voor, na, en tijdens het gebruik van XTC? En misschien nog iets specifieks qua drinken? (ik weet dat alcohol sowieso moet worden vermeden)
Klik om te vergroten...
Zoals hier boven verteld is kun je het beste 3 uur voor je gebruik niet eten, dan kun je namelijk makkelijker doseren en merk je het sneller als hij inslaat. Tijdens/na gebruik van XTC is het een goed idee om wat te eten om je energievoorraad weer aan te vullen. Verder kunnen 1 á 2 biertjes weinig kwaad, ikzelf vind het effect hiervan wel fijn en ik heb ook wel een paar keer gelezen dat 1 tot 2 biertjes juist je hersenschade verminderd. Meer alcohol kun je beter laten staan. Isotone dranken zijn trouwens beter dan glazen water, omdat deze ook nog voedingsstoffen bevatten. Ik ben zelf een fan van fanta, omdat hier geen caffeïne in zit, maar dat is vooral een persoonlijke voorkeur.
Een kauwgumpje (suikervrij, goed voor je tanden? :grin:) kauwen tijdens gebruik zou trouwens wel eens heilzaam kunnen zijn voor je tanden en tong. :wink:
Perifear zei:
4. Als laatste moet ik toegeven dat ook al ben ik heel benieuwd om hoe het is (al helemaal na de verhalen van wat vrienden gehoord te hebben, met name hoe ze zich naar hun herrinnering nooit zo goed hadden gevoeld en van alles en iedereen hielden vanaf het moment dat ze gebruikt hadden), ben ik best wel bang. Ik weet dat ik sowieso niet moet gebruiken als ik me mentaal niet goed voel of zelf niet 100% achter de beslissing sta, maar ik denk dat ik wel prima daar morgen gewoon relaxed kan staan en op mijn gemak XTC kan nemen, het probleem is alleen dat ik nu wel enigzins bang ben dat het verkeerd aan gaat slaan, al helemaal na het lezen van diverse artikelen. Is er niet een bepaalde dosis die je kan gebruiken wat bijna niet fout kan gaan maar nog steeds tof is? Moet ik het uberhaupt het een keer proberen? Is het echt iets wat je op zijn minst een keer mee moet hebben gemaakt?
Oh, en om niet stom over te komen, ik ben niet een heel beinvloedbaar persoon, al helemaal niet op dit soort gebieden, maar ik zou echt gewoon eigenlijk willen weten hoe het is, maar aan de andere kant ben ik juist weer bang om het te proberen. What to do?

Thanks, hopelijk is dit niet een te lange *** post. Zoja, dan mijn excuses.


- Perifear
Klik om te vergroten...
Je hoeft het nooit te proberen, laat je dat vooral niet wijs maken! Je moet alleen drugs gebruiken als je je daar goed bij voelt. Alleen jijzelf kunt bepalen of je dit wel of niet mee wilt maken!
Echt veilig gebruik bestaat natuurlijk niet, maar je kunt inderdaad de risico's minderen door je pillen te laten testen en máximaal 2mg/kilo lichaamsgewicht te gebruiken. Als je meer gebruikt zal het effect vaak minder 'love' en meer 'speedy' worden. Dus door meer te gebruiken worden de gewenste effect vaak alleen maar minder.

Mocht het goed bevallen, zorg dan dat je voor goed gebruik er zeker 2-3(liever 3) maand tussen de keren dat je XTC slikt houdt.

Ik hoop dat je wat aan deze post hebt en veel plezier! :)
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Was je naar Liquicity?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."