"Hallo forumleden,
Ik heb hier de afgelopen tijd e.e.a. gelezen over paddokweek, en heb besloten om hier mijn kweekverslag neer te zetten.
Mijn achtergrond:
Ik heb een aantal jaren geleden een (erg kleine) portie Mexicaanse ''toeristenpaddo's'' gegeten.
Het effect was door de kleine dosering niet heel erg intensief (ik gok dat het zo'n halve portie vers was), maar het smaakte naar meer. Ik was in eerste instantie welliswaar gefacineerd door de paddo, maar durfde het niet zo goed aan i.v.m. de mogelijke risico's.
Al met al was het een erg mooie ervaring, welke ervoor heeft gezorgd dat ik mijn angst heb weten te relativeren.
Toen het paddoverbod in zicht kwam, heb ik op de allerlaatste dag een portie gedroogde Mexicaanse paddo's gekocht. Hoewel ik het helaas tijdens het uitgaan heb genomen, was het een ontzettende intense beleving. Erg veel visueel effect door de aanwezige verlichting, maar ik had ze liever in een rustige (natuur?)-omgeving gebruikt.
Afin, een tijd later heb ik de Philosopher stone truffel geprobeerd. Vooral veel ''denk'' effect, maar zeer weinig visuals.
Nu, een aantal jaren later, wil ik dolgraag een mooie trip beleven!
Wat is er nou leuker dan zelf kweken?
Wegens goede ervaringen wat betreft hun service en kennis, heb ik besloten om het materiaal bij de Sjamaan te Nijmegen te kopen.
Ze bieden enkele kweeksets aan. Telefonisch heb ik de volgende informatie gekregen:
Mexicaans: had ik al eens gebruikt, dus hebben we het niet echt over gehad
McKennai: Iets visueler en stabieler (minder wisselende intensiteit v/d trip) t.o.v. Mexicaanse
Equadoriaans: wat intenser dan de McKennai: meer visuals, maar nuchterder. Minder 'luchtige' trips.
Beoordelen blijft lastig, omdat een trip een hele persoonlijke ervaring is. Dit is wat ze me er in grote lijnen over konden vertellen, de rest hangt van jezelf af.
Er zal gerust wat verschil in de soorten zitten. Omdat ik zelf moeite had met het vinden van deze informatie, wil ik het toch even met jullie delen.
Ik heb gekozen voor de McKennai growset.
Deze kostte €40 en ik kreeg er een (Sjamaan) handleiding bij.
{
"lightbox_close": "Close",
"lightbox_next": "Next",
"lightbox_previous": "Previous",
"lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.",
"lightbox_start_slideshow": "Start slideshow",
"lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow",
"lightbox_full_screen": "Full screen",
"lightbox_thumbnails": "Thumbnails",
"lightbox_download": "Download",
"lightbox_share": "Share",
"lightbox_zoom": "Zoom",
"lightbox_new_window": "New window",
"lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar"
}
De volgende passage uit de handleiding valt me nogal op: ''Spoel de kit met een plantenspuit zodat de bovenkant licht vochtig is. Giet geen water direct in de growkit''
''
Hoewel mijn doel is om hier een (semi)-informatief verhaal te schrijven, zou ik toch graag horen hoe jullie hier over denken. Ik lees namelijk nagenoeg overal dat mensen de bak juist wél flink vullen met water.
Voordat ik de kit heb geïnstalleerd, heb ik mijn werkblad gereinigd met anti-bacterieel schoonmaakmiddel, en heb ik mijn handen en armen goed gewassen met Dettol. Vervolgens heb ik wegwerphandschoenen aangetrokken welke ik ook nog met Dettol heb gewassen.
Ik heb de set zoals beschreven in de handleiding opgezet: bak voorzichtig openen, in de zak zetten, bevochtigen met een plantenspuit met water en uiteindelijk afgesloten.
Hij staat er nu zo bij:
Het is de komende dagen een kwestie van wachten.
Ik heb de set tot ''Pablo Pipaddo'' gedoopt
De komende tijd ga ik het groeiproces met jullie delen a.h.v. foto's.
Is er iemand die me kan vertellen wat de voor- en nadelen van soaken zijn t.o.v. bevochtigen met een plantenspuit?
In mijn handleiding staat nergens dat ik de kit vaker moet bevochtigen."
In: Kweekreport Sjamaan McKennai Paddo
1-1-2024