Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlcohol koken en inhaleren

Alcohol koken en inhaleren

10 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
L
LegaldopeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is het mogelijk wat wodka of andere drank te koken en de dampen te inhaleren zodat je niets hoef te drinken. Indien wel is dit slechter voor je dan het gewoon te drinken ?
P
PabloPipaddoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Legaldope zei:
Is het mogelijk wat wodka of andere drank te koken en de dampen te inhaleren zodat je niets hoef te drinken. Indien wel is dit slechter voor je dan het gewoon te drinken ?
Klik om te vergroten...

Erg stom om te proberen.
Mocht je het inderdaad door inhaleren in je bloedbaan kunnen krijgen, dan heb je geen enkel gevoel van de dosering. Als je overmatig alcoholgebruik erg tof vindt, dan kun je het nog het beste (rustig) opdrinken. Pas ook op met sterke dranken (in het bijzonder 40%+). Het duurt tot zo'n 30 minuten voordat alles is opgenomen in je bloed.
Een half uur fanatiek Absinth drinken ga je niet met plezier navertellen.

Je bent op de hoogte van de gezondheidsrisico's ?
L
LegaldopeLid
01-01-2024, 00:00
#3
PabloPipaddo zei:
Erg stom om te proberen.
Mocht je het inderdaad door inhaleren in je bloedbaan kunnen krijgen, dan heb je geen enkel gevoel van de dosering. Als je overmatig alcoholgebruik erg tof vindt, dan kun je het nog het beste (rustig) opdrinken. Pas ook op met sterke dranken (in het bijzonder 40%+). Het duurt tot zo'n 30 minuten voordat alles is opgenomen in je bloed.
Een half uur fanatiek Absinth drinken ga je niet met plezier navertellen.

Je bent op de hoogte van de gezondheidsrisico's ?
Klik om te vergroten...

Heb vrienden van me hierover horen vertellen. En het klonk leuk om het zelf ook eens te proberen.
Ik kan wel op het internet vinden dat mensen wodka bij hun Droogijs kappen en dan de dampen inhaleren. Maar alcohol koken ben ik nog niet tegengekomen. Maar dan zou ik toch ook best kunnen berekenen wat ik maximaal in promiles zou mogen binnenkrijgen ? Of begrijp ik het verkeerd.
P
PabloPipaddoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Legaldope zei:
PabloPipaddo zei:
Erg stom om te proberen.
Mocht je het inderdaad door inhaleren in je bloedbaan kunnen krijgen, dan heb je geen enkel gevoel van de dosering. Als je overmatig alcoholgebruik erg tof vindt, dan kun je het nog het beste (rustig) opdrinken. Pas ook op met sterke dranken (in het bijzonder 40%+). Het duurt tot zo'n 30 minuten voordat alles is opgenomen in je bloed.
Een half uur fanatiek Absinth drinken ga je niet met plezier navertellen.

Je bent op de hoogte van de gezondheidsrisico's ?
Klik om te vergroten...

Heb vrienden van me hierover horen vertellen. En het klonk leuk om het zelf ook eens te proberen.
Ik kan wel op het internet vinden dat mensen wodka bij hun Droogijs kappen en dan de dampen inhaleren. Maar alcohol koken ben ik nog niet tegengekomen. Maar dan zou ik toch ook best kunnen berekenen wat ik maximaal in promiles zou mogen binnenkrijgen ? Of begrijp ik het verkeerd.
Klik om te vergroten...

Reken je rijk.
Je weet nooit hoeveel je precies inhaleert en welke verhouding daarvan ook daadwerkelijk wordt opgenomen in je bloedbaan.
Als je 40 ml 80% ethanol gaat verwarmen tot boven de 80 graden celsius, weet je zeker dat je nooit méér dan 32 ml pure alcohol kan opnemen.
Als je het op deze manier gaat afmeten (dit is de enige ''veilige'' manier), dan zie ik de meerwaarde van het niet hoeven drinken niet.

Als je op een avond 10 flesjes bier drinkt, krijg je 10*300*0.05=150 ml pure alcohol binnen.
Als je dit door inhalatie rechtstreeks je bloedbaan injaagt, dan durf ik je te verzekeren dat je een alcoholvergiftiging te pakken hebt.
Die 10 flesjes drink jij niet in een uurtje weg, laat staan in 5 minuten.

Levensgevaarlijk, en daarom erg stom.
Kleine hoeveelheden (shotje aansteken, uitblazen en inhaleren) kunnen niet heel veel kwaad. Doelmatig ethanoldamp inademen is echter zeer dom.
g
gastondmLid
01-01-2024, 00:00
#5
1. Als je het gaat koken ga je verlies hebben.
2. Wat is het nut voor te koken en de dampen te inhaleren?
3. Drink je drank gewoon uit inplaats zoiets te doen, waarom is dit nuttig? :confused:

Gewoon drinken (met mate) is de boodschap :)
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik lees dit onderwerp door, en het gevoel bekruipt me dat jij in de maling bent genomen (of ik word zelf erbij gelapt, en jij bent de slimmerik :) )

dit lijkt me een typisch broodje aap verhaal

"gisteren alcohol dampen gesnoven, ik ging hard man" jaja

ik zou je bronnen nog maar eens checken

en hoe dan ook zou ik het maar laten, ik neem aan dat je nog langer in goede gezondheid wilt leven, waarbij een dergelijke techniek bovendien geen enkele meerwaarde heeft boven drinken en er dus geen argument is om dergelijke gezondheidsrisico's te nemen

:wave:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nope dit klopt echt wel, heb het laatst op tv gezien.
Louis theroux als ik me niet vergis, hij ging naar Menorca-Mallorca ( weet niet meer presies waar) en ging het feest gedrag van die britten daar onder de loep nemen en de gevolgen ervan.
Daar stond ook zo'n apparaat met verschillende soorten sterke drank met kleurtjes met een darmpje bovenop, die alcohol werd verdampt en die damp moest je inhaleren met dat darmpje.

Dus blijkbaar al een bekend fenomeen :confused:

grts :wink:
P
PabloPipaddoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Knap link...
Wanneer beginnen we met injecteren?
Niet! serieus gaan doen uiteraard...
B
Baksteen45Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb het een keer gehad op Tenerife.
Daar verwarmde ze een wijnglas met sterke, staken de verwarde drank aan.
Schonken het in een whiskeyglas, wijnglas eroverheen en dan met een rietje het eruit zuigen.
Erg grappig, sloeg ook flink aan, daarna een keer thuis geprobeert maar lukte me/ons toen niet...
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#10
dingo's kidneys zei:
ga naar een finse sauna en doe "vodka on the rocks" :beer:
Klik om te vergroten...

:) humor :)
d
dingo's kidneysLid
01-01-2024, 00:00
#11
ga naar een finse sauna en doe "vodka on the rocks" :beer:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."