Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorgen voor de tweede keer XTC doen? Help mij!

Morgen voor de tweede keer XTC doen? Help mij!

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PerifearLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heyo, allereerst drop ik even deze link hier:

viewtopic.php?f=3&p=1151241

Deze link zal je brengen naar mijn eerste post op dit forum ooit, vlak voordat ik voor de eerste keer XTC gebruikt heb.

Ten tweede, sorry als deze post onnodig lang is.

Mocht je dat gelezen hebben of niet, ik laat je nu dan weten dat ik in ieder geval soms een beetje paniekerig kan zijn.
Die dag, voordat ik naar een drum & bass feest in Amsterdam ging, had ik enorme ruzie met mijn moeder. Een slechte nachtrust van die nacht daarvoor in combinatie met die ruzie met mijn moeder in de ochtend zorgde voor een gestresste ik. Mijn hart ging hier en daar nogal te keer, ik was moe, onrustig, misselijk, en zat gewoon over het algemeen niet echt lekker in mijn vel die dag.
Later in de trein op weg naar het feest met al mijn vrienden heb ik me afgezonderd met muziek op, om een beetje in de sfeer te komen en mij af te leiden van het feit dat ik wellicht voor de eerste keer XTC zou gaan gebruiken, wat om heel eerlijk te zijn voor mij zeker wel eng was om te doen.
Ik had nog thuis van te voren geprobeerd te slapen, maar dit was niet gelukt. En in de trein lukte dit ook niet. Om mijn hart een beetje wat rust te geven had ik eerder propanolol geslikt om mijn hartslag wat naar beneden te halen. Propanolol heb ik een lange tijd terug voorgeschreven gekregen door mijn huisarts ook ivm een te hoge hartslag en stress.

Ondanks dat ik niet lekker in mijn vel zat, een beetje bang was, en van te voren al medicatie had gebruikt (al het ik wel opgezocht hoe lang propanolol in werking blijft, en dat klopte wel/was goed qua tijd) heb ik op het feest uiteindelijk toch naar de XTC gegrepen. Ik had een pizza'tje op een paar uur daarvoor, had wat gedronken (cola, alchohol heb ik die hele avond vermeden).

En het was me wat. Man, oh man. Ik was helemaal gestresst die dag, al had ik op de weg naar het feest en voor het feest bij het rondlopen in Amsterdam die gevoelens succesvol onderdrukt. Hoe dan ook, met een best wel hevige mentale strijd in mijn kop over het feit of het nou wel of niet goed met me ging na het innemen van de XTC, heb ik me uiteindelijk er helemaal aan overgegeven. Ik voelde het eerste uur na innemen constant mijn voorhoofd en vergeleek dit met mijn vrienden die ook op hadden, denkend dat ik misschien oververhit raakte. Ik vond het een raar gevoel om soms warmtegolven door mijn lichaam heen te voelen en mijn benen die soms lichter aan voelden en dan weer terug gingen naar een normaal gevoel. Maar toen stapte ik een keer naar buiten en een koel winterbriesje raastte over en langs mij heen. Mijn ogen vielen automatisch dicht en ik nam een hap lucht als nooit te voren. Heerlijk. Ik was alert, kalm, ik heb me nog nooit zo rustig gevoeld en ik was er helemaal bij. Een geslaagde nacht uiteindelijk. Gelukkig maar.


Ongeveer sinds dat feest, of die ruzie met mijn moeder, woon ik niet meer thuis, maar bij een vriendin van me. Ik zit nu veel lekkerder in mijn vel en voel me prima.

Mijn vragen aan jullie nu:

1. Ik heb die eerste keer (zo'n drie maanden geleden) een derde van een roze Superman op. Het was fijn, ik voelde me rustig en kon de hele nacht door dansen, maar ik ging niet perse hard. Het ''love'' gevoel van XTC heb ik niet ervaren. Ik was er gewoon. Ik was alert, kalm, en er helemaal bij. Een goede maat van mij zei dat hij dat de eerste keer ook had toen hij maar een kwartje op had en daar de hele nacht mee had gedaan.
Vrienden van me hebben weer dezelfde pillen aangeschaft en hebben er ook een voor mij. Ik ben weer van plan te beginnen met een derde en kijk vanaf daar hoe ik mij voel. Ik voelde mij echter de eerste keer vooral de laatste uren steeds minder en was erg misselijk op de weg naar huis. Toen was het al zo goed als uitgewerkt lijkt me en had ik al te kampen met de lichamelijke gevolgen.
Om iets harder te gaan, er wat langer in te blijven, het wat beter vol te houden de laatste uren, en om te voorkomen dat ik me op de terugweg echt heel brak ga voelen ben ik van plan om na eerste inname nog wat te slikken. Nog een derde of een kwartje ofzo.

Ik ben achttien jaar, ongeveer 1,78 en weeg tussen de 62 en 65 kilo.

Wat raad je mij aan? Hoeveel zou jij doen? En na hoeveel uur na eerste inname?

2. Er was niets te eten gedurende het hele feest, dus hebben we wat hamburgers gegeten rond zeven uur s'ochtends, ongeveer acht uur na mijn laatste maaltijd die dag.

Morgen zal er wel eten zijn. Waar moet ik op letten? Is inprincipe al het eten goed? Is bepaald eten minder goed of bepaald eten juist beter?
Hoeveel is goed om te eten en na hoe veel tijd na laatste maaltijd?

3. Afkoelen zo af en toe, een glas water per half uur over het algemeen, meer of juist minder afhankelijk van of je stil staat of alleen maar staat te springen, rustig aan doen, luisteren naar mijn lichaam, en vooral niet stressen. Is er verder nog iets wat je me kan adviseren? Een tip die je me kan geven?

Mocht je nog iets hebben om op aan te merken dan hoor ik dit graag, ik zou het fijn vinden om ook hier gewoon heelhuids door heen te komen, op een paar dode hersencellen na dan, hehe.

Thanks voor het lezen, mocht je zo ver gekomen zijn. And please help me out!

-Perifear

PS: Nogmaals, excuses als deze post onnodig lang was. Er is mij al vertelt dat ik ze zo lang mag maken als ik wil, maar ik kan hoe dan ook nogal langdradig zijn hier en daar.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Perifear zei:
1. Ik heb die eerste keer (zo'n drie maanden geleden) een derde van een roze Superman op. Het was fijn, ik voelde me rustig en kon de hele nacht door dansen, maar ik ging niet perse hard. Het ''love'' gevoel van XTC heb ik niet ervaren. Ik was er gewoon. Ik was alert, kalm, en er helemaal bij. Een goede maat van mij zei dat hij dat de eerste keer ook had toen hij maar een kwartje op had en daar de hele nacht mee had gedaan.
Vrienden van me hebben weer dezelfde pillen aangeschaft en hebben er ook een voor mij. Ik ben weer van plan te beginnen met een derde en kijk vanaf daar hoe ik mij voel. Ik voelde mij echter de eerste keer vooral de laatste uren steeds minder en was erg misselijk op de weg naar huis. Toen was het al zo goed als uitgewerkt lijkt me en had ik al te kampen met de lichamelijke gevolgen.
Om iets harder te gaan, er wat langer in te blijven, het wat beter vol te houden de laatste uren, en om te voorkomen dat ik me op de terugweg echt heel brak ga voelen ben ik van plan om na eerste inname nog wat te slikken. Nog een derde of een kwartje ofzo.

Ik ben achttien jaar, ongeveer 1,78 en weeg tussen de 62 en 65 kilo.

Wat raad je mij aan? Hoeveel zou jij doen? En na hoeveel uur na eerste inname?
Klik om te vergroten...
Er wordt over het algemeen aangeraden om 1/3e tot 1/2e van je originele dosis ná 1.5 tot 2 uur na de eerste inname bij te doseren. 1/2e van 1/3e is een beetje lastig en aangezien het nog niet héél veel is kun je ook na 2 uur een kwartje bijdoseren, mits je ook zeker weet dat het pillen uit dezelfde batch zijn en dat ze niet alleen op elkaar lijken. Je kunt je pillen gratis testen om zeker te weten wat erin zit.

2. Er was niets te eten gedurende het hele feest, dus hebben we wat hamburgers gegeten rond zeven uur s'ochtends, ongeveer acht uur na mijn laatste maaltijd die dag.

Morgen zal er wel eten zijn. Waar moet ik op letten? Is inprincipe al het eten goed? Is bepaald eten minder goed of bepaald eten juist beter?
Hoeveel is goed om te eten en na hoe veel tijd na laatste maaltijd?
Klik om te vergroten...
Als ik nog echt onder invloed ben vindt ik het zelf ook niet prettig om te eten, daar kun je een beetje misselijk van worden. Zorg wel dat je, voordat je gaat slapen, iets luchtigs eet (bijvoorbeeld een appel) om je spijsvertering weer op gang te brengen. Dat kan je kater aanzienlijk verminderen.

3. Afkoelen zo af en toe, een glas water per half uur over het algemeen, meer of juist minder afhankelijk van of je stil staat of alleen maar staat te springen, rustig aan doen, luisteren naar mijn lichaam, en vooral niet stressen. Is er verder nog iets wat je me kan adviseren? Een tip die je me kan geven?

Mocht je nog iets hebben om op aan te merken dan hoor ik dit graag, ik zou het fijn vinden om ook hier gewoon heelhuids door heen te komen, op een paar dode hersencellen na dan, hehe.
Klik om te vergroten...
Het bovenstaande klopt wel zo ongeveer ja. Zorg alleen dat je niet zomaar medicijnen met drugs gaan combineren. Nou denk ik niet dat een beta-blocker veel negatieve interacties met MDMA heeft, maar daar kun je in principe niet vanuit gaan zonder gedegen onderzoek. Medicijnen kunnen best interacties hebben waarvan je je niet bewust bent en die nadelen voor je uit kunnen pakken. (Als je je wel had ingelezen over propranolol, kun je dit verhaal negeren :P)

Oja, als je je hersenen wilt sparen kun je voor het slapen gaan ook nog wat antioxidanten(Vitamine C of melatonine-pillen) nemen. Dit verminderd een deel van het toxische effect van MDMA en bij melatonine slaap je zelfs wat beter in :P

PS: Nogmaals, excuses als deze post onnodig lang was. Er is mij al vertelt dat ik ze zo lang mag maken als ik wil, maar ik kan hoe dan ook nogal langdradig zijn hier en daar.
Klik om te vergroten...
Je mag hier inderdaad je posts zolang maken als je wilt, het klinkt inderdaad niet langdradig maar juist uitgebreid en grondig. Iets wat belangrijk is om een goed en volledig advies te kunnen vormen!

Veel plezier! :grin:
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Perifear zei:
PS: Nogmaals, excuses als deze post onnodig lang was. Er is mij al vertelt dat ik ze zo lang mag maken als ik wil, maar ik kan hoe dan ook nogal langdradig zijn hier en daar.
Klik om te vergroten...

Langdradig is niet het goede woord vind ik, vind het meer gedetailleerd en grondig :wink:

Perifear zei:
Wat raad je mij aan? Hoeveel zou jij doen? En na hoeveel uur na eerste inname?
Klik om te vergroten...
Als je lekker ging op een derde, maar nog niet helemaal er in zat voor je gevoel, zou ik er nog een kwartje bijnemen. Ongeveer een uur nadat je wat voelt van de 1/3e die je hebt genomen. Daar zou ik het wel bij laten.

Perifear zei:
Morgen zal er wel eten zijn. Waar moet ik op letten? Is inprincipe al het eten goed? Is bepaald eten minder goed of bepaald eten juist beter?
Hoeveel is goed om te eten en na hoe veel tijd na laatste maaltijd?
Klik om te vergroten...
Ikzelf eet van te voren niks. Ongeveer 3 uur voor inname eet ik het laatste voor het feest. Op het feest, als ik in mijn space zit heb ik geen behoefte aan eten. Meestal wel een ijsje voor afkoelen, maar hou het voornamelijk bij water. Ik denk dat eten wat normaal je maag niet zo fijn vind, waar je in principe misselijk van word, vermeden moet worden. Vooral omdat je je al misselijk voelt na het feest zelf. Maar gewoon eten links laten liggen is het beste als je het mij vraagt. Ik heb wel eens geprobeerd wat te eten, maar dat gaat er niet in. Lolly's, kauwgom en ijsjes natuurlijk wel :wink:

Perifear zei:
Is er verder nog iets wat je me kan adviseren? Een tip die je me kan geven?
Klik om te vergroten...
Een ijsje is een goede manier om af te koelen. Zelf heb ik altijd wel iemand die met ijsklontjes rondloopt, dat is ook een heerlijke manier om af te koelen. Verder, een frisse neus halen kan al wonderen doen.

Die zenuwachtigheid is heel normaal. Ik heb zelf zo'n 8x XTC gebruikt, maar heb nog altijd die spanning als ik weer een keertje eraan ga. Hou in je achterhoofd dat je niet alleen bent, als het fout gaat zijn je vrienden erbij en weet dat je jezelf kan sturen. Om rust op te zoeken wanneer je je onrustig voelt, om koelte op te zoeken als je het warm hebt en om rust te pakken als je het nodig hebt heb je nog allemaal door. Voor de rest is het heel belangrijk dat je gewoon plezier hebt, daar doe je het toch voor?

Ik wens je heel veel plezier!
P
PerifearLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thanks dudes! Beide posts van jullie gelezen! Ik zal laten weten hoe het was!

Ook tof om te horen dat jullie zo'n post goed vinden. En wat drugs in combinatie met medicijnen betreft, ik ga nu niets van te voren nemen. Ik voel me prima!

Ooi!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."