Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Nee ik vind het juist niet peppy, ik slik 40mg. Ik vind de rust die het geeft beter dan gewone dexamfetamine, dat is stimulerender. Het enige risico is dat ik te rustig word en vergeetachtig word omdat informatie minder 'actief' binnenkomt als ik dat goed omschrijf. Grappig hoe dat bij mensen kan verschillen!"
"Ik vroeg me af of het verstandig is om 7,5mg mirtazapine (voor slaap en antidepressiva) en 5mg desloratedine (hooikoorts) en doxylaminesuccinat naast elkaar te gebruiken. Het zijn alledrie antihistaminen en de derde is niet verkrijgbaar in Nederland omdat de 'bijwerking' van versuffing de andere effecten te erg 'overschaduwt', en in Duitsland is dat reden om het juist als slaapmiddel te verkopen (blijkbaar zonder recept ook). De pillen die ik heb zijn 30mg en ter illustratie, op PsychonautWiki staat dat 10mg de threshold is, en light is 75mg-200mg dus dat vind ik een vage richtlijn. Kan dit gewoon veilig en verantwoord naast elkaar worden gebruikt? Ik betwijfel of ze het bij de apotheek weten omdat het geen goedgekeurd middel is. Ik wilde het incidenteel/indien nodig gebruiken, klopt het dat dat gewoon kan ipv dat ik na 2 weken pas effecten merk? Zitten er heel toevallig risico's aan verbonden die ik niet zie aankomen? Bedankt!"
"Hansklok zei: Ja ja was zeker meer aan de hand. Zoals je ziet is dat bericht ookal 2 jaar geleden. Intussentijd jaar lang in therapie gegaan. Voor slapen hebbik nu quetiapine 25mg werkt als een tierelier. Word er behoorlijk lam van zowat stoned van heerlijk ook kan ik wel goed van inslapen en doorslapen. Dag erna alleen wat duf en soms heftige emotie rollercoaster. Dus niet te vaak. Klik om te vergroten... Wat is je ervaring daarmee en wat herken je wat in dit artikel staat? https://pointer.kro-ncrv.nl/Marianne-kreeg-antipsychoticum-als-slaapmiddel (ik weet niet hoe je over de NPO denkt maar Pointer is echt goede onderzoeksjournalistiek). Ik vroeg het ook aan m'n psychiater en die zei dat er hele congressen worden gewijd aan de vraag of dit eigenlijk nog wel mag worden voorgeschreven bij slapeloosheid ipv alleen als antipsychoticum. Hoe lang slik je het al?"
"ljuv zei: Ik! Bij 30 mg heb ik heel gewenst effecten, maar 40 mg is inderdaad direct te veel voor mij. Wat echt super kut is, want 30 is op het moment niet meer leverbaar. Om die reden, en omdat het kapot duur is (ook op recept) ,vind ik het erg belachelijk om dit recreatief te gebruiken. Maar: ik kan me wel voorstellen dat men dit doet want de effecten zijn er enorm naar. Dexamfetamine is eigenlijk 1 van de 2 onderdelen van speed (levo en dextro amfetamine/ links en rechtsom gedraaide amfetamine). Daarmee dus een heel zuivere vorm van speed: dex wordt vaak gekoppeld aan de fijne effecten zoals euforie en energie, levo meer aan strak staan e.d. Ik weet niet of dit ook uit onderzoek/ chemisch wetenschappelijk te verklaren is. Lisdex is daarentegen weer heel wat anders: er zit namelijk geen werkzame stof in lisdex, maar je lichaam zet lisdex uiteindelijk om in dexamfetamine waardoor het je AD(H)D klachten kan verminderen. Ik heb van mijn behandelaar begrepen dat het vooral voor vrouwen vaak beter werkt ivm hormoonschommelingen. Ik merk ook dat ik wel iets meer kan gebruiken als ik menstrueer. Wat wilde je verder weten? Klik om te vergroten... Betekent dat je dus ook niet positief test op (dex)amfetamine of is dat sowieso achterhaald dat die tests zo onnauwkeurig zijn. En heb je artikelen dat het beter werkt bij vrouwen vanwege hormoonschommelingen? Ik moet namelijk zeggen dat ik (29f) er een stuk positiever over ben dan de meeste mensen die hier reageren, ik slik overigens 40mg"
"Waar ik me ook altijd over verbaas is dat artsen, ook psychiaters, heel vaak niet hebben uitgevogeld of geraden dat 'namaak' medicijnen (= totaal ongereguleerde volwaardige 'medicijnen') zoals etizolam, kratom en 2f(m)a, en dat terwijl ze vaak wel weten dat amfetamine en dexamfetamine bijna hetzelfde is en dat heel veel andere dopaminerge medicijnen en drugs qua werking heel erg dezelfde werking hebben"
"Don Draper zei: Wist je dat ibuprofen het THC effect teniet doet en dat mensen op Reddit het gebruiken bij wiet afkick verschijnselen 😂 Klik om te vergroten... Geldt dit voor alle NSAID's? Heb je hier meer informatie of een link van?"
"Raver zei: NSAID'S zijn zeer schadelijk voor je. Helemaal bij langdurig gebruik. Ik zou je toch sterk adviseren om zsm hiermee te stoppen. Als je geen maagproblemen of erger hieraan wilt overhouden. Ik hoor vaker artsen spreken over het feit dat ze niet begrijpen dat Ibuprofen een vrij verkrijgbaar middel is. Klik om te vergroten... Deze klachten kunnen bovendien langdurig en in een uiterst geval chronisch zijn Ik ka hiernaast sowieso vertellen dat ik al een half jaar veel pijn heb door een klacht en zo goed en zo kwaad als het kan combineer ik paracetamol (geen NSAID, weet ik) en naproxen (allemaal onder toezicht van een arts) en de maagklachten hebben al mijn eetplezier afgepakt dus dat wil je echt niet. In een 'open' maagplek eten stoppen wekt bovendien nogal braakneigingen op."
"Ik wil dat het vooral pijn bestrijdt (ik heb een niet lichte gewrichtsklacht, vandaar ook tramadol op recept) en als ik er van in slaap val ben ik er ook blij mee"
"Als je zijn geboortedatum weet kun je ook zorgafspraken maken, ik kan dat in elk geval voor mijn vriend dus wellicht moet je wel doen alsof jullie homo zijn. Maar vaak als iemand bij een zorgafspraak niet komt opdagen krijgt diegene een boete van 10-50 euro"
"Hoi allen, Ik vroeg me ten eerste af hoe en of jullie pyrazolam oplossen in water om het te nemen met een doseerspuit. Het lost bij mij gewoon niet op, het blijft een redelijk zwaar poeder want het blijft ook nog eens op de bodem van de doseerspuit liggen waardoor het idee van in kleine beetjes doseren niet bepaald lukt. Hebben jullie tips? Bijvoorbeeld een ander middel om het in op te lossen? Alcohol neem ik er in ieder geval liever niet bij. Hiernaast vroeg ik me af hoe laat voor het slapen jullie het nemen. Omdat je het eigenlijk niet voelt opkomen zoals andere benzo's en etizolam is het mij niet echt duidelijk wat het beste werkt en om nou met zo'n verslavend middel minstens 10x te trial-en-error'en daar zit ik ook niet op te wachten. Ik slaap in elk geval lekker door op lage doseringen dus óf het werkt traag in of ik moet ook niet verwachten dat het merkbaar inwerkt. Dat laatste hoeft overigens ook niet en daar is waarschijnlijk sowieso sprake van als ik andere ervaringen hier lees. Wat is jullie ervaring op dit gebied? Nou heel erg bedankt als jullie jullie ervaringen willen delen en als jullie hier artikelen of andere informatie dan ervaringen hebben hoor ik het graag"