Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mag ik vragen hoe hoog je dosering was? Hoe hoger deze is, des te scheler ga je kijken. Soms zie je mensen met 'kameleon-ogen'. Over het algemeen kan dit geen kwaad, REM (Rapid Eye Movement, net als je slaapt) is een normaal 'symptoom' bij xtc/mdma. Als je het de volgende dag nog hebt werkt een uurtje slaap als een wonder. Geef het een paar dagen, en als het over een week nog niet weg is (wat ik eigenlijk niet denk) ga dan even naar je huisarts."
"Hier had ik inderdaad laatst nog een topic over begonnen, omdat ik hier vaak erg 'last' van heb. Dit bleek gewoon voort te komen uit overdosering. De vergelijking met LSD en paddo's snap ik wel, maar naar wat ik allemaal heb gezien vind ik het toch een 'ander straatje' van hallucineren. Ze zijn namelijk milder, anders van vorm en het triggeren ervan is anders. Natuurlijk is dit alleen mijn eigen ervaring, dus durf geen keiharde beweringen in te maken, dit is alleen wat ik zelf heb ondervonden. En het hallucineren zelf lijkt me een combinatie van verschillende factoren. MDMA + MDA + serotonine en de eigen aanleg, geslacht en uiteraard dosering. Helaas zijn er nog relatief weinig studies hiernaar. Ook ik ben benieuwd naar nieuwe onderzoeken en uitkomsten hiervan."
"Tja, ook alcohol zorgt voor schade aan de hersenen en daar geld hetzelfde voor als XTC: niet teveel, niet te vaak, dan is er niets aan de hand. Zoals anderen hierboven aangeven zou ik die doseringen aanhouden, dan kan er weinig fout gaan. Zorg ook goed voor jezelf er voor, tijdens en erna, dan houd je de schade tot een minimum. Verder wens ik je veel plezier wanneer het moment komt, of dat in de nabije of verre toekomst is"
"Zover ik weet is MDMA de werkzame stof in XTC. Het verschil met XTC pillen is dat er in de pillen bindmiddelen zitten om het in pilvorm te kunnen krijgen. Imo, in het gebruik zitten er wel een aantal verschillen. Persoonlijk heb ik bij kristallen minder last van de bijwerkingen die bij pillen meer aanwezig zijn (knarsen, scheel kijken, etc.) en dus 'zuiverder' aanvoelt. Dit kan natuurlijk aan de bindmiddelen liggen, maar durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen."
"Hallo allemaal, Bij het gebruik van xtc ga ik (vrouw, 25 jaar, 1,60m, 77kg) ontzettend hallucineren. Ik zie brilletjes bij mensen, snorretjes, patronen (schubben/lijnen), insecten, vervormingen van objecten, etc. Kortom, zodra ik ga zitten zie ik superveel. Nu weet ik dat dit een bijwerking is van xtc, maar na te hebben gezocht hier op het forum bleken de meesten dan mij dit veel milder te hebben dan mij. Gelukkig ben ik niet bang tijdens mijn trips, ik wist dat dit een bijwerking was. De vraag is echter wel; Waarom hallucineer ik zo ontzettend veel? Meestal gebruik ik eens in de zoveel tijd eens wat met vrienden thuis. We gebruiken allemaal dezelfde pillen en maken er een relaxte avond van. Sommigen zien af en toe een vervorming door het scheel kijken, maar ik space helemaal weg en krijg bijna het idee 'was dit echt geen lsd ofzo?'. Ik vind het ook niet echt 'erg', maar ben wel nieuwsgierig naar hoe dit zo komt bij alleen mij en niet mijn vrienden (mannen)? De pillen waren getest en er zat zo'n 180mg mdma in. Wel voor de duidelijkheid, ik gebruik zo verantwoordelijk mogelijk (alleen sigaretjes roken, op tijd wachten met volgende dosering, frisdrank en water drinken en voor het slapen gaan drinkontbijt, enz.). Alvast bedankt voor jullie antwoorden!"
"Misschien moet ik me heel even nuanceren, voordat mensen een verkeerd beeld van me krijgen. Wat ik die ene avond heb gedaan was alle grenzen overschrijden en alles behalve verstandig. Op de 'normale avonden' namen we nooit meer dan 600 a 700mg in alleen pilvorm. Misschien dat ik door een maandje of 2 toch een paar keer heb gebruikt, ik een soort 'immuun' heb opgebouwd (in de zin van meer nodig moeten hebben). De laatste bewuste avond hadden we pillen en kristallen. Wellicht dat die combinatie ook mede heft gezorgd voor het extra scheef gaan. Even omtrent mijn visie van 'verstandig gebruik', ik probeer het zo verstandig mogelijk te doen als het gaat. Het blijft immers 'harddrugs' en is nooit 100% veilig, dat besef ik me. Voor een avondje lekker spacen halen we sinaasappelsap (als het te word, flink glas naar binnen klokken en alles komt retour, waardoor je gelijk wat zakt in je trip), kauwgoms worden in family packs aangesleept, we letten op elkaar en schrijven onze doseringen en tijden op. In de week voor een feestje en de week erna neem ik ook extra vitaminen e.d., en wacht nu zeker 4 a 5 maanden tot de volgende keer. Die laatste avond was ook niet leuk meer tegen het einde, trust me. Ik begon oververhit te raken, en ben met hulp onder een lauwe douche gaan staan. Hierna ben ik buiten gaan zitten omdat ik over mijn nek wilde gaan, wat uiteraard zonder protest lukte. Hierna ging het weer goed. Voor we gaan slapen heb ik (zoals we altijd doen aan het einde van zo'n nacht met elkaar) even een drinkontbijt gedronken zodat ik iets in mijn maag had. Deze actie was zeer onverstandig en zal dit ook absoluut nooit meer doen, was echt even vreselijk om mee te maken en besef me ook echt dat ik geluk heb gehad. Dus geloof me als ik zeg dat ik het de volgende keer (ergens van de zomer) leuk zal houden en niet in de statistieken wil belanden als xtc-dode. Maar wellicht dat dit stukje tekst even wat meer verklaart en nuanceert."
"Niemand ooit geprobeerd? Sinaasappelsap is goed zuur, wat je maag erg leuk gaat vinden. Je kunt ook 2 glazen water ineens wegklokken, maar sinaasappelsap werkt beter door het zuur. Speed is nog geen enkele avond de revue gepasseerd"
"Wees gerust, dit was echt een one time thing Psychedelibee.. Keer meegemaakt en nooit meer in de buurt komen. Nu ff een volledige stop tot de zomer, en dan normale doseringen (1 mg per kg lichaamsgewicht als ik me niet vergis). Komt goed"
"Fool zei: Alles wat eenmaal opgenomen is kots je niet meer uit hoor, alleen hetgeen dat nog niet opgenomen is EN nog in je maag zit, dit is vaak niet zoveel meer. Klik om te vergroten... Klopt, ik heb ook nooit beweerd dat het hiermee weg zou gaan. Echter haalt het de 'scherpe kantjes' er wel ff vanaf en word het geheel minder heftig"
"Meestal gewoon pillen.. Maar waar toch enige censuur op zijn plaats is: snoep, benaming van uiterlijk (Volkswagentjes, bommetjes, hartjes, etc.)."